Last news in Fakti

7 Юни, 2017 13:42 65 241 28

НАП проверява „SHA-регистрациите“

  • нап-
  • sha-регистрации-
  • проверки-
  • данъци
НАП проверява „SHA-регистрациите“ - 1

Ревизорите на НАП София проверяват дейността на германски дружества, които отдават под наем автомобили от висок ценови клас на български юридически и физически лица. Проверяват се също и българските наематели, както и физическите лица, упълномощени да управляват луксозните коли. Става въпрос за автомобили с номера от малки германски градове, добили популярност като автомобили с „SHA-регистрация“.

Това съобщават от пресцентъра на НАП.

Данъчните изследват къде е реалното място на стопанска дейност на немските дружества и дали не трябва да се регистрират по ДДС и съответно да плащат данък в България. Освен това се проверява дали отдаването под наем и упълномощаването на водачи на лимузините не е всъщност прикрито прехвърляне на собственост на автомобилите с цел избягване на плащането на данъци и други такси.

За да установят дали става въпрос за схеми за данъчни измами, българските данъчни ще потърсят помощта и на германските си колеги чрез общата европейска система за обмяна на информация по ДДС и чрез други начини за административно сътрудничество. Освен това ревизорите ще извършат насрещни проверки и в офисите на българските дружества, наематели на луксозните возила. Шофьорите на лимузините също ще бъдат подложени на щателни ревизии.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 утопия

    202 3 Отговор
    Ха ха тия се сетиха най-накря !? Тая схема е от години!!! Е вечер да поседят пред култовите кръчми из страната и ще се сдобият с толкова немски номера, че ще имат работа за години напред!
    Проблема е че всичко, ще си остане само на приказки, защото, ще разберат бързо, че много мазоли, ще настъпят !
  • 2 танашиба

    96 2 Отговор
    чак сега ли бе НАП, ей, ама големи сте умници, а и КАТ ако случайно спрат някои с такъв номер, като не си говорят с НАП , така е...
  • 3 Рашко

    127 1 Отговор
    Чичо ми кара X6 2016та с данък 12лв. Щото е регистрирано като 3+1....................Сиг и тая схем след години ще ги шокира.
  • 4 Зоро

    100 2 Отговор
    Значи НАП върви поне още 30 години след развитието на света!Това е по скоро "новина" за онези награди Златна малинка...и скункса разбира се е редно да им е в прегръдките!
  • 5 slk

    69 2 Отговор
    Нищо няма да направят.
    Само вентилация си правят.
    Всичко е ток и жица.
  • 6 Acho

    51 3 Отговор
    Просто сега е дошла поръчката от .... ;)
  • 7 БГ реге

    96 4 Отговор
    Това са нашите простотии с ДДС.В България не можеш да вземеш ДДС то на нормална кола нищо че наистина я ползваш като фирмена.Трябва да е или баничарка или 8 местна.Е ако съм управител на фирма и имам много бизнес пътувания какво ще си купя баничарка така ли?Тъпи НАП аджийски номера.
    И какво да направят хората наемат кола от фирма регистрирана в Германия която по тамошно законодателство си взема ДДС то.
    Там и данъка на колите не е като нашия.За нова кола евро6 трябва да плащаш 500 и нагоре лева годишно а бай Мюмюн с дъртата барака която дими и е опасна за движението плаща 20 лева.Още по голям куриоз е че собственик на микробус или голям камион плаща в пъти по малко от собственик на нова кола.
    Е какво да правят хората търсят решение в нормалните държави.
    Питам аз господа НАП аджии защо в Германия може а в България не може нали уж сме в ЕС и има общи правила.Нима Германия е по изостанала от вас великите данъчни експерти.
    Кака германците не се сетиха да искат данък за телефоните и лаптопите на хората които уж били и служебни.
    Само глупости измисляте вместо да се борите с истинските измами.

    Коментиран от #13

  • 8 Badalogera

    22 4 Отговор
    Tozi material deto kara "sha" kolite e vreme veche da pochne rabota na poleto, ili kato servitud, kakto e bilo predi 1944g
  • 9 Ники

    36 2 Отговор
    Проблема е че това не е незаконно ... а е вратичка .... Ходи и доказвай , те нещата документално са ОК и те го знаят .. просто искат да оберат малко такива с не много изрядни документи и ще кажат после , че са ги разцепили тия с SHA тата
  • 10 А4КАТА

    40 2 Отговор
    Тази регистрация SHA е на едно малко немско градче в Близост до Щутгарт ма име Schwäbisch Hall но е интересно защо само от там идват тези луксозни коли
  • 11 Запознат

    36 13 Отговор
    За никакви ДДС-та и германски фирми не става въпрос. Няма логика да караш кола с немска регистрация, тъй като застраховките и данъците в Германия са много по-скъпи. Освен това самата фирма дължи данъци и осигуровки от порядъка на 1000евро месечно. Тези коли с немски регистрации почти всички са крадени, с пренабити номера и фалшиви документи. Това е публична тайна в София, всички гъзари карат такива защото са на 1/3 от реалната цена. Питайте ги обаче защо не излизат с тях в чужбина.

    Коментиран от #15

  • 12 Uflaf

    28 4 Отговор
    Оставихте питомното да гоните дивото. Явните несъответствия като : възраст на човека,основната заплата ако въобще работи , трудно говори български със средно образование , къща на два и три етажа с автомобили от 50 000 на горе. Колко струва "Ягуар ФХ 2013 год." примерно ? Никой не му пука . Вървят си иначе писъмцата с напомняния да си платиш къщичката и туй -онуй....Плащаш и никой не те пита -откъде аджеба ??? Какво открадна ? Основна разлика между у нас и чужбина. Там плащаш ,но трябва да има от къде защото иначе лошо... Рекетьорска практика на държавата-плащаш и няма проблеми без значение от къде имаш. Това с годините се предаде и на обикновените хора.Превръща се в народопсихология като важното остава само от коя страна ще си. А ,никой не ще да е все от страната на булката....
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Гост

    26 4 Отговор
    Това е канал,който действа от десетилетие,но никой в БГ не се е сетил! Сигналът идва от Германия,където родната "тиква" беше на посещение днес.... Немските власти са засекли измами в големи размери и са пуснали сигнал до нашите служби за съдействие....Дали родните ще си измият ръцете и пак ще станем за смях не знам,но това е истината! Братовчед ми е ченге и от него се информирах за случая!
  • 15 Някой

    14 1 Отговор

    До коментар #11 от "Запознат":

    Застраховката може да е българска. Колко е данъка според теб в Германия да ни кажеш за кола след 2010 та година?След като си запознат няма да е трудно да кажеш.
  • 16 Иван

    16 4 Отговор
    В Schwäbisch Hall от където се регистрират колите има голям албански клан, който движи този бизнес. И в Чехия, Полша и Украйна, а и в самата Германия са стотици холяди с регистрация SHA при население по-малко от 30 000.
  • 17 Някой

    19 5 Отговор

    До коментар #13 от "ipaaaaaa":

    Е баничарката какъв клас е?
    А и като е със 7 места колата а не с 8 какво те топли.
    Коя нормална кола е със 7 места?
    И какво собственика на някоя фирма като отива на бизнес среща ще
    сложи още 2 седалки в багажника на S класата?Или ще си вземе микробуса или най добре баничарката.Може и да откачи ремаркето на ТИР а и да иде с влекача.
    Твоето велико счети какво ще каже по въпроса?
  • 18 Гост

    8 3 Отговор
    Представям си как някоя българска институционална п***а почуква на прозореца на SHA X5 и отвътре само му правят жест да се обърне и да си ходи докато може. Он звъни на милиционерите и от утре вече не е на работа. За месец напред персонала на Х-то Районно не чакали в храстите с палка в ръка и хората пушат марихуана на воля. Мила родна картинка. Бак Ту БеГе.

    Коментиран от #21

  • 19 Гост

    9 3 Отговор
    Кои умник писа че данъка на камионите е пъти по малко от колите за процеп ДАФ 95 хf480 данъка е 2000 лв аз го плащам

    Коментиран от #25, #26

  • 20 SHA:

    15 0 Отговор
    Това са на хора с недоказани пари и това отдавна е медиина тайна
  • 21 Аз бе

    4 7 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Много си филмиран нещо
  • 22 TURGO

    41 1 Отговор
    НАП проверяваше и къщите за по 5 - 10 милиона евро в софия, НАП проверяваше и произхода на парите на хора без един ден трудов стаж дето са мултимилионери, НАП проверяваше произхода на пари на 18 годишни които купуват активи за по 100-200 милиона лева.Абе защо не я кръстите статията само НАП проверяваше.
  • 23 Mitaka

    9 3 Отговор
    На кола която струва 150 000 лв. и нагоре, ДДС-то е 30 000 и нагоре.
    Човекът е кара 5 год. докато е плати и след това му е продават за символичните 10-15 000 лв. и той плаща 2-3 000 лв. ДДС. И така спестява около 25 000лв. ДДС. За 5 год. колкото да е данъка в Германия пак му остават 20 000лв. чисто. Но проблема е наистина че неможе да си вземеш ДДС-то на нормална 5 местна кола лимузина. Което наистина е БГ простотия, много бизнесмени имат нужда само от нормална кола, не баничарка не 7 местна и т.н.
  • 24 Къртев

    1 0 Отговор
    Е, и?
  • 25 данък МПС

    10 0 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Не те знам как ги плащаш 2000 лева.Но данък за камион до 12 тона товароносимост не е повече от 220 лева.
    В същото време една кола 150 коня 4 годишна примерно трябва да плаща 500 лева.
    Е това ако не е 2 пъти разлика здраве му кажи.
    А сега ти кажи кое поврежда повече пътя и кое отделя повече вредни емисии и защо трябва кола да плаща повече от камион.
  • 26 факти

    6 0 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Какви тъпотии говориш да сравняваш 40 тона ТИР с кола.Ако плащаме на тон данък както е при камионите значи твоят данък ако е 2000 лева значи на колата трябва да е не повече от 70 лева.
    Е да ама не е,по скоро отива към 600 -700.
    И ако камиона ти е е Евро 5 или 6 получаваш 50% отстъпка а за колата Евро6 нищо не получаваш.
    Сега схващаш ли къде е проблема.
  • 27 ха ха

    9 1 Отговор
    И какво ще направяат?
    Фирма от Германия се занимава с отдаване на коли под наем.Къде ще се движат тези коли никой не може да каже.
    НАП могат само да се хванат за палците.
    По добре да освободят режима и да позволяват връщането на ДДС за 5 местни автомобили както е в цяла Европа.Естествено според големината на фирмата могат да разрешат определен брой коли с данъчен кредит.
  • 28 Иван

    5 0 Отговор
    Проблема не е в НАП а отново в народно събрание.
    НАП какъв да го държи когато всичко е законно.
    Това гласуват онез нерези в НС.