Шефът на Tesla Motors признава, че в гаража му има два автомобила с двигатели с вътрешно горене. Единият бил Ford Model T, който предприемачът получил като подарък от приятел, а другият - роудстър Jaguar E-Type от 1967 г. - бил първата му голяма любов.
Мъск прави изненадващото разкритие в отговор на съобщение от последовател в Twitter, който хвали електромобилите на Tesla, но се възхищава истински на електрическия Jaguar E-Type Zero.
I own two gasoline cars. One is a Model T that a friend gave me and the other is a Series 1 '67 E-type Roadster. My first love.
— Elon Musk (@elonmusk) 12 октомври 2017 г.
Неотдавна Илон Мъск прогнозира, че до 10 години половината от произвежданите в Съединените щати автомобили ще бъдат с електрическо задвижване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антиелектрика
Ужас, как не ви е срам да петните името Илоново?
Илонохулци, засрамете се и се отречете от ДВГ-то!
10:58 16.10.2017
2 Обсебен
На това му се казва хейт, а тези които го упражняват се наричат хейтъри. Това е болестно състояние, да знаеш.
Илон Мъск не е единственият, който произвежда електромобили. Илон Мъск Също така е най-големия производител на най-големите двигатели с вътрешно горене, ако не си запознат. Наскоро един приятел го написа много точно за такива като тебе:
"
е апотеоз на глупостта, защото реактивния двигател е ДВГ - ставате жалки с невежеството си!!!"
Изключително точни думи точно на място, не мислиш ли?
Коментиран от #3, #8
11:10 16.10.2017
3 Антиелектрика
До коментар #2 от "Обсебен":
Не може дори да осъзнаеш, че единственото, което правя е да те покажа какво представляваш!Нямаше статия за автомобили, в която да не намесва Тесла, но сега аз съм болния, майко мила.А това, че не може да прочетеш какво е реактивен двигател и че е ДВГ, си е твой проблем!
11:36 16.10.2017
4 Обсебен
УМЪТ ТИ Е ТОЛКОВА ОБСЕБЕН С ОМРАЗА, ЧЕ ДОРИ НЕ МОЖЕШ ДА ПРОУМЕЕШ, ЧЕ ЧОВЕК МОЖЕ ДА ОБИЧА ДВЕ НЕЩА.
Защо смяташ, че щом някой харесва електромобилите, значи непременно мрази и отрича двигателите с вътрешно горене?
И двете технологии си имат предимства и недостатъци. Просто от ден на ден, предимствата на електромобилите стават все повече. Това е нещо добро и не виждам какво ти пречи да се коментира? Какво ми пречи да се радвам еднакво и на успехите на Тесла и на Bugatti? Всеки постига успехи в дадена област.
Лично аз бих си купил Porsche, което се зарежда за 15 минути и струва по-малко от Тесла, но не мога да отрича и успехите на Тесла.
Хайде спри се вече с тази омраза, че ставаш циничен.
Повечето тук говорят за предимства на дадена технология само ти се концентрираш върху недостатъците на другата?
Коментиран от #5
11:51 16.10.2017
5 Антиелектрика
До коментар #4 от "Обсебен":
И това го казва човекът, който не знае разликата между ток и напрежение - бухахахахахахаЯ залегни малко над учебниците за 5-ти клас, че имаш малко по-голяма тежест, защото като гледам и не може да четеш от високо кръвно. Привиждат ти се неща, които не съм писал като това, че Тесла произвежда автомобили!
Горката мидичка тя, ще ми е мъчно ако се споминеш от нерви, недей така - успокой се малко и учи!
12:41 16.10.2017
6 Гост
13:33 16.10.2017
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Грую
До коментар #2 от "Обсебен":
Ей и аз най-после да науча нещо ново! Все съм си мислел, че двигателят с вътрешно горене се основава на "цикълът на Карно" , но не съм имал представа, че и ракетните двигатели влизат в това число. При тях няма цикъл, а само един горящ цилиндър с дюза, който гори докато му свърши горивото или поне докато му го спрат. Няма бутала, няма клапани и т.н. , така характерни за двигателят на Ото. Въпрос на класификация навярно. Иначе аз мнението за елекрическите коли съм го казал отдавна. Като се измисли технология за електрическа ракета, то тогава ще рече технологията е на такова ниво, че ще бъде достъпна и евтина и за сиромасите и заплаха за петролните шейхове.Коментиран от #9
16:13 16.10.2017
9 Антиелектрика
До коментар #8 от "Грую":
Определението за ДВГ си е ясно: "Двигател с вътрешно горене (ДВГ) е вид топлинен двигател, при който горивото се възпламенява и изгаря вътре в самия двигател. Енергията на горящите газове при тяхното разширяване се преобразува в механична и се използва за задвижване."Хубаво е, че си разбрал, но за жалост електрофилчето няма как да го проумее. Вместо това, ще падне толкова ниско, че ще започне по детински да обяснява, че това не било официална информация - все едно неговите празнодумства значат нещо!
На него не му трябвали самолети с реактивни двигатели и ракети с ракетни двигатели! На него му стига да си кара дизела с 100 к.с. и някой ден да си кара електромобилче, че да му е още по-тънко! Та този Бай Ганьо тръгнал да ни обяснява за технологии - УЖАС!
16:28 16.10.2017
10 Пример
Не съм фен на Мъск, но не може да не му се признае, че е пионер, че ако не беше Тесла, нито един друг производител не би пуснал на пазара електромобил.
ДВГ е отживелица, като динозаврите. В момента сме в периода в който астероида вече е ударил, но още не е избил всички динозаври. Въпреки това дните им са преброени.
А дизела трябваше да е ограничен само до превозни средства с необходимост от висок въртящ момент, като трактори, комбайни, оф-роуд машини, тирове. Само абсолютен глупак, незачитащ никой освен себе си би купил дизел за ежедневен превоз!
Коментиран от #11
16:56 16.10.2017
11 Премирие
До коментар #10 от "Пример":
Добре дай да вземем два Евро6 автомобила дизел и бензин да се затворим в два гаража и да видим кой ще излезе първи?Много сте ми смешни такива като толерирате едното ДВГ за сметка на другото.
Коментиран от #14
17:53 16.10.2017
12 Именно
Много точно се е изразил - защото електромоторите са много по-ефективни от ДВГ. Но батериите под тази си форма сега няма да оцелеят до след 10г... или поне няма да станат толкова масови.
Но ел.коли с водородни клетки (вече има и такова колело!) ще са по-разпространени.
19:32 16.10.2017
13 Onq be3 konq
21:53 16.10.2017
14 Пример
До коментар #11 от "Премирие":
Съгласен съм колега, да го направим. Аз взимам бензина ти вземи дизела дето е евро 6 само когато го тестват. Ама за да е интересно и да змреш по-бързо нека да ги държим в обороти, примерно 3000. Гарантирам ти бърза смърт, а за мен можеби белодробни болести.Не знам какво сте се хванали за тея евро норми, като те единствено контролират CO2 i NOx. Канцерогенните сажди които бълва любимия ви дизел никой не ги контролира.
Коментиран от #15
11:35 17.10.2017
15 В грешка си
До коментар #14 от "Пример":
ХаХа ти сам си противоречиш:1. Първо софтуера вече е поправен така че АдБлуе се впръсква при всякакви обороти.
2.Саждите падат на земята, която в нормалните държави се мие.
3.Няма как да ми казваш да ги държим на равни оборити при положение че дизелът и бензинът са различни аз на 3000 об. съм над 150 км/ч ти колко ще си?
4. Бензинът лапа много кислород и изхвърля много ЦО2 и ще си мъртъв много преди мен, аз мога и да хвана рак ама за 10 минути едва ли.
Коментиран от #16
12:55 17.10.2017
16 Пример
До коментар #15 от "В грешка си":
Смешно е да се коментира, когато няма необходимо образование да подкрепи с факти думите!Изказването, че бензиновият ДВГ лапал много кислород доказва само липсата на технически познания по ДВГ и нищо повече. Не всичко е СО2, савви?
Говорехме за гараж, после излезна че кочината дизелова се миела в нормалните държави. Че кой ти говори за нормални държави. Само погледни кочината над София в безветрив ден като днешния и пак ми разправяй как падали на земята.
Идеята на евронормите е двигателя да покрие някакви норми ПРЕДИ излизането си от завода. Знаеш какви евронорми покрива един двигател бензин или дизел след 1 година експлоатация, ами 2 години? Дори и във западните държави техническия контрол на автомобили вече в експлоатация е толкова в пъти по-занижен от това което е вписано като ЕВРО Х, защо ли?
Популиски ход ли е забраната за дизели навсякъде по света? Ти явно смяташ че да! Или конспирация?
Коментиран от #17
14:53 17.10.2017
17 Професор
До коментар #16 от "Пример":
ХаХа ти уби тъпомера, кажи какво е твоето образование и какво е моето че аз незнам :).Аз какво казвам не е важно, виж какво казват ТТ данните. За еднакви километри гориш повече бензин особенно видно при градско каране!!!
Този бензин според твоето образование как гори без окислител обясни ми?
И пак ми обясни от къде се взема кислорода в ЦО2 от ауспуха извънземните ли ти го доставят?
Това какво става след 5 години с колата не зависи от това дали е дизел или бензин а от това дали си съвестен или не.
И накрая незнам ти в кой свят живееш но забраните са за ДВГ ама според твоето образование бензина не е ДВГ то е нещо извънземно.
Казах го и преди, смешно е да се толерира едното за сметка на другото бензин и дизел вървят ръка за ръка ако има забрана всичко е под ножа.
Коментиран от #19
15:04 17.10.2017
18 мъка
15:24 17.10.2017
19 Пример
До коментар #17 от "Професор":
Ама верно ли? Повече изгорено гориво на единица изминато разстояние означава повече ВРЕДНИ емисии? Продължавай професоре, голям си комик! Образованието ти по глупостите които пишеш е таван гимназия или някое икономическо или компютърно!Теб дреболии като съотношение гориво въздух не те вълнуват особено. КПД? Енергия в горивото? Всичко е само СО2 и щом бензиновия двигател изкарва повече от него и харчи повече значи и вредните му ЕМИСИИ са повече? Грешка!
За саждите дизелови, може да се кандидатираш за нобелова награда! Как не сме се сетили, просто ги миеш и хоп те магически изчезват!
Нищо не зависи от съвестта на собственика, както ти казах, и на нов дизелов екземпляр. Просто защото така наречените им системи за намаляване на в пъти повечето ЕМИСИИ от дизеловия двигател започват да сдават багажа веднага след като колата излене от линията. И лека полека започват да бълват количества сажди и азотни окиси в ПЪТИ повече от бензина. Тези системи са за да може да излезне въобще от завода тоя бокук!
И тук идва и LPG/CNG и нещата се омзават тотално за дизела. Бензиновото и дизеловото ДВГ са почти в едно легло ама не съвсем. Не защитавам бензина, както казах карам ЕЛЕКТРОКАР, но не ми ги сравнявай по вредност. Дизела е в ПЪТИ по вреден за човека. И двете са вредни за околната среда.
Коментиран от #20
18:33 17.10.2017
20 Академик
До коментар #19 от "Пример":
Кажи за КПДто на дизела и бензина мистър килийно училище да ти се посмеят хората :).Кажи и за енергията на горивото но и за плътноста му да ти се посмеем.
Вредните емисии да не са заразват да ги мериш на кантара, има си норми които трябва да се спазват, дизел, бензин, газ няма значение.
Жал ми е за хора които карат 30 годишни автомобили щото новите биле същите и използват епитети като дизелова кочина и електрокар за технологии които са променили света.
Коментиран от #21
20:18 17.10.2017
21 Пример
До коментар #20 от "Академик":
С профани спори ли се? Жалко за загубеното време! Явно за това сме на това ниво в света. Прави са, че с пръчката трябва, не с моркова.18:04 18.10.2017