10 Ноември, 2017 13:24 9 568 22

Honda напуска Великобритания?

  • honda-
  • велибобритания-
  • брекзит

Honda предупреди, че не може да си позволи поскъпването, което предстои за продукцията ѝ ако Обединеното кралство напусне Европейския съюз. В декларация до Комисията по бизнес в британския парламент японският производител обявява, че 10-процентно оскъпяване ще направи автомобилите, произведени на Острова, неконкурентоспособни и ще доведе до нови разходи.

В документа не се споменава какви биха били последствията ако властите не се съобразят с възраженията на компанията, но прекратяването на дейността на британските заводи на Honda изглежда като съвсем логичен развой при нерентабилност на продукцията. Японците дават хляб на 3 400 работници във фабриката си в Суиндън, където се сглобяват Civic and CR-V.

Honda не е единственият автомобилен производител, загрижен за бъдещето си в Обединеното кралство след Брекзит. Неотдавна Vauxhall предупреди Комисията по бизнес, че ще трябва да започне да се презапасява с части, за да подсигури работоспособността на заводите си. Ford също обяви, че напускането на ЕС може да има отрицателно въздействие върху печалбите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ярослав Станчев

    80 2 Отговор
    Ми да идват в България.Хем ще правим нови коли,хем ще караме нови Хонди.

    Коментиран от #8, #10, #13

  • 2 Мбумба жител на Лесото

    50 4 Отговор
    Елате при нас япончета. Дайте ни хляб и вода и ще сглобяваме за вас най качествените Хунди.
  • 3 законен

    53 10 Отговор
    Англичаните са на път да си го забият два пъти по-голям от каталунците и то за много по-дълго време и лошото е , че пенсионерите дето го гласуваха ще измрат до 5-6 години , а ще плащат младите , дето бяха против !! Дано до две години да се намери някой да отмени кретенския референдум , после паметник ще му вдигнат !

    Коментиран от #4, #9

  • 4 Гост

    21 40 Отговор

    До коментар #3 от "законен":

    Само такива прошляци като нас могат да мислят, че англичаните ще умрат от глад като не са в евроГЕЙския съюз! Хората имат достойнство и не обичат някакви еврочиновници да им казват какви краставици да ядат, как да си приемат емигрантите и как да живеят!
    Браво на англичаните! А ти си позор и продажник!

    Коментиран от #20

  • 5 инглишджони

    10 2 Отговор
    да им станат цените като в Европа.Каква е логиката там същата нова кола да е 20% по евтина
  • 6 123

    26 0 Отговор
    Нормално, единствената причина Хонда да произвежда в ГБ е, че няма мита и внос в целия ЕС. Английският пазар сам по себе си е голям - съпоставим с тези на Франция и Германия, но е поне 15 пъти по-малък от целия ЕС.
    Би било страхотно да имаме такъв производител в България, ама с нашата административна оправия, едва ли ще дойдат.
  • 7 Някой

    22 0 Отговор
    Ако Хонда премести производството си в БГ, това означава повече от дубъл на индустриалния ни износ и то на стоки с висока добавена стойност. Дори и безплатно да им предоставим терен и халита за производство, ще си върнем инвестицията за много кратко време. Отделно 3500 човека ще имат добра работа, осигуровки и т.н. Конкуренцията на труда ще се увеличи, съответно ще растат заплатите и в други отрасли. България ще е по богата страна...
  • 8 ВАГ

    18 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ярослав Станчев":

    Те ИСКАТ да дойдат ,както и мноого други ...ама всички искат само едно ,и то е нещо което не го искат ГЕРБ,БСП,ДПС,Патриоти и Русия : правосъдие.
  • 9 Сеан

    6 4 Отговор

    До коментар #3 от "законен":

    Много се разпени, о, чадо на глобализма? ЕС не беше лоша идея и по принцип не е лоша. Да са обединени народите е древна идея - та нали Твореца създаде света, и Човека, не за да се карат хората, а за да се разбират! Лошото е, че част от хората прецакват останалите, според интереса си. Например, правещите животинки по много чаавета - не визирам етнос, а разбирания и проявления!, също и бюрократите, които не произвеждат, но искат все повече да получават и създават вредни наредби за населението - и в Брюксел и в София и къде ли не, както и глобализираната престъпност като наркокартели, ИД и други подобни, водят до голям риск и самоубийство за повечето хора. Затова самият ЕС се превърна в пречка на повечето европейци, заради описаните причини - лидерите налагат вредни за самите хора тук неща. Затова и GB е наистина на прав път, въпреки някои парични загуби временно. Но си спестява злинките, спускани от юрокомисари и бъди сигурен, че пак ще са в пъти по-добре от нас! А цената на автомобила и себестойността са различни неща. Който иска Хонда и може да си я позволи нова, ще намери начин да купи и продава, без значение дали е в ЕС или не. Дори и да се оскъпи себестойността с 10%, то може да се свали това, примерно със снижаване себестойността на отделни части и други механизми.
  • 10 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ярослав Станчев":

    Това е трудно да стане - нито имаме кадри, нито ще са евтини. То в България няма дори и сертифицираща организация за стандартите на Хонда, ти искаш да прави коли?!?
    Ако решат да го правят все пак има вариант да се построи някакъв завод за сглобка от турския филиал на Хонда и ще избият рибата. Ама ако направят това искам 20% за написания тук акъл .

    Коментиран от #15

  • 11 гост

    6 4 Отговор
    Интересно. Швейцария като не са в ЕС, как не са умряли от глад още.
  • 12 бай той

    5 5 Отговор
    Исландиь и те не са в ЕС и като гледам са е закъсали и те яката. А пък Швейцария, Норвегия, Андора, Монако, Сан Марино, Лихтенщайн и те как са е окъсили направо жал ми става за тези държавици. Да вземат с0р0соидните гл0балистчета да съберат мялко пари да помогнат на нуждаещите се, които не са в евроГейския съюз. А англичаните ги боли фара за вякакви си 3500 раб. места и че нямали да сглобяват Хонда. Не е приятно разбира се, но не е и болка за умиране. Англичаните си избраха бъдещето сами, а не някой ченовник от брюкселските зелки да им го решава. Естествено е да напуснат, когато една държава рязпалила и зягубила 2 световни войни за пореден път определя еднолично бъдещето на цял континент. Танте изперкел без да се съобрази с някой еднолично покани лекарите и инжинерита да идват. Постави всички държави на колене и дори взе да ги изнудва после, че ако не приемели квотите от поканените от нея получовеци щели да им спрат субсидии и парите, които им се полгат. Ама ние сме послушковци и няма проблеми за нас...
  • 13 Фактурата

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "Ярослав Станчев":

    Да бе,ще идват в България да ги рекетират и то брутално.Тук бизнес не става човеко.Или по-точно става,но само нелегален.бутка за вестници да направиш,ще трябва да криеш данъци инак си умрял от глад.Има Чехия,Унгария,Германия,Австрия и други.Ще дойдат тук когато видиш слънцето през крив макарон.Ако,независима агенция направи ревизия на фирмите в бг.и как работят и какви шашми си правят с ДДС-то 90% от фирмите ще трябва да плащат като араби и да слагат табели затворено.
  • 14 Гого

    2 1 Отговор
    Във България никога няма да дойде такъв инвеститор от такъв ранг по една проста причина корупция и липса на закони как ще са сигурни че правата са им защитени. Идват инвеститори които ги гонят от всякъде и дават заплати по 500-600 лева и хората бачкат като роби!

    Коментиран от #18

  • 15 Ярослав Станчев

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Shmeker":

    Абе едва ли ще им е по-скъпо от производството в Англия.И въпроса с кадрите може да се реши много бързо,има обучения и практика за тази цел.Англетата да не би да са по-умни от нас?Бих казал,че са бая по-тъпи,ама държавата им осигурява нужното,за да работят и да печелят добре.За разлика от нас.Във всяка нормална държава има корупция,но у нас от 30 години няма държава,има само корупция и то по високите етажи.Там е целия проблем и затуй не искат да идват тук големите фирми,затуй сме все на опашката и в ЕС и къде ли не.И така ще бъде докато продължаваме да търпим крадливата и продажна пасмина в парламента и министерствата.

    Коментиран от #16

  • 16 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Ярослав Станчев":

    Повярвай ми, народът, който се навива да бачка за не много пари е неграмотен. Колкото и да обучаваш, онзи може да си намери или да си подлъже по друга по-лека работа за подобни пари. А пазарът не чака да си обучиш кадри, трябва да произвеждаш. Да правиш коли е много сериозно производство, не е като да затваряш домат в буркан или да мажеш банички с масло.

    Honda ще се насочат към Унгария, Словакия, Чехия, Полша, Украйна, Турция, Румъния и най-накрая към БГ.

    Коментиран от #17, #19

  • 17 някой

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Shmeker":

    Турция не я брой там освен че са скарани с техниката отиват и на зле с тоя диктатор.освен това не е част от ЕС и може скоро и на тях да им тряснат едно хубаво мито.
    Що се отнася до кадри за сглобяване на коли ще намерим 3000 човека не е чак толкова невъзможна мисия.Щом можем оръжие да произвеждаме защо да не можем и коли.
  • 18 реалист

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Гого":

    Питай в "Аурубис" или "Либхер" какви заплати дават.За IT сектора въобще да не говорим.
    Най ниски заплати дават местни дерибейчета "ротарианчета" от тях идва проблема.Като дойде външна фирма и види че има хора работещи на минимална заплата естествено че няма да се напъва да дава по 2000 лева заплати.
  • 19 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Shmeker":

    Пълни глупости. У нас има достатъчно квалифицирани кадри.
    Ако искаш обаче те да работят за 800 лева и да си вършат работата както англичаните са я вършили за 2500 паунда, то си в голяма грешка!
    И изобщо не си мисли, че в такъв завод работят само висшисти или нобелови лауреати - цялото производство е автоматизирано и по цял свят се върши от хора със средно образование. Цялото ноу хау е в Япония.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Гост читател

    0 1 Отговор
    Ако Хонда дойде у нас,тва ще е краят на тази компания. Всяка втора Хонда ще е с дефект при производството. Като ги виждам всеки ден българските работници- с огромни изисквания за голяма заплата , но закъсняват редовно за работа и то не с 10 мин , а много повече. Само гледат как да се скатаят и претупват всяка задача ,която им е поставена. Няма кво да се лъжем, ужасни работници сме. Нямаме дисциплина и не сме свикнали да работим съвестно,тва е донякъде наследство от социализма и до някъде от географското положение. Всички балканци са такива.
  • 22 LPG

    0 0 Отговор
    Така е задето спряха от производство Акорд КОМБИ. Сегашните им модели не са ПРАКТИЧНИ.