6 Ноември, 2017 10:11 16 270 53

Ердоган: Искам турски автомобил!

  • турски автомобил-
  • реджеп ердоган-
  • турция-
  • saab

Турция възобновява проекта си за национален автомобил със създаването на консорциум, в който влизат мобилният оператор Turkcell, холдингите Anadolu, Kıraça и Zorlu и производителят на камиони BMC, съобщава Hürriyet.

"Искам да съм първият собственик на турска кола и съм готов да си платя за нея", декларира турският президент Реджеп Ердоган, уточнявайки, че би предпочел хибрид или електромобил. Според него първият прототип трябва да е готов през 2019 г., а продажбите на серийната версия да започнат през 2021 г.

Идеята за турски автомобил не е нова. През 2015 г. властите на южната ни съседка откупиха правата за използването на технологиите и агрегатите на Saab 9-3. В новата си версия обаче проектът не предвижда чуждо ноу-хау.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Аферим маш Алах

    70 32 Отговор
    Лудия император съвсем превъртя. Иска, ама едно е да сглобяваш готови Тойоти, Рена и Фиатове. Съвсем друго е да изобретиш технологията за всеки отделен възел. И император путин иска, ама руснака не може. Затова карат Дачии брандирани като Рено и Лада.

    Коментиран от #23

  • 2 ключаря

    34 20 Отговор
    Айде-бе!
    Туй да го видя, няма да повярвам!
    И как ли ще се нарича - ?

    Коментиран от #4

  • 3 направо в Женева

    36 11 Отговор
    Те турските автоинженери са известни по цял свят, просто до сега ги спираха и не им даваха право да се изявят ;) Българските и те така, но още чакат изявата,но могат да се пробват в съседката.
    Какви неща ражда любовта м/у турция и Русия ;)
  • 4 Тофаш

    35 11 Отговор

    До коментар #2 от "ключаря":

    Вероятно, ще се казва "R Dog" !?
  • 5 ХАСАН

    33 46 Отговор
    На това му казват визия..национална визия...браво на човека...

    Коментиран от #9, #22, #34

  • 6 Бесен Язовец

    23 26 Отговор
    Щом Реджеп е решил, сигурен съм, че ще го направи, ще отиде при китайците за някой друг ден, за обмяна на опит и готовоооо..))
    След един-два месеца първия турски автомобил ще слезе от конвейра и запоинете, 100 % ще по читав от китайския !
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Радо

    59 15 Отговор
    Коженият салон ще бъде доста орязан според мен.

    Коментиран от #19, #52

  • 9 Ai have dream

    36 14 Отговор

    До коментар #5 от "ХАСАН":

    Хасане хайде какво чакаш , виж колко добре върви Турция събирай братята и чао.

    Коментиран от #26, #38

  • 10 Гост

    17 11 Отговор
    Абе той и Кадафи беше тръгнал да произвежда, дажи ги проектираше сам. Президентът на Турция май е тръгнал по неговите стъпки.

    http://dnes.dir.bg/news/libia-5003013
  • 11 СУЛТАН В ХАРЕМ

    28 15 Отговор
    АМИ ЩЕ ПРАВИ ЧОВЕКА, МНОГО ЯСНО, ЧЕ ЩЕ ПРАВИ КОЛИ. КАКЪВ Е ПРОБЛЕМА. НИЕ КАТО НЕ МОЖЕМ, ТЕ ЩЕ ПРАВЯТ И ЧЕСТНО КАЗАНО ТОВА ЩЕ Е МНОГО ВАЖНО ЗА ТЯХНАТА ИКОНОМИКА И ДОРИ МОГАТ ДА ИЗНАСЯТ. ТУРСКАТА ЛИРА Е ЕВТИНА.....И СТАВА ВСЕ ПО-ЕВТИНА. ТРЯБВА ДА ПРИЗНАЕМ, ЧЕ МАКАР И ДИКТАТОР И НЕ ВИНАГИ ДА Е ПРАВ ЕРДОГАН ИСКА ЕДНА СИЛНА ТУРЦИЯ И ИКОНОМИЧЕСКИ И ПОЛИТИЧЕСКИ. ВСЕ ПАК ПРИ НЕГОВОТО УПРАВЛЕНИЕ ТУРЦИЯ БЕЛЕЖИ ЗНАЧИМ ИКОНОМИЧЕСКИ НАПРЕДЪК, ВЪПРЕКИ СРАВНИТЕЛНО ВИСОКАТА ИНФЛАЦИЯ В СТРАНАТА, КОЕТО СИ Е ПРОБЛЕМ ОСОБЕНО ЗА ПО-БЕДНИТЕ ХОРА.

    Коментиран от #36

  • 12 Мнение

    14 5 Отговор
    Турски автомобили е имало преди доста години ( около 70-те) с марка Анадол. Супер допотопно подобие на кола. Дано новите да не са такива. Все пак турците имат технологии и много работна ръка.
  • 13 ЧАЛМАДЖЪР

    26 11 Отговор
    Новият хит на турското автомобилостроене - летяща кола: ЧАЛМАДЖЪР
  • 14 Мнение

    7 8 Отговор
    Турски автомобили е имало преди доста години ( около 70-те) с марка Анадол. Супер допотопно подобие на кола. Дано новите да не са такива. Все пак турците имат технологии и много работна ръка.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 все едно кой

    27 13 Отговор
    Бесни десни, и тук ли налазихте? Защо се подигравате на държавник, ,който мисли ПЪРВО за благото на държавата си? България какви коли произвежда, имам предвид български бранд? Нали сме "развита страна, член на ЕС", "част от цивилизования свят" и др. подобни заъгалки, а нямаме инженерен производствен потенциал да произведем и тостер. Ма вие си лапайте мухи и вярвайте на западните напудрени лъжи...те по нщо не се различават от лъжите за светлото комунистическо бъдеще едно време, ама вие сте толкова пликтоумни, че няма как да го схванете. Даже лъжците са едни и същи, ама се опасявам, че това вече ще ви дойде твърде сложно и ще ви блокират гладките изпилени мозъчета....
  • 17 Гост

    19 3 Отговор
    Всъщност в България се произвеждат доста неща, за които никой не е чувал. Знам, че имаме хора които произвеждат сателити за НАСА. Като говорим сателити от нулата, а не само прибори. Също така софтуера който правим тук, за хора и територия е със страхотни обеми и ок качество. На не една компания вторият - третият офис е бил в София, като говорим за известни компании, които виждаме всеки ден по реклами и новини. И не е защото работната ни ръка е най-евтина, има и по-евтино, а офис с разработчици не е нещо което да изисква някакви страшни инвестиции, като завод за автомобили напр. Целият ни проблем е националната политика (едни ненаядени, които всеки ден ги гледаме по телевизора). Много по-лесно е да обявиш, че правиш магистрала и да лапнеш тлъста комисионна, отколкото да викнеш световна компания и да им кажеш, че тая комисионна, която им искаш, за да вложат ще е само един път. В чужбина компаниите използват доста солидни ресурси за консултанти и никой консултант с акъла си, не би предложил на някоя компания да дойде в това административно блато и да налива милиони на безброй институции, политици и чиновници. Не е като примерно Ковачки да иде в Сърбия с куфарчетата на някой (тези куфарчета са онези, които изчезнаха и те са истински, не градски легенди) и да купува заводи на килограм.

    Коментиран от #18

  • 18 все едно кой

    33 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Прав си в голяма степен, но оттук започват едни разлики, най-вече на законово ниво. В Турция ако например някоя хранителна верига иска да стъпи на пазара-ок, да заповяда, но обектите, които планира да изгради, ще се строят задължително от турска фирма, с турски подизпълнители и т.н. Всяко рафтче, всяко винтче в магазина трябва да е от местен производител. А у нас Била дори дограмата си карат от Австрия... И като добавиш, е единствените пари които остават в Бг са мизерните заплати на персонала, чуждите "инвеститори" са си едни кърлежи в нашите условия. Виновни са не те, а ние, защото сме разграден двор, без изгледи за скорошно подобрение

    Коментиран от #37

  • 19 Грую

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Радо":

    Аз пък мислех, че скоростния лост!
  • 20 Батката

    12 11 Отговор
    " Едно е да искаш, друго е да можеш, трето и четвърто е да го направиш" Турция сама не може да се справи!
  • 21 батко бугар

    5 8 Отговор
    турците ще имат кола, когато им цъфнат налъмите! Все пак това с кривите тенекии за сирене, които се опитват да произведат в манифактурното производство не е опит, дето води към автомобилостроене! Мисля, че е по-далновидно за султана е да инвестира в технологии за бързо изграждане на козарници. Така хем ще имат бизнес, който им подхожда, хем ханъмите, като не им дадат вечерта, ще го отнасят бедните животинчета. Пък и скоро това ще е един от малкото печеливши бизнеси в "съвременна и модерна турция". Явно не познават календара, все още си стоят в 13 век. Рано или късно или всичко ще се промени към по добро, както го беше предначертал Ататюрк, или... не ми се мисли за обикновените ибрикчии! Нашите да си стоят у нас и да си натискат парцалите, че скоро може да не могат да излезнат от турция към нормалния свят.

    Коментиран от #31, #43, #47

  • 22 батко бугар

    8 5 Отговор

    До коментар #5 от "ХАСАН":

    Публикувано във факти.бг: На това му казват визия..национална визия...браво на човека...

    Гледай докато му се прекланяш да не се спънеш и да не лапнеш нещо на "човека"... Че току виж си излезнал на светло и си тръгнал по прайдове, където ти е мястото!

    Коментиран от #39, #44

  • 23 Shmeker

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Аферим маш Алах":

    Трябва да ви кажа, че там вече не просто сглобяват.

    Коментиран от #24

  • 24 Ганьо

    5 6 Отговор

    До коментар #23 от "Shmeker":

    Ами... трябва! турците не само произвеждат некачествена стока, но и продават в България такава. Ето ви един пример. На мой познат, занимаващ се с внос на машиностроителни материали му правят на няколко пъти запитвания от фирмите, с които работи. След няколко седмици на проучвания и лабораторни тестове, се оказва, че материала, от който са изработени не е правилния за този вид детайл. На многократните му запитвания до завода производител и двете командировки до там (анкара), се оказа, че - "Абе, какво значение има, от какво е направен, нали си взимаш парите".
    Та вкратце това е отношението на водещите инженери на турското машиностроене към потребителя. Това са ИНЖЕНЕРИТЕ, СТУДЕНТИТЕ И ЛЕКАРИТЕ на Меркел. Или поне щяха да станат, ако им беше махнат визовия режим. Слава на бога засега няма изгледи да ни ръководят, такива перфектно обучени специалисти.
    А на тия дето сега ще почнат с: какво пък, те ще се научат и т.н. ще кажа, ЧЕ ВИДЪТ МАТЕРИАЛ Е ОТ КРИТИЧНА ВАЖНОСТ например за ШЕНКЕЛИТЕ НА АВТОМОБИЛА.

    Коментиран от #25

  • 25 Shmeker

    7 3 Отговор

    До коментар #24 от "Ганьо":

    Да смени доставчиците. Иначе то и в момента има турски автомобили, при това нелоши.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 ПЕНСИОНЕРА

    12 2 Отговор
    Ами те могат и ще я првят тази кола, ама ний??? Освен криви краставици нещо друго ще правиме ли? Или ще бъдем бананова държава? Знам че сме завистливи, крадливи, и мързеливи, ама най после да си мръднем задниците та да правим една кола или барем мотопедче. Сега баба меркелица ни храни и до кога? РАДОЙ РАЛИН БЕШЕ НИ ОПИСАЛ ТОЧНО. Само че , до кога? Приятна вечер.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 ОПАА ПМЖ

    3 0 Отговор
    Ааа нашите винаги ще внесат коли щот има комисионни.
    Да не сме луди да ги произвеждаме тук. Я други да работят .
  • 30 Гостенин

    0 2 Отговор

    До коментар #28 от "7777":

    Интетесно, кой са дизайнерите.Разкажи повече. Имената им напиши или поне линк дай да попрочетем и ние за тези дизайнери?
  • 31 Hihi

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "батко бугар":

    https://youtu.be/3C3E0xcL4wo
  • 32 Някой

    2 4 Отговор
    Тоз малоумник може да иска и космически кораб да строи те правят и камиони само че за нищо не съват,защо целия им външен транспорт е с Мерцедес и Рено.Ердоган водо ТР.до сигорен крах.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Пешо

    2 4 Отговор

    До коментар #5 от "ХАСАН":

    Абе ти проислямистка мижитурка, няма ли да мирясаш? После не се чуди с тъпа муцуна защо не си желан по българските форуми..
  • 35 все едно кой

    4 1 Отговор
    И все сед всичкия бълвоч тук, един много сбит въпрос към всички плювачи:
    Ние, кола, кога?

    Коментиран от #48

  • 36 Пешо

    1 3 Отговор

    До коментар #11 от "СУЛТАН В ХАРЕМ":

    Нищо че за 16 години управление натрупа невероятен дълг и обезцени лирата; нищо че разруши образователната система и армията, и повечето нац. богатства са продадени на арабите.
  • 37 Пешо

    0 4 Отговор

    До коментар #18 от "все едно кой":

    Да де, само че всяко винтче в южната ни съседка дават да се сглоби не на която и да е местна фирма, а на "своя", затова и се строят в крайна сметка джамии, а не училища.
  • 38 ХАСАН

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ai have dream":

    Аз искам Виена бе човек...турците ще сменят генотипа на ти гадни англосаксонски протестанти от които тегли целия свят...на всеки 40-50 години раждат поредни Хитлер
  • 39 ХАСАН

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "батко бугар":

    Аз не му се прекланям...и не съм българин като тебе да цункам дупето на Живков 36 години...Евалла му правя на човека...прави фрегати,самолети,коли...защо турския специалист трябва да бъде еничерин и да работи за БМВ,Боинг или Дюпон..да си работи за своята държааа

    Коментиран от #50

  • 40 Крылья Советов

    9 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Ердоган водо ТР.до сигорен крах.

    Да започнем коментара с малко преразказ на съвременното ни икономическо развитие - комунизмът стигна до крах и националното ни богатство, събирано 45 тежки години, взе, че бе разпродадено насам-натам на безценица. Обръгналият на лишения българин надава вой до небесата, че мижитурките в парламента и частния бизнес му плащат стотинки на месец, за да се преструва, че работи, обаче се смее на турците, които се пенсионират с по 2-3 хиляди лева пенсия, придобита при това не за цял живот работа в Турция, а за има-няма 20 години. Подиграва се на икономика с над 800 млрд. долара БНП годишно, а едва достига 50 млрд. долара БНП за същия период. Бъзика се с производството на автомобили и камиони в Турция, но единствената фирма за сглобяване на автомобили (китайски) фалира наскоро.

    Извинете ме, но вие въобще не сте нормални! Хората работят здраво, правят, строят, градят империи, създават бизнеси, а вие, вместо да ги гледате с уважение и респект заради усилията и да се опитате да вземете малко трезво мислене от тях, им се подигравате! Българският дрипав Сульо се подиграва на държава с икономика от Г-20?! Ама, там били кюрдите много! Много са, ама повечето работят в големите градове и вземат солидни заплати. У нас ромите малко ли са? А дали работят за нашата индустрия? Слепи ли сте какво става, палячовци?!

    Коментиран от #46

  • 41 Крылья Советов

    9 0 Отговор
    Можехме ли да направим като турците и китайците още преди десетилетия - искаш да инвестираш в България, добре, но задължително смесено предприятие? Можехме ли да вземем чужди технологии и да трупаме опит съвместно с Рено, БМВ, Мерцедес, Фиат и т.н.? Дойде ли "Ровър" в България? "Грейт Уол" стъпиха ли у нас и срещнаха ли подкрепа? Че то никого не интересува! А после се подиграваме на турците, които от много бедна страна се превърнаха в една от двайсетте най-развити държави и продължават да бележат успехи на световната сцена.

    Българин съм и ми е неприятно и непонятно как нашите нрави и разбирания са се извратили до неузнаваемост. Не мога да разбера как жизненоважни реформи и проекти просто не се случват у нас, а нашите страни-съседи печелят милиарди от същите тези реформи и проекти. Независимо от глупостите за човешките права и простотиите за Ерджолан гледам на Турция с необходимото уважение, защото така се държи една сериозна регионална сила, макар да не ми харесва. А ние къде сме? Нашите бизнесмени искат да си внесат украинци и виетнамци, защото обикновеният българин бяга на Запад и това бягство още не е престанало. Вие му мислете!
  • 42 Местан Търговище

    4 2 Отговор
    А, така! Как усещам само завист към Република Турция, като чета коментарите. Иншаллах и аз ще си купя тази марка кола.

    Коментиран от #45

  • 43 очевидно

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "батко бугар":

    Май не си чел статията? Технологията е на Сааб. Тоест, онова качественно, надеждно и практично шведско-мислене, което гарантира добра работа... На практика, турците имат доста опит в автомобилостроенето - там се произвеждат Мерседес, Рено и други модерни автомобили. Да сглобят собственна кола, след като имат и технологиите и патента на Сааб, е детска играчка, като прототип - дай ми материали и хале, и аз ще ти сглобя кола, нищо, че не съм експерт по автомобилни рами и повечето неща. Но мерака, подплатен, с определен опит и познание води до резултати... Там имат добри опитни специалисти, не зная защо ги подиигравате? Те от години работят във водещи Даймлер, Ренаулт и други корпорации инвестирали там. За смях и ужас сме ние - нито имаме производство, нито местните ни олигарси политици ни оставят да стартираме нещо свое. законодателите ни разкатаха от 45 години лъжекомунизъм, после и лъжепазарна, но монополистично държавна олигархия. Опитай да направиш свое автопроизводство тук, тогава се смей на турците?! Ето, дори за многопаричен играч като Гриша Ганчев, един от Другарите, не е лесно да върти бизнеса, дори и като комбина с китайците. Не е трудно да се направи автомобил, за такава голяма икономика, като Турция. Трудно е да се стартира тук, където политикоикономическата монополна мафия ни мачка. а и клиенти-оборот тук ще са малко... трудна възвръщаемост, може и фалит? Там са 80 млн., от тях 3 млн. да купят, пак ще е рентабилно производството. Но тук 1000 да к

    Коментиран от #49

  • 44 очевидно

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "батко бугар":

    Смятай, батко Бугар - от тамошните дори 3-4 млн. да купят автомобили и производството вече се е изплатило рентабилно, ако цената е приемлива, разбира се...! Но при нас е трагедия... Ние купуваме само внос, нямаме свое... Това изнася БВП, но не внасяме нищо. Ние сме вече треторазрядна потребителска корпоративна провинция, превърнати от мафиоти политици лобита в слугинаж на чужденци и местни мафиоти олигарси. Изнасяме като слуги интелект, проститутки, дребни придатъци, но не изнасяме печелившите узурпирани от корпорейшън изделия. Значи Турция ако си произвежда автомобилите, пак ще си припечели по нещо. Но ние? Ние нямаме свое ни автомобили, ни самолети, ние сме само потребители плащащи с кръв, пот, труд, пари, живот печалбите на разни местни и чужди играчи. А това не е за смях...! винету, може да си пише 6-ци пред журналистките и медиите, но предните от управлението и той и те ни съсипаха, за 28 години лъжепазарна лъжедемокрация. сега ке пишат на светци, но грешките им към нас, от алчност през годините ги плащаме с живота си ние..... А няма поправка на грешките - никой не може да върне и промени миналото, стореното! Затова, че да се смеете на турците е тъпичко! Дори 3 млн. аутоси да продадат на вътрешния си пазар, то производството им ще е рентабилно. Но местните алчни прасенца на власт, прогониха цвета на народа ни - МЛАДИТЕ. И сега сме на загивоне. А това не се поправя.... ОлРайт?
  • 45 очевидно

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Местан Търговище":

    С риск, да се обидиш няма да си купя от този автомобил, не защото е турски, а защото качествата му са неизвестни... А, когато нещо е неизвестно, всяка бърза покупка е огромен риск... Купувал съм турски стоки - някои боклук, някои хубави. Обувки купих от средна цена тук, не държаха никак. Количка купих - здрава е, държа 2 години на яко бачкане, но се проби от един камък, но е доста яка и не скъпа. Купих зарядно "Премиум" - добре зарежда, не е скъпо, доволен съм.... Въпроса е, какво ще произведат и дали си заслужава парите? Рено Клио Симбол се правеше в Турция - много здрава ходова част, надежден двигател, практично малко купе за път.... Всяка стока е индивидуална. Но китайците също не спят, а Дачия също не спи... Ако цената е сходна с на Дачия примерно следващатаа Логан, зависи и какво е качеството? Но едно е сигурно - поне рентабилността на инвестицията им при добра цена ще е гарантирана, ако закупят поне 2-3 млн. автомобила там. Но ние нямаме капацитета да произвеждаме и продаваме - мафиотите политици прогониха младите навън...тук пенсионери, безработни не могат пазари, а и работещи с мижави заплати за храна само... Това Боци Великий Първи и мафиотите политици не споменават, нито пък в докладите на Национална сигурност не се засяга темата за вината на местните ни БКП и ДС и други олигарси - унищожиха бъдещето на България - МЛАДИТЕ, прогонвайки ги навън и поставяйки ги в робски условия пред местни и чужди олигарси. А, злото не може да се поправи..то е ст
  • 46 очевидно

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Крылья Советов":

    Нормален съм, българин съм, но не е е трябвало да се родя в България...тук поради мафиотите на власт пряко и зад кадър, няма шанс да си "нормален"... Аз ен обиждам турци, руснаци, аамериканци и други...там има всякакви хора и то за мен непознати пряко. Но ако говорим, за работата, ние също работим, но на загуба. Тук се работи от нормалните на загуба. Погледни мисленето на политици и други и техните изявления и сам си направи изводите - има ли почва нормален да станеш и оцелееш тук?! Няма начин, тук оцеляват само пионките на мафиотите и могъщи чужди корпорейшън, защото са бъкани с пари и лобита. та тия наследници на "шимпанзето", по теорията на Дарвин, даже не разрешават на един млекопроизводител да си продава продукцията на улицата? Че преди десетилетия българите си продаваха стоките и пред домовете, и данък си плащаха и пак икономиката дърпаше. А при тия тоталитарни паразити на власт, не автомобилопроизводство, ами и млекопроизвоство не може да прощъка. Те са ГРОБА на България, на българския народ, леви, десни, сини, червени, жълти...те са смърт и геноцид за нас. Просто фактите, нищо утопично не казвам.
  • 47 очевидно

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "батко бугар":

    Абе, братко бугар, защо родните инженери, политици, производители ме принуждават да купувам вносно зарядно за, акумулатор, бе? Та това са хора, швакани с пари за нови Поршета кайен, а да нямат пари да пуснат в серия едно обикновенно инверторно зарядно? Някак си е тъжно да се присмивате на турците - те поне правят. Ами родните къде са? Търсех си сгъваема ножка, с една ръка, понеже работя с кабели и върви и картон, че губя скорост докато с две ръце размотавам материалите, че и ножката, единственното от "велика" България хийр беше модела на "Менли Пийк" - препоръзвам го, като еквивалент на "Спидерко Ендура". При толкова занаятчии, производители? Абе голям резил сме, да знаеш! Каквито ни управниците, такъв и народа - евтини тарикатчета, с голямо самомнение. Готови да се продадат и да те продадат за парици, но плямпащи патриотично пред паметниците - това сме тук.... Абе къде ни е зарядното за акумулатор? Ами къде е асортимента ни от кожени презраменни чанти? Ами от литрови канчета? Абе жив резил е тая кочина тук отгоре надолу бе! вие на турците се смеете, а те си правят? Абе голям срам сме бе! една обикновенна кола да не направим, та се смеете на турците? Ако ми позволяваха ш. .ните политици врагове аз щях да ви сглобя електромобил бе, нищо че не съм спец, като много хора. Но поне идеи имам, познания за доста неща имам. Като взема специалисти ще стане. Алба и това не дават да направиш тия, пък и как да я продадеш, останаха мизерно заплатени хорица и пенсионе

    Коментиран от #51

  • 48 очевидно

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "все едно кой":

    Ние ли? Ние надали! Ние? - едва ли! Докато същите кратуни и децата и внуците им царуват от отряд Чавдар няма да има ние.... - мисленето им е тоталитарно мафиотско. А това не се лекува - освен с патрон, те самите са го казали - с кръв сме взели властта и с кръв ще я дадем... За съжаление родната ни БА не сака да ни освободи от тях, но тича в Кандахар за парици? както и да е, абе, къде са ни алуминиевите стълби, ИНОКС-манерка, литрово-Ал-канче и хиляди потребителски неща, правени от китайци и други на кило всяка фирма, а колко фирми имат? Абе срам на ен-та степен сме! Каквото ни Секюритито, такива ни и управниците, такива сме и ние - ТРАГЕДИЯ! Секюритито не ни спаси от тоталитарните мафиотчета, те ни мачкат и продават и предават,а ние овцете ги търпим, губим, емигрираме и загиваме. Турците, руснаците, американците ли са виновни? Едва ли! Ние скоро няма да имаме свой автомобил, ако изобщо ще има.... А, за да има, трябва оборот! А ние загиваме от "оправящи" ни политици паразити..
  • 49 батко бугар

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "очевидно":

    Публикувано във факти.бг: В новата си версия обаче проектът не предвижда чуждо ноу-хау.
    Статията я четох, но там се упоменаваше горното!
    А относно качествата на турските инженери за сглобяване на автомобил на принципа на лего - едно е да искаш (мустакатия мухльо), друго е да можеш (манафите, дето идват в ТУ-София да си купят дипломата за 1500 евро на семестър), трето и четвърто е да го направиш (тук влиза в кадър правенето на криви тенекии за сир*не в изключително точния им завод, снабден с китайски машинни роботи).
    След като изяснихме генезиса на новия автомобил, ходи да се надупваш под ракетата!
  • 50 батко бугар

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "ХАСАН":

    Точно на въпроса, като не си българин, к*во правиш тука? Защо не ходиш да работиш за собствената си икономика? Отивай там , точно от български ци*ани имат нужда!
    Едно време задника на Живков го целуваха точно небългарите, като теб!
  • 51 батко бугар

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "очевидно":

    Има и български такива, но най-вероятно не можеш да ги намериш на пазара, защото са за износ. Пък и сам каза, че не достигат парите - аз си купих за 180 лв, българските бяха по 80-100, а ти си купил за най-много 20!
    То и български електрожени (инверторни при това), чисто родно производство има, но ти най-вероятно ще си купиш нещо китайско или турска сглобка, пак китайски части.
    Струговете на ЗММ Сливен, както и електрожените по нагоре се изнасят за нормалните пазари, където плащат с парични средства, не с череши или ябълки. Предполагам, че и стругче и електрожен ще си купиш от някой магазин, на куфарен търговец от Капитан Андреево?
    Друг е въпросът, че за последните 30 години, държавата целенасочено се източва в посока далече на запад или на югоизток, но най-вероятно и това си пропуснал, като урок по съвременна история, на която сме свидетели?
    Причината да си говорим в този форум по този начин е формулирана в предходния абзац!?!
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Тарикат

    0 0 Отговор
    Този тотално е превъртял. От къде толкова акъл че да произвеждат автомобили,по добре още едно заводче за локум или бъклъвъ. Както се казва да сте чували за турчин шахматист....