В едно интересно изявление, дадено от шефа на руското подразделение на Porsche Томас Щерцел пред auto.mail.ru, се казва, че към момента информацията за новото Porsche е малко, но работата над него върви с пълна сила.
Доктор Щерцел говори за модела Porsche Mission E, който за първи път беше показан като концепция през 2015 година. Според него в началото на следващата година компанията ще покаже завършен сериен модел, който ще разполага с впечатляващи характеристики.
Мощността на колата ще е над 600 конски сили, а капацитетът на батериите ще позволява пробег от над 500 километра. Още нещо любопитно е, че зареждането на колата ще става за само 15 минути.
Това ще е възможно до 80% от новите зарядни станции Porsche Turbo Charging, които работят с напрежение от 800 волта. Иначе колата разполага с два електромотора, отговарящи за предната и задната оси.
Така предаването на момента става и към четирите колела. Вратите и пасажерските места са по четири, а за да достигне 100 км/ч на Mission E ще са необходими 3.5 секунди. Заради ниския общ център на тежестта поведението на колата в завои също ще е отлично, като Щерцел твърди, че на Нюрбургринг тази кола ще завърти обиколка за под 8 минути.
Ще припомним, че продажбите на първия сериен електромобил на Porsche ще започнат в края на 2019 г. на цени от $85 000. Това обяви шефът на компанията Оливер Блум. Сумата е по-малка не само от тази за Panamera, а и от по-мощните версии на основния конкурент Tesla Model S.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
12:09 06.10.2017
2 Хорст
Коментиран от #4, #6
12:13 06.10.2017
3 Електрика
Поредното доказателство, че електрическите автомобили ще станат по-евтини от фосилните.
Немците се оказаха доста по-практични от американците и вместо да залагат на бързо ускорение, са заложили на бързо зареждане като цялостна концепция.
Батерии на 800 волта са много по-практични, като за тях се изискват по-малко материали за кабели, защото токовете са по-малки за една и съща мощност.
12:41 06.10.2017
4 Електрика
До коментар #2 от "Хорст":
Цената е напълно реална, защото за 2020 година, се очаква цената на настоящите батерии да падне под 100 долара за 1 киловатчас.Също така, за тогава се очаква да излязат нови поколения батерии на няколко производители, които ще предлагат два пъти по-голяма енергийна плътност от сегашната. Това от своя страна означава два пъти по-голям пробег, без да се увеличава настоящия обем или тегло. В същото време, броя зарядни цикли е увеличен от 2000 на 5000, след които батерията все още има над 90% от първоначалния си капацитет. Последното да се чете, като милиони километри или че батерията ще надживее няколко пъти автомобила , като се ползва за съхранение на енергия.
12:42 06.10.2017
5 Германец
представител?
12:48 06.10.2017
6 Не разбрах
До коментар #2 от "Хорст":
Я пак обясни как токовете са по-малки апък за същият капацитет ще се заради по-бързо???Ти нещо се обърка от статията се разбира че токовете за заряд ще са ОГРОООМНИ, така че ще трябва течен азот,здраво охлаждане и дебели ЖИЦИ.
И стига с това ще ще ще когато стане тогава, дотогава земята трябва да спре да се върти и да чака ли?
Коментиран от #7
12:50 06.10.2017
7 Гост
До коментар #6 от "Не разбрах":
Явно си имал предвид "електрика".Не му се връзвай, той не е виновен.
Ей сега ще ти обясни набързо що е закон на Ом, какво е ток и напрежение и как Тесла вади 8000 к.с. на старта, защото за него няма разлика между електрическа и топлинна мощност.
Пък да му прочетеш разсъжденията за електромагнетизма, направо ще ти падне шапката :))))))))))))))))))))))))
Остави бедния Нострадамус, той няма друго удоволствие в животеца си освен електрофилията си!
13:36 06.10.2017
8 Електрика
За да заредиш до 80%100 киловатчаса батерия за 15 минути, ти е необходима мощност 320kW.
Ако батерията е 400 волта както на Тесла, токът за зареждане ще е 800 ампера.
Ако батерията е 800 волта, като на Порше, зарядният ток ще е два пъти по-малко или 400 ампера, за което съответно ще трябват по тънки кабели, които са по-евтини и се огъват по-лесно.
Тези зарядни станции на Porsche работят от миналата година, а освен Porsche и ABB също предлагат 350 киловата зарядни станции, които започнаха да монтират по европейските аутобани. Това е настоящето. Това ,че ти живееш в миналото и постоянно се обръщаш към него, си е лично твой проблем.
Вече има батерии които се зареждат за 6 минути и започнаха да изграждат производствени мощности за масово серийно производство. Освен бързото зареждане, тези батерии предлагат два пъти по-голяма енергийна плътност и над 5000 цикъла зареждане при запазване на 90% от първоначалния капацитет.
Да, това е бъдещето, но близкото бъдеще 1~2 години. Това означава 6-минутно зареждане за 800 километра пробег след две години. Нали това чакаше? Ако се произведат наистина след две години би ли си купил?
Коментиран от #9
13:47 06.10.2017
9 Сега разбра ли
До коментар #8 от "Електрика":
Добре де да предположим, че аз не съм ходил на училище ОБАЧЕ:Имаме батерия с капацитет 50Аh примерно за да я заредиш ти трябва ток 5 ампера 10 часа нали така?
Ако я зареждаш 1 час обаче ще ти трябва.............о изненада 50 ампера. Сега светна ли къде грешиш или ти трябва да хидш на училище? И разбра ли разликата между напрежение на батерията и това на зарядната станция????
И накрая да бих си купил защото за разлика от теб не съм тесногръд и бих си купил винаги по-доброто без никакви сантименти.
Коментиран от #21
14:19 06.10.2017
10 Електрика
Капацитетът на батериите за електромобили се измерва в киловатчаса (kWh).
Батерийните пакети, се състоят от хиляди батерии, които са свързани в паралел в групи, всички групи са свързани последователно. Следователно за един и същи капацитет в киловат часа, напрежението може да е различно. Всичко зависи от това колко групи са свързани последователно.
В ампер часове се измерва капацитетът на всяка една батериика, защото тя има точно определено напрежение. Напрежението е 3,7 волта на капацитета около 3 ампера часа.
Примера който си дал по-горе просто няма никаква, ама никаква връзка с реалността и темата по която говорим.
Само за информация, на 800 волтовата зарядна станция на Порше, спокойно може да се зарежда и 400 волтовата Тесла. Автомобила комуникира със зарядната станция и и казва какво напрежение и колко ток е необходимо в зависимост от моментното състояние на батерията. Освен токът и напрежението, се следят и други параметри, като температурата например.
Много още има да учиш моето момче. Светът не е само един закон на Ом и не се състои само от 12 волтови оловни акумулатори!
Коментиран от #11
14:45 06.10.2017
11 Пак не разбрал
До коментар #10 от "Електрика":
Ти май си неграмотен обаче, ако ще и 10000 волта си сложи батерия под задника ама като се изтощи батерията дали пак е 10000V?А като е на 20 % колко ти е волтажа а многознайко.
Навсякъде капацитет на батерия се мери с Ah само тесла използв kWh. Ама как тесла ги измери бе многознайко да не би да си върза електромер е да ама в къщи каквото и да става ти си имаш 220 V (понякога енергото лъже за волтажа нарочно).
И накрая вземи си телефона и виж какво пише на батерията му????
Сега не ме занимавай повече с неграмотноста си и отиди си прочети учебника по ФИЗИКА.
Коментиран от #13, #15
16:06 06.10.2017
12 Пазарен Либерализатор
16:07 06.10.2017
13 Електрика
До коментар #11 от "Пак не разбрал":
Бях сигурен, че не си виждал или докосвал електромобил, защото пишеш от средата на 20-ти век, но май и мобилен телефон не си виждал на живо."И накрая вземи си телефона и виж какво пише на батерията му????"
Ако все пак има откъде да вземеш назаем някой телефон, вземи прочети какво пише на батерията му. 100% съм сигурен, че ако не на първия, то на втория телефон ще пише колко ватчаса е батерията.
За по-лесно може да направиш едно търсене в Google "батерия wh" и с изненада да установиш как на почти всякакви устройства, капацитета на батериите е даден във wh.
Освен това, би ли ми казал колко амперчаса е батерията на един-единствен електромобил по официални данни? Аз мога да ти кажа колко киловатчаса е батерията на всеки произведен по света електромобил.
Коментиран от #16
16:40 06.10.2017
14 Друга бирабира
16:41 06.10.2017
15 Гост
До коментар #11 от "Пак не разбрал":
Не виждаш ли, че е изпаднал в ступор и е зациклил?Той дори си мисли, че всички са като него и пишат с различни никове, за по-голяма тежест на глупостите си. Изобщо не може да проумее, че с теб сме различни потребители и за това ти пише за закона на Ом, за който го хванах в много други теми, че не знае и отрича.
Казах ти, че той не може да направи разлика между ток и напрежение, не може да проумее какво представлява електромагнетизма и електромагнитните вълни.
Нали споменах какви глупости писа в една тема - Тесла вадела 8000 к.с. на старт!!!
Просто няма смисъл да се спори с човек, който нищо не разбира от електротехника!
Коментиран от #17
16:42 06.10.2017
16 Пак не разбрал
До коментар #13 от "Електрика":
Не ти ми кажи как напрежение зарежда батерия??:)))Напрежението е предпоставка за висок ток който зарежда батерията, обаче всяка батерия си има някакъв допустим мах ток вземи прочети малко стига се излага. Q = I*t и точка всичко зависи от тока. По голям ток по-бързо, по-малък ток по бавно, бавноразвиващ ли си или какво???
А това как авто производителите излагат информацията на краиният потребител не би трябвало да важи за човек който се казва електрика, вземи прочети как се измерва капацитета.
16:53 06.10.2017
17 Електрика
До коментар #15 от "Гост":
Ти отвори ли си телефона да прочетеш какво пише на батерията заедно с другото ти аз?Не вярвам да има двама малоумници които да пишат Без да са проверили нещо толкова лесно.
За да се свърши определена работа(например движение със 100 километра в час), е необходима определена мощност (например 20kW) въобще няма никакво значение колко волта е захранващото напрежение, и съответно колко ампера е токът. Като умножиш токът по напрежението, винаги ще ти даде 20 000 вата.
Ако се върнем на казаното от мен в третото мнение:
"Батерии на 800 волта са много по-практични, като за тях се изискват по-малко материали за кабели, защото токовете са по-малки за една и съща мощност."
За една и съща работа, токът при Тесла ще е два пъти по-висок отколкото при Porsche.
За движение със 120 километра в час 20kW 25 ампера при Порше и 50 ампера при Тесла.
800х25=20000
400х50=20000
При пълна мощност 400kW
1000A при Тесла спрямо 500 ампера при Порше.
По-малък ток, по-тънки кабели.
Има ли нещо с което не си съгласен за сметките?
Коментиран от #18, #20
20:46 06.10.2017
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Електрика
Въртящия момент при определени обороти, зависи от МОЩНОСТТА и въобще не се интересува дали я доставяш с ток, бензин, дизел или конски впряг.
Бърз преглед показва, че ел. двигател с 750 оборота и мощност 200kW има въртящ момент точно 2581.00 , независимо от напрежението за което е проектиран двигателя - и при 400V и при 6000V захранващо напрежение.
Хайде сега познай от първия път, колко е по-малък тока на 6kV-вия двигател и защо са толкова глупави да ги ползват в промишлеността, като нямат въртящ момент СПОРЕД ТВОЕТО МНЕНИЕ.
АМАН ОТ КУХИ МНЕНИЯ БЕЗ ФАКТИ!!!
05:13 07.10.2017
20 Гост
До коментар #17 от "Електрика":
Пич, ходи се прегледай!Няма да ти падам на нивото да пиша с различни никове! Ако искаш, вярвай в дядо Мраз, все ми е тая, но не ме обвинявай в неща, за които нямам никакво отношение!
В случая дори и да си прав, това не е мой спор!
Не ме занимавай повече с тъпотиите си, моля те!
09:35 07.10.2017
21 Гост
До коментар #9 от "Сега разбра ли":
"Имаме батерия с капацитет 50Аh примерно за да я заредиш ти трябва ток 5 ампера 10 часа нали така?Ако я зареждаш 1 час обаче ще ти трябва.............о изненада 50 ампера. Сега светна ли къде грешиш или ти трябва да хидш на училище? И разбра ли разликата между напрежение на батерията и това на зарядната станция????"
100 киловата батерия е 800в. 125ач при поршето и 400в. 250ач при теслата. С какъв ток ще ги заредиш за 1час ????
Омръзнало ми е от ганьовски умници, които си мислят че занят повече от инженерите на порше и на всички производители на батерии лаптопи и телефони които не знаят как да си напишат капацитета по батериите. С 1/10 от капацитета дядо ти е зарждал акумулатора на москвича. сега си зареждаме телефоните и лаптопите за час.
Коментиран от #22
12:08 07.10.2017
22 Неразбрал Мангал
До коментар #21 от "Гост":
Аз може да съм Ганьо ама ти си мангал с 5 клас най-много:Iphone 8 1821 mAh
Iphone 8+ 2675 mAh
Iphone 7 1900 mAh
Iphone 7+ 2900 mAh
125 Ah за 1 час ти трябват 125 А
250 Аh за 1 час ти трябват 250 А
(В идеален случай при постоянен ток което напрактика не е така).
В зависимост от напрежението може да регулираш тока като всяка батерия си има Imaх ток.
Капацитет на батерия винаги се мери с Ah защото закачаш даден товар за определен ток и измерваш.
С Wh се мери енергия но тя зависи от напрежението което при батерията се мени и трудно се смята.
Хайде бягай сега в махалата при събратята си Електрика(Гост).
15:31 07.10.2017
23 IPhone
whr
Държа такава батерия в ръката си в момента.
16:48 07.10.2017
24 Електрика
250 Аh за 1 час ти трябват 250 А
(В идеален случай при постоянен ток което напрактика не е така)."
В крайна сметка се оказва, че дори по твои думи, за един и същи капацитет 100kWh, зарядния ток в единия случай е 250 ампера при Тесла, а 125 ампера при Porsche.
С други думи, в крайна сметка се съгласи, че за зареждане на Porsche са необходими два пъти по тънки кабели при една и съща мощност за зареждане.
От което следва, че ако ползва същите кабели като при Тесла, при един и същ ток за зареждане, да речем 250 ампера, Porsche ще се зареди два пъти по-бързо. Тоест за половин час, защото заради два пъти по-голямото напрежение, мощността също ще е два пъти по-голяма, при едно и също натоварване на кабелите.
Сега разбра ли защо се възхищавам на инженерите на Porsche? Помнете ми думата, че това ще стане Стандарт. Дори могат да вдигнат напрежението още.
Коментиран от #25
19:40 07.10.2017
25 гост
До коментар #24 от "Електрика":
То вече Е стандарт , не си мисли , че само Порше ще има такава батерия , просто се опитват да прескочат направо на следващия етап . А всички зарядни станции на НОВИЯ стандарт 350 кв работят и на 800 и на 400 волтаhttp://www.ecars.bg/blogs/techno-1/2240-abb-terra-hp-zarqdna-stanciq
05:34 08.10.2017