11 Октомври, 2017 17:59 20 609 7

45-годишен Corvette на 1500 км

  • chevrolet-
  • corvette-
  • zr1

През 1972-ра, в навечерието на петролната криза от 70-те, един млад американец най-сетне спестява достатъчно пари, за да сбъдне мечтата си да притежава Corvette. Петролното ембарго на ОПЕК чука на вратата, но продавачът в салона на Chevrolet убеждава 22-годишния Кеван, че единственият правилен избор е модификацията ZR1 със 7.4-литров V8.

Колата струва $6 200 и младокът се подлъгва, без да си дава сметка, че само годишната застраховка ще му струва $1 200. Кеван с мъка установява, че не може да си позволи такива разходи и зазимява кабриолета, след като е изминал с него едва 967 мили (1 556 км).

"Всичките ми приятели се чудеха как може да имам чисто нов Corvette в гаража, а да не го карам. Просто нямах избор. Не можех да рискувам без застраховка. После се ожених, купихме къща, родиха се децата, а никой не търсеше автомобил с подобен разход", разказва мъжът.

Кеван не планира да държи колата в гаража почти половин век, но решава, че ако успее да запази пробег под 1 000 мили (1 609 км), някой ден все ще успее да ѝ прибере добри пари.

Днес някогашният наивен младеж е на 67 и признава, че често се пита как би протекъл животът му ако можеше да кара любимата си кола. Единствената утеха е, че вероятно купувачи за ZR1 в такова състояние няма да липсват.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Капота

    47 19 Отговор
    Това е дефиницята за брутален спортен автомобил, пред него Ферарита и Поршета изглеждат като лебеди и чайки, не че не са мощни и бързи, дори доста по-стабилни, но този е най-брутален

    Коментиран от #4

  • 3 Бат Мишо

    35 6 Отговор
    как ше липсват купувачи за тая легенда бе. ше плувам до там и обратно с него на гръб само да е моя
  • 4 Бат Саше

    40 10 Отговор

    До коментар #2 от "Капота":

    От създаването си, та до ден днешен, тази кола никога не се и доближавала до категорията, в която са Ферари и Порше. Това е масов, нискотехнологичен, американски спортен автомобил, с двигател като за камион и каросерия от фибростъкло. Нищо повече. Но че е култов, не може да се отрече, както и всички американски масълкари.
  • 5 Радо

    18 10 Отговор
    и там се научиха да превъртат километражите!!..че и гаражни на сичкото отгоре!
  • 6 Кибик

    18 4 Отговор
    Взимаш шаси от стара Волга, скъсяваш междуосието, става двуместно, слагаш двигател от ЗИЛ осмак, правим си купе от фибростъкло, седалки от Москвич и ще си имаш руски Курветин
  • 7 Русчуклия

    5 1 Отговор
    Ако целта е продажба,аз ако бях на негово място, бих я продал на някой арабски шейх... Баснословни суми ще дадат. Особено, ако се организира аукцион...
    Но ако тази кола беше моя, за нищо на света не бих я продал, бих я карал за кеф! :)