Таксиметров шофьор от Финландия измина 400 000 км със своята Tesla Model S за по-малко от три години, съобщава Helsingin Sanomat. За целия този пробег единственият по-сериозен проблем с американския електромобил е бил свързан с акумулатора.
Ари Ниисосеста не уточнява с каква повреда се е сблъскал. Ако се изключи тази неизправност обаче, Model S е навъртял внушителния пробег без никакви други технически проблеми.
Ако се приеме, че средният пробег с едно зареждане е бил около 400 км, батерията на "тѐслата" е издържала 1 000 цикъла на заряд/разряд. Според професора от Технологичния университет в Лапенранта Юхи Пирхонен това не е никак много.
Съвременните йон-литиеви акумулатори понасят до 15 000 цикъла, а електромоторите могат да навъртат по 10 млн. км. Tesla Motors дава осемгодишна гаранция на двигателя и акумулаторите без ограничение на пробега.
Базовата цена на Model S в Европа е €66 700. Толкова струва модификацията с 75-киловатчасови батерии, която може да измине до 490 км с едно зареждане. Топ версията излиза €127 700 и има обсег над 600 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Перник
Коментиран от #5
09:47 30.08.2017
2 ССС
09:48 30.08.2017
3 onq s konq
Коментиран от #17, #18
09:52 30.08.2017
4 Един
Коментиран от #38
09:55 30.08.2017
5 Pav
До коментар #1 от "Перник":
Да, с няколко десетки ремонта. ДВГ не може да се сравнява с ел. мотор по надеждност.09:56 30.08.2017
6 не ги превъзнасяйте толкова
Ама не казват какъв ??? Ако са му сменили акумулатора гаранционно това не е малък проблем, щот останалото какво е тенекия с колела !
Коментиран от #10, #12
10:08 30.08.2017
7 Един
10:42 30.08.2017
8 Гост
отделно ако вкарат тесли за таксита, как ще вдигат цените при вдигането на бензина? :)
10:49 30.08.2017
9 Basimu
10:57 30.08.2017
10 гост
До коментар #6 от "не ги превъзнасяйте толкова":
Нали има 8г гаранция без ограничение на пробега. Коя друга компания ти предлага това? Каквото и да стане се подменя сервизно и безплатно. Та добре се е усетил човека, след 4г. да пишете като чукне милион със същата кола или ако я видите в Горубляне на 100х.км.10:58 30.08.2017
11 Един
при около 260 работни дни това са малко
над 500 км на ден
при 8 часа работно време са над 60 км/на час
даже да не е спирал да взима клиенти и да чака клиенти ще направиш средна скорост 63 кога цъфнат налъмите
поредната порция пропаганда за тоя *** дето му намаляха продажбите драстично :)
Коментиран от #13, #14
11:08 30.08.2017
12 гост
До коментар #6 от "не ги превъзнасяйте толкова":
Теслите имат имат и стандартен 12-волтов акумулатор разположен под предното стъкло. Може би него имат в предвид защото пишат, че батерията е издържала.11:13 30.08.2017
13 Оффф
До коментар #11 от "Един":
а да си чувал за двойна езда? или викаш - бакшишите там са с офисно работно време от 9 до 17? логика.....11:26 30.08.2017
14 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ
До коментар #11 от "Един":
Със сигурност е имал ортак,сам няма как да ги мине,аз карам такси и поне знам какви са възможностите на една смяна за пробег,макс 250-300 ако има работа,и то нощно време,иначе за двете смени около 450-500,Кадито ми е на две години и е на 250К км!!!11:28 30.08.2017
15 Един
Ари Ниисосеста - таксиметров шофьор от Финландия
единствено число - не се съобщава за колеги, догадките ги оставяте настрана!
11:48 30.08.2017
16 Гого
11:52 30.08.2017
17 Оня с таксето
До коментар #3 от "onq s konq":
На мен работата като бакшиш ми харесваше и " въртях" /преди кризата!/ по 500 км. на ден с мой автомобил и поне един инвънградски курс на пазарлък. Всеки месец сменях накладки, масло, филтри и т.н. Колицата чистичка, аз- също, подредена, без пушене. Клиентът доволен- и аз доволен. Реват тези, които след пускането на метрото не успяха да си намерят друго поприще или не им се работи, а искат кинти!11:57 30.08.2017
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 гост
11:59 30.08.2017
20 Марио
13:42 30.08.2017
21 Morgoth
Като цяло това си е едно доста добро постижение и то не за колата - от нея се очаква, а за батерията.
13:57 30.08.2017
22 Гост
факта - такси и тесла говори че сме много, много, много далеко от стандарт и желание.
14:52 30.08.2017
23 ДДД
а електричеството както не става
поне така твърдите :)
сега странно ама всички влакове са на ток
явно не се консултират с вас:)))))
Коментиран от #24, #26, #43
17:56 30.08.2017
24 Зорлем
До коментар #23 от "ДДД":
Ами, то и тролеи има от 50-ина години (че и повече), но като гледам дизеловите автобуси не са изчезнали. С две думи - всяка жаба да си знае гьола!18:06 30.08.2017
25 Nnn
Коментиран от #42
18:18 30.08.2017
26 Гост
До коментар #23 от "ДДД":
Рийли, ай стига.Я ни кажи кога влаковете са били на ДВГ? Ти в някаква паралелна вселена ли живееш?
Коментиран от #28, #34
18:49 30.08.2017
27 Дамян
Коментиран от #36, #39
20:59 30.08.2017
28 ASA
До коментар #26 от "Гост":
А какво са дизеловите локомотиви,не са ли ДВГ.Коментиран от #31
20:59 30.08.2017
29 Фмп
21:10 30.08.2017
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Гост
До коментар #28 от "ASA":
Дизеловите локомотиви имат ДВГ, за да захранва електрически генератор, който да задвижва локомотивът - т.е. те са с електрическо задвижване. Ползват се там, където няма ел. мрежа.Първия електрически локомотив е създаден през 1879 година от германския инженер Вернер Фон Сименс - т.е. 10 години преди Рудолф Дизел да създаде дизеловия двигател.
Така, че няма как дизеловите локомотиви да са преди електрическите, че да са изместени от тях.
Но аз се чудя толкова ли е трудно да се чете, след като имаме цялата информация в интернет. Вместо това, винаги ще се намерят неуки хорица, които да бият тъпана, колко са невежи!
21:27 30.08.2017
32 Таксиметров
Коментиран от #33
21:39 30.08.2017
33 Хаха
До коментар #32 от "Таксиметров":
И всеки от вас може да провери в интернет колко на километра са немските таксита продават се доста в нашите авто къщи са пълни с такива боклуци на 140хил. Не реални километри всички са бежави в Германия ги продават на по 500хил. В България всички на 140хил21:44 30.08.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Гост
До коментар #27 от "Дамян":
Точно така е...всички се обръщат...Работя за ТЕSLA и имах възможност да карам лично ТЕSLA модел Х ...Върха е...страхотно е когато слезеш и всички те гледат...Коментиран от #40
23:07 30.08.2017
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 МНОГО
До коментар #4 от "Един":
Разбира се! Из полето мисля че ще ти върши добра работа фордчето - ще си като римейк на Луи дьо Финес с Renault 2CV. За там е идеално, но в града... трудна работа, незаконна...Коментиран от #41
00:46 31.08.2017
39 Онзи
До коментар #27 от "Дамян":
Вярно ли?Ехаааааа.Промиването на мозъци върви с пълна сила14:49 31.08.2017
40 Онзи
До коментар #36 от "Гост":
Точно така е...всички се обръщат...Работя за ТЕSLA и имах възможност да карам лично ТЕSLA модел Х ...Върха е...страхотно е когато слезеш и всички те гледат...То ако слезнеш по прашки пак всички ще те гледат.Пак ще си върха не се безпокой
14:58 31.08.2017
41 Онзи
До коментар #38 от "МНОГО":
Мунчооо,рено 2CV няма,това в филма е ситроен 2CV.14:59 31.08.2017
42 Зорлем
До коментар #25 от "Nnn":
Дай оферта да си купя поне две такива "евтини и държливи" батерии.P.S. Те да се научат първо да захранват лаптоп за повече от 2-3 часа с тези батерии, пък тогава да пробват да захранят нещо с "тяга".
16:56 31.08.2017
43 Ponton
До коментар #23 от "ДДД":
Прави разлика между батерия и външно захранване !14:08 01.09.2017