В светлината на скандалите с подправяни данни за вредните емисии от последните две години Volkswagen няма особени основания да критикува други производители за липсата на "социална отговорност". Шефът на немския концерн Матиас Мюлер обаче обвини Tesla Motors именно в безсмислено пилеене на огромни ресурси с едничката цел да гради имидж.
В реч на форум за бъдещето на автомобилната индустрия в германския град Пасау Мюлер отправи тежки обвинения към американския производител. Босът на VW избухна в отговор на реплика на водещия дискусията, според когото Tesla "удивява света с електромобилите си".
"Наистина трябва да кажа няколко думи за Tesla. При цялото ми уважение, има истински световни шампиони по гръмки обещания - не искам да споменавам имена. Има компании, които едва продават по 80 000 коли годишно. Има и компании като Volkswagen, която продава по 11 млн. автомобила и отчита печалби от по 13-14 млрд. евро. Ако не бъркам, Tesla троши трицифрени суми в милиони всяко тримесечие и в същото време уволнява работници. Социална отговорност? Моля ви! Хайде да не се занасяме и да не сравняваме ябълки с портокали", не скри гнева си Мюлер.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Тесла е един надут балон, който скоро ще гръмне...
Коментиран от #69
15:39 24.10.2017
2 123
15:42 24.10.2017
3 Зорлем
Инвестиции, инвестиции, обаче цифрите, които въпросният г-н. Мюлер цитира са верни, срещу (абсолютни) цифри трудно се спори.
Коментиран от #11
15:50 24.10.2017
4 Американопиканте
16:04 24.10.2017
5 ко каза ко
Коментиран от #39, #49
16:05 24.10.2017
6 Ввв
Коментиран от #7, #36
16:13 24.10.2017
7 123
До коментар #6 от "Ввв":
Щото другите марки имат модели, които са коренно различни един от друг? Да бе!Ей, голям трън е VW за всички, затова ще му скачат. Ама хората си го купуват и им дреме на шапката за измислени форумни корифей, които са се качвали в немски автомобил преди 20 години.
Коментиран от #32
16:34 24.10.2017
8 гост
Само си представяте, че не бяха почнали огромния завод за батерии а си купуваха от Панасоник само за 80 000 model S и X годишно. Щяха да имат статици милиони печалба, но нямаше да растат.
16:48 24.10.2017
9 Ото
17:03 24.10.2017
10 Alex
Приемам че е първото. Ако се сравнят продажбите на електрически VW-та със съответните модели на Tesla тогава цифрата е съвсем друга.
17:07 24.10.2017
11 Да, ама не!
До коментар #3 от "Зорлем":
Вярно срещу цифри трудно се спори!Хайде сега да кажем цифрите? Знаеш ли ги?
Колко електромобила има продадени с марката Volkswagen?
Ти чувал ли си ги някога в класациите? Нали са голяма марка и имат огромен производствен капацитет? Защо НЕ МОГАТ да продават?
Отговорът е ясен. Защото НЕ МОГАТ ДА ПРОИЗВЕДАТ, дори приблизително копие на Тесла.
Коментиран от #14, #15
17:27 24.10.2017
12 Гост
Ето какво знаят от миналата година нищо не правят:
В най-скоро време автомобилната индустрия ще усети остър недостиг на батерии за електромобили, освен ако не бъдат построени нови производствени мощности. Притеснителната информация идва от Volkswagen, като германският гигант се насочи сериозно към електрификация на гамата си, за да се дистанцира от глобалния скандал „Дизелгейт”, който нанесе тежък удар по реномето и финансите на компанията.
Още през юни миналата година шефът на направление Изследване и развитие Улрих Айхорн прогнозира, че компанията няма да има откъде да купува батерии за бъдещите си електромобили и хибриди, като критичният момент ще настъпи още през 2025 година. Според него, производителите на батерии трябва да осигурят на пазара продукция с капацитет 150 гигаватчаса, а това означава, че трябва да бъдат построени поне 40 нови фабрики за батерии.
Сега Айхорн коригира прогнозата си и обясни, че всъщност ще са нужни батерии с общ капацитет 200 киловатчаса или „дори повече”.
Според неговите сметки, ако всеки от големите автомобилни производители заложи на това 25% от моделите му да са електрически или хибриди до 2025 година, това ще доведе до осигуряването на батерии с общ капацитет 1,5 тераватчаса. И тук идва още едно уточнение – над 40 нови фабрики за батерии, като
Коментиран от #13, #44
17:30 24.10.2017
13 Гост
До коментар #12 от "Гост":
И тук идва още едно уточнение – над 40 нови фабрики за батерии, като всяка една от тях трябва да е с капацитета на Гигафабриката на Tesla в Невада, САЩ."Край на цитата.
Фабриката на Тесла балова батерии, а Фолксваген са как беше "истински световни шампиони по гръмки обещания"
Ще ще ще ще ще ще направим това ще ще ще ще направим другото.
17:33 24.10.2017
14 123
До коментар #11 от "Да, ама не!":
Не че не могат, а не искат да произведат! Има мааалка разлика. В момента си има налични Голфове на ток, ама то кой да чете, важното е да се плюе.Коментиран от #16
17:37 24.10.2017
15 333
До коментар #11 от "Да, ама не!":
Е, ти по глупав въпрос не можа ли да измътиш?Защо не попиташ Тесла колко дизела е продала,а? Абе хора, не се съвсем...
Коментиран от #17
17:56 24.10.2017
16 Да, ама не!
До коментар #14 от "123":
Би ли публикувал тук техническите данни на това недоразумение е-Golf?Нали искаше да говорим с цифри, Нека сравняваме!
Сигурен съм, че от срам няма да ги публикуваш.
Много добре знам, че произвеждат такъв електромобил, след като те питам къде са в класациите. Нека да те улесня с отговора - намират се в дъното на класациите.
18:02 24.10.2017
17 Да, ама не!
До коментар #15 от "333":
"Е, ти по глупав въпрос не можа ли да измътиш?Защо не попиташ Тесла колко дизела е продала,а? Абе хора, не се съвсем...
"
"Моля ви! Хайде да не се занасяме и да не сравняваме ябълки с портокали", не скри гнева си Мюлер."
Хайде да се придържаме към съвета на Мюлер. И Тесла и Фолксваген произвеждат ябълки. Само Фолксваген произвежда и портокали.
Хайде да сравняваме ябълките на двамата производителя, за да се направи коректно сравнение!
Все едно аз да те питам колко ракети е произвел Фолксваген.
Нещо цифрите и фактите не говорят в полза на Фолксваген, нали!
Фолксваген може да са лидери в производството на дизели, чисти дизели, но са една кръгла нула при производството на електромобили! Съгласен ли си?
Коментиран от #19
18:08 24.10.2017
18 Колев
А най-разумния - нисан лийф.
Обаче никой не гледа технически характеристики в днешно време, всеки гледа кое е по-лъскаво и селското "кое набира по-бързо"...
18:12 24.10.2017
19 333
До коментар #17 от "Да, ама не!":
И да, и не. Германците тепърва прохождат с електричките, това не им е основния бизнес модел. От друга страна, това е основния бизнес на Тесла. Съвсем нормално е да продават повече коли, та те затова са основани. Иначе, повярвай ми, скоро Тесла ще бъде издухана много скоро от този пазар по ред причини. Първо цената, после пригодността и накрая чрез интериора си. Много скоро корейците ще си пробутат електричките напред и всичко ще отиде по дяв.....ите, като единственото спасение на Тесла ще е бюджетен модел за 25000 долара. Това за американския пазар, на европейския ще има други лидери и със сигурност ФВ ще е един от тях, след време разбира се. Само си представи технологията на електрическия Голф сложена във UP? Направо ще пребият 'градския' пазар. Въпрос на време е!Коментиран от #20
18:22 24.10.2017
20 Да, ама не!
До коментар #19 от "333":
И каква е технологията на е Голф, която да сложат в up?Дай някакви параметри да видим дали има някакъв шанс? Според мен технологията е мъртвородена.
Дори в многото ще на Фолксваген за 2022 година дори не се приближават до технологиите на Тесла от преди две години. Ако не вярваш, погледни какви параметри обещават за тогава
Коментиран от #21
18:32 24.10.2017
21 333
До коментар #20 от "Да, ама не!":
От къде да знам детайли за технологията на ФВ? Влез и виж в сайта, там има данни, като толкова разбираш ще се оправиш. Еб....и, каква ли ще е извънземната технология на батерия и електромотор? Май трябва Тойота да питаме. И какво значение има ФВ колко Голфа на ток ще продаде? Хора, не само сравняваме ябълки с круши, а и се опитваме да даваме акъл на една от най-големите автомобилни компании! Вие да не мислите, че други на мислят като този немец, просто на него му е дошло до гуша ох тези въпроси, а и честно казано, има доста истина в тях.Аз, чисто икономически разсъждавам така: Колко е пазара на електрически автомобили в света и в Европа? Хмммм, 100, 200 000? Аре бегай бе, че аз си продавам толкова дизела и бензини за седмица!! Не ме интересува, все още не! Като нарасне пазара и почне да ме притеснява ще сменям политиката. Това е. Дотогава ще си тествам, развивам лекичко и те така. И когато дойде момента нали всички сме наясно за колко време мастодонта ФВ ще си преобърне портфолиото?
Коментиран от #22
18:51 24.10.2017
22 Да, ама не!
До коментар #21 от "333":
Е точно това е проблема! Мастодонта не е пъргав. В бизнеса не важи правилото, че голямата риба изяжда малката. В бизнеса бързата риба изяжда бавната.Точно защото се интересувам от тези технологии, мога отговорно да заявя, че Фолксваген са поне 10 години назад технологично.
Предвид това, че до 12 години няма да имат право да продават дизели, ще трябва много ама много бързо да наваксват, а Тесла няма да стои на едно място през това време.
Както купи сегашната си фабрика от Toyota, на безценица, точно така ще купува фабрика по фабрика от Фолксваген.
Мастодонтите тепърва има да плащат милиарди обезщетения, та ще им е трудно да влагат в нови технологии. Не е невъзможно, но както съм си забелязал, просто нямат желание.
За сегашните директори е точно както за нашите политици. Гледат да изкарат тази и следващата година с огромни печалби, за да си вземат бонусите. Въобще не ги интересува какво ще стане след 10 години.
При Тесла е обратното. Сега инвестират за печалби след 10 години. Инвеститорите нямат нищо против дотогава да няма печалба. Така или иначе печелят от пазарната капитализация.
Коментиран от #24, #33, #41, #42, #47
19:19 24.10.2017
23 ПЕРАЛНЯ И ПЕЧАТНИЦА НА КИНТИ И НИИИЩО ДР
19:35 24.10.2017
24 smeh
До коментар #22 от "Да, ама не!":
Кажи ми, че се шегуваш.Почти се просълзих на твърдението, че в бизнеса големите риби не изяждат малките. Затова ли в автобизнеса останаха няколко големи концерна, а който не е с тях фалира? Това дето четеш изобщо не го анализираш, а си го подкарал като Дявола-Евангелието. То е ясно, че от коли не разбираш, ама не нагазвай и в сферата на финансите, където отново да си проличи, че си гола-вода.
19:39 24.10.2017
25 kick
Коментиран от #26, #55
19:50 24.10.2017
26 123
До коментар #25 от "kick":
И за капак, разбира се, пристига поредната джапанка, вкарва гол в последната минута и отпрашва да играе NFS, нам коя версия.Оф, честно да ви кажа, до гуша ми е дошло от този шовинизъм срещу немците. Аз съм фен, обичам колите, всики модели и марки, но и съм реалист. Едните са добри в едното, други в друго.
Аз не мога да ги категоризирам по начина по който дръпнатия се изказва. Ноооо, мога да категоризирам феновете. И голяма част са лаладжий, които нито са притежавали японски автомобил, нито са притежавали немски автомобил.
Айде наздраве и лека!
20:00 24.10.2017
27 Гого
20:12 24.10.2017
28 Гостенчето
20:18 24.10.2017
29 VAGen
Коментиран от #38
20:31 24.10.2017
30 Язе
20:42 24.10.2017
31 Никой
Коментиран от #35
20:43 24.10.2017
32 Ввв
До коментар #7 от "123":
"Прав си"-ВАГ правят "най-емоционалните" и "завладяващи" щайги,пардон,автомобилиКоментиран от #37
20:58 24.10.2017
33 Труд и творчество
До коментар #22 от "Да, ама не!":
ХаХа ама ти си доста ограничен човек:Биле назад 10 години за какво бе смешко:
1.Асинхронен двигател, ама моля те не се излагай.
2.Батерия, пак греда има много компании които са на пазара.
3.Инвертор, не ме разсмивай точно пък тесла напред с електрониката.
4.Знаели как да подредят батериите така че да се охлаждат, звучи смешно и наивно това всеки може да ти го сметне.
5.Каво остана един софтуер, еми за добри пари програмисти ще се намерят.
Знаеш ли че всеки квартален техник с повече пари разглобява тази тесла и вижда че вътре няма нищо, абсолютно нищоооооо IGBT транзистори на инвертора, малко софтуер, батерии, асинхронен двигател и това е. Всеки студент може да я направи тази кола. Единственото различно между тесла и другите е ЦЕНАТААААААААА.
А това за дизелите сме ги слушали тези неща, хайде първо да се случи в една единствена държава и после пак да говорим, ама вии само това говорите даже и сънувате ЗАБРАНА,ЗАБРАНА,ЗАБРАНА а къде е конкуренцията и свободният пазар.
Коментиран от #46
21:01 24.10.2017
34 Някой
Истината е че в този бизнес нещата се контролират от големите производители vw,Toyota,Mercedes и т.н. пазар за електроавтомобили ще има когато те решат да наводнят пазара с такива коли.
А те в никакъв случай не са назад технологично въпроса е кога ще им бъде достатъчно изгодно да използват технологиите които имат.
21:04 24.10.2017
35 333
До коментар #31 от "Никой":
Не знам как се наричаше, но със сигурност имаше термин от психологията, който обяснява подобно поведение. Харесване, страх и респект, но въпреки всичко плюене и омраза.Аз не мога да проумея какво толкова ви пречи германската автомобилна индустрия. Ми при това сравнение, излиза че целия автомобилен свят за нищо не става, защото няма електричка. Не, просто Шефа на ФВ, знаейки какво представлява дава мнение. Освен него, има може би двама други, които имат такива топки, италианеца на Фиат и португалеца на Рено. Всички останали си мълчат. Разбира се, българските форуми дават квалифициран анализ относно качеството на немците и далновидната политика на американеца. Сутрин коментарите се четат по CNN, където сенатори ги анализират и коментират на тяхна база бъдещето та автомобилната индустрия.
Коментиран от #40
21:08 24.10.2017
36 Shmeker
До коментар #6 от "Ввв":
Ами вярва си, нали се сещаш, че този ако трябва да обиколи Волфсбург, Хановер, Инголщад за 1 ден и да се върне във Волфсбург, Теслата ще го остави по средата на пътя.21:11 24.10.2017
37 333
До коментар #32 от "Ввв":
И ги сравняваш с кой? Тойота, Хонда, Субару?Леле, чакай да помисля...., аха сетих се! Една от иконите на източното автомобилостроене пусна турбиниран бензинов двигател има няма 12, 13 години след немците. Упсссс. И аааа, сетих се, още нямат автомат с 2 съединители....! Найс,а?
Коментиран от #50
21:17 24.10.2017
38 333
До коментар #29 от "VAGen":
Не, не си прав! Българина е прозд, защото дава компетентно мнение не на база собствен опит, а на база чуто на маса. Та в тази връзка, ти велики инженер специалист, от кои си май на?21:22 24.10.2017
39 onq s konq
До коментар #5 от "ко каза ко":
Всеки може да планира мисии до Марс, никой не може да ги изпълни!22:34 24.10.2017
40 Никой
До коментар #35 от "333":
Повечето от любимите ми модели коли са немски. Това не означава, че трябва да се кланяме на тях и да вярваме в това което те ни казват. Този шеф прави типични изказвания, за да защити своите интереси, защото вижда, че не са в изгодна позиция спрямо Тесла нито като имидж, нито като дял на пазара за електромобили. Не трябва да си част от сектата на Мъск, за да приемеш, че Тесла Модел С е най-добрата електричка на пазара и има сериозен успех въпреки високата ѝ цена и очевидната непрактичност на електромобилите в момента. Откъдето и да го погледнеш, бъдещето на автомобилната индустрия е в електричеството, а не в двг. Някой играчи "пилеят" пари, за да развият технологията, докато други седят и си правят двг моторите с минимални инвестиции.Коментиран от #43
22:35 24.10.2017
41 Бесен Язовец
До коментар #22 от "Да, ама не!":
Хахаха ти на 12 ли си? Момиче?22:37 24.10.2017
42 Коко
До коментар #22 от "Да, ама не!":
Пич, има една малка подробност - електричките приличат на бъдеще сега, точно както мобифоните бяха №1 средата на 90-те. Чел ли си анализите какво ще стане ако всички минат на ток, консумация, проблемите, необходимите мощности? Става въпрос за такава колосална енергия, която НЯМА откъде да дойде в обозримо бъдеще. Все пак тока идва отнякъде, нали така? ВЕЦ, АЕЦ, възобновяеми, само че Германците не само я карат на руски газ, ами и питат за още, а САЩ скоро размразиха ветото върху въглищата... неща там екология, а у, приказките на политиците останаха леко кухи? Откакто САЩ излязоха от споразумението, а и от ЮНЕСКО, кой знае още кой ще ги последва и кога ще се срути кулата. Политиката се определя от икономиката, урокът върху арабите и Русия е едно, парите са друго.Друго - сещаш ли се за колко зареждаме сега като време и за колко ще е като е само на ток? Кой няма да си вземе "генератор" за всеки случай като има проблеми с опашки за зареждане или просто не иска да спира нон-стоп за часове? Именно затова хибридите са колите на следващите доста десетилетия, доколкото изобщо се случат сегашните тенденции.
22:47 24.10.2017
43 333
До коментар #40 от "Никой":
Пич, никой не спори с това. Но да превъзнасяме технология на 2 години и да плюеме на еволюция на 100 години, не е ок. Сравнявайки немците с Тесла, сравняваме целия автомобилен свят с тях, защото никой на 100 процента не може да каже: моята кола е по добра от немската! Е, може би Ферари има само това право😉. Бъдещето е в тока, факт, но нека да не превръщаме днешните гиганти в измислени фирми. Защото там работят инженери, ама от тези с главно И!22:56 24.10.2017
44 Алфа Ромео
До коментар #12 от "Гост":
Ми кво да прави ФВ, лъжи кат дърта циганка и бълва TDI кадилници.....23:06 24.10.2017
45 Алфа Ромео
23:10 24.10.2017
46 Алфа Ромео
До коментар #33 от "Труд и творчество":
Не ставай смешен!23:22 24.10.2017
47 Мартин
До коментар #22 от "Да, ама не!":
Аман от тези Тесли вече! Това вече се превърна в новата Apple мания. Всички се държат като зомбирани полуидиоти в момента, в който се спомене думата Тесла. Ще кажеш, че тези тесли са проектирани и произведени от боговете на Олимп. Голямото чудо невиждано. Илънчо взе два AC-трамвайни двигателя, залепи с тиксо няколко хиляди батерии от Панасоник и плясна един multi-level инвертор да ги управлява. След това открадна няколко автобусни седалки, закова един таблет за таблото и положи всичката тая "нечувана прелест" в алуминиево купе и накара екип топ програмисти да му напише титаничко бъгав фърмуер за управление. И накрая разбираш ли излезе с твърдението, че е открил топлата вода. И за недоумението на шепа хора като мен - повечето льоковци му повярваха. Напук на това, че нито качеството му е качество, нито надеждността му е сила, нито пък цената му е дори наполовина конкурентна.Коментиран от #48, #53, #57
03:47 25.10.2017
48 Гад
До коментар #47 от "Мартин":
Опростенческото мислене е гибелен капан. Монитор е за интелектуалното ниво и себеоценка на индивида06:31 25.10.2017
49 Геро
До коментар #5 от "ко каза ко":
Че то и аз съм правил проекти за полети до Марс:))Доста по-ефективни даже.
Инвестициите ми бяха много по-малки а и никого не уволних.
Резултата ми е същия.
07:02 25.10.2017
50 Гост
До коментар #37 от "333":
То трябва да си много прост да сравняваш японците с Гоуф 2 тедеайка.Коментиран от #52
09:18 25.10.2017
51 Bre
09:33 25.10.2017
52 333
До коментар #50 от "Гост":
Аха, сигурно. Но поне следя мненията и дискусията, а не се изказвам е така, като да кажа нещо. Съветвам те да правиш същото. Смешко.10:07 25.10.2017
53 444
До коментар #47 от "Мартин":
А от Фолксваген толкова ли са прости инженерите, или е свършило тиксото с което да увият батериите, та пробега на Е-Голфо е само 120км официално. Ти би ли си купил такъв електромобил на по-висока цена от тази на Модел 3 изминаващ 500км?Това прави ли те Тесла фен или просто разумен човек?
Сега ще кажеш, че не са искали да направят електромобил. Ами просто да не бяха го правили, вместо да направят това!
Коментиран от #56
10:36 25.10.2017
54 Ввв
11:00 25.10.2017
55 Смешки
До коментар #25 от "kick":
Абе господин експерт, в Азия ли се произвеждат най-колите?? оттам ли всички трябва да се учат?? ХахаВчера един приятел истински експерт на тема коли(а не като повечето тука, източни поклонници без капка пълнеж в главите) беше на Златен волан където се тестват доста модели на производители и ми обясняваше как по-голям боклук от новото измислено джипче C-HR на Тойота няма. Евтино направено, мудно, но струващо 65к лева!! Така, че не ни обяснявай на нас кое какво е, карали сме, видяли сме, и всеки може да си направи сметката за качество на изработка и инженерна прецизност! Единствено Киа/Хюндай и Мазда към момента се доближават до европейските производители, другите са в графа лоша изработка..
11:19 25.10.2017
56 Смешник
До коментар #53 от "444":
Абе Гунчо отиди първо на училище и после ръси акъл.Официално е 125 обаче мили правиш ли разлика между км и мила а???
125 мили е около 200км!!!!!
И другото Гунчо неандерталски батерията е само 35.8-kWh(на Тесла е над 90) затова изминава и само 200км.
И трето мистър килиино училище и това го запомни добре тази кола тежи 1115 кг !!!!! а не 2500!!!!! Колко е разликата а??????
И накрая мистър незнаико точно от това има нужда Европа а не от танкове по улицата на градовете си.
Коментиран от #58
12:58 25.10.2017
57 Скръндза
До коментар #47 от "Мартин":
Ако клиентите имаха някаква по-евтина алтернатива, за приблизително подобни параметри, никой не би си купил Тесла.Най-малкото защото знаят, че нямат никакъв опит с производство на автомобили.
За съжаление обаче, никой автомобилен производител, не предлага нещо дори близо до техническите параметри на Тесла, без въобще да говорим за цена.
Сравнението с Apple не е много обективно. Всички знаем, че само две години след като Apple представи нов телефон, вече има много по-евтина алтернатива, понякога по-добра дори като технически параметри.
Дали това е вярно при електромобилите? Попитай шефа на Volkswagen какво ще предлага 2022 година, ако въобще стигне до масово производство . Според обещанията им, това ще е нещо с по-лоши параметри от Nissan Leaf модел 2016 година.
Това е само защото не влагат пари за глупости! В момента се продават дизелчетата и те това на това наблягат, защото от това се печели.
13:05 25.10.2017
58 Палячо
До коментар #56 от "Смешник":
Ами като точно такава кола е нужна, защо никой не иска да я купи? Тесла продава автомобилите си по интернет и продава повече електромобили отколкото Фолксваген с всичките си сервизни Центрове и дистрибутори!Пробегът който си дал за голфа е по Европейския цикъл. По същият този цикъл, Tesla изминава 635 км при реални 400. Сещаш ли се колко е реалният пробег на голфа?
Тесла поне проектираха електромобил от нулата, въпреки че някои субекти обясняват за батерии увити с тиксо.
Знаеш ли какво е е-Голф? Това е най-обикновен Golf на който са махнали двигателя , заменили са го с електромотор и са натъпкали батерии в багажника! Егати инженерната мисъл на прехвалените инженери със сто години традиции!
Защо точно Тесла разби скалите на 2 различни и независими теста за сигурност, като получи повече от възможните точки?
Защото инженерите със 100 годишни традиции дори не се предположили, че може да се проектира и изработи автомобил.
Коментиран от #59
13:14 25.10.2017
59 Клоун
До коментар #58 от "Палячо":
батериите на Голфа са също на пода което е очевадно най-доброто място.Това ми напомня на Апъл фенщината че са изобретили правоъгълният телефон сякаш телефона може да бъде трапецовиден или ромбоиден?
Проектирали от 0 еми всяка година има студентски състезания с ел. коли проектирани от 0, какво има да и проектираш както нашият правец това ти е проектирането, асемблиране!!!
15:08 25.10.2017
60 Шефьор
16:08 25.10.2017
61 Патриот
Аз, както и много други българи живеем в апаратаменти. На мен, както и ан мното други българи демокрацията ни накара да живеем в беттоно гето, в което се борим за паркомясто. Някога паркирам пред съседен блок.
Как тогава да си заредя Теслата?
В събота сутринта ще рябва да я останя та станцията, за да мога да си взема привечер вече готова.
Коментиран от #62
00:41 26.10.2017
62 Патриот
До коментар #61 от "Патриот":
Защо не помислите над това?Някъде може да е и много вървежна.
Ама може ли така да бъде с единственият ви автомобил - цяла събота или неделя през деня на контакта, но не пред блока в ОМВ?
Някъде може и да е переспективен автомобил, бъдеще дори.
В България обаче и каквито и пробиви да има за батерията и 5000лв да стане целият автомобил - за огромна част от населенеито той ще е КРАЙНО НЕПРАКТИЧЕН.
Коментиран от #63
00:45 26.10.2017
63 Бъдещето на Тесла
До коментар #62 от "Патриот":
И какво ви дава основание да мислите че бъдещето на Тесла зависи от живеещите в панелни блокове в Люлин?13:13 26.10.2017
64 КОМЕНТАР
НАПИСАНО В СЪЩИА САЙТ МАЛКО ПО- НАДОЛУ
ТА ТЕСЛИТЕ БИЛИ В ТОП 10 НА НАЙ ........ КОЛИ .
Коментиран от #65
18:19 26.10.2017
65 Гост
До коментар #64 от "КОМЕНТАР":
Така е, има проблем със затварянето на задните врати на един от моделите. Следователно ще фалират най-много до година.Другите автомобилни производители имат къде по-малки и маловажни проблеми, които не създават толкова неудобства на собствениците си.
На някой производител обикновено му блокира двигателя, на друг му отказват спирачките, трети има проблеми с кормилната уредба на автомобилите си, на друг производител му се трошат скоростните кутии.
Все такива дреболии!
Но проблемът със затварянето на задните врати е огромен! Това не са автомобили.
21:04 26.10.2017
66 аха
Признайте си колко от вас са карали немски автомобили . И колко са карали американски боклуци. Разбира се , че Тесла-електрички са балон .
Няма начин , че дойде времето и на елелтромобилите . Само , че на хамериканците не им се чака да озрее момента , щото пак ще са го изтървали .
Коментиран от #67
09:23 27.10.2017
67 кирилица
До коментар #66 от "аха":
*узрее и преди препинателни знаци не се слага интервал, само след тях. Ако и в CV-то така си ги наслагал, веднага го оправи!Който не харесва кола, която прави 0-100 за 2.4 сек, нищо не разбира от коли!
Коментиран от #68
19:05 27.10.2017
68 Колев
До коментар #67 от "кирилица":
Който харесва безусловно коли, които вдигат 0-100 за 2.4 сек, САМО защото го правят за 2.4 сек, без да се интересуват от други характеристики, НИЩО не разбира от коли.17:59 31.10.2017
69 The Wolf of Wallstr
До коментар #1 от "Гост":
А ти си елементарно-не-мислещ продавач на балони с хелий по градинките, дето се слага и кланя на един мерзавец, който отдавна, МНОГО ОТДАВНА трябваше да е следствен! Трябваше той и всичките му колеги да са зад решетките за реални измами и престъпления, вместо да си веят сега хайвера и да раздават пресконференции!Позьорът дето дава милиони за треклами на консервните си кутии да вика "дръжте позьора", е.ати цинизма! Tesla няма долар похарчен за реклама. Швабата обаче го е яд, че без пари имат такъв пиар. Тая работа не е като оная, яя яяя!
00:43 30.11.2017