13 Септември, 2017 11:12 17 704 37

Хибридната S-Klasse харчи колкото Prius

  • mercedes-benz-
  • s-klasse-
  • s 560 e-
  • хибрид-
  • франкфурт 2017

2.1 литра на 100 км звучи като фантастичен разход дори за дизелова малолитражка, но според Mercedes-Benz новата хибридна модификация на S-Klasse харчи именно толкова. Паспортните данни надали отговарят на реалността, но въпреки това бензин-електрическият S 560 e със сигурност ще стане една от най-икономичните лимузини от висш клас.

Хибридната S-Klasse има йон-литиева батерия с капацитет 13.5 кВтч и може да измине до 50 км само на ток. Акумулаторните блокове са по-компактни и част от хибридната апаратура е побрана под предния капак, в резултат на което обемът на багажника и приличните 410 литра.

Електромоторът с мощност 122 к.с. и въртящ момент 440 Нм е вграден между трилитровия шестцилиндров двигател с 367 к.с. и деветстепенната автоматична трансмисия 9G-Tronic Plus. Работата на електромеханичния модул се управлява от Bosch Eco Assist.

Електрониката анализира маршрута и моментните условия на пътното движение и въз основа на тези данни подлага S-Klasse на строга диета. "Мозъкът" на системата използва в максимална степен инерцията и подсказва на водача колко газ е достатъчно да се подава чрез промяна в усилието за натиск върху педала.

S 560 e позволява дистанционно затопляне и охлаждане на салона. Това става през специално приложение за смартфони, разработено от Mercedes-Benz.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ставри

    19 0 Отговор
    Майко, мила!
  • 2 ГОСТ

    24 6 Отговор
    500 коня и икономично каране са малко в противоречие.

    Коментиран от #5

  • 3 Ото

    30 5 Отговор
    "...подсказва на водача колко газ е достатъчно да се подава чрез промяна в усилието за натиск върху педала."
    Демек вече е илюзия, че ти караш ! А удря ли ток, ако случайно решиш да настъпиш ?
    Но няма, какво да си правим илюзия чип поколението на смартфоните, ще я оцени високо, а за олд скул пичовете ми да се порадваме още малко докато може да покараме големите атмосферни двигатели, както и злобните турбиняци с дъх на масло и бензин и шумни йерихонови тръби !
  • 4 гост

    26 8 Отговор
    Лъжат! Подкарай го по магистралата и ще разбереш.
  • 5 Трак

    23 6 Отговор

    До коментар #2 от "ГОСТ":

    Възможно е ако се движи по инерция по наклон.
  • 6 мерцедеса

    27 18 Отговор
    Предполагам става въпрос за разход на гориво при нормално каране , при впрягане на 500 те коне едва ли разхода е 2 литра на 100 км .
    Да не забравяме ,че ако натиснем газта на Тойота Приус разхода на гориво на този автомобил става сравним с този на BMW M 3 да pечем та дори и по-висок ,само дето в случая бавареца разполага с може би някъде около 400 коня ..
    Та в този ред на мисли Мерцедес са направили голяма лимузина с такъв нисък разход на гориво - евала ! А японците например тепърва има да копират , копират и след 10 тина години и те да излезнат с подобен автомобил .
    Мерцедес си е Мерцедес - имаше такъв лаф ...

    Коментиран от #8

  • 7 Morgoth

    12 8 Отговор
    365 коня бензин + 122 ток, това прави към 400-420 коня цялостна мощност на хибридната система. Разхода много ще зависи от начин на каране. Ако се кара под 50 км на ден и всяка вечер батерията се дозарежда в гаража или пък се правят междинни дозареждания в офиса може и да докара 2 литра. Имайте предвид, че бензина ще се включва в много ситуации дори и батерията да не е изтощена. За да може двутонна кола да се движи само на ток е необходимо да се движи доста плавно и старта и на светофар ще трябва да е по-бавен от този на приуса. При горещо време климатика ще изстиска тока от батерията за не повече от 20 минути. При студено време пък бензиновия двигател ще трябва да поддържа топлината си с дълго начално включване и редовни дозагрявания. Реалният разход предполагам ще бъде към 7-8 литра.

    Все пак, ако можете да си позволите да карате това чудо на техниката удоволствието ще компенсира напълно 4 пъти по-високия от обявения разход, който определено можете да си позволите. А и хибридите от високия клас като цяло привличат не толкова с нисък разход, колкото с мазно и безшумно возене и приятно бърза реакция при по-агресивно шофиране.

    Коментиран от #10, #28

  • 8 Morgoth

    26 14 Отговор

    До коментар #6 от "мерцедеса":

    Първия Lexus 600h до колкото знам е пуснат 2006-та. Разбира се, че 11 години по-късно този Мерцедес е по-добър, но е доста некомпетентно изказване да обвиниш японците, че копират точно хибридната технология.

    Коментиран от #11

  • 9 гост

    20 1 Отговор
    Видя се от хибридите на БМВ, че харчат повече от нормалните коли само с двг и хората спряха да ги купуват. Дайте една сметка как се стига до това число от 2л. След като върховият максимум е 50км, то другите 50км как да се изминат само с 2л и 360кс? Дори на оборот ще изхарчи повече. Подиграват се със сметката. Имаше тест на ФВ, там хибрида пак уж можеше да измине до 50км, и макар и плавното каране и усилията на шофьора колата преминава на бензин след 25-30км, не може повече. Луксозна кола не се купува заради разход, кой нормален ще даде 100х.евро и ще му пука дали гори 5 или 25евро на сто.
  • 10 CL500

    13 3 Отговор

    До коментар #7 от "Morgoth":

    Математическите ти умения са интересни и непредсказуеми :-) :-) :-)

    Коментиран от #13

  • 11 мерцедеса

    10 3 Отговор

    До коментар #8 от "Morgoth":

    Наистина не съм компетентен много по въпроса с тези технологии , мили ми приятелю , и все пак мисля че са измислени доста преди 2006 г. и не от японци .
    А по отношение на автомобилите въобще японците копират - мое мнение / не толкова компетентно /

    Коментиран от #14

  • 12 Еколог

    7 7 Отговор
    Сега май не мразите хибридите толкова а... хейтърчетаааа
  • 13 Morgoth

    9 3 Отговор

    До коментар #10 от "CL500":

    Нали? Прочети малко за хибридни системи и тогава събирай директно 365+122. При моя Lexus GS 300+200=350. Ако щеш :)

    Коментиран от #23

  • 14 Morgoth

    8 3 Отговор

    До коментар #11 от "мерцедеса":

    Едно е изобретението, друго е иновацията. Много неща са измислени в Германия и в Швейцария и началото на много технологии може да се проследи до там. Но от измислянето до използването минава време, трябват инвестиции, усилия и много знания и умения. Внедряването на хибридните автомобили започва основно в японските коли и по-специално в Тойота. Те са и с най-голям опит.
    Същото е и с електрическия двигател - измислен е много, много отдавна и дори ние по соца правихме електрокари. Това обаче не пречи на Тесла да са първите и да са най-напред с производството на електомобили.

    Коментиран от #15, #16

  • 15 ГОЛФ 2

    10 6 Отговор

    До коментар #14 от "Morgoth":

    Да наистина защо ли немците не обръщат внимание на хибридите .. може би защото голф 2 направен в далечната 1983 г има разход на гориво малко ПОД този на Приус .. а да не говорим въобще за цената на батериите , които при хибрида след пробег около 200 000 км трябва да се сменят / струват 8-9000 долара / и дали наистина е евтино да караме хибрид въобще ?
    И все пак да не забравяме ,че първата кола хибрид е произведена от кого ?
    Не беше ли пак немска марка ? / ах тази моя Не компетентност !!!

    Коментиран от #22

  • 16 ПОРШЕТО

    6 2 Отговор

    До коментар #14 от "Morgoth":

    Та значи казваш когато е направил първия автомобил хибрид Фердинант Порше не е влагал в разработки , тестове и т.н.
    Сигурно през 1899г автомобилите са се правели по друг начин .

    Коментиран от #21

  • 17 незнайко

    6 2 Отговор
    А за тока нищо не се казва . ТОЙ Е БЕЗПЛАТЕН И ИДВА ОТ НЕБЕТО ! Защо изобщо ни занимават с това безумно отроче ? Батерията колко ли ускъпява автомобила, също не се казва ! НО, КАКВОТО НИ СЕ ПРЕДЛАГА ТОВА ЩЕ КУПУВАМЕ !!! Таке се печелят пари !!!
  • 18 Защо

    10 2 Отговор
    Винаги ми е било странно защо е тая борба за икономичност откъм разход за гориво при автомобили от такъв клас (цена).

    S-класите по принцип май почват от 250 000 лева или нещо подобно. Е, при такава цена, защо им дреме дали разходът ще е 2 литра или 10 литра на 100 км?!

    Непонятно ми е, като го разгледам по следния начин: аз си купувам коли за (да речем) около 12 500 лева (малко се изхвърлям, ама обичам читави коли просто...:) ). Тая S-класа струва да речем 250 000 леца, т.е. 20 пъти по-скъпо.
    Ако предположим, че тоя човек има такива финансови възможности (20 пъти по-големи от моите), това значи, че за него като "удар" по богатството му 20 лева са това, което за мен е 1 (ЕДИН) лев!
    Е, 2 литра бензин са, да речем, 4 лева. Десет литра са 21 лева.
    Ами, както аз си представям нещата, за него тая разлика между двата разхода от 16 лева като "удар" по богатството му са това, което за мен са 80 стотинки! (16 лева разделено на 20)
    Е, на мен определено ми е през **** дали пътуването ми от 100 км ще е с 80 стотинки по-скъпо!
    Та така - просто не мога да разбера логиката зад тая борба за рекорди по нискък разход на гориво за толкова скъпи коли.

    Коментиран от #27

  • 19 V12

    3 0 Отговор
    Не е редно да се кара скъпа кола по разбитите пътища на ''Европейска'' българия.За предпочитане е каруца с една конска сила и колело.
  • 20 Гого

    3 3 Отговор
    Германците толкова са изостанали от електрическите автомобили че нищо свястно не могат да предложат!
  • 21 Morgoth

    7 0 Отговор

    До коментар #16 от "ПОРШЕТО":

    Нямам сега време да чета по въпроса, но това на Порше не беше ли реално само с електромотор, който се захранва от генератор с вътрешно горене? Ако е така това е доста сериозна разлика със съвременните хибриди.
    Както и да е, идеята ми беше, че Тойота за хибридната технология в автомобилостроенето е като Тесла за електрическите. А немските марки, независимо какви проучвания и прототипи са правили реално се включват в надпреварата с доста голямо закъснение, също както и с електрическите.
  • 22 Morgoth

    10 3 Отговор

    До коментар #15 от "ГОЛФ 2":

    Би ли ми пратил линк за този Голф 2, че ми стана интересно?
    До колкото знам първият им и единствен хибрид е от седма серия. Вярно има завиден разход на гориво, но пък немците имат още по-завидни умения в лъженето за разхода.

    Коментиран от #25

  • 23 CL500

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Morgoth":

    Четох, четох, ама навсякъде сумарната мощност е чиста сума от тази на ДВГ и ел.мотора. Сега не ми се занимава да проверявам на Лексус, каква е системата, знам, че е като на Приуса. По принцип има паралелни, последователни и комбинирани...
    Но съм чел доста статии и навсякъде сумирането е директно!

    Коментиран от #24

  • 24 Morgoth

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "CL500":

    БМВ 7 - https://www.bmw.bg/bg/all-models/7-series/sedan/2015/iperformance.html

    BMW TwinPower Turbo 4-цилиндров бензинов двигател - 258 к.с.
    Електромотор - 113 к.с
    Системната мощност - 326 к.с

    Иначе хич не бих отказал моята да е 500 коня ;)
    Доста по-бързо от 5.9 ще вдига до 100.

    Коментиран от #26

  • 25 мерцедеса

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "Morgoth":

    чети по-внимателно коментарите приятелю - никъде не споменавам за хибридна голф двойка - става дума за дизелова кола , която гори по-малко от хибридния приус .. в този ред на мисли за какво да правят хибрид след като са направили 30 години преди това автомобил с по-нисък разход от този на .. приус сега
    относно разхода на голф 2 дизел имам лични впечатления и твърдя , че е по-нисък от този на хибридния приус
    дано след тези по-подробни разяснения ти е станала ясна идеята ми а именно защо немците закъсняват с хибридите ....

    Коментиран от #29, #31

  • 26 CL500

    4 2 Отговор

    До коментар #24 от "Morgoth":

    https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/amg-preminava-na-hibridno-zadvizhvane-6071036

    Тук за АМГ го дават ДВГ 430 коня, Ел. мотор 67 коня, сумарна мощност 496 к.с. Така пишат хората. Може би само Мерцедес и АМГ могат направо да ги сумират, хахха

    Коментиран от #32

  • 27 Benz or nil

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Защо":

    Ай помисли бе.

    ЗАРАДИ ЕМИСИИТЕ!!!!!!!!!
    По-малко гориво - по-ниски нива на СО2
    Това не е VW да лъже света за емисиите или да слага DPF , който "сдава багажа"
    След 40-50 000 км...
  • 28 Benz or nil

    2 3 Отговор

    До коментар #7 от "Morgoth":

    Супер некомпетентно мнение !

    Коментиран от #33

  • 29 ддд

    0 2 Отговор

    До коментар #25 от "мерцедеса":

    приус е на бензин
    за част от цената на това тук
    нафтата е в немилост в момента:)))
    имаше и реклама на един мотоциклет
    с характеристиките на ферари
    за част от цената му
  • 30 респект

    3 1 Отговор
    Лелее,колко много инж.Ганев ;)))
    Къде точно сте се изучили така и защо по дяволите не работите в големите автомобини концерни...
    Смяяяях..сигурно е заговор ;)
  • 31 Morgoth

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "мерцедеса":

    Така по-става, явно от начина на изказване съм се объркал, че става дума за хибрид. А темата бензин срещу дизел е твърде голяма за да я започваме ... пък и аз не съм от хардлайнерите в нея. Относно хибридите идеята е по-малко за разхода отколкото за чистотата. Ако ти дават и определена отстъпка, а вече на много места има такава цената може да стане като на нормалната кола. Почнеш ли да я използваш пък виждаш доста приятни страни, особено високия клас хибриди.

    Иначе за разхода таксиджиите много отдавна са открили метана - нито хибриди, нито дизели излизат по-евтино :)
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Morgoth

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Benz or nil":

    Ако имаш по-добро - давай. Ако не защо изобщо пишеш? Слагай минуса, аз ще го преместя от единия в другия крачол и т.н.
    Само че в този форум аз сигурно карам най-близката като технически характеристики до тази кола и всичко което съм казал не е минало през рекламни агенти, журналисти и форумни тролове, а е собствен опит.

    Коментиран от #35

  • 34 Драйвър

    2 2 Отговор
    Що за тъпотия е това ,да си купиш лимузина с идеята да е икономична:) Като искаш малък разход ,ще си вземеш Ц класа с по малък мотор,кой кретен ще си купи С класа с идеята да прави икономии на горивото?Това е направено за разни тъпаци които нищо не разбират и си мислят ,че като карат хибрид пазят природата,без да осъзнават ,че само за създаването на акумулатора е отделена толкова отрова,колкото един бензинов двигател от ново поколение не прави за целия си житейски цикъл!Да возиш нон-стоп 500 килограмов акумулатор в колата си не спомага за икономията на гориво,но както казват старите хора-докато има балъци да търсят "икономична" лимузина ще има и тарикати да им я продават!
  • 35 Мигел

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Morgoth":

    Ей моргут хубаво ,че го има този форум за да можеш да си фантазираш на глас,не знам каква кола си представяш ,че имаш ама като ти чета коментарите умствения ти багаж стига само за да вземаш колата на баща си вечер след работа!Като караш един автомобил два пъти в годината ,без ти да си го купил,зареждал и поддържал не те прави компетентен да даваш мнения за него като чели си го притежавал!Пожелавам ти да си намериш работа(от многото коментари който пишеш явно си личи,че имаш много свободно време) ,да започнеш да имаш доходи ,да си купиш нещо по модерно и да пишеш коментари от личен опит ,а не като сегашните алабализми които преписваш от други сайтове и бълваш на конвейер без да вкараш капка мисъл в тях!

    Коментиран от #36

  • 36 Morgoth

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Мигел":

    Много лесно квалифицираш хората, но малко си надценяваш способностите, защото си много далеч от истината.
    Имам работа и почти 20 годишен стаж. Писането тук го използвам за почивка. Тази кола ми е четвъртата собствена и всичко сам съм си изкарал. За съжаление баща ми се спомина твърде рано и не ми остана много от него. А и той беше твърд противник на автомобилите - изобщо не искаше да има кола, така че не само не карам неговата, но и никога не съм го правил.
  • 37 Тойота

    4 2 Отговор
    Стига лъжи , харчи колкото приус друг път.На мерцедес още доста време ще им отнеме да създадът хибрид ,който поне малко да се доближи до тези на тойота/лексус.На хартия с лъжливи данни го докарват ,но иначе техниката на тези мерцедеси е супер скапана.Да не говоря за свръх честите посещения при сервиза и смешно малкия пробег.