18 Октомври, 2017 12:02 26 257 37

Сбогом на Audi-тата с V10 и W12

  • audi-
  • v10-
  • w12

Многоцилиндровите бензинови двигатели постепенно отстъпват място на хибридните силови трактове с малки агрегати с вътрешно горене. Тази тенденция е повсеместна и почти всички автомобилни производители подготвят фундамент за електрификация на моделите си.

Марката Audi е една от онези компании, които целят въвеждането на подобен план в най-скоро време. От 2018-а Audi ще пуска всяка година по един нов електромобил, който ще се прави на новата модулна платформа, разработена съвместно с Porsche и предназначена изключително и само за електрически автомобили. И паралелно с това Audi ще намали броя на моделите си с конвенционални двигатели с вътрешно горене с до 40%. Как смятате, кои агрегати ще паднат първи под ножа?

Решението все още не е окончателно, но най-вероятно в зоната на риска се намират двигателите V10 и W12. Тези мотори ще изчезнат от гамата на Audi, като от компанията успокоиха донякъде феновете, като казаха, че бензиновите V-осмаци ще останат. Това обаче съвсем не важи за големите дизели, които също ще бъдат изпратени в пенсия. По думи на представители на марката, в света все още има достатъчно клиенти, които искат автомобили с мотори V8. Да им дава Господ живот и здраве!


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 вижся

    52 11 Отговор
    Разумен ход, само дето кофти за феновете.. :/
  • 2 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    46 9 Отговор
    Ще си караме до сега произведените модели с големи двигатели кво толкова има?
  • 3 Марио

    66 9 Отговор
    Аз си предпочитам големите двигатели дизел или бензин.Не харесвам електричките

    Коментиран от #7

  • 4 лимонад

    19 9 Отговор
    разумно е.. вече двигателите произвеждат повече мощност от преди и V6 и V8 са достатъчни за автомобили за конвенционално ползване. от такива спокойно произвеждат по 400-600 кс за обеми на двигателите около 4 литра, ката че всичко е наред. най-малко ще са по-леки двигателите и ще има повече място за електроники и други системи които постоянно само се добавят под капака.

    Коментиран от #9

  • 5 Ауди S8

    44 11 Отговор
    Джиткам си с V10 5.2 и си гледам кефа

    Коментиран от #14

  • 6 Кобрата

    51 10 Отговор
    Това ще е груба грешка ако ги премахнат тези двигатели...
    Тези електомобили са пълни кенефи, друго си е да ти изреве като ранена мечка, някой голям бензинов или дизелов мотор...
  • 7 гост

    15 22 Отговор

    До коментар #3 от "Марио":

    не че се заяждам, ама колко електрически автомобила си имал и карал, че да предпочетеш други

    Коментиран от #8, #17, #22

  • 8 dexter

    30 8 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    А ти карал ли си А8 с W12 6.0? Аз щото да. И да ти кажа удоволствието е голямо.
  • 9 dexter

    37 6 Отговор

    До коментар #4 от "лимонад":

    Даунсайзинг казваш ... да имало място за електроника ...
    А сети се защо един щатски мотор е вечен - голям обем, голям ресурс, по-малко коне, по-малко обороти - по-дълъг щивот
  • 10 Скептик

    29 3 Отговор
    УФ! Сега съм с 2.4л., нямам излишни пари, но се изкушавам да купя един 12 - 14 годишен дрънгел в диапазона 3 - 4 литра и да го карам, докато се скапе купето.

    Коментиран от #13, #16

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Vasik Atanasova

    16 8 Отговор
    ах любимите ми двигатели и коли са тука
    аз чух като меркел призова
    да правят по икономични двигатели
    но смятам че няма да спрат големите мотори
    защото има търсене
    всеки иска голямо и мощно
    никой не иска електрически вибратор
  • 13 Vasik Atanasova

    11 7 Отговор

    До коментар #10 от "Скептик":

    големите двигатели и купетата на ауди нямат скапване
    виж само каква красота и какъв звук имат тези двигатели
    а за вървенето няма да ти кажа
    марешки има w 12
  • 14 Vasik Atanasova

    10 9 Отговор

    До коментар #5 от "Ауди S8":

    карал съм го 435 коня
    знам за какво говориш

    върви като пистов мотор
  • 15 Оня с НАЦЕПЕНИЯ

    13 6 Отговор
    Големи Карачи бре му се навиди и що стана като се събуди умирисаните крака отвити
  • 16 Патриот

    23 11 Отговор

    До коментар #10 от "Скептик":

    Има да чакаш докато се скапе купе на Ауди(изключая катастрофа). ЗА това време 3 купета на Хонда ще ръждясат.

    Коментиран от #30

  • 17 Марио

    4 3 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Само съм тествам електрички.Плосно са непрактични и неотдачни.Не искам и да имам.
  • 18 mimo

    11 1 Отговор
    До преди една година тди бяха ненадминати и най-голямата перспектива в автомобилостроенето, а сега отведнъж стават най- добрите при електромобилите. Поредния медиен балон. Ако не се пропагандират така, продажбите ще спаднат наполовина.
  • 19 мимо

    3 2 Отговор
    До преди една година тди бяха ненадминати и най-голямата перспектива в автомобилостроенето, а сега отведнъж стават най- добрите при електромобилите. Поредния медиен балон. Ако не се пропагандират така, продажбите ще спаднат наполовина.
  • 20 мимо

    1 2 Отговор
    До преди една година тди бяха ненадминати и най-голямата перспектива в автомобилостроенето, а сега отведнъж стават най- добрите при електромобилите. Поредния медиен балон. Ако не се пропагандират така, продажбите ще спаднат наполовина.
  • 21 мимо

    3 2 Отговор
    До преди една година тди бяха ненадминати и най-голямата перспектива в автомобилостроенето, а сега отведнъж стават най- добрите при електромобилите. Поредния медиен балон. Ако не се пропагандират така, продажбите ще спаднат наполовина.
  • 22 МАК

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Я се скрий някъде с душевно болното си мислене!!
  • 23 Shmeker

    5 2 Отговор
    Истината е че вече не могат да покриват еко-нормите. Ама то и V8 започна да става рядкост.

    По принцип редовия шестак ще се окаже достатъчен и най-добър, а и като му сложиш турбинка - за кво ти е да поддържаш W12???
    Друг е въпросът че два редови шестака (демек V12) e още по-добре и за това Ферари си ги слагат на най-скъпите модели все още

    Аз друго се чудя - защо още се правят 4 цилиндрови мотори? Да ги правят с 3 цилиндъра. Има по-добър баланс и звучи като 6-так. То напоследък доста такива мотори се появиха де.

    Коментиран от #29, #31

  • 24 ббб

    3 1 Отговор
    тука явно всички сте милионери щото тоя 12так гори 12+12....

    Коментиран от #25

  • 25 Shmeker

    4 2 Отговор

    До коментар #24 от "ббб":

    Лично аз съм стигал до притежаването на редови шестак, като най-надежден и лесен за обслужване. И си гори с едно 20% повече от 4 цилиндров аналог със същата кубатура и мощност. Това, което печелиш е липса на вибрации, по-лесно се кара и някак си всичко е по-рафинирано.

    Коментиран от #26

  • 26 Spec b

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "Shmeker":

    +1 за 6те цилиндъра:) аз търкалям опозитен шестак и е супер тих и балансиран, мерака е за v8 ама ми "миришат краката" за такъв:) дебела поддръжка и разход:D
  • 27 Spec b

    2 2 Отговор
    P.s даунсайза си е тенденция масова при всички производители, не се притеснявайте ще оставят топ моделите големите производители с големи мотори, но ще са още по-непосилни за купуване, данъци и поддръжка;( така че който е уапял да се сдобие с v10, v12:) перфектна инвестиция:) цените им ще растат всяка година значително...
  • 28 Daniel

    2 2 Отговор
    Аман от тия електромобили тя пръсната ми е по шумна от тях.
  • 29 до Shmeker

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Shmeker":

    По принцип уважавам мненията които даваш ама честно това ти е най-тъпия пост евър ! Какви добре балансирани 3-цилиндрови мотори какви 5 лева ... Карай си ги ти и ни остави нас глупаците да се мъчим с 4-цилиндровите ...

    Коментиран от #32

  • 30 до патриот

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Патриот":

    изцепко неземна, точно с Хонда не си мери пишката :)
  • 31 Морр

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Shmeker":

    АМИ с тия скорости дето вдигат скоро хич нЯма да го има
  • 32 Shmeker

    1 3 Отговор

    До коментар #29 от "до Shmeker":

    Аз карам 4 цилиндров с принудително пълнене. А 3 цилиндровите конфигурации са ротационно по-добре балансирани - коляновия вал е с гърбици на 120 градуса, докато при 4 цилиндровите е на 180.

    Коментиран от #33

  • 33 до Shmeker

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Shmeker":

    На другите препоръчваш 3-цилиндров ама ти самия караш 4-цилиндров ... Иначе теорията със градусите я заеби ...Тия 3-цилиндровите двигатели са консуматив и след 150к километра са фитка ... Нито са по икономични нито вървят повече ...
    Пробвай и сам ще се убедиш - теорията е едно - практиката друго ;)

    Коментиран от #34

  • 34 Shmeker

    1 3 Отговор

    До коментар #33 от "до Shmeker":

    Карам 4 цилиндъра, дизел. Бих карал 3 цилиндъра, семейно комби с такъв мотор някой ден, естествено тук също си има не добре направени мотори.

    Колкото до 3-те цилиндъра - имахме служебни матизи с 3 цилиндъра и навъртяха по 800 000 хил. км. само със смяна на консумативи, след което фирмата ги продаде и не знам какво стана с тях, но със сигурност имаха други проблеми, не и с моторите.

    Т.е. никоя от тези коли не е имала проблем с мотора.

    Коментиран от #37

  • 35 гощо

    1 1 Отговор
    Аз съм скромен с 3.0 V-6
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 до Shmeker

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "Shmeker":

    На момента с матизите на 800 000 ме изгуби ...