17 Ноември, 2017 10:52 21 494 73

Tesla Roadster: 10000 Нм и 1.9 сек. до 100 км/ч

  • tesla-
  • roadster

След като хвърли в шок публиката на премиерата на първия си камион с характеристиките му, Илон Мъск гарнира изненадата с абсолютно неочакваното представяне на второто поколение на Roadster. С ускорение от 0 до 96 км/ч за по-малко от 2 секунди новата спортна Tesla не само е най-пъргавият сериен автомобил в света, а и вдига над 400 км/ч.

Новият Roadster има три електромотора, захранвани от батерия с капацитет 200 кВтч. Два от тях задвижват задните колела, а един - предната ос. Мощността им не се съобщава, но на фона на въртящия момент от 10 000 (десет хиляди) Нм тя няма и особено значение.

Четириместният електромобил (да, макар да не личи, отзад също има две малки седалки) ускорява от място до 100 мили/ч (161 км/ч) за 4.2 сек. Класическата драг дистанция от четвърт миля (402 м) пък остава назад след 8.9 секунди.

Не по-малко впечатляващ е пробегът с едно зареждане. От Tesla твърдят, че при движение извън града Roadster може да измине 620 мили (998 км).

Доставките на новата спортна Tesla ще започнат през 2020 г. на цени от $200 000 (€169 640). Резервации ще се приемат срещу предплата от $50 000 (€42 410).

Производството ще стартира с ограничено издание от 1 000 бройки, наречено Founders Series. Цената на всеки такъв електромобил ще бъде $250 000 (€212 050), а депозитът ще бъде в 100-процентов размер.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    39 2 Отговор
    Евтиния спрямо сегашните суперспортни коли.
  • 2 компетентните

    28 22 Отговор
    10 Иляди нютона?!? Май нещо има развален телефон по веригата....

    Коментиран от #5, #73

  • 3 Знайко

    25 8 Отговор
    Ето така се прави бизнес, още не разработил старите модели изпитва големи трудности при производството но вече взема пари за нещо след 2020 .
    И забележете да го имаш след 2025 може би плащаш $50 000 .
    Да го имаш след 20202 плащаш цялата цена $250 000 .

    ХаХа на кой свят живеем вече, направо съм изумен.

    Коментиран от #10, #24

  • 4 незнайко

    29 7 Отговор
    Това е "колата" на мощните коли. Страхотна форма. Жалко, че никога няма да я притежавам. Илон Мъск си удържа на думата за камиона и спортната кола !!!

    Коментиран от #28

  • 5 makq

    18 2 Отговор

    До коментар #2 от "компетентните":

    Нема грешка бако , толкоа са
  • 6 Jiko

    8 7 Отговор
    Кола за реклама на Тесла,която ще се произвежда на загуба.Може ли джипа им да е с почти същата цена,а с много по -слаба батерия

    Коментиран от #8

  • 7 Електрика

    26 14 Отговор
    Не в нищо от цифрите няма грешка!

    Само са пропуснали един факт в статията. Важен факт.

    ТОВА СА ХАРАКТЕРИСТИКИТЕ НА БАЗОВИЯ МОДЕЛ!!!

    Хайде сега пак ми говорете за бъдещето на ДВГ.

    Относно сроковете съм сигурен, че няма да се справи. Ще закъснее с година-две. Това обаче няма никакво значение, защото всяка от тези цифри ще бъде спазена и дори подобрена дотогава.

    Хайде сега погледнете какво обещават останалите производители за същата времева рамка? Дори автомобилът на Porsche не ви ли изглежда като детска играчка пред тези характеристики?

    Най важната новина обаче е 200 киловатчасовата батерия и пробегът. Ако са успяли да набутат 200 киловатчаса батерия в лек и малък спортен автомобил, какво ли да очакваме за новата батерия на модел S?

    Да, както обичат да казват троловете тук, Илон Мъск просто сглобява стари електромотори и батерии и разчита единствено на маркетинг! Представяте ли си Ако маркетолозите на Тесла измислят такива автомобили, каквито не може да произведе нито една автомобилна марка с вековни традиции, какво щеше да стане ако вместо маркетолози, Илон Мъск беше наел истински инженери?
  • 8 Електрика

    6 7 Отговор

    До коментар #6 от "Jiko":

    "Кола за реклама на Тесла,която ще се произвежда на загуба.Може ли джипа им да е с почти същата цена,а с много по -слаба батерия"


    Ако си зададем обратния въпрос, ще се получи доста интересен отговор който обяснява текущите загуби на Тесла. Въпросът е:


    Ако Тесла след две години може да продава автомобил с два пъти по-голяма батерия на същата цена като модел екс днес, колко ще печели след две години от модел Х?
  • 9 гост

    9 2 Отговор
    Спецялно с роудстъра няма да имат проблем с производството. Все пак не говорим за роботизирани поточни линии, огромни доставки на компоненти от доставчици и такива неща. Най-вероятно ще се сглобяват ръчно по 1000-2000 годишно.

    Коментиран от #11

  • 10 гост

    12 10 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    Всъщност трябва да си изумен от друго , когато 2020 тази Тесла излезе , никой от "стогодишните " НЯМА да има отговор за нея , въпреки че имат три години за отговор !!!! Всъщност няма да имат дори и 2025 , когато вече ще има трети Роадстер , който даже не знам с какво може да подобри този ! Най-вероятно единственото по-добро ще е по-добра цена , макар че и тази е поне десет пъти по-добра от съответните ! Само си представи как ще искат сега милиони за коли които са с по-лоши показатели и то много !
  • 11 Електрика

    17 11 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    1000~2000 годишно? Ти подиграваш ли се?

    Това е автомобил който няма аналог в автомобилната история и се продава за 200 хиляди долара - цена близка до подарък. Покажи ми по-ниска цена на един автомобил, който дори се доближава до една от тези характеристики. Само еднa, не всички накуп.

    Коментиран от #12

  • 12 Знайко

    10 15 Отговор

    До коментар #11 от "Електрика":

    Ти ми покажи един автомобил за който искат депозит?
    Когато копуваш на зелено цената е по ниска това е положението, иначе защо да загробвам едни пари сега за след 3 години.

    Кола не може да ускори за под две секунди с нормални гуми, това на всеки трябва да е ясно и е видно че е рекламен трик или е идеални характеристики като не се отчитат гумите.

    Освен това всеки се втурачва в драга, обаче това е най лесното нещо има модифицирани голф 2 които за 5 пъти по-малка цена ще са по-бързи. Магията е на пистата и там идва следващият въпрос колко ще тежи тази кола?

    Който е карал кола знае че няма тежка кола която се кара с удоволствие.

    Коментиран от #13, #14, #15

  • 13 гост

    19 10 Отговор

    До коментар #12 от "Знайко":

    А ти сериозно ли си въобразяваш , че някакво мършаво Бугати с хиляда и малко нютонметра ще може дори да доближи това с ДЕСЕТ ХИЛЯДИ , при това при всеки един оборот ? При това няма да тежи повече от 200-300 кила повече , по-добре не отварям дума за писти , че ще им плащат на Тесла да НЕ пускат сравнения , иначе всичките "Суперспортни" ще си стоят във фирмените музеи !

    Коментиран от #31

  • 14 гост

    10 8 Отговор

    До коментар #12 от "Знайко":

    И бугатито е близо 2 тона кютук ама го изкупуват за по 2 милиона евро бройката още щом бъде представено.
    Защо клиента не оценява колите по скоростта им на писта а вместо това гледа ускорението? Ами много просто - никой не кара на писта нито кара кола на макс по завоите, но всеки ще настъпи колата на някоя права отсечка или магистрала.

    Коментиран от #20

  • 15 Знайко тъп застреляй се!

    12 5 Отговор

    До коментар #12 от "Знайко":

    Мъск винаги казва до момента че данните са със стандартните за колата гуми!!!

    Коментиран от #18

  • 16 Електрика

    13 10 Отговор
    А ти карал ли си някога тежък и мощен автомобил? Мога да се хвана на бас с тебе, че в завой през който ще мина спокойно с 200 километра в час с кайена със стандартните гуми, ти ще излетиш от него с Голфа! Нищо че е по-лек и по нисък. Чипирай го колкото искаш!

    Карал ли си някога лек автомобил 700 коня? Аз съм карал и мога да споделя от личен опит, но ще спомена само как го нарича собственика " лагерната количка" . За дълъг път си предпочита джипа. Сигурно е прост и не ги разбира тези неща.

    Коментиран от #21, #44

  • 17 бавареца

    13 1 Отговор
    10 хил. нютона ама след скоростната кутия и след диференциала. тесла S така прави 9000 нютона. няма голяма разлика тук. голямата разлика е в батерията. само че не се разбира как на Тесла S беше 100квт.ч. и тежи 600кг. а тук колко тежи?

    Коментиран от #54

  • 18 Знайко

    9 5 Отговор

    До коментар #15 от "Знайко тъп застреляй се!":

    ХАХА дай да го видим реално пък тогава ще говорим, тука става въпрос за физика а не за фантастика.
    На практика дали ще сложиш ДВГ или ЕЛ. мотори няма разлика всички свалят близо до две отдолу не става. Имай предвид че всекидневните гуми трябва да стават и за дъжд и кал и си имат определ профил.

    Ама ти с твоят недовършен 5 клас сигурно знаеш повече.

    Коментиран от #25

  • 19 бавареца

    7 7 Отговор
    по дулу пък някакъв отворко говори за 'мършаво' бугати. що за човек си да ги говориш такива? какъв е смисъла да изречеш огромна глупост с цел да обидиш една кола, каквато никой друг не е правил на тая планета? а за сведение ще ти кажа че бугати най вероятно има около 20 хиляди нютон.метра на колелата. ама едва ли ти е ясно какво ти казвам

    Коментиран от #55

  • 20 Знайко

    8 4 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Незнам ти сигурно знаеш за такива дето се мъчат на пистата или планинско с Бугати ама на тях им викат мазохисти.
    Бугатито е кола досущ като този роудстър направено като паметник на глупоста за собствениците им. Освен да крещи вижте ме аз съм милионер друго не може.
  • 21 Знайко

    11 1 Отговор

    До коментар #16 от "Електрика":

    Оле боже прибери ги тези да не направят някоя беля, щел да минава с 200 през завоито с Кайен, ама ако тръгне да поднася ще можем ли да те отлепим от мантинелата ???
  • 22 бавареца

    3 4 Отговор
    последното тримесечие Тесла е на загуба 600 милиона $. трбява да опитат да продадат нещо което е само на рисунка - иначе фалират. а пък ускорение за 1.9 сек до 60 мили правятGlobal Rallycross бегачките. гумите са им доста меки и дори не са сликове. просто доста меки смески. така че е възможно

    Коментиран от #23

  • 23 Знайко

    4 3 Отговор

    До коментар #22 от "бавареца":

    Първо 60 мили = 96 км !!!!!! така че не е 100 км и второ да меки са ама лятото на горещото какво правим ако са всекидневни гуми???
    През колко време ще ги сменяш тези гуми, да не стане на месеца 1 път????
  • 24 ник

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    развития социализъм, внасяш 1500 лв в мототехника и чакаш, аз вече питах важи за вноски правени преди 1969г , направо 2069 получаваш нова тесла
  • 25 Електрика

    4 6 Отговор

    До коментар #18 от "Знайко":

    То защото всяка една гума може да я караш с 400 км в час, да реши че гумите на Roadster ще може да ги купиш във всеки вулканизатор за стотина лева и ще ги караш по 50 хиляди км?

    Човек който се образова по Интернет, може да си помисли такива глупости.

    Ако беше карал спортен автомобил, щеше да знаеш какво е усещането да минеш спокойно с 200 км през някой завой, през които си минавал десетки пъти с обикновен автомобил и си намалял на 150 с усещането, че излиташ.

    Това няма как да ти го обясня по интернет. Тежкият автомобил стъпва стабилно в завоите. Ако гумите и спирачките са проектирани за такова тегло, реално до 200 километра в час, по-тежките автомобили са по-стабилни, след това идва ред на аеродинамиката, която притиска автомобила при по високи скорости. Ниският център на тежестта на електромобилите им дава много предимства в завоите. Напъните за сваляне на теглото на спортните автомобили с ДВГ, е заради ускорението, което си е добро при електромобилите по подразбиране.


    Какво ще кажеш за китайския Нио на Нюрбургринг? Издуха ли всичките си по-леки съперници? Ще поживеем и ще видим какво ще направи Roadster.

    Коментиран от #32, #36

  • 26 Антиелектрика

    15 7 Отговор
    Не мога да повярвам какво е станало в тази тема - електрофилите са се разпенили яко и са олигавили клавиатурите - хахахахаха
    10 000 Nm? Ама нали един ни обясняваше, че не въртящия момент, а конете ставали 10 000 - хахахахаха
    Сега ни обясняват как Кайен може да влезе в завой с 200 км/ч, пък 911 не може.
    Карай да върви, сега виждам, че за половин милион може да си купиш кола, която ускорява за 1,9 и вдига 400 км/ч.
    Това наистина ме впечатли!
    Обаче чакам да видя как се ще се отрази на човек да стои на 30 см от електромагнитно поле колкото генерират 400 хладилника или 200 перални!
  • 27 Стефан

    8 0 Отговор
    Този автомобил, така като го гледам с какви х-ки е , е само за опитни шофьори. Волана е с нестандартна форма, докато се свикне време трябва да мине. Все пак карайте внимателно, колкото и мощен автомобил да имате.....
  • 28 ШОПА

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "незнайко":

    Е па тоа
  • 29 газаджия

    10 2 Отговор
    Кола дето не мое и се сложи газ не ми я хвалете ! А тоз електрокар едно смущение в качествената ни родна ел мрежа по време на зарядка и отие коня у ряката !!!!!!
  • 30 кОпуам я

    7 0 Отговор
    кОпуам я
  • 31 Знаещ

    6 3 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Само искам да отбележа, че е абсурдно кола с 10000 нм да тръгне без да превърта гумите нонстоп поне до 300 км/ч с обикновени гуми. Вярно е, че е 4х4, но въпреки това ми се струва невъзможно. Задното предаване издържа без превъртане до около 700-800 макс 900 нм. Не случайно ЕС 63 амг 4х4 набира от 0-100 за 3.6 сек, а ЕС 65 амг за 4.2 сек. Причината е че втората е със задно и въпреки че е с 1000 нм е по-бавна от 63, която е с 900 нм точно, защото се опитва да превърта. Предполагам, че за 4х4 максимума ще е 1600-2000 нм и от там нататък само със специални гуми.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Driving pleasure

    5 9 Отговор
    Илончо пак е предозирал :D
    И то много сериозно, модел S e s 1200 NM почти 10торно увеличение наеш ли кога? Толкова тяга е първо неизползваема защото гумата не може да прехвърли толкова върху пъте второ то няма материал, дето да издържи стоварването на 10 000 NM без да се счупи или огъне.
    Поредното бълнуване на болни мозъци!
    И познайте даже и да постигне тия данни винаги ще избера Чирон заради уникания звук и уникалните технически решения в него.
    Да не говорим, че Свети илон още 3ката не може да подкара и има да връща маса пари за нея па вече взима на баламите пари за Роудсътр... като докато има балами да дават ще им и измамници да взимат :)
  • 34 Селския инж

    3 5 Отговор
    Тази Теслà ми намирисва на Телешоп...вижте невероятните...дрън- дрън и само мощност и ускорение и батерия .Как се представя в реални условия...можеш ли да теглиш ремарке..примерно..В студа как е батерията ,парното(или да търсим печки от ЗАЗ докато още се намират).Екстра сигурно е само фотоволтаик на покрива които да захранва авариините докато не дойде репатрака..
  • 35 Jack Bauer

    7 5 Отговор
    Макар че съм фен на електрическите коли, точно в тази "форма" бих предпочел един атмосферен W-12-так. Да ми "пее" хубава песен като го настъпя. Иначе какъв е кефа от роадстър ако не му чуеш "гласа".
  • 36 Driving pleasure

    8 1 Отговор

    До коментар #25 от "Електрика":

    Електрика, ти ма уби ва брат :)
    От десетилетия инженерите се опитват да олекотят и заздравят купетата, щото ниското тегло влиза в завой по-добре и колата е по-маневрена, ти сега искаш да прецакаш всички закони на физиката обяснявайки че трябвало да я налегне голема тежест... Пустите му фераристи как не са се сетили да турят тон и половина оовна плоча в багажнка, че да им вървели повече колите :D
    При завой основно влияние оказват центробежните сили - колкото повече тего има колата толкова по-силно ще се усеща желанието на това тегло да продължи напред докато ти завиваш!!! да може би ще е бърза на права отсечка заради високия въртящ момент, но за завой си има друго много по-приятни за каране коли!!!
  • 37 Електрика

    10 4 Отговор
    При електромобилите високото тегло не е желание, а даденост с която трябва да се съобразяват проектантите. Никога не съм говорил за умишлено повишаване на теглото.

    Също така никой не обърна внимание че говоря за нисък център на тежестта. Коя кола по-лесно ще се преобърне според вас в завой или поне ще пренесе теглото си на двете гуми от едната страна, като ще намали или въобще премахне сцеплението от другите две гуми?

    А три двигателя да ви говорят нещо? Всяка една от задните гуми си има собствен двигател, който регулира въртящият момент спрямо останалите колела. В завой се подава по голям въртящ момент на външната гума с векторно управление. Системата реагира много по-отзивчиво и бързо от която и да е механична система. Ще си поговорим пак, когато стъпи на Нюрбургринг.

    Коментиран от #38, #39, #40, #45

  • 38 Знайко

    7 2 Отговор

    До коментар #37 от "Електрика":

    Последното ти изречение беше най-умното от всичко написано от теб досега. Ама дотогава що да не видим примерно Тесла S на рингa покажи някое клипче как се справя там и да я сравним примерно с много лесен претендент Honda Civic Type R!!!
    Кола само с предно със малка мощност сравнена с другите спортисти.

    Коментиран от #48, #49

  • 39 Driving pleasure

    6 2 Отговор

    До коментар #37 от "Електрика":

    ... ако стъпи на ринга :)
    Ниския център на тежстта е едно нещо - но тежестта е съвсем друго. Най-добрте автомобили за шофиране (разбирай за завои другото не е шофиране за мен а просто тежък десен крак) са около и под 1000 кг. Лимита идва от гумите, които при странично натоварване приплъзват губейки сцепление точно заради стремежа на тежестта да прдължи напред.
    Тои Бугати Чирон е брилянтно техническо постижение, но в завой никакво го няма и го засрамват много по-маломощни коли имено щото тежи 2 тона. А при близо тон батерии в тая тесла как мислиш ще се държи в завой? Щото Илончо пожелал ще тури кръст на физичните закони ли?!
  • 40 123

    2 3 Отговор

    До коментар #37 от "Електрика":

    Е ти пък си оптимист. Тази картинка никъде, никога няма да стъпи.
  • 41 гост

    3 3 Отговор
    Това значи, че през 2020г. сегашните модел С и Х ще могат да бъдат оборудвани с 200квч батерия и да изминават също толкова разстояние. Предвижда се цена на квч батерия да спадне до 100-120 долара или 20-25х.долара за 200квч батерия със време за заредане 30мин до 80%. Това вече е адекватно и ще има много повече чакащи на опашка за подобна кола, отколкото днес има. Ако не е Тесла то другите нямаше да си мръднат пръста, а можеха да направят подобни коли преди 10г. поне. Вижте Нисан какво прави преди да излезе модел 3, пуска двойно по-висок капацитет на батерия за същите пари и същия обем, само защото идва конкурент в този ценови клас, ако го няма, можеше да си продължи с 22квч батерия и да се продължи с мрънкането за малък пробег. Същото е с БМВ, ФВ, ГМ и др. Проверете колко струва една подобна кола на Римак или друг дребносериен производител на спортни коли и ще видите колко по-добре е Тесла спрямо тях.

    Коментиран от #43

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Driving pleasure

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    200 кв батерия ще рече да качиш 1 тон... айде малко под щото и плътността на заряда ще нарастне, но за да заредиш 200 КВ за времето за което зареждаш 100 ще трябва или да удвоиш мощността на зарядното или да удвоиш времето - и двете са малко вероятни

    Коментиран от #60

  • 44 Кавказ

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "Електрика":

    А8 реални 700 коня така че обаче само че ...реална среща с кайена срещу аудито ми желаеш ли???
  • 45 Знайко

    11 2 Отговор

    До коментар #37 от "Електрика":

    Колко е нисък този център на тежеста колко ще е разликата примерно със спайдъра???
    Ти колко истински спортиста си видял на пистата да се обърнат по гръб преди да излязат от асфалта??
    Та нали затова е окачването да държи колата да не се обърне, основният проблем са гумите. Когато това тегло започне да тръгва на някъде няма гума която да го спре.
    Още нещо другият път когато вземаш завоя с 200 в междуселският си път с Кайена се замисли че въздухът издига в небето даже Боинг 777 а после прочети колко е клиренсът на твоят СУВ и накрая като искаш да се претрепиш моля те не намесвай други хора в твоите безумия.

    Коментиран от #46

  • 46 Кавказ

    5 2 Отговор

    До коментар #45 от "Знайко":

    Напълно правилен коментар адмирации
  • 47 Гого

    5 4 Отговор
    Европейските производители на коли не могат да стъпят и на малкият пръст на производителя на Тесла толкова са изостанали че сравнение с него са като аборигени!
  • 48 Антиелектрика

    5 2 Отговор

    До коментар #38 от "Знайко":

    Има Тесла на ринга, но ги е срам да покажат колко са смешни там. Ето как модела 85 прави уникалното време от 8:50 минути:
    https://www.youtube.com/watch?v=Dphw4km60m4
    То за това няма и с Р100, за да не им се смеят.
    Обаче най-силно впечатление прави как за 20 км батерията падна наполовина.
    И са тръгнали да разправят, че имала пробег от 500 км?
    цялата работа им е такава!
  • 49 Никой

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Знайко":

    Само не разбрах как наточен олекотен хечбек с твърдо спортно окачване е "лесен претендент" на 2 и половина тона семейна кола. Колкото до статията, характеристиките звучат невероятно и съм сигурен, че в момента са такива. Но това все пак е концепт, и стига Тесла да оцелее не се съмнявам, че подобна кола ще е достижима след 4-5 години. И аз бих предпочел Широн, главно заради звука, но безспорно Теслата би предоставяла друго интересно чувство за каране.
  • 50 Бат Ваню

    2 3 Отговор
    ... ха ха ха... кво се точите за таа кола ве.... (ае да не ви казвам истината..... ха ха ха)... коментират тука..... ха ха ха ... Само ше коментирати ..... тука... ха ха хаха...... ае....
  • 51 Лост

    2 2 Отговор
    Пирамиди, фараони... ние тая игра сме я играли вече. Бай Мъск зема парите и каза "ша видим". Тоя човек задминава дори Св. Св. Лупи по размах на схемите му, 100% има зад гърба си солиден еврейски гръб за тая измама. Най-якото е първите, като си получат нискокачествените пластмасови каруци с малък бробег, че тия дето са след тях хем ще са платили хем ще знаят, че ще чакат дефектна стока.
  • 52 За тия пари

    3 1 Отговор
    Три фиести като на кен блок си взимам
    С различен цвят за различните настроения
    За 1.8 секунди вдига 100
  • 53 Mercedes-Benz

    4 0 Отговор
    Айде на депозититеееее, давайте че човека е ербап и си иска! Хахахахаха

    Човека взе парите, каза: "Чакай малко.",
    хвана самолета, дръжте му петите.
    Човека взе парите, каза: "Чакай малко.",
    хвана самолета, чакай да се върне.


    :D:D:D Поздрав за всички платени еко-фанатици, електричари и т.н.

    Дано има останали още мислещи хора, и бойкотират цялата измислена "еко" истерия и осъзнаят, какъв финансов балон е това!
  • 54 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "бавареца":

    Или си зле с цифрите или сънуваш ! Първо Тесла С е 900 нм , а не 9000 май има мааалка разлика ! Второ отвори си ако обичаш характеристиката на любимото Бугати и чети , ама много внимателно ! И ако пак повториш , че хиляда и нещо нютона ставали над 20 000 на колелата , просто ще биеш всякакви рекорди по невежество ! За твое сведение дори двигател на влекач няма дори близко до 10 000 нютона , та камо ли кола с ДВГ ! И няма да има , щото това значи поне 50 литра обем с не знам колко турбини ! И забрави мераците си Бугати да направи дори близко до това , да не говорим , че с техните цени означава от 20 милиона нагоре !
  • 55 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "бавареца":

    Напълно вярно , никой не е правил толкова скъпа кола с толкова слаби показатели ! Първо я би една гаражна изработка от Швеция , после пак гаражна от Щатите и двете на половината от цената и двете на ПЕЧАЛБА ! А за твое сведение ВАГ досега е загубил само от БУГАТИ повече отколкото Тесла от цялото си производство , само че за него не говорите , ама че Тесла губела повтаряте като папагали !
  • 56 Антиелектрика

    5 0 Отговор
    За заслепените фенове на миксерите, ето какво гласи чл. 151 от Наредба 7/1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд:
    "(Изм. - ДВ, бр. 88 от 2004 г., в сила от 05.11.2004 г.) Производствените процеси и работното оборудване, които са източник на постоянно магнитно поле, се използват така, че магнитната индукция на работното място да не превишава 60 mТ (еквивалентно на 600 G), осреднено по време в течение на работния ден, а максималната стойност на плътността на потока на магнитното поле да не превишава 2 Т независимо от времето на облъчване."

    За сведение един хладилник от 500W, има магнитно поле 0,2-0,3 mT на 30-40 см от компресора - всеки може да си качи програма на смартфона или да си купи уред, с който да измери.
    Не е трудно човек да сметне колко Т има един електромотор с мощност 500 kW. А ако има 3 електромотора с такава мощност?
    Ето това са "безопасните" електрички!
  • 57 222ее

    1 3 Отговор
    Да беше дал поне една фалшива статия за вредата от електромагнитно поле в елмобилите да ти повярваме.втръсна ми да ти чета бълвочите за радиация от електрошитните.иаз не съм им фен ама тва твоето звучи налудничаво.

    Коментиран от #58

  • 58 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #57 от "222ее":

    Ами на теб няма какво да ти давам, след като дори не може да пишеш!
    Налудничаво е само невежеството. Той и тока не се вижда, но ако не вярваш на "бълвочи", бръкни е контакта!
  • 59 Електрика

    1 0 Отговор
    Пичове, ама вие сериозно ли?

    Знайко:
    "Освен това всеки се втурачва в драга, обаче това е най лесното нещо има модифицирани голф 2 които за 5 пъти по-малка цена ще са по-бързи. Магията е на пистата и там идва следващият въпрос колко ще тежи тази кола?"


    Аз:

    "А ти карал ли си някога тежък и мощен автомобил? Мога да се хвана на бас с тебе, че в завой през който ще мина спокойно с 200 километра в час с кайена със стандартните гуми, ти ще излетиш от него с Голфа! Нищо че е по-лек и по нисък. Чипирай го колкото искаш!"

    Знайко:

    "
    Колко е нисък този център на тежеста колко ще е разликата примерно със спайдъра???
    Ти колко истински спортиста си видял на пистата да се обърнат по гръб преди да излязат от асфалта??"

    Какъв е този Golf spider? Някакъв нов модел на Фолксваген за който не съм чувал?

    Коментарът ми беше за сравнение на Голф с чипиран двигател, със Cayenne. Не може да се каже еднозначно, че по тежкият автомобил е по-нестабилен в завоите!

    Нищо не сте коментирали за Nio , който тежи 1730 кг, но въпреки това, може да завива с 2,53 G странично ускорение при 230 км/ч.

    Нали говорихте за писта? Няма по-добър сериен автомобил от него на Нюрбургринг, въпреки че конкурентите му с ДВГ са значително по-леки от него.

    Коментиран от #61

  • 60 Електрика

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "Driving pleasure":

    "200 кв батерия ще рече да качиш 1 тон... айде малко под щото и плътността на заряда ще нарастне, но за да заредиш 200 КВ за времето за което зареждаш 100 ще трябва или да удвоиш мощността на зарядното или да удвоиш времето - и двете са малко вероятни"

    Колкото и да ти звучи невероятно или малко вероятно, технологиите вече са на улицата. Има и 350 киловатови зарядни станции, а батериите на модел 3 с 80 киловатчаса пакет, могат да се зареждат с мощност 210 киловата, което ще рече, че ще се заредят на 80% за около 20 минути.

    При положение, че зарядните за камионите ще са над 1000~1500 киловата, какъв е проблемът да да направят 500 киловатови за зареждане на автомобили?

    Така или иначе, всяка зарядна станция ще има огромен батериен блок, който да акумулира слънчева и вятърна енергия. Мощността на едновременно зареждане няма да е проблем, защото няма да зависи от присъединената мощност към захранващата мрежа.
  • 61 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Електрика":

    То с Кайена лесно се влиза с 200 на завоя колко му е ама излизането е трудно, когато във WRC видиш СУВ ела се обади щото и голфа го няма ама ПОЛОТО си е там.
    А на Нюрбургринг kайена дава 8.00 мин със 4x4 и 570 коня а Голфчето дава 7:47 само с предно (всеки знае какво е кола с предно) и с 306 коня тоест кола с предно и с почти два пъти по-малка мощност е с 13 сек по-бърза на ринга?!?!?!

    Що се отнася до Голф и Спайдер надявам се да се шегуваш и да знаеш кой всъщност е господарят на пистите.
    Що се отнася до НИО за 100000000000 път трябва да ви се повтаря ама този път е за последно и го запомни:
    Нюрбургринг е писта станала еталон за тестване на СЕРИИНИ АВТОМОБИЛИ!!!!!!!
    В класацията много ясно е написано за НИО: Non-series/non-road-legal vehicles!!!!!!!

    И още суууууууууууууууупер дебело е подчертано NextEV-branded slicks!!!!!!!!!!!!!! Хайде сега виж какво означава това и след това ако ми покажеш поне една кола да кара в дъжда с тези гуми аз ще си изям публично инженерната диплома.

    Коментиран от #62, #63

  • 62 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Знайко":

    Няма как да убедиш фанатик.
    Аз се опитвах безброй пъти да цитирам официални данни, че мискерът НИО е с цели 30 секунди по-бавен от Порше от 1983 г, но уви, невежеството и глупостта са издигнати в пиедестал!

    Коментиран от #65

  • 63 Електрика

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "Знайко":

    Ей, ама твоята крава винаги е мъжка!

    Даде ми за пример Нио, когато казах че Тесла са направили революция в автомобилостроенето на масови електрически автомобили. Сега обаче не бил нито сериен, нито за движение по пътищата?

    Последно? Въртиш се като фурнаджийска лопата!

    Ако не си забравил спора ни беше, дали мощността и въртящият момент може да компенсира по-високото тегло на писта.

    Изброените от тебе причини, са свързани със закони, които нямат нищо общо с физичните закони. Това Колко коли са произведени общо, не променя нищо. Нито теглото му, нито времето, нито поведението на пистата. С правилните гуми си стои стабилна на пистата.

    Ако трябва да си ядеш дипломата, ще си останеш гладен защото не вярвам да имаш такава. Дори да имаш пак ще се измъкнеш, защото ще извъртиш положението, че не говориш за мокро време, а за порой Поне като този в Гърция.

    Защото на МОКРА писта, НИО направи трето най-добро време на пистата 7:05. Пред него беше Radical. Смяташ ли Radical за сериен автомобил?

    Прочети какво мислят Топ Гиър по въпроса. Вероятно разбират по-малка от тебе:

    http://www.topgear.com/india/car-news/nio-ep9-laps-nurburgring-in-6m45s/itemid-50

    Цитат:

    So how did it go about the Nurburgring?
    Well, this wasn’t the first attempt. In October 2016, the NIO EP9 7:05.16 secs. And that was, at the time, the fastest time by an electric vehicle ever.

    And they had another go because…?
    The weather wasn’t great. The surface was a tad m

    Коментиран от #66

  • 64 Електрика

    1 0 Отговор
    Отново:

    So how did it go about the Nurburgring?
    Well, this wasn’t the first attempt. In October 2016, the NIO EP9 7:05.16 secs. And that was, at the time, the fastest time by an electric vehicle ever.

    And they had another go because…?
    The weather wasn’t great. The surface was a tad moist and NIO thought the EP9 could do better under ideal conditions. And when they did… Poof! 6:45.900.

    Is that now the quickest by an electric car?
    No. It is now the quickest by any car. To give you an idea, the Lambo Aventador SV did it in 6:59.73. The Porsche 918 in an exact 6:57. The Lamborghini Huracan Performante took a measly 6:52.01. Which was the quickest at The Green Hell, till the Radical SR8LM did it in 6:48. Now, that may seem quick, but remember, the Lambos and the Porsche are road cars with seats, doors and windows. The Radical is a racing tub, with seats and number plates. Considering that, the fact that the full-bodied NIO EP9 beat a race car with indicator lights is severely impressive.

    Най-много ми хареса обаче края на статията:



    Wow. So what’s the moral of the story?
    What we see here is a company with no automotive or racing pedigree has gone and conquered The Green Hell. So, the moral of the story is the future is silent. The future is fast. The future is electric.

    Да точно такава е поуката, бъдещето ще е бързо, бъдещето ще е електрическо.

    Нали знаеш кои са Топ Гиър, не са някои вегани, които да пазят природата и да проповядват
  • 65 Електрика

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "Антиелектрика":

    Това само доказва колко назад вървят технологиите при ДВГ. Вече 30 години не могат да подобрят собствения си рекорд.

    Не се притеснявай, до три години ще падне от електрически автомобил. Ясно е че бензиновите няма да се справят, щом за 30 години не са успяли.

    Просто сериозните фирми все още не са започнали да произвеждат електрически спортни автомобили. Да не забравяме, че Нио е китайско гаражно производство!
  • 66 Знайко

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "Електрика":

    Ти си супер неадекватен, от удряне на главата в земята в сектата си получил мозъчна повреда, явно не можеш да четеш Английски затова слушай внимателно официална информация а не кой какво мисли:

    Non-series/non-road-legal vehicles

    NIO EP9 with NextEV-branded slicks.

    The NIO Formula E Team, previously known as China Racing Formula E Team and NEXTEV TCR Formula E Team...

    Сега разбра ли че NIO EP9 е един болид от Формула Е със същото body и гуми което са го пуснали на Нурбургринг за реклама.
    Това нещо няма как да се лицензира от нито една държава в света за сериен автомобил.
    И накрая ето ти линк към колата:
    https://www.youtube.com/watch?v=z2IugOh2dg4

    Много добре разгледай какво представлява после виж и гумите които са като на Ф1!!!!!! Всеки който е виждал наживо Ф1 знае какво чудовище представлява такава гума.
    След това ако искаш вземи сравни времената на Ф1 и Ф Е.

    Другият път когато лъжеш като някой манго поне се засрами малко и си наведи главата защото никога не съм ти давал за пример НИО!!!

    Хайде сега удряй главата в земята и се моли сектанте ОМММММММ.
  • 67 Курто

    0 0 Отговор
    Много е убава ама магарето май и е изело волана.
  • 68 Електрика

    1 1 Отговор
    Единственото вярно нещо което написа, е за гумите. Само заради тях е в графата Non-series/non-road-legal vehicles

    Иначе си е и сериен, и може да се движи легално по пътищата.
    Хайде провери си отново информацията и пак пиши. Имаше някакъв спор дали е сериен, защото по време на рекорда все още не бяха произвели всичките заплатени автомобили.

    Както казах това са подробности, които по никакъв начин не отменят и не омаловажават рекорда.

    Нищо не каза за дипломата! Нали НИКОЙ не карал в мокро време със сликове? Ще се храниш ли с диплома или няма? Като ще даваш цитати от Уикипедия и аз мога:

    20,832 m (12.944 mi) 6:45.90 NIO EP9 1,360 PS (1,000 kW; 1,341 hp) / 1,735 kg (3,825 lb) Peter Dumbreck 20 March 2017

    NIO's first run in the Nürburgring taken in wet conditions


    Я преведи последното?


    Потърси за Нио каквото и да било и прочети заглавията. Навсякъде се говори за най-бързия сериен и или автомобил който може да се движи по улиците:

    The NIO EP9 Now Claims To Be The Fastest Road Car To Lap The Nürburgring

    NIO EP9 Electric Supercar Nurburgring Record - Fastest Street-Legal Car at ...
    Сигурно само с цел да те излъжат. Включително хора като например от Топ Гиър, които въобще не разбират от автомобили!

    Като нямаш аргументи, започна с лични нападки, все едно аз съм ги писал тези заглавия и статии. Типично за Антиелетрика.

    Дали приликата е случайна, останалите да преценят.

    Коментиран от #69, #70

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #68 от "Електрика":

    ХаХа веднага ме цензурираха понеже съм те нарекъл .....
    Такъв си защото караш с 200 в завоите на междуградски път и то със СУВ.
    Такъв си защото не познаваш закона за движение по пътищата и с какви гуми имаш право да се движиш по пътя.
    И като искаш да се забранява ДВГто кой ще забрани на такива като теб които не знаят правилника за движение по пътищата да шьофират?
    Фактите много ясно говорят че NIO EP9 е модифициран болид от Ф Е. Когато фактите говорят само сектантите оспорват, обаче твоята кола е поставена в Non-series/non-road-legal vehicles която класация никого не интересува.
    И да те питам:
    1.Ти колко коли с гуми от Ф1 видя по пътя?
    2.Ти колко коли със сликове видя по пътя?
    3. Колко NIO EP9 от тези които са направили рекорда видя на пътя(не лично а в някое видео)?

    Хайде удряй сега главата в земята и вместо да мислиш се моли.
  • 71 Електрика

    0 0 Отговор
    Зададе ми конкретни въпроси на които ти отговорих. Дали ти харесват отговорите, не е мой проблем!
    Вкусна ли беше дипломата? Дори в мокро време, Нио е по-добър от повечето и в двете класации.

    Самия факт, че електромобила е в челните места дори в класацията за модифицирани автомобили , трябваше вече да ти говори нещо. Сещаш ли се колко е разликата в теглата?

    Спора не беше ли, че тежките автомобили нямат шанс на пистата?

    Какво ще кажеш за този ФАКТ?

    Коментиран от #72

  • 72 Знайко

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Електрика":

    Нямат шанс ако играят по правилата!!!!

    Сериен автомобил означава със стандартни гуми и кола която може да се купи така както е направила обиколката, всеки първолак знае че сцеплението е толкова важно колкото и мощноста, така че следваш правилата и си в играта, иначе си в губещата класация.

    Никой не го интересува модифицираните автомобили на Нюрбургринг защото те са направени за спорт и се доказват на състезанието в което участват, колко е добър НИО във Формула Е сам можеш да провериш.
  • 73 Инсайдер

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "компетентните":

    Навярно са имали предвид 1000.тежкотоварен камион има около 2000-2500.