6 Ноември, 2017 18:13 12 678 31

BMW отзовава 1.4 млн. коли заради опасност от пожар

  • bmw-
  • сервизна акция-
  • отзоваване

1 400 000 автомобила от моделите 1er, 3,er, 5er, X3, X5 и Z4 на BMW ще трябва да посетят сервизите на марката заради серия от случаи на самозапалване, съобщава американската Национална служба за безопасност на пътното движение (NHTSA). Вътрешно разследване на германския производител е установило две възможни причини за пожарите в коли, произведени между 2006 и 2011 г.

Според обяснението на немците част от самозапалванията се дължат на дефект в окабеляването на климатичната инсталация, който води до прегряване. Във втория случаи се касае за късо съединение на вентилиращ клапан на картера.

За отстраняване на проблема с окабеляването на климатика сервизите ще трябва да посетят BMW 323i, 325i, 325xi, 328i, 328xi, 330i, 330xi, 335i, 335xi и M3 (2006-2011), 328i xDrive, 335i xDrive и 335is (2007-2011) и 335d (2009-2011). Заради клапана на картера пък ще бъдат отзовани модификациите 128i (2008-2011) и 328i, 328xi, 328i xDrive, 525i, 525xi, 528i, 528xi, 530i, 530xi, X3 3.0si, X3 xDrive30i, X5 xDrive30i, Z4 3.0i, Z4 3.0si and Z4 sDrive30i (2007-2011).

Във връзка с опасността от самозапалване от BMW препоръчват на собствениците на автомобили от засегнатите модели да ги паркират на открито, докато възможните дефекти не бъдат отстранени в сервиз.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бребре

    24 1 Отговор
    Да се оставят на открито и под пръскачка.
  • 2 Ицо

    38 20 Отговор
    Валвтроници, счупени скорости, проблемна електроника
    а сега се и самозапалват.
    Няма по боклучава марка

    Коментиран от #5, #9

  • 3 Баш майстора на БМВта

    25 5 Отговор
    Сега пред сервизите ще се напълни с тийнеджъри

    Коментиран от #31

  • 4 бмв

    13 7 Отговор
    Абе ако 10 години не се е запалила, за още месец нищо няма да и стане.
  • 5 ицоеглупак

    22 12 Отговор

    До коментар #2 от "Ицо":

    4 са са се запалили за 11 години. За този период са продали околко 20 милиона коли.

    3ката е най-продаваната, няма нито един случай с нея.

    Я кажи една марка, която да няма проблеми и да не отзовава коли ? Не споменавай японците, че там за колко милиони става въпрос.

    Коментиран от #8

  • 6 до 3

    22 9 Отговор
    до 3

    И не само с тийнеджъри ами и глупави младежи и орки с анцунзи, каквото е фен-аудиторията на тази марка
  • 7 Гост

    22 5 Отговор
    Какво да напиша....Всички без изключение продават едни и същи боклуци...опаковани в различна форма пластмаса!
  • 8 Точното око

    7 5 Отговор

    До коментар #5 от "ицоеглупак":

    А това на снимката в статията не е ли 3-ка?

    Коментиран от #10, #18

  • 9 Бай ганьовци

    8 12 Отговор

    До коментар #2 от "Ицо":

    Много глупави хейтъри измислете нещо друго, че това се изтърка.
  • 10 Не ти е точно окото

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "Точното око":

    Не е
  • 11 Антиелектрика

    14 1 Отговор
    Очаквам електрофилите да подскочат как ДВГ се самозапалвали :))))))))))
    Обаче 90% от причините за самозапалване явно са свързани с електрическата инсталация. Въпрос на време е да започнат проблемите с миксерите.
  • 12 onq s konq

    18 10 Отговор
    Моето БМВ също се запали оня ден. Днеска си купих Голф 3-ка това е най-великата кола от сега нататък, а БМВ са боклуци.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Комшията на onq s konq

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "onq s konq":

    Ти си плагиат комшията никога нямада си купи голф 3.
  • 14 Алфа Ромео

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "onq s konq":

    Ся остава да си купиш и новата Нокиа, пък може и Самсунг, той е заместител последните години на отсъстващата Нокиа.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 тука 10 човека не са виждали БМВ а пишат

    5 3 Отговор
    Колата на снимката си е баш 3-ка Е92 купе

    Коментиран от #19

  • 18 асдсад

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Точното око":

    Не, това е втора серия. До колкото се разбира те не са засегнати от този проблем
  • 19 Май ти не си виждал БМВ а пишеш

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "тука 10 човека не са виждали БМВ а пишат":

    Това на снимака е 2ра серия F22.
  • 20 Алфа Ромео

    0 1 Отговор
    1-ва серия нали имат седан с две врати, може и такова да е.
  • 21 Веселушко

    6 1 Отговор
    Къде сте бе кобри, камери, васици, шмекери, къде се скрихте?
  • 22 Трифонов

    10 3 Отговор
    В посочения период - 2006-2011г. - в САЩ доста бяха медийно преекспонирани десетина случая на горящи БМВ-та, като се твърдеше, че става дума за самозапалвания. Погледнете в YouTube да видите колко са стари клиповете. Изцяло в стил "Холивуд" нещата бяха заснети и преекспонирани. NHTSA активно бе включена в кампанията срещу немската автомобилна индустрия, един от най-продаващите брандове на която, е именно БМВ. Част от тази кампания беше и "Дизелгейт", който както всички би трябвало да знаете, пак дойде от САЩ - държавата с най-либерални екологични стандарти и най-големият замърсител в глобален мащаб, която при това съвсем наскоро се оттегли от Протокола от Киото. Изследването на "независими" учени, дало началото на "Дизелгейт", се беше спряло единствено на Ауди, Фолксваген и БМВ. А в САЩ всъщност е пълно с дизелови пикапи, които не отговарят на никакви стандарти. Тях обаче никой не ги беше включил в "изследването". Кампанията срещу немското автомобилостроене - символът на немската инженерна мисъл и техническо надмощие - беше превърната в политика на американското правителство, за да се нанесе сериозен удар върху икономиката на Германия и на ЕС, като цяло.

    Коментиран от #27

  • 23 Трифонов

    7 3 Отговор
    А мотивът за всичко няма нищо общо с автомобилите. Ударът срещу големите немски автомобилни производители, чиито най-голям пазар са САЩ, трябваше да накара лобито си да принуди Меркел и ЕС, да одобрят Трансантлантическото търговско споразумение, което САЩ искаха да сключат с ЕС, но което срещаше ярростна съпротива в Европа. То щеше да открие пътя на американската хранително-вкусова, земеделска и животновъдска промишленост, базирана 100% на ГМО, към ЕС. Това щеше да е пагубно за тази промишленост в Европа, както и за всички нас. 120 килограмови хора с ръст 180 см., щяха до 20 години да ни се виждат, като манекени. Но, за щастие, засега ЕС все още дава отпор. Но няма да е за дълго. "Брекзит" също е част от тази антиевропейска кампания, която в Европа винаги е срещала най-силна подкрепа във Великобритания. Затова, имате ли пари, фенове ли сте на БМВ - скачайте смело. Истината е, че е голям кеф! Пък какво приказват за БМВ тия, дето нямат, не е моя работа. Дрънкайте си, не ми пречите!!!

    Коментиран от #24

  • 24 Тошко

    6 5 Отговор

    До коментар #23 от "Трифонов":

    Много точно написано, само плювалници и невежи малоумници дават оценки без да са имали, карали и тн. Да са живи и здрави и повече от Тойота Ярис 1.0 триврато да не видят!
  • 25 2399

    0 1 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=DiB3frIwVvo
  • 26 2399

    0 1 Отговор
    А ми купете си https://www.youtube.com/watch?v=DiB3frIwVvo
  • 27 Адвокат

    8 1 Отговор

    До коментар #22 от "Трифонов":

    По твоята логика, ГМО са вредни, а повишените нива на вредни емисии, не са реален проблем, а измислен.

    Ако ти изнасилваш нечия жена, си невинен, но ако някой изнасилва жена ти е виновен?

    Когато се запали инсталацията на даден автомобил, не е виновна нито марката, нито има значение дали е електромобил. Просто е некадърно изпълнението. Почти всички марки са имали подобни проблеми.

    На съвременните автомобили, електроинсталацията се управлява от компютър, а не механично през копчета. Дори да има копчета те управляват компютъра, с не директно консуматора.

    Когато токът на консуматорът излезе от зададените граници, компютърът прекратява подаването на ток към него и изписва грешка.

    Ако си включете фаровете и смените изгорялата крушка, тя няма да светне веднага, защото до нея не тече ток. Ще светне чак когато изключите от контакт, а после пак включите. При всяко включване, компютърът прави тест на всичката периферия и разбира, че има нещо нередно.

    Някой проектант е решил че точно тези два консуматора нямат нужда от контрол на токът и това ще излезе през носа на BMW.

    След като те самите са решили да решат проблема, е очевидно че проблем има, а не е просто фалшива новина, за съжаление на конспираторите.
  • 28 ВГА

    1 2 Отговор
    Абе, и тея не са електрически... как така горят?

    Коментиран от #29

  • 29 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "ВГА":

    Ето първия, прочел само заглавието и биещ тъпана да покаже невежество!
    Ами то си пише как и защо горят - ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА инсталация!
  • 30 Алфа Ромео

    1 2 Отговор
    Появи се най-после адвоката и рекламен агент на БМВ, професор- Трифонов.
  • 31 АБВ

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Баш майстора на БМВта":

    Ако беше ВАГ.на щеше да е пълно със селяни с анцузи и чалга в изобилие....