25 Март, 2017 10:00 46 899 45

BMW 6-series, за което едва ли знаете

През годините много технически и дизайнерски решения в автомобилостроенето изгряват и залязват. През 70-те и 80-те повечето от тях ни се струват даже и леко безумни. Едно наистина интересно е това на дизайнера Марк Гибс и BMW, което е наречено Observer Coupе. То е изградено на базата на класиката 635 CSi през далечната 83-та година.

Те го определят като кабриолет на бъдещето, а причината за това е доста странното решение за прибирането на покрива. Той не е "мекия" таван, който сме свикнали да виждаме, а представлява няколко стъклени детайла, които се сгъват в багажника на автомобила.

Това е довело до много радикални промени, като изцяло променените странични колонки и нов багажник, който да позволява прибирането на панелите с много по-малък ъгъл спрямо колонките. Това наистина е представлявало бъдещето тогава, защото целия механизъм се е задвижвал електронно. Прибирането на плоските панели не е рефлектирало значително и върху багажното пространство.

Тази идея определено показва пътя към "твърдите" тавани, които обаче за съжаление също ни напускат поради значителното повишение на теглото в сравнение с платнените такива. Автомобилът бива гласен за лимитирано производство, но така и не достига до него и остава "единак". Този автомобил се появява съвсем наскоро на събитието London Classic Car Show.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бай Иван

    61 16 Отговор
    Задното си му е майката.
    Предното е боклук.
    И не говоря за бмв и мерц, не съм им фен.

    Коментиран от #5

  • 2 Фъссс

    17 19 Отговор
    Бай Иване за тарги и кабриолети иде реч, ама кат все мрънкаш за това задно та задно кажи най-накрая, какво караш? Или само си мечтаеш за някакво такова!?

    Коментиран от #3, #4

  • 3 бай Иван

    32 8 Отговор

    До коментар #2 от "Фъссс":

    Петица карам.
    Мисля да си взема втора и да й сложа от 350Z V6-так.
    Не се бой, няма да се разпадне, има един пич дето на седмица сложи тоя двигател и две турбини GT3582 и е близо 950 коня. С карбонови врати и капаци е.
    Потърси. в my350z. com
    А има и една друга тема в която само с турбо и електроника един извади 220 коня от на жигулата 1200 двигателя. И то с турбина за 30 евра и общ бюджет от 1000 евра за подготовка за дрифт. TurboToffi в driftworks. com
    Заводски не са много добре, ама какво пък да се очаква от кола от 70-те(не е баш фиат, щото само на външен вид е фиат, и то само жигулата. Някои забравят че дори двигателя е абсолютно различен и че не е копирано ами е купен лиценз ама айде...)
    Та какво не им харесвате на коли под 1 тон със задно и нелошо предно окачване не знам.
  • 4 бай Иван

    25 5 Отговор

    До коментар #2 от "Фъссс":

    Иначе и японското не е лошо.
    Ама вече почти няма.
    Skyline R32 с 2.6 двигател се надявам да имам някой ден(те принципно са до 2.5 де, ама нямат никаква разлика почти с 33 и 34 които го имат 2.6 ТТ).
    Не съм фен на немското, много са им надути феновете. Или пък са ман*али.
    Предпочитам да ги изпреварвам и да им гледам физиономиите в огледалото.
    Иначе не са лоши коли. Ама двигателите нещо не държат на висока мощност.
    Лоша кола със задно няма щото всичко може да се промени.
    На предното няма как- има прекалено много неща които не могат да се променят пък и като стигне 300 коня не може да върви в права линия(Torquesteer), да не говорим за недозавиването.
  • 5 Ярослав Станчев

    16 34 Отговор

    До коментар #1 от "бай Иван":

    Задното та задното.От декември до февруари бактисвам да вадя великите бенвета със задно от снега.То големи хвалби,голямо чудо.Сам о дето като валне снежеца и бенвистите сте или пешачката и с градския транспорт.Ама иначе от задното нямало по-убаво.Айде молим у лево.Летни коли не щем,караме всесезонни.

    Коментиран от #6, #38

  • 6 бай Иван

    32 8 Отговор

    До коментар #5 от "Ярослав Станчев":

    Какво е виновно задното че тея с 316-ки нямат пари за нови гуми?
    Или пък мозък и не знаят как да карат през зимата.
    Айде карай си аудито 10та употреба от Италия и мълчи.

    Коментиран от #9, #14

  • 7 onq s konq

    6 6 Отговор
    Задното предаване си е класика в автомобилостроенето и основните му преимущества пред предното са следните:1/Когато колата стане по някаква причина нестабилна и тръгне да се унася,достатъчно е водача да си махне крака от газта и задните колела ще дръпнат и изправят колата.Ако пък не е достатъчно,вкл. се на по-ниска предавка и ефекта се подсилва.2/При ускорение осн тежест пада в задния край на колата и сцеплението на задните колела с пътя се увеличава,докато при предното нещата отиват към боксуване,т.е. безсмислено драскане баш когато ти трябва .Единствено 4Х 4 е по-добро от задното,но то пък вдига килограмите на колата /около 60 кг мисля че беше/,което е свързано пък с разход на гориво фи намаляване на динамиката.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 DuDe

    9 16 Отговор

    До коментар #6 от "бай Иван":

    И на "бай Иван" и на "onq s konq" - две неща мога да ви кажа:
    1. Първо - ако си купуваш кола за ежедневието, за пътуване и т.н. - какви задни, какви пет лева - колата се купува за да е удобна, комфортна, безпроблемно да те закара от една до друга точка и да се насладиш на пътуване - а не докато караш да те заболи главата... Затова се купуват лимузини и т.н. Не казвам, че задното е лош избор...
    2. Ако ще си купуваш колата за "изпълнения" или за някакъв тип "спорт" (дрифт, драг и тем подобни) - какви задни, какви пет лева пак ще кажа (Тук мога да се съглася с "onq s konq" и дори да допълня) - колата трябва да е 4х4 - на кое състезание по дрифт/драг си видял кола със задно да печели или изобщо да се използва... (вероятно има - 1 на 100)
    Така че, спор няма, че задното откъм управляемост е по-добре от предното, но не и от 4х4 (и пак ще повторя ако говорим за състезания, а не за всекидневието)...
    П.С. Явно зимата всички със задно са безмозъчни същества бай Иване...

    Коментиран от #10, #12, #44

  • 10 бай Иван

    8 4 Отговор

    До коментар #9 от "DuDe":

    Бре, човек научава нови неща всеки ден.
    И как се дрифти с 4х4? Щото малко трудно ми се вижда, пък и колите са главно S-шасита на нисан- със задно или тойоти, пак със задно.
    А в хамерика мъсълкарите били с 4х4...
    Вярно, има и коли с 4х4, ама не са много. Най-вече защото трансмисията не може да понесе шока при потегляне на високи обороти.
    А нищо не им пречи на колите със задно да са добри за дълъг път.
  • 11 Ловеца на поршета

    12 14 Отговор
    Задното предаване е за тези които могат да карат. Предното предаване е само за пазарските колички.

    Коментиран от #13, #23

  • 12 onq s konq

    18 3 Отговор

    До коментар #9 от "DuDe":

    И дрифт и драг се осъществяват СЪС ЗАДНО/обратното на това което казваш.И Ф-1 е само със задно.Друго преимушество на задното ,че можеш да сложиш гуми тип "валяк" и да увеличиш чувствително сцеплението,докато при предното е в мн тесни граници защото гумите ти ще почнат да опират при завой в калници,щанги и изобщо "там където не трябва".
  • 13 бай Иван

    7 7 Отговор

    До коментар #11 от "Ловеца на поршета":

    Ей това е.
  • 14 Ярослав Станчев

    11 14 Отговор

    До коментар #6 от "бай Иван":

    Не се прави на много отворен,защото казах,че такива оптимисти с нови гуми и задно на бенветата всяка зима им гледам сеира.Точно до първия светофар им стига силата.От там нататък само гледат като натровени и чакат някой да ги извади.Най-фрапиращ случай ми беше един с 5-ца дето беше накарал жена си и детето да бутат толупа.Ми то няма мърдане тоя кютук,а оня от вътре вика,ай бутай маааа.Само заради детето отидох да го бутам,за да излезе.Повече нито бутам,нито дърпам бенвета зимата.Оставям ги си седят там до пролетта и да чакат трактора.
  • 15 Трифонов

    13 4 Отговор
    Бойко ще излезе прав за мат`ряла в тая държава!!!
  • 16 торба цимент в багажника

    8 4 Отговор
    До оня с коня....само не забравяй на ф-1 къде им е мотора....над теглителните колела....200кг над колелата са доста по-ефективни от широки гуми на лека задница...

    Коментиран от #18, #19

  • 17 прост

    6 1 Отговор
    До Всички . ЕВАЛА СТРАХОТНИ СТЕ.
  • 18 бай Иван

    7 2 Отговор

    До коментар #16 от "торба цимент в багажника":

    Двигателите им са по 100кг и са по средата, не съвсем отзад.
  • 19 onq s konq

    9 6 Отговор

    До коментар #16 от "торба цимент в багажника":

    Абе човек...Ф-1 ако разчитаха на тежестта на мотора за сцепление отзад-жална им майка!Ти знаеш ли че задния спойлер упражнява натиск колкото няколко мотора на "Москвич"?А естествено има и преден за да не литне колата.Аре карайте си с торбите цимент и не се обременявайте с разни "подробности".
  • 20 торба с цимент в багажника

    4 7 Отговор
    Да спойлерите са голяма работа....ама кагато има скорост, а на старта са просто безполезни парчета фибростъкло и въглерод :) ...Да моторите са олекотени за постигане на високи обороти ,но са там...там е и трасмисията...там е и резервоара...може би 70/30 разпределение на тежеста към задвижващите колела. Да бре много интересно защо ли на всички спортни коли бакажника им е отпред ?!

    Коментиран от #21, #34

  • 21 бай Иван

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "торба с цимент в багажника":

    бъркаш спортни и екзотики.
  • 22 DuDe

    3 5 Отговор
    Очевидно е, че тези коментари са пак от големи разбирачи - всичко е според нуждите и вкуса... Задно, та задно...
    Как може в едно изречение да се напише, че нямало друго освен задно за дрифт и драг и че задното имало по-голямо сцепление от 4х4...?
    Излишни са повече коментари...
  • 23 njmf

    3 7 Отговор

    До коментар #11 от "Ловеца на поршета":

    Алоууу разбирача от задно предаване знаеш ли, колко такива карачи със задно предаване виждам всеки ден цапаросани я в някое дърво, я в някой стълб и все някой друг им е виновен, а те разбира се са мноооо добри карачи иначе.
    Карайте си шапроните със задно предаване и не се дракайте с хората каращи автомобили с предно такова.

    Коментиран от #26

  • 24 торба с цимент в багажника

    4 10 Отговор
    Бай Иване, кое за теб е екзотика...ламбо,ферари...бугати ??? На бмв-то ако щеш и на Фред Флинстоун валяците да сложиш отзад-все тая....Без торба цимент в багажника през зимата на всеки завой трябва да се кръстиш
  • 25 PlimP

    3 9 Отговор
    1, тва го кажи на келеша над нас, като падна сняг, една сутрин 1 час стърга по бронята на моята кола, 3-ма души бутахма насраното БМВ, за да се разкара и после задното си му било майката, така е, много пъти споменаваше майката въпросният тип, щото си тръгна с огъната врата и броня за боядисване :D:D:D
  • 26 Ловеца на поршета

    8 3 Отговор

    До коментар #23 от "njmf":

    Ами аз гледам да не се пречкам като се юрнете с тея пазарски колички в супера.

    Коментиран от #27

  • 27 njmf

    3 10 Отговор

    До коментар #26 от "Ловеца на поршета":

    И по добре. Правилно е да не се пречкаш с твоята бангия със задно предаване на хората с автомобили.
    А иначе ми е кеф да ви гледам из преспите като въртите гуми до припадък с мъгливата надежда, че може и да излезете и междувременно много често споменаващи вълшебната думичка "майката", майката и пак майката. Да ще излезете ама единствено с помоща на трактор, който също е със задно предаване като вашите "бегачки"или, когато се стопи снега август месец.

    Коментиран от #28, #32

  • 28 Ловеца на поршета

    11 6 Отговор

    До коментар #27 от "njmf":

    Незнам къде си видял преспи. Ние тук на североизток преспи нямаме и затова си караме бегачките със задно предаване целогодишно.

    Коментиран от #29

  • 29 Ярослав Станчев

    6 13 Отговор

    До коментар #28 от "Ловеца на поршета":

    Къде на североизток бе?Нямало преспи.Тая година на североизток имаше един метър сняг,разбиваха го с военна техника.Те нормалните коли не можеха да се движат в снега той бил карал бигачката.Ква бигачка си карал бе?На сън ли?Аз моята кола половин час я отривах от снега,а бенвето 4 коли през мен си отлежа цяла зима в преспите,даже не го припалваше човека,така беше заринато горкото.Той бил карал целогодишно,хахахахахахахахахаха.

    Коментиран от #31

  • 30 Дино

    5 4 Отговор
    Какво общо има задното предаване с темата? Има няколко човека дето драскат тук, за да се правят на разбирачи и да се джанкат с другите. Бай Иване, да пише нещо в статията за задното? Хората са написали за нещо иновативно за времето си, а той глупака видял БМВ и почва ЗАДНОТО СИ МУ Е МАЙКАТА. Пий една хладка вода и лЕгай!
  • 31 Ловеца на поршета

    14 3 Отговор

    До коментар #29 от "Ярослав Станчев":

    Ами то който не може да кара зимата така рине сняг. Пак казвам че задното предаване е за хора които могат да карат без значение от климатичните условия.Знам каква беше зимата защото живея на североизток и цяла зима не съм я спрял моята кола. Не съм затъвал .Дори не съм слагал и вериги.
  • 32 бай Иван

    13 2 Отговор

    До коментар #27 от "njmf":

    ти на каруците дето ги тегли коня отпред, автомобили ли им викаш?
  • 33 бай Иван

    9 7 Отговор
    Я си карайте каруците с предно и си мълчете.
    Кефете си се на недозавиването и липсата на мощност или каквато и да е динамика.

    Коментиран от #39

  • 34 бай Иван

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "торба с цимент в багажника":

    Добре г'син инженер.
  • 35 бай Иван

    1 2 Отговор
    Ей ви едно клипче да гледате:
    https://youtu.be/STaximkaQxo
  • 36 👽Гласът на Нибиру

    4 3 Отговор
    Карам москвич 418 на газ и съм се убедил че по-добро от задното предаване няма!Колата е с ниско оборотен мотор и се държи като с блокаж ... направо е върха на техниката!!!Сложил сам и пластмасов кардан за да е по - лека !!!

    Коментиран от #43

  • 37 Www

    7 6 Отговор
    "Бегачките" със задно цяла зима под снега :d
  • 38 Shmeker

    4 5 Отговор

    До коментар #5 от "Ярослав Станчев":

    То и на дъжд нещо не се отварят. Гледам "аристократично" карат..

    Коментиран от #40

  • 39 Shmeker

    5 3 Отговор

    До коментар #33 от "бай Иван":

    Ауди, Волво, Сааб каруци начи

    Коментиран от #41

  • 40 Ярослав Станчев

    6 7 Отговор

    До коментар #38 от "Shmeker":

    Ще се отварят ама ще събират ламарини в канавката или насукани като мокър парцал на някой крайпътен орех.Ма иначе са големи рацери с това задното,на думи.Само да не е мокро и да няма сняг,ела ги виж кви са майстори на волана.
  • 41 бай Иван

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Shmeker":

    ми Сааб май нещо не съществуват...
    Иначе 2 хубави двигателя имат- B204 и B234, засъжаление без адаптер стават само от омега скорости, а те и на техния v6 не издържат, какво остава за 500 коня 234-ка...
    А волво откакто спряха 900-серията просто не мога да ги гледам.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "👽Гласът на Нибиру":

    Москвич нямат модел 418
  • 44 bmw

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "DuDe":

    Ти къде си видял дрифт състезание с коли 4×4😂😂
  • 45 СААБ

    0 0 Отговор
    Задницата е като на СААБ 900.