Last news in Fakti

6 Октомври, 2017 12:02 4 405 25

Новото Porsche: малко новости, но изненадата ще е голяма

  • porsche-
  • mission e-
  • електромобили

В едно интересно изявление, дадено от шефа на руското подразделение на Porsche Томас Щерцел пред auto.mail.ru, се казва, че към момента информацията за новото Porsche е малко, но работата над него върви с пълна сила.

Доктор Щерцел говори за модела Porsche Mission E, който за първи път беше показан като концепция през 2015 година. Според него в началото на следващата година компанията ще покаже завършен сериен модел, който ще разполага с впечатляващи характеристики.

Мощността на колата ще е над 600 конски сили, а капацитетът на батериите ще позволява пробег от над 500 километра. Още нещо любопитно е, че зареждането на колата ще става за само 15 минути.

Това ще е възможно до 80% от новите зарядни станции Porsche Turbo Charging, които работят с напрежение от 800 волта. Иначе колата разполага с два електромотора, отговарящи за предната и задната оси.

Така предаването на момента става и към четирите колела. Вратите и пасажерските места са по четири, а за да достигне 100 км/ч на Mission E ще са необходими 3.5 секунди. Заради ниския общ център на тежестта поведението на колата в завои също ще е отлично, като Щерцел твърди, че на Нюрбургринг тази кола ще завърти обиколка за под 8 минути.

Ще припомним, че продажбите на първия сериен електромобил на Porsche ще започнат в края на 2019 г. на цени от $85 000. Това обяви шефът на компанията Оливер Блум. Сумата е по-малка не само от тази за Panamera, а и от по-мощните версии на основния конкурент Tesla Model S.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    6 2 Отговор
    С ускорение до 100 за 3,5 малко са я склопили за да не конкурира прекалено бензиновите модели.
  • 2 Хорст

    4 2 Отговор
    Това, докато не го видя пред като ценова листа и да не е да поръчаш за след 2-3 години, не го вярвам.

    Коментиран от #4, #6

  • 3 Електрика

    7 3 Отговор
    Вярваш не вярваш, това е бъдещето!

    Поредното доказателство, че електрическите автомобили ще станат по-евтини от фосилните.

    Немците се оказаха доста по-практични от американците и вместо да залагат на бързо ускорение, са заложили на бързо зареждане като цялостна концепция.

    Батерии на 800 волта са много по-практични, като за тях се изискват по-малко материали за кабели, защото токовете са по-малки за една и съща мощност.
  • 4 Електрика

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Хорст":

    Цената е напълно реална, защото за 2020 година, се очаква цената на настоящите батерии да падне под 100 долара за 1 киловатчас.

    Също така, за тогава се очаква да излязат нови поколения батерии на няколко производители, които ще предлагат два пъти по-голяма енергийна плътност от сегашната. Това от своя страна означава два пъти по-голям пробег, без да се увеличава настоящия обем или тегло. В същото време, броя зарядни цикли е увеличен от 2000 на 5000, след които батерията все още има над 90% от първоначалния си капацитет. Последното да се чете, като милиони километри или че батерията ще надживее няколко пъти автомобила , като се ползва за съхранение на енергия.
  • 5 Германец

    4 0 Отговор
    Порше няма ли си централа в Щутгарт, че ни предлагат претоплени манджи от руски
    представител?
  • 6 Не разбрах

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Хорст":

    Я пак обясни как токовете са по-малки апък за същият капацитет ще се заради по-бързо???
    Ти нещо се обърка от статията се разбира че токовете за заряд ще са ОГРОООМНИ, така че ще трябва течен азот,здраво охлаждане и дебели ЖИЦИ.

    И стига с това ще ще ще когато стане тогава, дотогава земята трябва да спре да се върти и да чака ли?

    Коментиран от #7

  • 7 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Не разбрах":

    Явно си имал предвид "електрика".
    Не му се връзвай, той не е виновен.
    Ей сега ще ти обясни набързо що е закон на Ом, какво е ток и напрежение и как Тесла вади 8000 к.с. на старта, защото за него няма разлика между електрическа и топлинна мощност.
    Пък да му прочетеш разсъжденията за електромагнетизма, направо ще ти падне шапката :))))))))))))))))))))))))
    Остави бедния Нострадамус, той няма друго удоволствие в животеца си освен електрофилията си!
  • 8 Електрика

    6 2 Отговор
    Ами обяснявам. То това се учи в 9 клас, но щом си го пропуснал ще ти го припомня.

    За да заредиш до 80%100 киловатчаса батерия за 15 минути, ти е необходима мощност 320kW.

    Ако батерията е 400 волта както на Тесла, токът за зареждане ще е 800 ампера.

    Ако батерията е 800 волта, като на Порше, зарядният ток ще е два пъти по-малко или 400 ампера, за което съответно ще трябват по тънки кабели, които са по-евтини и се огъват по-лесно.

    Тези зарядни станции на Porsche работят от миналата година, а освен Porsche и ABB също предлагат 350 киловата зарядни станции, които започнаха да монтират по европейските аутобани. Това е настоящето. Това ,че ти живееш в миналото и постоянно се обръщаш към него, си е лично твой проблем.

    Вече има батерии които се зареждат за 6 минути и започнаха да изграждат производствени мощности за масово серийно производство. Освен бързото зареждане, тези батерии предлагат два пъти по-голяма енергийна плътност и над 5000 цикъла зареждане при запазване на 90% от първоначалния капацитет.

    Да, това е бъдещето, но близкото бъдеще 1~2 години. Това означава 6-минутно зареждане за 800 километра пробег след две години. Нали това чакаше? Ако се произведат наистина след две години би ли си купил?

    Коментиран от #9

  • 9 Сега разбра ли

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Електрика":

    Добре де да предположим, че аз не съм ходил на училище ОБАЧЕ:

    Имаме батерия с капацитет 50Аh примерно за да я заредиш ти трябва ток 5 ампера 10 часа нали така?
    Ако я зареждаш 1 час обаче ще ти трябва.............о изненада 50 ампера. Сега светна ли къде грешиш или ти трябва да хидш на училище? И разбра ли разликата между напрежение на батерията и това на зарядната станция????

    И накрая да бих си купил защото за разлика от теб не съм тесногръд и бих си купил винаги по-доброто без никакви сантименти.

    Коментиран от #21

  • 10 Електрика

    4 0 Отговор
    Ти май си мислиш че има един акумулатор 12 волта с който се захранват електромобилите и се измерва в ампер часове? В кой клас си всъщност?

    Капацитетът на батериите за електромобили се измерва в киловатчаса (kWh).

    Батерийните пакети, се състоят от хиляди батерии, които са свързани в паралел в групи, всички групи са свързани последователно. Следователно за един и същи капацитет в киловат часа, напрежението може да е различно. Всичко зависи от това колко групи са свързани последователно.

    В ампер часове се измерва капацитетът на всяка една батериика, защото тя има точно определено напрежение. Напрежението е 3,7 волта на капацитета около 3 ампера часа.

    Примера който си дал по-горе просто няма никаква, ама никаква връзка с реалността и темата по която говорим.

    Само за информация, на 800 волтовата зарядна станция на Порше, спокойно може да се зарежда и 400 волтовата Тесла. Автомобила комуникира със зарядната станция и и казва какво напрежение и колко ток е необходимо в зависимост от моментното състояние на батерията. Освен токът и напрежението, се следят и други параметри, като температурата например.

    Много още има да учиш моето момче. Светът не е само един закон на Ом и не се състои само от 12 волтови оловни акумулатори!

    Коментиран от #11

  • 11 Пак не разбрал

    1 3 Отговор

    До коментар #10 от "Електрика":

    Ти май си неграмотен обаче, ако ще и 10000 волта си сложи батерия под задника ама като се изтощи батерията дали пак е 10000V?
    А като е на 20 % колко ти е волтажа а многознайко.
    Навсякъде капацитет на батерия се мери с Ah само тесла използв kWh. Ама как тесла ги измери бе многознайко да не би да си върза електромер е да ама в къщи каквото и да става ти си имаш 220 V (понякога енергото лъже за волтажа нарочно).
    И накрая вземи си телефона и виж какво пише на батерията му????

    Сега не ме занимавай повече с неграмотноста си и отиди си прочети учебника по ФИЗИКА.

    Коментиран от #13, #15

  • 12 Пазарен Либерализатор

    3 1 Отговор
    Поршето изглежда много по-истинско от вън и в интериора от теслата...
  • 13 Електрика

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Пак не разбрал":

    Бях сигурен, че не си виждал или докосвал електромобил, защото пишеш от средата на 20-ти век, но май и мобилен телефон не си виждал на живо.

    "И накрая вземи си телефона и виж какво пише на батерията му????"

    Ако все пак има откъде да вземеш назаем някой телефон, вземи прочети какво пише на батерията му. 100% съм сигурен, че ако не на първия, то на втория телефон ще пише колко ватчаса е батерията.

    За по-лесно може да направиш едно търсене в Google "батерия wh" и с изненада да установиш как на почти всякакви устройства, капацитета на батериите е даден във wh.


    Освен това, би ли ми казал колко амперчаса е батерията на един-единствен електромобил по официални данни? Аз мога да ти кажа колко киловатчаса е батерията на всеки произведен по света електромобил.

    Коментиран от #16

  • 14 Друга бирабира

    2 0 Отговор
    Формата е като на автомобил от бъдещето не като останалите немски боклуци.
  • 15 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Пак не разбрал":

    Не виждаш ли, че е изпаднал в ступор и е зациклил?
    Той дори си мисли, че всички са като него и пишат с различни никове, за по-голяма тежест на глупостите си. Изобщо не може да проумее, че с теб сме различни потребители и за това ти пише за закона на Ом, за който го хванах в много други теми, че не знае и отрича.
    Казах ти, че той не може да направи разлика между ток и напрежение, не може да проумее какво представлява електромагнетизма и електромагнитните вълни.
    Нали споменах какви глупости писа в една тема - Тесла вадела 8000 к.с. на старт!!!
    Просто няма смисъл да се спори с човек, който нищо не разбира от електротехника!

    Коментиран от #17

  • 16 Пак не разбрал

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Електрика":

    Не ти ми кажи как напрежение зарежда батерия??:)))
    Напрежението е предпоставка за висок ток който зарежда батерията, обаче всяка батерия си има някакъв допустим мах ток вземи прочети малко стига се излага. Q = I*t и точка всичко зависи от тока. По голям ток по-бързо, по-малък ток по бавно, бавноразвиващ ли си или какво???

    А това как авто производителите излагат информацията на краиният потребител не би трябвало да важи за човек който се казва електрика, вземи прочети как се измерва капацитета.
  • 17 Електрика

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Ти отвори ли си телефона да прочетеш какво пише на батерията заедно с другото ти аз?

    Не вярвам да има двама малоумници които да пишат Без да са проверили нещо толкова лесно.

    За да се свърши определена работа(например движение със 100 километра в час), е необходима определена мощност (например 20kW) въобще няма никакво значение колко волта е захранващото напрежение, и съответно колко ампера е токът. Като умножиш токът по напрежението, винаги ще ти даде 20 000 вата.

    Ако се върнем на казаното от мен в третото мнение:
    "Батерии на 800 волта са много по-практични, като за тях се изискват по-малко материали за кабели, защото токовете са по-малки за една и съща мощност."

    За една и съща работа, токът при Тесла ще е два пъти по-висок отколкото при Porsche.

    За движение със 120 километра в час 20kW 25 ампера при Порше и 50 ампера при Тесла.

    800х25=20000
    400х50=20000

    При пълна мощност 400kW

    1000A при Тесла спрямо 500 ампера при Порше.

    По-малък ток, по-тънки кабели.

    Има ли нещо с което не си съгласен за сметките?

    Коментиран от #18, #20

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Електрика

    1 0 Отговор
    Абе ти в кой клас си?

    Въртящия момент при определени обороти, зависи от МОЩНОСТТА и въобще не се интересува дали я доставяш с ток, бензин, дизел или конски впряг.

    Бърз преглед показва, че ел. двигател с 750 оборота и мощност 200kW има въртящ момент точно 2581.00 , независимо от напрежението за което е проектиран двигателя - и при 400V и при 6000V захранващо напрежение.

    Хайде сега познай от първия път, колко е по-малък тока на 6kV-вия двигател и защо са толкова глупави да ги ползват в промишлеността, като нямат въртящ момент СПОРЕД ТВОЕТО МНЕНИЕ.


    АМАН ОТ КУХИ МНЕНИЯ БЕЗ ФАКТИ!!!
  • 20 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Електрика":

    Пич, ходи се прегледай!
    Няма да ти падам на нивото да пиша с различни никове! Ако искаш, вярвай в дядо Мраз, все ми е тая, но не ме обвинявай в неща, за които нямам никакво отношение!
    В случая дори и да си прав, това не е мой спор!
    Не ме занимавай повече с тъпотиите си, моля те!
  • 21 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Сега разбра ли":

    "Имаме батерия с капацитет 50Аh примерно за да я заредиш ти трябва ток 5 ампера 10 часа нали така?
    Ако я зареждаш 1 час обаче ще ти трябва.............о изненада 50 ампера. Сега светна ли къде грешиш или ти трябва да хидш на училище? И разбра ли разликата между напрежение на батерията и това на зарядната станция????"


    100 киловата батерия е 800в. 125ач при поршето и 400в. 250ач при теслата. С какъв ток ще ги заредиш за 1час ????


    Омръзнало ми е от ганьовски умници, които си мислят че занят повече от инженерите на порше и на всички производители на батерии лаптопи и телефони които не знаят как да си напишат капацитета по батериите. С 1/10 от капацитета дядо ти е зарждал акумулатора на москвича. сега си зареждаме телефоните и лаптопите за час.

    Коментиран от #22

  • 22 Неразбрал Мангал

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Аз може да съм Ганьо ама ти си мангал с 5 клас най-много:

    Iphone 8 1821 mAh
    Iphone 8+ 2675 mAh
    Iphone 7 1900 mAh
    Iphone 7+ 2900 mAh

    125 Ah за 1 час ти трябват 125 А
    250 Аh за 1 час ти трябват 250 А
    (В идеален случай при постоянен ток което напрактика не е така).

    В зависимост от напрежението може да регулираш тока като всяка батерия си има Imaх ток.

    Капацитет на батерия винаги се мери с Ah защото закачаш даден товар за определен ток и измерваш.
    С Wh се мери енергия но тя зависи от напрежението което при батерията се мени и трудно се смята.

    Хайде бягай сега в махалата при събратята си Електрика(Гост).
  • 23 IPhone

    0 0 Отговор
    Не ви следя простотиите, на точно на iPhone на батериите Не пише колко амперчаса са , а само
    whr

    Държа такава батерия в ръката си в момента.
  • 24 Електрика

    2 0 Отговор
    "125 Ah за 1 час ти трябват 125 А
    250 Аh за 1 час ти трябват 250 А
    (В идеален случай при постоянен ток което напрактика не е така)."

    В крайна сметка се оказва, че дори по твои думи, за един и същи капацитет 100kWh, зарядния ток в единия случай е 250 ампера при Тесла, а 125 ампера при Porsche.
    С други думи, в крайна сметка се съгласи, че за зареждане на Porsche са необходими два пъти по тънки кабели при една и съща мощност за зареждане.

    От което следва, че ако ползва същите кабели като при Тесла, при един и същ ток за зареждане, да речем 250 ампера, Porsche ще се зареди два пъти по-бързо. Тоест за половин час, защото заради два пъти по-голямото напрежение, мощността също ще е два пъти по-голяма, при едно и също натоварване на кабелите.

    Сега разбра ли защо се възхищавам на инженерите на Porsche? Помнете ми думата, че това ще стане Стандарт. Дори могат да вдигнат напрежението още.

    Коментиран от #25

  • 25 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Електрика":

    То вече Е стандарт , не си мисли , че само Порше ще има такава батерия , просто се опитват да прескочат направо на следващия етап . А всички зарядни станции на НОВИЯ стандарт 350 кв работят и на 800 и на 400 волта
    http://www.ecars.bg/blogs/techno-1/2240-abb-terra-hp-zarqdna-stanciq