Last news in Fakti

30 Август, 2017 09:40 27 154 43

Финландец навъртя 400 хил. км с Tesla Model S

  • tesla-
  • model s-
  • такси-
  • пробег
Финландец навъртя 400 хил. км с Tesla Model S - 1

Таксиметров шофьор от Финландия измина 400 000 км със своята Tesla Model S за по-малко от три години, съобщава Helsingin Sanomat. За целия този пробег единственият по-сериозен проблем с американския електромобил е бил свързан с акумулатора.

Ари Ниисосеста не уточнява с каква повреда се е сблъскал. Ако се изключи тази неизправност обаче, Model S е навъртял внушителния пробег без никакви други технически проблеми.

Финландец навъртя 400 хил. км с Tesla Model S

Ако се приеме, че средният пробег с едно зареждане е бил около 400 км, батерията на "тѐслата" е издържала 1 000 цикъла на заряд/разряд. Според професора от Технологичния университет в Лапенранта Юхи Пирхонен това не е никак много.

Съвременните йон-литиеви акумулатори понасят до 15 000 цикъла, а електромоторите могат да навъртат по 10 млн. км. Tesla Motors дава осемгодишна гаранция на двигателя и акумулаторите без ограничение на пробега.

Базовата цена на Model S в Европа е €66 700. Толкова струва модификацията с 75-киловатчасови батерии, която може да измине до 490 км с едно зареждане. Топ версията излиза €127 700 и има обсег над 600 км.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Перник

    110 18 Отговор
    Чудо голямо ... То тука колите дето ги караме тръгват от 400 000 км и стигат до милион ....

    Коментиран от #5

  • 2 ССС

    43 8 Отговор
    Евтинджос бре .. после що сме карали стари бензинки и дизели ...
  • 3 onq s konq

    74 9 Отговор
    Тоя ако е имал почивни дни празници и отпуски е карал по над 500км.на ден. Наште бакшиши минат 200 и ореват орталъка

    Коментиран от #17, #18

  • 4 Един

    40 78 Отговор
    Дреме ми! Ако трябва ще си купя Форд КА 1вото поколение, но пак ще карам кола с двигател с вътрешно горене и механични скорости!!!

    Коментиран от #38

  • 5 Pav

    59 13 Отговор

    До коментар #1 от "Перник":

    Да, с няколко десетки ремонта. ДВГ не може да се сравнява с ел. мотор по надеждност.
  • 6 не ги превъзнасяйте толкова

    52 11 Отговор
    "...по-сериозен проблем с американския електромобил е бил свързан с акумулатора."
    Ама не казват какъв ??? Ако са му сменили акумулатора гаранционно това не е малък проблем, щот останалото какво е тенекия с колела !

    Коментиран от #10, #12

  • 7 Един

    23 4 Отговор
    този е прекарал близо 30 дена само в чакане за зареждане... и то ако е ползвал само бързи зарядни станции
  • 8 Гост

    45 2 Отговор
    за 400 000 км, такси ще си избие колата и ще е на + , само нашите как не са се сетили да стоят с една такава на експо центъра да зареждат безплатно :)
    отделно ако вкарат тесли за таксита, как ще вдигат цените при вдигането на бензина? :)
  • 9 Basimu

    26 3 Отговор
    ...кога е спал тоз юнак !!! 😁
  • 10 гост

    39 5 Отговор

    До коментар #6 от "не ги превъзнасяйте толкова":

    Нали има 8г гаранция без ограничение на пробега. Коя друга компания ти предлага това? Каквото и да стане се подменя сервизно и безплатно. Та добре се е усетил човека, след 4г. да пишете като чукне милион със същата кола или ако я видите в Горубляне на 100х.км.
  • 11 Един

    30 14 Отговор
    Това прави по 133 000 км на година
    при около 260 работни дни това са малко
    над 500 км на ден
    при 8 часа работно време са над 60 км/на час
    даже да не е спирал да взима клиенти и да чака клиенти ще направиш средна скорост 63 кога цъфнат налъмите

    поредната порция пропаганда за тоя *** дето му намаляха продажбите драстично :)

    Коментиран от #13, #14

  • 12 гост

    15 4 Отговор

    До коментар #6 от "не ги превъзнасяйте толкова":

    Теслите имат имат и стандартен 12-волтов акумулатор разположен под предното стъкло. Може би него имат в предвид защото пишат, че батерията е издържала.
  • 13 Оффф

    21 7 Отговор

    До коментар #11 от "Един":

    а да си чувал за двойна езда? или викаш - бакшишите там са с офисно работно време от 9 до 17? логика.....
  • 14 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ

    29 1 Отговор

    До коментар #11 от "Един":

    Със сигурност е имал ортак,сам няма как да ги мине,аз карам такси и поне знам какви са възможностите на една смяна за пробег,макс 250-300 ако има работа,и то нощно време,иначе за двете смени около 450-500,Кадито ми е на две години и е на 250К км!!!
  • 15 Един

    7 10 Отговор
    Четете статията!

    Ари Ниисосеста - таксиметров шофьор от Финландия
    единствено число - не се съобщава за колеги, догадките ги оставяте настрана!
  • 16 Гого

    22 2 Отговор
    Като прибавим че не плаща на зарядните сами си направете сметка дали е на печалба по вероятно да е заработил за още една Tesla!
  • 17 Оня с таксето

    28 3 Отговор

    До коментар #3 от "onq s konq":

    На мен работата като бакшиш ми харесваше и " въртях" /преди кризата!/ по 500 км. на ден с мой автомобил и поне един инвънградски курс на пазарлък. Всеки месец сменях накладки, масло, филтри и т.н. Колицата чистичка, аз- също, подредена, без пушене. Клиентът доволен- и аз доволен. Реват тези, които след пускането на метрото не успяха да си намерят друго поприще или не им се работи, а искат кинти!
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 гост

    26 6 Отговор
    Голямо гадаене, за да се изкара лъжа. Не е тайна, че първите тесли търпяха подмяна на части по двигателя и акумулатора, основно причината е била конектори, но от сервиза сменят целия агрегат/батерия. Защо да му мислите, навъртял ги е километрите, може и по 12ч да е карал, а може и събота да е карал, може и ортак да е имал, а може и двама ортака на по 8ч. Важното е, че колата ги е врътнала безпроблемно и разполага с капацитет на батерията, за който много от песимистите твърдяха, че нямало да го бъде съдейки по батериите за телефони. Да, но Тесла имат най-добрата система за мениджмънт на батерията и ако една клетка даде дефект, то тя бива изолирана, без да оказва влияние на цяла редица или пакета.
  • 20 Марио

    7 34 Отговор
    Махнете тези непрактични елетромобили вече.Просто не стават.
  • 21 Morgoth

    17 5 Отговор
    Хиляда цикъла, ама друг път. Поне 5 пъти повече е направил - във всеки един свободен момент тази Тесла е била на зарядното и то на суперчарджера. 400км изкарва само най-добрата им батерия, при това с бабешко каране и без използване на климатик. Във Финландия зимата е леко студеничка, а електрическия двигател не те топли. Да не говорим, че ако ти остават 100км и си без клиент няма да я чакаш, защото можеш да изпуснеш дълъг курс.
    Като цяло това си е едно доста добро постижение и то не за колата - от нея се очаква, а за батерията.
  • 22 Гост

    24 3 Отговор
    Жив и здрав да е още 400 000 да навърти!

    факта - такси и тесла говори че сме много, много, много далеко от стандарт и желание.
  • 23 ДДД

    9 11 Отговор
    и влаковете преди бяха с ДВГ
    а електричеството както не става
    поне така твърдите :)
    сега странно ама всички влакове са на ток
    явно не се консултират с вас:)))))

    Коментиран от #24, #26, #43

  • 24 Зорлем

    5 3 Отговор

    До коментар #23 от "ДДД":

    Ами, то и тролеи има от 50-ина години (че и повече), но като гледам дизеловите автобуси не са изчезнали. С две думи - всяка жаба да си знае гьола!
  • 25 Nnn

    9 10 Отговор
    Има дизелови автобуси, защото досега нямаше батерии с прилична цена и тегло. Сега вече има и края на дизеловите автобуси се вижда. Засега градски, а после и до други градове. Само стой та гледай!

    Коментиран от #42

  • 26 Гост

    11 13 Отговор

    До коментар #23 от "ДДД":

    Рийли, ай стига.
    Я ни кажи кога влаковете са били на ДВГ? Ти в някаква паралелна вселена ли живееш?

    Коментиран от #28, #34

  • 27 Дамян

    7 15 Отговор
    Тесла модел с просто не може да не буди уважение . Невероятна кола е . В Мюнхен това е единствената кола ,която където и да се появи всеки се обръща да я погледне. Няма Ламбо, няма Ферари -не не правят никакво впечатление. Обаче Тесла - само дето не и ръкопляскат по улиците.

    Коментиран от #36, #39

  • 28 ASA

    5 7 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    А какво са дизеловите локомотиви,не са ли ДВГ.

    Коментиран от #31

  • 29 Фмп

    8 5 Отговор
    Този пич ква кошница кара, на 3г и 400 000 километра, Ние в България си караме само новички колички на по 20 годинки и всичките ни са едни запазенички на по 100 - 150 хиляди километра. Нововноски и все баби са ги карали и все в гараж са си стояли . Дигаш капака хвърчат прилепи, поглеждаш отдоло бягат мишки, дигаш щеката вадиш катран ахх пак съм пре**ан (Иронично) :D
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Гост

    15 0 Отговор

    До коментар #28 от "ASA":

    Дизеловите локомотиви имат ДВГ, за да захранва електрически генератор, който да задвижва локомотивът - т.е. те са с електрическо задвижване. Ползват се там, където няма ел. мрежа.
    Първия електрически локомотив е създаден през 1879 година от германския инженер Вернер Фон Сименс - т.е. 10 години преди Рудолф Дизел да създаде дизеловия двигател.
    Така, че няма как дизеловите локомотиви да са преди електрическите, че да са изместени от тях.
    Но аз се чудя толкова ли е трудно да се чете, след като имаме цялата информация в интернет. Вместо това, винаги ще се намерят неуки хорица, които да бият тъпана, колко са невежи!
  • 32 Таксиметров

    3 2 Отговор
    Значи в чужбина тия километри за таксиметров автомобил са съвсем нормални ако е карана на двойна езда там хората използват такси имам познати които работят тази работа в чужбина и викат че цяла смяна не са спирали и там разстоянията са големи 400км на ден нищо не е за тях

    Коментиран от #33

  • 33 Хаха

    5 2 Отговор

    До коментар #32 от "Таксиметров":

    И всеки от вас може да провери в интернет колко на километра са немските таксита продават се доста в нашите авто къщи са пълни с такива боклуци на 140хил. Не реални километри всички са бежави в Германия ги продават на по 500хил. В България всички на 140хил
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Гост

    3 7 Отговор

    До коментар #27 от "Дамян":

    Точно така е...всички се обръщат...Работя за ТЕSLA и имах възможност да карам лично ТЕSLA модел Х ...Върха е...страхотно е когато слезеш и всички те гледат...

    Коментиран от #40

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 МНОГО

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "Един":

    Разбира се! Из полето мисля че ще ти върши добра работа фордчето - ще си като римейк на Луи дьо Финес с Renault 2CV. За там е идеално, но в града... трудна работа, незаконна...

    Коментиран от #41

  • 39 Онзи

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "Дамян":

    Вярно ли?Ехаааааа.Промиването на мозъци върви с пълна сила
  • 40 Онзи

    6 2 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Точно така е...всички се обръщат...Работя за ТЕSLA и имах възможност да карам лично ТЕSLA модел Х ...Върха е...страхотно е когато слезеш и всички те гледат...

    То ако слезнеш по прашки пак всички ще те гледат.Пак ще си върха не се безпокой
  • 41 Онзи

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "МНОГО":

    Мунчооо,рено 2CV няма,това в филма е ситроен 2CV.
  • 42 Зорлем

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Nnn":

    Дай оферта да си купя поне две такива "евтини и държливи" батерии.

    P.S. Те да се научат първо да захранват лаптоп за повече от 2-3 часа с тези батерии, пък тогава да пробват да захранят нещо с "тяга".
  • 43 Ponton

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "ДДД":

    Прави разлика между батерия и външно захранване !