Второто поколение на бюджетния кросоувър Duster ще дебютира на автосалона във Франкфурт, който започва на 14 септември, става ясно от съобщение в официалния профил на Dacia във Facebook. Румънците са публикували и видео, посветено на премиерата, но в него се вижда старият модел.
Известната до този момент информация за новия Duster се базира предимно на слухове. Предполага се, че кросоувърът ще бъде построен на модернизираната платформа на предшественика си. На същото шаси B0 са базирани Logan и Sandero.
Новият модел най-вероятно ще се сдобие със седемместна версия, която ще се казва Grand Duster. Тя ще бъде 200 мм по-дълга от базовата модификация и ще поема 650 литра багаж при сгънат трети ред седалки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гъзоръки
12:58 29.08.2017
2 ич ни няма
Коментиран от #8, #10
13:00 29.08.2017
3 Иван
13:00 29.08.2017
4 Работник
13:19 29.08.2017
5 Марио
Коментиран от #7, #29
13:20 29.08.2017
6 готина е дачията
Коментиран от #45
13:26 29.08.2017
7 Разбирача
До коментар #5 от "Марио":
Че то това й е смисъла на дачия... Че е барака, барака е, ама ако искаш подгревчета, алкантари - 80-100 бона за конкуренцията13:27 29.08.2017
8 готина е дачията
До коментар #2 от "ич ни няма":
Даже вече и това не правим, идеята е била да се дръпнат големи кредити, а не да се правят коли, комунистическа му работа.Застреляха Чаушеску и сега ги вижте, къде са................!
13:27 29.08.2017
9 гост
13:32 29.08.2017
10 Xt3rnal
До коментар #2 от "ич ни няма":
Проблема е че вече успяха да фалират Great Wall BG тъй че и китайци не сглобяваме...Коментиран от #19
13:33 29.08.2017
11 onq s konq
14:41 29.08.2017
12 Мустафа
Коментиран от #22
14:42 29.08.2017
13 AUDI Q7
15:22 29.08.2017
14 Зорлем
15:23 29.08.2017
15 12345
15:29 29.08.2017
16 Alex
От друга страна Европа като цяло, дори в Люксембург, Монако и Швейцария има доста Дачии, а там стандарта е високичък. Може да ги карат камериерки и градинари, но дори и да е така, това е достатъчна реклама. Та чак в Япония като бранда е Нисан.
А иначе ние тука може да си филосовстваме, какви са пръчки. Пазара обаче е неумолим.
15:35 29.08.2017
17 ниссан
15:44 29.08.2017
18 123
Коментиран от #26
15:48 29.08.2017
19 321
До коментар #10 от "Xt3rnal":
Не мога да разбера как може да пишете глупости, без дори да сте се поинтересували, какво става в действителност. Чул недочул и седнал да пише. Дори няма да си правя труда да обяснявам има интернет.15:56 29.08.2017
20 Гоуст
Коментиран от #33
16:12 29.08.2017
21 Гост
Коментиран от #23
16:18 29.08.2017
22 321
До коментар #12 от "Мустафа":
За външния вид разбирам. Всеки си има вкус - както казало кучето, докато си облизвало под опашката.Но, че Дачията била по-качествена от БМВ може да подразни дори такъв критик на баварците като мен.
Дори да не ги харесвам особено, новите БМВ-та имат технологии, които в Дачия ще ги има след 10 години. Затова и цената им е такава.
Иначе всички мои влизания в Дачия до сега са били пълно разочарование - евтини пластмаси, лоша сглобка, ужасяващо стар дизайн, ръжди по ламарините и т.н. Стария Дъстър, като вдигне над 120 радиото не се чува и колата сякаш се разпада, дано този е по-добър.
Единственото предимство на Дачия е съотношението цена-качество. Последното прилично при ниска цена - пословичните скръндзи - германци високо ценят това. От друга страна има и други марки с добро такова съотношение - например Шкода. Качеството е много по-добро, цената е малко по-висока. Все пак нов автомобил не се купува всеки ден.
За първите 5 месеца на 2017г. най-продаваната кола в Германия е Голф - 94 000 броя, а в първата десетица единствения автомобил, който не е на немски производител е Шкода Октавия на 8 място с 24 000 броя. Нищо не пишеше за Дачия, но през цялата 2016г. Дачия са продали в Германия общо 47 000 автомобила от всички модели.
16:21 29.08.2017
23 Гост
До коментар #21 от "Гост":
Нали ти не плащаш парите на хората? Какво си тръгнал да плюеш кой какво си купува?35 бона за SUV, който няма ксенон, няма читав автомат, а е с вариатор и е под 200 к.с. - ами извинявай!!! Ама била нова - ами карай си я като е нова и не ни давай акъл какво да купуваме! За тези пари предпочитам 10 годишен Форестър с 230 к.с. например!
Коментиран от #28
16:35 29.08.2017
24 Булгаристан
16:43 29.08.2017
25 Радо
17:01 29.08.2017
26 Обикновен човек
До коментар #18 от "123":
Напълно съм съгласен. В "нормалните" държави никой вече не робува на марки. Всеки гледа да е ново и да го устройва във финансов план.Коментиран от #31
17:07 29.08.2017
27 THE Black Cat
17:08 29.08.2017
28 Гост
До коментар #23 от "Гост":
Нито плюя, нито броя парите на хората а още по малко ще им давам акъл. Това което казах е абсолютната истина и твоя коментар я подкрепя. Самия факт че те блазни 10 годишен пребит от каране кошник е показателен.Карай си боксера на 10 години, никой не ти казва нищо. Но не се и сърди когато с трепет влезеш във форума за питаш защо на твоя боксер му се губи антифриз? И дали разход от 15 е нормален. Щото аз познавам само един колега който що годе си поддържа Субаруто с оригинални части. Другото е майд ин Чайна. Сигурно ти ще си смениш ангренажния комплект във фирмения сервиз за 1500 лева. Де да те знам, може и да си баро.Коментиран от #30
17:12 29.08.2017
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Гост
До коментар #28 от "Гост":
Моя коментар кое подкрепя, че 116 к.с. на Дачия са нещо уникално, а 230 к.с. на Субару са кошник ли - хахахахаПич, "кошника" ми на 10 години не е 35 бона, а с остатъка до тези пари, мога да си поддържам колата където искам и да ми харчи 15 градско поне 5 години със средното каране у нас за година от около 10 000 км. Само, че разликата откъм вървеж, качество, сигурност, комфорт и екстри, е космическа!
Пък ти си мисли, че като караш нова кола и си дал 35 бона, си голям европеец и си много модерен. За мен 15 годишен Рейндж, 12 годишен Кайен или 10 годишен Форестър XT, са 100 пъти по-добър избор от този коптор, създаден да бъде конкуренция само на Нива - 35 бона са страшно много пари за това!!!
Коментиран от #32
17:41 29.08.2017
31 Знаещ
До коментар #26 от "Обикновен човек":
С какво си съгласен като по-горе имаше статистика, че продажбите на Дачия са смехотворни спрямо тези на далеч по-скъпите им конкуренти.17:49 29.08.2017
32 Гост
До коментар #30 от "Гост":
Не са много парите като го сравниш със новия еквивалент на посочените от теб икони ва пазара втора употреба. Те че са по кола е факт, но забравя и едно. Те да такива по 20 И повече години когато се поддържат грамотно с оригинални части. Щото на Рейнджа за 20 бона като му гръмне възглавницата и ти отиде морето. Е, ако я залепиш ще идеш, ама тогава това става лепен Рийндж, тоест като Дачейката.Коментиран от #34
17:50 29.08.2017
33 Random
До коментар #20 от "Гоуст":
Тоя боклук не мобе да стъпи на малкия пръст на Е34.За тея пари 530V8 което е по-бързо.
17:54 29.08.2017
34 Гост
До коментар #32 от "Гост":
Виж сега, уважавам всеки труд. Дачия направиха много - ФАКТ. Просто таргет групата им е ориентирана към евтин служебен и проходим автомобил, който нов струва малко и има евтина поддръжка.От фирмата майка при тях, лично на мен ми харесва Мурано, но той пък не се наложи, защото харчи яко.
Така, че за всеки влак си има пътници - просто българите сме бедни и ако някой има доход от 3000 лева на месец, не си купува Дачия за 35 бона, а си купува Кайен. Въпрос на личен избор.
Коментиран от #35, #41
17:57 29.08.2017
35 Гост
До коментар #34 от "Гост":
Тука съм съгласен с теб. Таргет групата е различна. Но помисли реално какъв Кайен с доход от 3000 на месец да си взема? Защото хубавия, здравия, със запазен вид и интериор не е 15 бона а поне тройно на това. Е, като го купя къде да го закарам на сервиз? В квартала? Къде да го дам да го измият и да му пипат кожата и таблото? Ми не става навсякъде и цените са едни....! Ми като мякне нещо и ми отиде заплатата от 3000 лева, направо ще излети без да разбера. Знаеш ли какъв е проблема? Че ние нямаме 35 000 лева и да си купуваме коле за 15000. Разликата я няма кеш. И като се счупи нещо от ония хубавите неща и ревеме кански. Новата кола поне е защитена от гаранцията. Ама е Дачия И не е фешън. Аз в интерес на истината не ги харесвам много, но сравнени с други марки евтинията направо примамва. А и се оказаха здрави. Та както казваш всичко е избор.Коментиран от #37
18:13 29.08.2017
36 Гост
18:22 29.08.2017
37 Гост
До коментар #35 от "Гост":
И ти си прав - нямаме 35 000 в кеш и си купуваме за 15 000. Но... има едно голямо НО - пак сравняваш нова кола за 35 бона със стара за 15. И повярвай ми, има читави Кайени за 15-20 бона. Да, трябва много търсене, но има. А и ако не е Кайен, защо да не е малко по-нов Форко - е няма да е 300-400 к.с., но няма и да е с въздушно окачване и обслужването по-евтино от на Е61 например.Така, че лично аз не виждам нищо лошо да карам стари бангии, но от по-висок клас от Дъстъра, без да вземам 3 бона на месец.
Коментиран от #40
18:24 29.08.2017
38 с опит
18:46 29.08.2017
39 Vasik Atanasova
18:52 29.08.2017
40 Гост
До коментар #37 от "Гост":
Абе добре си лафиме тук, хич не е зле даже:)Накара ме да погледна Кайените в нета. Да, за 15000 поне на вид има налични. Ама брат, това са 13/14/15 годишни автомобили бре! На по 250 000, уж. Ми то всичко си е отишло от тях, останало му е само осанката на Поршето. Неееее, не го искам, дори и на тази цена, не е за мен. Евтино ми е, ако ме разбираш...
И в духа на спора, естесвено че няма лошо да караш стари, но висок клас автомобили. Но тогава нека да признаем, че правиме компромис. Искаме хубав автомобил нов, но той е скъп. Тогава го взимаме втора ръка и започваме бавно да го стягаме/рециклираме като понякога това ни е...ава м...та на семейния бюджет за дълго. Но, има и тук едно но, масата притежатели на хубави/маркови автомобили не могат дори и да си помислят да стъпят в оторизирания сервиз и да ползват части и услуги които са оригинални и с гаранция. Значи, взимаме Е60 ама не може да му сложим хубави/оригинални накладки щото са майка и баща си. Е, кажи ми тогава това какво Е60 е, като дори и най-евтиния консуматив вече не е оригинален по него? Да, ще спре, но няма да го направи като истински баварец. Та така, нека си ги караме старите, но нека да не плюеме новите, които на всичкото отгоре и са се доказали, и където на цената на едни накладки за баварец в оторизирания сервиз ще ти подменят маса неща.
Коментиран от #43
18:57 29.08.2017
41 123
До коментар #34 от "Гост":
При доходи от 3000 на месец не се взема нито Дачия нова, нито Порше на разпад. С този доход се взима средното ниво на оборудване от Форд, Шкода, КИА, Тойота, Рено, Пежо или нещо такова. Достатъчно грамотни марки. Няма да е СУВ, но са нови. Скачаш в лизинга и пердашиш смело напред.Коментиран от #44
19:03 29.08.2017
42 ВАГ
19:08 29.08.2017
43 Гост
До коментар #40 от "Гост":
Едно си баба знае, едно си бае :)))))))))Ти лично в колко 13,14 годишни Кайени за 15-20 бона се вози, та говориш, че не стават?
Всичко опира до едно - за какво ти трябва колата!!! Ако ти трябва да въртиш с нея по 50 000-100 000 км на година и да си возиш само г@за, няма как да караш Кайен, пък ако ще и на 15 години да е, ако ще и дохода ти да е 5 000 на месец.
А за частите хич не си вярвай, че в официалните сервизи са оригинални. Преди поддържах Ягуар в Мото-Пфое и частите им издържаха по-малко от тези купени от нета - ФАКТ!!!
И ако човек няма ипотечен кредит и кара 9-10 000 км годишно, може да поддържа Кайен и с 1500 лева заплата, друг е въпросът колко е разумно, защото смяна на масло и филтри е минимум 500 лева.
Обаче я ми кажи колко е сигурна в краш тестовете една Дачия и колко е защитен дори Форестър, какво остава за Кайен или Рейндж - животът ми е много по-важен от някакви ядове за поддръжка. За мен това е приоритет, а не това, че ще ми е евтинко.
Следващия пък като видиш как се кара у нас, помисли кое ти е по-важно!
Коментиран от #46
19:38 29.08.2017
44 Гост
До коментар #41 от "123":
И защо трябва да правя компромис, след като примерно аз искам SUV??? Само, че искам да има поне ксенон, навигация, мултиволан, автомат и да е над 200 к.с. Коя от изброените от теб марки и модели ще ми го даде?19:42 29.08.2017
45 Бат Ваню
До коментар #6 от "готина е дачията":
.... ха ха ха.. аве...румънците били 50 г пред нас.... ха ха ха.... Ти като Дачия дръпна деева .... реску ... ха ха ха....20:13 29.08.2017
46 Гост
До коментар #43 от "Гост":
Защо ли ми се струва, че се опитваш да се защитиш сам себе си, че си се набутал с някакъв варел и видиш ли причината е сигурноста?Споко, не си първия, няма и да си последния. Накрая всеки спор свършва по този начин. Дано на Поршето да му работят всички системи, щото знаеме какви идиоти има по пазарите и инженери любители където и совалка ще ти направят. Здраве да е!
Засега казваме, че новите коли от бюджетния клас са дроб, джиткаме си яките джипари и си пееме.
Апропо, Кайена е на газ, нали?
Коментиран от #47
20:21 29.08.2017
47 Гост
До коментар #46 от "Гост":
Нали написах, че сега съм с варела Форко 2,5 ХТ? И не, нямам газ и никога не съм имал. Това ли е твоя аргумент?Колкото и да смятам, няма как да се набутам 35 бона, пък като гледам във всички класации дават Субару доста по-надежден от Дачия.
Но какво ли се опитваш да ме убедиш, не знам? Явно за теб най-важното е да се набуташ едни 35 бона и после да се кефиш, че ти гори 6/100.
20:30 29.08.2017
48 004130
Нито са високи за офроуд, нито имат по-голям багажник от комби, нито харчат по-малко, нито като управление са по-добре, нито нищо.
Allroad/Alltrack/Outback/Cross са по-добре от който и да е смотан SUV.
Коментиран от #50
20:58 29.08.2017
49 Иван Господинов
21:52 29.08.2017
50 004130
До коментар #48 от "004130":
Стига цъкахте страхливи минусчета, а си кажете вашата теза, мишки..Щото съм сигурен че няма с какво да оборите "SUV са боклуци".
Коментиран от #51
22:12 29.08.2017
51 Гост
До коментар #50 от "004130":
Пазарът говори кое е боклук и кое не. Пък мишок може да викаш на баща си, комплексарченце.Коментиран от #52
22:28 29.08.2017
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 004130
До коментар #52 от "004130":
Бяха поне...22:51 29.08.2017
54 Танас
Коментиран от #55, #63
03:47 30.08.2017
55 123
До коментар #54 от "Танас":
Точно това е колега. Бюджетна кола, ни повече ни по малко. Ама струва 35 000. Естествено, ние я сравняваме с автомобили струващи като нови два, че и дори три пъти. Даже прословутия Кайен сигурно е 5 пъти по скъп! И е нормално, м...а му и Кайен да може да изкара 25 години без да се троши, точно 5 пъти повече от Дачията. Да, ама не. Както и да е, сравняваме коне с кокошки. Факт е обаче, че Дачия е следващата Шкода, или това което германците направиха за последните 15 години се прави сега от французите. Щото и сега, една Октавия струва 40 000, доказано грамотна кола, ама малко я купуват по същата причина като с Дачията. Бедни сме си и не гледаме реално на пазара. Но мераците са ни големи и затова се хвърляме на втората употреба. Нови маратонки от Матстар или втора употреба Адидас от Манията? Въпрос на избор. Само че хората с Дачийте не крият социалния си статус докато тези с Кайените не маже да ги разбереш. Свят шарен, както казва Чудомир.....Коментиран от #56
07:42 30.08.2017
56 Гост
До коментар #55 от "123":
Аз няколко пъти ти зададох въпросът колко звезди има Дачи на краш тестовете?!А паралелът с маратонките, беше толкова нелеп, че чак ми стана смешно :))))))))))))))))
Все едно да кажа, че сексът с девица е по-хубав от такъв с 35 годишна ;)
Сега сериозно, аз не робувам какво пише на капака, а търся качества. Дали сравняваме кон с кокошка не е важно - важно е, че и Дачия и Кайен или Рейндж, се купуват и поддържат с пари. И като имаш да дадеш 35 бона и теглиш чертата, излиза че въпреки високия разход и скъпата поддръжка на последните два, пак няма да докараш до 35 бона разходите за тях ако ги караш 5 години с по 10 000 км на година.
Тогава защо трябва да си купувам Дачия? Искам поне един смислен отговор. Защо по дяволите трябва да водя семейството си в Дачия вместо във Форестър за 15 бона например?
Май комплексите не са при тези с дъртите Рейнждове, а при тези с новите Дъстъри, щом мислят, че са много важни за света и трябва да карат нещо, само защото е ново и са първи собственици?!
Коментиран от #57, #59
08:03 30.08.2017
57 123
До коментар #56 от "Гост":
Има 4 звезди. Да, секса с 35 годишна е по добър, защото знае какво прави и иска в леглото. Качвай семейството си в каквото искаш, но недей да плюеш по нещо до което не си се докосвал. Хората с Дъстъри нямат комплекси, щото вече са си купили колата. Останалите имаме комплекси, щото нямаме парите за нова. Примера с маратонките е прекрасен и реален.Коментиран от #58, #64
08:20 30.08.2017
58 Гост
До коментар #57 от "123":
Докосвал съм се, не си мисли, че Дачийката е нещо трудно за докосване :))))Освен това ме бъркаш с някой друг - къде ме видя да плюя? Това, че не харесвам някой да величае Дъстъра, не означава, че я плюя!
Коментиран от #60
08:26 30.08.2017
59 Гост
До коментар #56 от "Гост":
Няма точен отговор на твоя въпрос. Всеки има вкус и глава как да си харчи парите. Може би новата кола е по изгодна в дългосрочен план з а ползване. Нервите са по малко, механиката е по надеждна. Не знам, все още нямам нова:)09:17 30.08.2017
60 Ивайло
До коментар #58 от "Гост":
Е и аз на един колега така му обяснявах ,ама на него му били казали че,"новото си е ново" и се изпраска да си купи Форд фиеста за 25хил.След 5-6 години умерено каране амортизацията е супер видна (за остроумните колата е обслужвана добре)!Но да е само това... Евтина пластмаса ,която си скърца супер из бг дупките,калпави спирачки,супер куца возия (то няма и как с такава костенурка) просто .... кенеф ама НОВ .Та много хора знаят за 25 000 какъв автомобил могат да си купят ,пък нека бил то втора ръка, важното е ,че ще е сто пъти по-качествен.09:34 30.08.2017
61 ZZIPY
12:45 30.08.2017
62 Алфа Ромео
15:14 30.08.2017
63 Алфа Ромео
До коментар #54 от "Танас":
Когато един двигател е слаб трябва да се компенсира с по-къси скорости, иначе положението става още по-зле.15:21 30.08.2017
64 Алфа Ромео
До коментар #57 от "123":
Има три звезди за сигурност, което е нелепо за нов автомобил.15:26 30.08.2017
65 СССР
17:19 30.08.2017
66 Алфанеромео
Коментиран от #67
20:44 30.08.2017
67 123
До коментар #66 от "Алфанеромео":
Аааааа, сакън. Анатема! Не може да бъде! Е.аси здравия конник....Това като сарказъм, иначе да сте живи и здрави.
22:15 30.08.2017
68 До 67
22:29 30.08.2017
69 onq s konq
17:39 31.08.2017