Най-известният американски спортен автомобил може да е Mustang, но най-обаятелния и впечатляващ е Ford GT. Както Lamborghini и тук създаването на първото поколение тръгва от вражда с Енцо Ферари, който първоначално почти продава компанията на американския гигант, но изведнъж се отказва. Това се превръща в огромен стимул за Ford и те създават GT, с който буквално отвяват конкуренция на най-тежката надпревара - 24-те часа на Льо Ман и то в продължение на няколко години.
С 50-годишнината на модела се появи и неговото трето поколение, което да покаже възможностите на компанията. Като истинска суперспортна машина обаче, GT не се създава на нормалната поточна линия, а в малко хале с огромно количесто ръчен труд. Всичко започва от карбоновото шаси с прикрепена частично тръбна конструкция и завършва с отделното боядисване и полиране на всеки един детайл. И като говорим за детайл, може би най-впечатляващите тук са изцяло карбоновите джанти, както и титаниевите гайки, с които се прикрепят към главините. Тяхното тегло наистина има голямо значение са представянето на автомобила. Ford заедно с Koenigsegg и англичаните от BAC са първите производители с карбонови джанти за машините си.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Henry
Ако и когато компания с подобен ресурс като Ford Motor Co. реши да мачка, няма какво да й конкурира.
Ако има суперкола със средноразположен двигател, състезателна тръбна конструкция, която вдига над 200 мили в час и става за ежедневка и не се оплаква от дупки, то несъмнено е Ford GT с компресорния осмак и той аналог, отново казвам, НЯМА.
15:11 10.06.2017
2 Ford gt
09:00 11.06.2017
3 AZZZZzzzz
Това го кажи на Джереми Кларксън, който си поръча Ford GT и впоследствие го върна, поради множество проблеми...
Коментиран от #5
10:10 11.06.2017
4 pe60
18:17 11.06.2017
5 Гост читател
До коментар #3 от "AZZZZzzzz":
Джереми Кларксън е натурален английски олигофрен.Прочети за колата и си създай собствено мнение, а не повтаряй като папагал.21:26 11.06.2017
6 незнайко
11:23 12.06.2017