Last news in Fakti

2 Октомври, 2017 10:22 50 326 78

Това е най-проходимата, но и най-скъпата Lada Niva

  • lada-
  • 4x4-
  • niva-
  • bronto

На сайта на руския производител се появи информация за нова модификация на Lada 4x4 или позната още у нас като Niva. Това е и най-скъпата Niva, но според руснаците е и най-проходимата. Името и е Lada 4x4 Bronto, а цената и е 740 000 рубли.

Сумата се равнява приблизително на 10 800 евро, което е с над 2 000 евро повече от досегашната най-скъпа Lada 4x4 Urban. Модификацията Bronto се отличава от стандартната Niva по раздутите си калници, увеличения клиренс, усиления заден мост, както и по доработените пружини и амортисьори, които са с увеличен ход.

Самоблокиращите се преде и заден диференциал също са нови и според руснаците, доста по-ефективни, а спирачките са снабдени с ABS. В базовото оборудване на Bronto влизат климатик, сервоусилител на волана, допълнителна шумоизолация на купето, рейлинг на покрива ел. стъкла и подгряване на седалките.

15-цоловите лети джанти са "обути" със специални всъдеходни гуми. Що се отнася до двигателя, т той е без изменения. Работният му обем е 1.7 литра, а мощността - 83 конски сили. Скоростната кутия е механично. Така комплектована обаче, най-високопроходимата Lada 4x4 Bronto ускорява от 0 до 100 км/ч за... 18 секунди!


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хорст

    119 26 Отговор
    Бълването на простотии да започне... СЕГА!
  • 2 Пазарен Либерализатор

    78 44 Отговор
    Има наченки на модернизация, само да сложат някъв дизелов двг 100-120кс...

    Коментиран от #46

  • 3 Иван Иванов

    205 28 Отговор
    За 20 000 лв това е най-добрата възможна джипка.

    Коментиран от #4, #75

  • 4 Пазарен Либерализатор

    48 111 Отговор

    До коментар #3 от "Иван Иванов":

    В БГ ще дойде на по-висока цена, а за 10000лв. взимаш идеално терано/маверик...
    На Нивата не е проблем цената, здравината и характеристиките са и проблем.
  • 5 васко

    118 31 Отговор
    Колата си е ного хубава за тези пари,вие какво искате? Че Китайските или Руманските са много по скъпи но не толкова ефективни
  • 6 васко

    76 15 Отговор
    Иван Иванов чакай дизер в този студ в Русия,ти чуваш ли се какви ги дрънкаш хаха

    Коментиран от #8

  • 7 Петко

    62 8 Отговор
    Дано не гние толкова бързо и да е по - икономична.

    Коментиран от #9

  • 8 CL500

    41 15 Отговор

    До коментар #6 от "васко":

    Васко, то не е задължително цялото производство да е за Русия. Ако можеха да вложат малко допълнителни средства за разработването или поне купуването от друг производител и на дизелак, щеше да е по-добре. Да има по-голям въртящ момент и да е по-икономична.
    Иначе поне на снимките изглежда наистина проходима, само дето е много маломощна.. не са много колите дето човек може да ги надбяга на 100 м :-) :-) :-)

    Коментиран от #12

  • 9 Nik

    53 4 Отговор

    До коментар #7 от "Петко":

    За гниене незнам, но за икономичност е невъзможно да е по-добре. Увеличен клиренс - по-голямо челно съпротивление, по-големи гуми и още раздути калници и пластмаси-следователно още тегло (климатика също тежи и взема от мощността), а двигателят и скоростната кутия са същите.
  • 10 мимеее

    46 36 Отговор
    Да не съм чул да плюете по Ладите, че половината от частите им се правят в България, другата се правят в Турция. Слабото им място е, че се сглобяват в Русия.
  • 11 ТОДОР СТОЯНОВ

    63 6 Отговор
    Харесва ми, но маааалко повече мощност никак няма да зле!Не търсете лукс, имайте предвид, че все пак този автомобил е създаден за лоши, дори много лоши терени!Подгрев на дупето и ел.стъкла са достатъчна екстра в 'Болшая Русь".Ако дойде в Бг. ще се позавъртя да поогледам, ако на живо ме грабне, ще грабна едно, ей така за зимата, лов, риболов!
  • 12 333

    52 34 Отговор

    До коментар #8 от "CL500":

    Lada е собственост на Рено от маса време. Вероятно двигателите не са руски. Имаше навремето Рено 19 със 1.7 двигатели, сигурно ползват тях. Дизел в Русия не ти трябва, бензина е евтин, а дизела е сложен и скъп.

    Коментиран от #14, #52

  • 13 тупалка

    25 19 Отговор
    Машинката е готина, но за всеки един джип му е необходим въртяш момент, а той идва от дизела.
  • 14 Random

    31 3 Отговор

    До коментар #12 от "333":

    Руски са си.
    Само на Веста и Хрей има един-два френски.

    Коментиран от #20

  • 15 Ангарт

    11 2 Отговор
    Научи се да пишеш!
  • 16 Марио

    25 66 Отговор
    Извинявайте ама толкова пари за лада(руски бокулк)са много.

    Коментиран от #70

  • 17 асът на асовете

    52 8 Отговор
    Ако наистина в базовото оборудване има всички тия неща, описани в статията значи колата си е супер за тия 20 бона. Принципно Нива се купува заради високата проходимост, а не заради комфорта и лукса, джипчето е малко и няма нужното пространство и удобство а по-старите модели пък изобщо. Нужно беше да се облагороди малко отвътре и отвън и те са го направили. Иначе двигателя е достатъчно надежден и доказан във времето, по-нискооборотен е и има немалко въртящ момент, все пак това не е 2 тонен джип. Съгласен съм че версиите за износ може да се оборудват с един турбодизел с обем някъде 1.8-2.0, с по-ниска мощност - около 90-100 коня - просто не е нужен по-голям. Все пак това е малък всъдеход, а не спортна кола.
  • 18 БОКО

    75 19 Отговор
    Тия дето плюят по Нивата нямат и колело!Повечето са ловци манекени!Накупили пушки по 2000-3000лв,дрехи за 400-500лв и овесели нос някой да ги качи да ги закара на пусия!Иначе много знаят ,този джип бил такъв онзи джип бил такъв!Като не аресват Нивата да одят на лов с селския рейс!
  • 19 стоян георгиев

    29 73 Отговор
    поредния руски боклук.добре че русофилиците никога няма да имат 20 бона иначе им отиде доброто отношение към русия,нищо след година ще вървят по 3-4 хиляди втора ръка ,та тогава може да си я купите и ремонтирате ежедневно с огромно удоволствие!имах предния модел от чисто нов сега е за скраб.няма как да го ремонтирам след всяко изкарване .та успех на русофилите в покупките и празните приказки по отношение на рекламата!

    Коментиран от #37, #68

  • 20 Random

    35 2 Отговор

    До коментар #14 от "Random":

    Всъщност само XRAY и Largus(Дачия Логан MCV) са с френски двигатели- HR16DE и два руски-като най-мощният не е нисанския, а 21179(122 срещу 110)
    А Ларгуса е с два K7M и един руски.
    Всичко друго си е 100% руско.
    Има някои трансмисии(една на четири) дето са френски, иначе платформите са руски.
  • 21 стоян

    7 64 Отговор
    Като е толкова проходима -има ли блокаж на деференцияла Ако няма си е същия таралясник

    Коментиран от #22, #23, #40

  • 22 А МНОГО

    12 45 Отговор

    До коментар #21 от "стоян":

    Ясно, че е същият таралясник...
  • 23 имах нива

    36 6 Отговор

    До коментар #21 от "стоян":

    Публикувано във факти.бг: Самоблокиращите се преден и заден диференциал
  • 24 onq s konq

    11 31 Отговор
    Силата на тая кола не е в технич. й данни,А В ГАРАНТИРАНОТО ПРИВЛИЧАНЕ НА ВНИМАНИЕ НА ОКОЛНИТЕ както на пътя,така и паркирана на улицата.За "белия свят" става въпрос!
  • 25 Буфон

    15 10 Отговор
    Няма Лада Нива. Името е откупено от Шевроле. Не разбра ли вече? Не е позната като Нива. Престани с глупостите.

    Коментиран от #26

  • 26 Random

    23 5 Отговор

    До коментар #25 от "Буфон":

    Само "Нива" е на Шевролет.
    А иначе се нарича 4х4.
  • 27 готов за повдигане

    18 30 Отговор
    2000 eвро повече за едното повдигане......
    ....че тя мара-отварачката по евтино повдига
  • 28 ВАГ

    18 51 Отговор
    Тва откак е Нива само джантите му сменят и си мислят ,че е нов модел ,другото същото.Ясно е ,че само Путин ще си купи такава и някой друг пиян беден руснак ,на запад ...ъпсурд.

    Коментиран от #29

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 наблюдател

    8 29 Отговор
    А дръжките на вратите здрави ли са? Щото това им е най-малкия проблем :)
    https://www.24chasa.bg/novini/article/5492982

    Коментиран от #31, #32

  • 31 Random

    29 6 Отговор

    До коментар #30 от "наблюдател":

    То си пише:
    вратата се блокира сама когато двигателя не работи.
    Демек е била заключена, а генералът се е престарал.
    А и става дума за друга марка.
    И е единичен случай.
  • 32 Auto

    12 2 Отговор

    До коментар #30 от "наблюдател":

    Дръжките на вратите са здрави, защото са същите като на първата Нива от 1977 година, само са боядисани в черен мат, а не са хромирани. Цената на Лада 4х4 Ърбан е 19 900 в България, значи този модел с над 2000 евро по-скъп ще е поне 24 900 лева и повече.
  • 33 Механик

    13 39 Отговор
    Абе този съндък от 30г. няма промяна за каква нова Нива говорят,тез пияните руснаци не гледат ли телевизия ,нямат ли информация ,че света нее спрял на едно място,и върви напред,а те пълен застой ,с две пласмаси и едно повдигане не е нов модел.Това си е същия дарак,да имаш здрави бъбреци.

    Коментиран от #34

  • 34 Random

    16 7 Отговор

    До коментар #33 от "Механик":

    А G-вагена?
  • 35 кукуКуКУ

    20 31 Отговор
    Предпочитам за 15-20к да взема Toyota Land Cruiser (2000-2001 -ва запазен),отколкото да хвърля 25к за "нов" руски чайник с дизайн на сандък от преди 20г. (и повече) ! (въпрос на вкус - казало кучето - и се облизало под опашката ) :-)
  • 36 Дедо Гошо

    33 8 Отговор
    Я ке си връткам с нея из баирите оти е от малкото "таралясници" дека издържат на напина.Тия дека пишат щуротии да сопрат ...СЕГА.
  • 37 АБВ

    28 10 Отговор

    До коментар #19 от "стоян георгиев":

    Кажи къде са тези Лади Нива на една две години, за 3-4хил. лв., та да се уредим с по един "боклук".

    Коментиран от #39

  • 38 Alex

    18 32 Отговор
    С тези гуми и джанти, наличната моторизация ще може да се справи само по равен асфалт. Ако влезе в леко пресечен каменист терен с изкачване реално няма шансове. Все пак трябва мотор с въртящ момент. Така е ефектна каросерия само за снимки. Но липсва двигател и трансмисия, които да са на малко над средно ниво.
  • 39 В.И.Ленин

    4 14 Отговор

    До коментар #37 от "АБВ":

    Ами поинтересувай се и иди та си купи.
    Сигурно са готини. По пътищата колкото щеш:))
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Данчо

    7 6 Отговор
    4×4 наубава кола леда 4×4 ССР другите едат боб ССР
  • 42 истината

    19 31 Отговор
    Руско ли е не ми го фали .
  • 43 Джими

    38 10 Отговор
    Всички коментари са от хора, които не са карали Лада Нива! Аз съм карал от по старите модели през 1989-1991 беше всъдеход, минаваше от от там, от където уаз джип не можеше да мине! Карах и през98-99, мина през кал с пет човека поне половин метър около два километра без проблем! Най-добрата джипка!

    Коментиран от #44, #56

  • 44 Пазарен Либерализатор

    23 4 Отговор

    До коментар #43 от "Джими":

    Щом те радва-със здраве да си я караш!
  • 45 Алфа Ромео

    36 8 Отговор
    Совершенство не требует изменение!
  • 46 Оня с талигата

    21 5 Отговор

    До коментар #2 от "Пазарен Либерализатор":

    Какъв дизел? Всички го изхвърлят. Ти дизел та дизел!!!
  • 47 ТИКВОЧА

    29 5 Отговор
    КОЛЕГИ ИМАМ ЛАДА-НИВА И С НЕЯ ХОДЯ НА ЛОВ НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ С ХОДОВА ЧАС И ДВИГАТЕЛ ЕДИНСТВЕНИЯ ПРОБЛЕМ Е ЛАМАРИНАТА ДВА ПЪТИ Я КЪРПЯ ЗА 10 ГОД.ДОБРЕ ЧЕ САМ СИ Я КЪРПЯ ИНАЧЕ СЪМ ДОВОЛЕН ЗАЩОТО Е ЕВТИНА ЗА ПОДРЪЖКА .ПРОСТО ЗА ДЖОБА НА БЪЛГАРИНА ТОВА Е ДЖИПА.
  • 48 Ощърбий

    12 25 Отговор
    21 век ората от двулитров матор 320 коня вадят, пиениците квот са напрайли преди 50 години туй слагат.
    Абе разхищение и показна некадърност!

    Коментиран от #49, #57

  • 49 Явно не

    14 3 Отговор

    До коментар #48 от "Ощърбий":

    Явно не си карал никога в живота си в черно и никога няма да разбереш истината
  • 50 Някой

    6 16 Отговор
    Ладата има много слаба ходова част и ламарина и много е шумна за къра става самоче много гори.Ако и сложат дизалов двигател( но не руски) и по здрава предница става за тез пари.
  • 51 Някой

    5 11 Отговор
    Ладата има много слаба ходова част и ламарина и много е шумна за къра става самоче много гори.Ако и сложат дизалов двигател( но не руски) и по здрава предница става за тез пари.
  • 52 гост

    20 7 Отговор

    До коментар #12 от "333":

    Да, руски са, монтират се още преди да минат към алианса на Рено. Монтира се една газова и се настройва за вървене, пак ще си с разход 15-20лв. Страхотна кола за 20х.лв, става дума за проходимост, а не за лукс, Нивата е доказана, няма как да се оспорва.

    Коментиран от #53

  • 53 ВАГ

    11 23 Отговор

    До коментар #52 от "гост":

    Къде се е доказала ?!! ...по българските ТКЗС -та ли ?

    Това даже не може да се нарече автомобил , истината е ,че никой няма да си го купи.
  • 54 ватник

    15 13 Отговор
    Интересното е защо в България коментарите са преобладаващо хвалебствени, а в Русия преобладават тези с включени думички като:
    "г.вно"..., "скъп боклук"..., "да бяха взели вместо пластмаси да измислят най-накрая свестен мотор, трансмисия и неизгниващо за пет години купе" ...
  • 55 Бг какаван

    11 22 Отговор
    Руските пияндури могат само да произвеждат бомби.От леки коли просто не разбират.Лада Нива карат само скъперници и хора които не разбират от МПС.
  • 56 граничарче

    12 12 Отговор

    До коментар #43 от "Джими":

    Джими момчето ми,толкоз си карал УАЗ ,щом мислиш че нивата е минавал през кал дето не може да мине УАЗ-а.
    Направо си умирам от смех с такива като тебе.През кал каквато може да мине УАЗ-а,Нивата може да мине само с помощта на х
    някой хеликоптер.Това руско недоразумение Нива,върви самов сняг заради тесните си гуми и късата база,но да не е много голям.
    Факат че не е на шаси го прави пълен боклук откъм здравина,а и не само това му е кусура.УАЗ е легенда,а Нива е недоразумение на техниката.
  • 57 Random

    11 4 Отговор

    До коментар #48 от "Ощърбий":

    Бре.
    https://www.youtube.com/watch?v=0-3fJhU9GUE

    И за твое сведение- разпределителният вал е доста голям фактор в пиковата мощност.
    В случая на 4х4 й липсва мощност на високи обороти, но пък има достатъчно в ниските, точно където е нужен за офроуд.
    И е без турбина.
    С кой съвременен двигател можеш да го сравниш?
    Ама директно, не някакъв със сто турбини и не знам си какво още.
    Атмосферен, 1.7, предназначен за офроуд.
  • 58 Радо

    25 4 Отговор
    Това не е паркетен джип, а джип за пресечени местности и кални пътища, самото име НИВА, трябва на някои да им говори нещо все пак! И преди сме го дъвкали, че истинските джипки трябва да са с бензинови мотори, а не с дизелови, защото бензиновият двигател има малък въртящ момент в ниските обороти спрямо дизела, което при офроуд машините е предимство, и на последно място - представете си в Сибир, при минус 40 градуса дизеловият мотор кога ще запали зимата - някъде към началото на април според мен.

    Коментиран от #60

  • 59 ghost

    10 11 Отговор
    Пазара показва кое колко е добро. Да си я продават успешно. Аз руска кола съм карал само на курса за шофьор и не мисля да карам повече.
  • 60 стоян георгиев

    19 16 Отговор

    До коментар #58 от "Радо":

    къв сибир кви пет лева?на моята и замръзнаха перките за охлаждане на двигателя при минус 10 .оказа се че трябвало да и сложа престилка:))))!!!тва технологично недоразумение си е само за русия .там да си го карат и хвалят.нищо читаво няма в него.слаб двигател,слабо окачване,мърляво изпълнение,технологично е изостанало...тва е единствената кола в света дето като идеш при маистор и ти казва да не купуваш нови части ,а при възможност да донесеш стари от по-стар модел!!!!мога да му изброявам дефектите поне 10 страници,но няма смисъл.тези дето друго не са карали и си чакат ссср ще го хвалят ,но без да го купуват.

    Коментиран от #72

  • 61 АНТИ ГОТОВАНЕЦ

    22 4 Отговор
    МЕН МА КЕФЯТ КОЛИТЕ ДЕТ САМО С КЛЕЩИ ПЕТ КЛЮЧА И ОТВЕРКА СИ РЕШАВАМ ПРОБЛЕМА АКО ИМА ТАКЪВ. МРАЗЯ ДА ЧАКАМ ДА МА ДЪРПАТ БУТАТ И ВОЗЯТ НА ПЪТНА ПОМОЩ. С ЛАДА ЛИ СИ ВИНАГИ СИ ПРИБРАН В КЪЩИ НАВРЕМЕ И ПИШМАН МАЙСТОРИ НЕ РОВИЧКАТ МПСЕТО МИ.
  • 62 123

    11 6 Отговор
    Интересно къде е скрита ракетната установка?
    Нещо не мога да я видя....
  • 63 Муписна

    10 9 Отговор
    За 40 години производство не се научиха да поцинковат купето...
  • 64 Гост

    6 3 Отговор
    Поздрав за всички:

    https://www.youtube.com/watch?v=ZZws_ckFGno

    Айде карайте си японските дизели със здраве.
  • 65 Indianec

    22 2 Отговор
    Куцо,кьораво и сакато сите станайте инджинери един разбира от дефренциали друг от полуоски трети от аспуси и незнамси кво що не одите да ловите покимони
  • 66 Yuriy

    10 4 Отговор
    Да съм честен. Първата кола която карах беше нива. Включваш на първа и тръгва без газ. Трактор. Но това на черен път залепва. На асфалт тресе като каруца. Ходова част е боклук. Да евтини части но и нямат качество. Невероятна скоростна кутия. На газ 20 литра. Оригинална газова уредба италианска. Колата беше внос от Италия. Двигател 1.7 е боклук. 1.6 още върви . Не съм експерт споделям мой опит.
  • 67 kuku

    9 13 Отговор
    Сакън да не кажеш каква е истината за тези курници и всички ПРО - руско ориентирани тролове, ти изшиват по един отицателен "лайк" ... Хахахаха.... запомнете ...това корито може да се ползва единствено за отглеждане на кокошки или евентуално за гълъби....в кой век живеете бе хора ????

    Коментиран от #71

  • 68 Дивуй

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "стоян георгиев":

    Точно ти да си имал Нива не мой да бъде , малко послъгваш
  • 69 гошо

    8 1 Отговор
    Хора вижте са, тва е джип за гората за места от където новите джипове на мерцедес и бмв няма как да минат и като са ви толко претенциите към тази Нива...ок пробвайте със мерцедеса да карате по тия участъци
  • 70 КУРТИ

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "Марио":

    Приятел голям пътък си,не съди по себе си за автомобила
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 щирлиц

    5 0 Отговор

    До коментар #60 от "стоян георгиев":

    Ой лйолйо, виж в мобилето колко струва що- годе запазена нива, и тогава дрънкай простотии ,щото западните трошляци на нейните години са 3 пъти по евтини,сигурно караш някой астричка гнилоч ама голям го вадиш инъче.
  • 73 Патил Патиланов

    5 4 Отговор
    Факти: Купена нова - 2007 г. /17 000 лв/. Първо се счупиха седалките, за дребни ремонти няма да пиша. До 2014 г.-4 пъти ремонт на диференциал и 3 пъти на скоростна кутия. Едвам се отървахме на 4000 лв. Б О К Л У К ! Става само за колекционери.
  • 74 19714

    2 5 Отговор
    Не ми хвалете нация която не пие вода.За руски бОклук пара НЕ давам.
  • 75 Кирилизатора

    2 4 Отговор

    До коментар #3 от "Иван Иванов":

    За 20 000 ще карам японски джип, който ще е 150-220, ще издържи 10 пъти по-дълго от Нивата, ще е 1000 пъти по-здрав от нея и по-удобен . Русофилите се самозабравяте . Що не си вземеш такъв боклук !?
  • 76 Този

    2 4 Отговор
    Чиста каруца
  • 77 БРОНТОЗАВЪР

    0 0 Отговор
    Има и дизели.1,9 от ПЕЖО и ИВЕКО по 90 к.с.
  • 78 kritik

    0 0 Отговор
    Ама че големи разбирачи сме хората от България .А не само че не произвеждаме автомобили , а даже всичко ни се внася. Големи разбирачи сме ама всеки кара по един кенеф от европа макар и Мерцедес да е или X5 . Най добрата кола си остава новатаако ще и лада нива да е.