21 Ноември, 2017 14:08 37 531 111

Коли на старо в БГ: Само немско!

  • автомобили-
  • втора употреба-
  • българия

Едва ли някой се учудва, че предвид общото финансово състояние на средностатистическия българин, той продължава да предпочита автомобили на старо. Статистиката сочи, че 218 954 леки коли втора употреба са регистрирани в България през миналата година.

Данните показват още, че любимата марка за кола на старо на българите е Volkswagen. През 2016-а у нас са регистрирани 31 720 VW-та. Втората позиция в тази класация се държи от Opel-ите, а веднага след тях се нареждат любимите ни стари Mercedes-и.

Петицата се затваря от другите два немски премиум бранда Audi и BMW, които също имат по над 10 000 продажби на стари коли у нас. Ford е шестата марка с регистрирани над 10 000 коли на старо за година.

Тези данни ясно показват, че българите определено предпочитат немски автомобили. Френските и японски марки са представени при колите "втора ръка" най-вече от Renault и Toyota. Именно тези две марки са с по над 9 000 регистрации на употребявани коли за 2016-а.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    85 36 Отговор
    Покупката на автомобил "на старо" според мен няма нищо общо с финансовото състояние на купувача,защото такива могат да бъдат както коли за по 2 хил.лв,така и такива за по 200 хил.Конкретно обаче предпочитането на марката "Фолксваген" категорично говори за БЕДНОСТ НА ШИРОКИЯ ПОТРЕБИТЕЛ,което не се отнася само за БГ,а и за ЦЯЛА ЕВРОПА/статистически "ФАУВЕ" са ном1 по продажби/.

    Коментиран от #43, #55, #108

  • 2 Петко

    139 142 Отговор
    Не познава Българина здравината на Хюндай и Хонда за това купува немските таралясници и после хвърля луди пари за поддържане.

    Коментиран от #6, #54, #79, #80, #95

  • 3 САП

    142 21 Отговор
    За съжаление е нормално старите VW и Опел да са на първо и второ място.

    Те са сравнително просто устроени и са по силата на гаражните майстори у нас и понасят мундарлъка им и менте частите.
    Повечето японски автомобили искат голяма точност и прецизност при работата по тях. А въпроса за намиране на качествените части за тях е особено сериозен дори за елементарни компоненти.

    Коментиран от #4, #9

  • 4 Aaa

    90 12 Отговор

    До коментар #3 от "САП":

    По - новите модели въобще не са просто устроени !
    Като всеки модерен автомобил са боклуци !
  • 5 лар

    68 82 Отговор
    немски тараталясници
    Българина е глупав !Няма да прогледне и да стане умен,да разбере,че японското е по-доброто.
    Френските коли донякъде са евтини,но пък не са качествени

    Коментиран от #73, #74

  • 6 гларус

    72 57 Отговор

    До коментар #2 от "Петко":

    Имам Хонда ,,Джаз,, на старо . Минах 200 000 км без да пипна нищо и да карам без пари. Повече не бих мислил за друга марка . Преживял съм ги всичките .Сега си търся Хонда Сивик 140 кс бензин ръчка . Върха на сладоледа
  • 7 Driving pleasure

    125 5 Отговор
    Егати манипулацията... я се извинете бе! "ПРЕДПОЧИТА автомобили на старо"?!!

    Ами нем предпочитам ново Мазерати или Порше, бих предпочел даже нова Шкода Рапид ама мога да си позволя само 13-15 годишен Опел!
  • 8 ful

    76 44 Отговор
    Лошото е че има средна класа българи с добри доходи, които вместо да си закупят чисто нов автомобил от среден клас, предпочитат да си купят 5-8 годишен премиум таралясник на по минимум 300 000 км... лошото е , че и всеки малумник видял се малко с кинти прави същото.

    Коментиран от #19, #31, #69

  • 9 гост

    72 28 Отговор

    До коментар #3 от "САП":

    Колега, явно лично не пипаш нищо по колата си. Японските коли, освен че са най-здрави, са и най-лесни за работа. Професията ми няма нищо общо с монтьорлъка и пак сам си сменям всичко по колата - разбира се японска и разбира се само консумативи, щото нищо не й се чупи. Но гледам устройството и няма нещо, което да не е помислено. Евала на малките очички, знаят си работата

    Коментиран от #110

  • 10 gost

    74 28 Отговор
    За бедния човек, само японска кола втора ръка. Нови можеш да взимаш к'вито ти паднат - имат гаранция, но щом ще е 10-15 годишна , само японка. Има статистики за надеждност - четете ги
  • 11 Трик

    27 55 Отговор
    Аз пък карам корейка втора ръка и нямам забележки. Само дето беше карана от жена италианка и не беше сменяла маслото, та запуши маслопровода и замина разпределетилният вал. Но там явно всички са мърлячи и като смених консумативите прясното масло разтвори боклуците. Старите немки бангии ги издухвам на всеки метър и ми дишат прахоляка. Освен това уважавам много френските марки, но ако трябва да избирам - само американско.
  • 12 Свободен

    59 64 Отговор
    Японските коли наистина са здрави, защото са прости и дървени. Друго си е да се качиш в немска кола - кеф цена няма. Дори новите ФВ са по-готини от разни хонди-монди и тойоти.
  • 13 filo

    64 17 Отговор
    За мен немските коли са най-добри. Японските също са добри, но много гният. Немските коли са по-масови и оттам по-лесни за поддръжка и облслужване, защото има повече части и майсторите им разбират повече. Това ги прави предпочитани от потребителите. Недостатък и двете обаче е високата цена на вторичния пазар и затова карам само френски коли, които са значително по-евтини, но не са лоши и съм доволен.

    Коментиран от #16

  • 14 omg

    49 28 Отговор
    Нищо лично против немските автомобили,но по здраво и надеждно от японските марки няма.Made in Japan....
  • 15 2468

    28 4 Отговор
    ЩОМ ТОЛКОЗ СЕ ДРАЗНЯТ ФОЛКСОВЕТЕ ОТ ЯПОНСКОТО ЯВНО Е ХУВАВО ЗДРАВО НАДЕЖНО.НО Е ВРЕМЕ ЗА НОВО МИСЛЕНЕ И ТО Е ДА Е ДО 100 ХИЛЯДИ НАЙ МНОГО И ТОГАВА РАБОТИТЕ ОТИВАТ КЪМ ШКОДА КИЯ И СЕАТ.НЯМА МАЛОУМНИЦИ И НА ЗАПАД ДА ПРОДАВАТ ПРЕДИ 200 ХИЛЯДИ ИЛИ АКО Е НАВОДНЯВАНА МОЖЕ И НА 5 ХИЛЯДИ.
  • 16 гост

    27 27 Отговор

    До коментар #13 от "filo":

    Гние ти глават - как знаеш като караш френски сапунерки?

    Коментиран от #21

  • 17 Public Owner

    29 32 Отговор
    Ако не за друго, поне за автомобилите имаме вкус. Немското си е немско. И статистиката горе го показва, не хейтърите, колкото и да им е гадно.
  • 18 Катарзис

    21 20 Отговор
    Минах през немски(Опел.БМВ и Фолксфаген),японски (Субару) и сега съм с два Хюндая( Санта Фе и i20 Active-на жена ми) .Познайте от кои съм най-доволен :)

    Коментиран от #34, #61, #64

  • 19 до ful

    40 16 Отговор

    До коментар #8 от "ful":

    Ако имаше малко повече мозък и доста повече познания в сферата на автомобилите нямаше да задаваш подобни тъпи въпроси и да се чудиш защо интелигентните хора предпочитат 5 годишен премиум автомобил пред нова датчия и че в случая малоумника си ти !
  • 20 гост

    38 25 Отговор
    И аз минах през немско и нямам намерение никога повече да карам подобни МПС-та. Народната психология повелява да се дават луди пари за изтърбушени и амортизирани немски отпадъци, ами който си го иска, да бъде клатен, това е.
  • 21 filo

    26 8 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Много просто, японче. Виждат се по улиците и се информираш от средства за информация. Не е нужно да си бил притежател на японска кола. Иначе исках да си купя мазда 6, но всички, които гледах бяха гнилочи и затова се отказах.

    Коментиран от #23

  • 22 Proff

    35 29 Отговор
    Която и немска кола да пипнеш, всичко е уникат и връх на немското инженерно творчество! Не е случаен Култа към немския автомобил.

    Коментиран от #100

  • 23 гост

    13 19 Отговор

    До коментар #21 от "filo":

    Аз веднъж опънах един в казармата, и го отразиха в средствата за масова информация. Значи ли това, че всички войници по принцип са п..ли.
  • 24 doctora70

    18 18 Отговор
    По принзип харесвам немските коли,а не на последно място много,ама наистина много карам-средно 35-40 К км на година....Та на въпроса втора употреба немско или японско -ами колеги от 3 години съм само на японско-като се почне Мазда Демио,Нисан Алмера Тино,после малко корейско Деу Калос и сега пак Мазда Демио-ами много здрави,супер прости като техника и поддръжка и едновременно много приятни и читави коли.Брат ми пък сега троши една Кия Рио 1.5 Ми 97пс -ама много е здрава бе,няма строшаване тази корейка........

    Коментиран от #42, #56, #91

  • 25 vlos

    13 21 Отговор
    Ако имаше малко повече мозък и доста повече познания в сферата на автомобилите нямаше да задаваш подобни тъпи въпроси и да се чудиш защо интелигентните хора предпочитат 5 годишен премиум автомобил пред нова датчия,фиат или корейски боклук, и че в случая малоумника си ти !
  • 26 Best

    17 32 Отговор
    Поне за коли, компетентността на българина е №1. Пак №1 сме феновете на WV и Audi.
  • 27 печения

    20 26 Отговор
    Или ходя пеша, или карам Немскоооо! Ама студ, ама пек - това е положението!
  • 28 ДаЕбаДържавата

    39 17 Отговор
    Селският палячо си има термин за 20-годишната немска бангия: "премиум" автомобил. ХАХАХАХАХАХА!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Аксел

    15 1 Отговор
    Моя скромен опит показва, че масово конструктори любители на специфични инжинерни решения има в марките Рено и Форд. Ситроен също, но все по-малко. При Пежо, откакто отпадна общото мазане на двигател и скорости и торсионите вече няма нещо изчекнато.
    Но когато се купува кола втора ръка, колкото по-стара е, толкова по-добре е да бъде все по-опростена и с по-човешки екстри.
    Затова
  • 31 Фууууууул

    33 7 Отговор

    До коментар #8 от "ful":

    Ами аз имах бюджет 40000 лева ! Проверих в Шкода - не ми хареса за тия пари Октавията която се конфигурираше ! Проверих Зафирата , флупаците не ми осигуриха дизел , автомат за тест ! Как да купя без да пробвам комбинацията !
    За дизел автомат Фолксваген , за тия пари само голф комби ,ама много постен ,даже невъзможен !
    Абе 40000 никакъв бюджет ! Не е малък ама А Комби, дизел , автомат за никоя марка НВ стигат !

    Мислих , мислих и накрая реших да рискувам и да си направя кефа с уговорката ,че мога да си позволя да поддържам кола и плащам каско за около 3000-4000 на година !
    И накрая ,преди две години :

    BMW 5 er f11 , 525 xd, 2012 от магазин на марката в Германия Манхайм !
    Лично аз ходих да си я взема !
    Договор в който изрично е записано , че колата е без инциденти , на километрите които показва в момента и в изрядно тех. Състояние !
    Колата беше гаранционна ! Обслужиха масло ,филтри и спирачки , но не смъкнаха и едно евро от цената !!
    Сега е на 170000 км . До сега само масла и филтри , ама на 10-13 км , а не на 30000 км.!
    Счупи се малкото турбо , смениха го по гаранция в БГ ! Аз смених ЕГР -280 лв .!
    Голям кеф е управлението , 8 степенна ZF кутия , разход , динамика / би турби е /, център на тежестта /2.8 м междуосие / - отлични !

    Забравих да кажа , че цената беше под бюджета !
    Да съм жив и здрав даже и ремонт за 4-5 Хил да направя , пак ще е кеф и никога няма да стигне цената на среден клас кола с тези параметри !
    За сравнение И
  • 32 Антон 1

    25 4 Отговор
    За сравнение Инсигния , Пасат , Супърб , Мазда 6 / само те правят 4х4 , дизел , автомат / под 65000 няма ! А не могат много , много да се сравняват с моята ! Само пасата и шкодата с адаптивно окачване леко доближават автомобила , който между другото е по- тежък с 350 кг от тях !
    p.s. Говоря за автомобил до две-три години , до 70-80 к , в гаранция от ДИЛЪР в Германия !!

    Вярно , че сегашните ресурса им е 5 г и 200000 км , ама при смяна на маслото 30000 и т.н .
    Ако се грижиш за колата адекватно , ще ти служи дълго време !
  • 33 Антон 1

    5 4 Отговор
    Последните два коментара са мой !
  • 34 Петрова

    8 2 Отговор

    До коментар #18 от "Катарзис":

    От Субару-то.
  • 35 Патриот

    17 2 Отговор
    Аз съм Голфаджия - болен.
    Ама мисля следващият ми автомобил да е Хюндай, Хонда или Мерцедес.
    Общо взето след 96-та година вече има електроники и не всичко може да се прави без съответното софтуерто оборудване.

    От 2000 година насам вече няма значение страната. Има значение континента. Европейските станаха скъпи за подръжка, сложни за обслужване, проблемна електроника и чупливи детайли - табла, окачвания и т.н.
  • 36 САП

    15 5 Отговор
    Грешиш пипам и то много, но човек не може да знае всичко на света.
    При японските има твърде много подробности и е много лесно да сбъркаш нещо. За частите пък не ми се говори точно за Хонда 6 месеца за докарат правилните плъзгащи лагери за коляновия вал (по цветен код иначе на високи обороти почва да прегрява)4 пъти ги сбъркаха. Сложихме ги и се оправи всичко. А що телефонни разговори и разходки до доставчици беше не ми се говори.
    Наскоро сменяхме тампони(гумени маслено напълнени спукал се и изтекъл) на братовчеда Субаро така и не можахме да намерим като оригиналните само гумени. 90% от доставчиците не знаят за, какво става въпрос и ти казват това е същото. Дори в оторизирания сервиз не направиха разлика и ни предложиха гумени.

    За това казвам, че японските искат качествени сервизи и обучен персонал. Иначе пипнат нещо и почваш да ходиш непрекъснато за нещо при тях.

    Японските автомобили искат малко, но много качествена и на време поддръжка, което за България е голям проблем.
  • 37 гост

    24 8 Отговор
    Брей Toyota и Renault присъстват на пазара, българина е започнал да поумнява. Жалко че сега ще ни наводнят отровните TDI, които масово изхвърлят на запад, и никоя друга марка няма да има продажби
  • 38 мочж

    17 0 Отговор
    какво предпочитам няма нищо общо с това какъв е бюджета , за 500 лева вижте в мобилето кво може да се купи и това е
  • 39 бръмм

    13 10 Отговор
    В Германия казват VW умря с голф 3 и се опитва да се събуди с Туран,останалото е скъпо- фаетон и фараон или капут - за всички останали модели,
    Ауди е скъп риск, Бмв и Мерцедес не са това което бяха, a ако опел бяха немски щяха да са най скапаната марка,иначе много се хвали ес макс и галакси на форд, другото което е страшно много френски коли има в германия,защо ли???А една от най предпочитаните марки е...Шкода, модел октавия и суперб..изводите оставям на вас. И не само четете статистики ами се разходете малко по пътищата и погледнете по паркингите какво се кара,за сервизите няма да казвам щото е плачевно и от 10 коли 9 са под 5 г и все прехвалени уж " здрави" марки.
    Нека всеки кара каквото иска..
    Горд собственик на рено сценик 2001 на 420 000... пежо 301 на. . 42 000 и деу нубира на 380 000 ...
    между другото пежото догодина май му изтича 5 годишната гаранция и ще се продава..естествено пак ще е ново ама не знам какво ще си избера
  • 40 бръмм

    1 4 Отговор
    за модела не съм сигурен дали не беше пантеон...абе скъпите им модели
  • 41 Случаен

    13 8 Отговор
    Хонда,Хонда и пак Хонда ЦРВ железни машини ръчка или автоматик без значиние след 2002г
  • 42 Гост

    15 5 Отговор

    До коментар #24 от "doctora70":

    За Мазда демон ли става въпрос. Ремонтирах един такъв буклук набор 99. Беше изгнила цялата и на всичкото отгоре всичко се прави по много тъп начин. Карай я със здраве, но гледай пода, защото може да паднеш.
  • 43 Атанас

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Явно си мислиш че това е VW-то, както беше при голф2.
    Отвори некоя ценова листа на VW и сравни с другите марки и тогава ще си говорим евтино ли е VW...
  • 44 Toyota

    16 13 Отговор
    Американеца го е казал : Ако искаш да караш кола, караш Toyota! Е незнам, сигорно са будали. Българина го знаеме, че е тарикАт.

    Коментиран от #70

  • 45 Кобрата

    13 2 Отговор
    Golf 2-ка завинаги ще си остане в Историята като "Пернишката мечта!"
  • 46 г-н Балкански

    24 12 Отговор
    Трудно можеш да обясниш на Ганьо че съществуват и други автомобили освен немските... мисия невъзможна
  • 47 Няма значение

    17 2 Отговор
    Ами в момента съм в Германия и искам да ви кажа че не са ограничени в кое какво производство е а се карат всякакви марки пък вие си чешете езиците тука на който каквото му е кеф
  • 48 Спас

    27 5 Отговор
    Добре че са ВАГ двигателите 1.8 и 2.0 тси, тфси 2.0 тди иначе в сервиза от глад щяхме да умрем!
  • 49 голф

    8 13 Отговор
    само голф 3 тди нищо друго
  • 50 ac dc

    15 5 Отговор
    Аз от Форда съм най-доволен и спокоен.Ко щете вярвайте
  • 51 Хахахаха

    13 11 Отговор
    Ганьо не разбира от нищо.От коли и жени пък въобще.Ганчо умее само да краде и псува.
  • 52 ФАКТ

    7 2 Отговор
    ИЗБРОЕНИТЕ СА НАЙ-ЕВТИНИ, ЗА ТОВА
  • 53 Neo14

    20 2 Отговор
    Хора, истината е, че българинът е доста консервативен и никак не обича "експерименти", разбирайте различно от вече изпробваното. Разговарял съм с много хора по темата и се наблюдава едно и също нещо. Всеки хвали марката/марките, които е карал и от които е доволен и с невероятен хъс твърди за други(с които няма опит), че са "кенефи".
    Аз например до момента съм сменил 4 различни по марка и по клас автомобила. И знам положителните и отрицателните им страни, но за нито една немога да кажа че е перфектна или пък че е пълен боклук. Почти винаги обаче се допитвам до двама души(две професии) питам таксиметров шофьор и питам автомонтьор. Първия защото може да навърти 1млн. км на една кола и мнението му ще е обективно, а ако е по - старши и на няколко коли, а вторият защото вероятно е имал досег с въпросната кола и знае кое как се сменя дали се чупи, колко струва и т. н. В едно се обеждавам ежедневно обаче чисто новите автомобили масово се правят да издържат гаранцията след което филма да започне с пълна сила.. Няма как да оцеляват иначе тези компании ако си купуваме една кола я караме 15години, това е истината.

    Коментиран от #105, #106, #107

  • 54 Мото

    8 3 Отговор

    До коментар #2 от "Петко":

    Моторите може и да са здрави ,но ламарината гние , двигател се прави разбирасе зависи от повредата ,но почнеш ли с ламарината пишия бегала
  • 55 Марио

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Им и скъпи и то много скъпи vw
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Pilota

    9 4 Отговор
    Все някога Бай Ганьо ще прозрее ,че си хвърля на вятъра малкото изкарани с труд кинти за ,,премиум таралясници,,на 15-20 години на незнайни километри,постоянно трошащи се и с безобразно скъпи части.Когато това стане,белите хора ще са забравили ДВГ.И ще карат електромобили .А Ганьо ще почне да кара здрави и надеждни ,,не премиум,, японски и корейски машини.Тогава има шанс и за други,,Не Премиум,,Управници.
  • 58 Pilota

    16 1 Отговор
    А по повод гниенето,кой ви кара да купувате гнилочи от Австрия.От Италия не съм видял нищо японско да има и точка ръжда.Въпроса е да улучил и на съвестен стопанин.Не всички са мърлячи.Дано съм бил полезен на някой!!!
  • 59 Гост

    16 14 Отговор
    Немските боклуци ги карат само комплексирани свикнали с камшик да дават газ, на 43год.съм и от както имам СУМПС(92г) мойта лична кола винаги е била японска Хонда и Мицубиши. По здрав автомобил от японския няма и да допълня карал съм немски боклуци нови служебни пълна скръб и винаги съм се чудел какво може да му хване на човек окото в тия кочини и да си ги купуват за лична кола, не сте добре хора, ако седнете в японска кола никога няма да седнете в немски нужник.

    Коментиран от #60, #63, #92

  • 60 Рото

    7 5 Отговор

    До коментар #59 от "Гост":

    Ти си много комплексиран , ама нищо !
    Не е правилно да се генерализира , чак толкова
    От всички марки има и хубави и лоши модели
    , но понеже такива като тебе са комплексари и затова не са обективни

    Ти кога послвдно шофира немски автомобил , че да изказваш мнение ?

    Ей големи професори !
  • 61 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #18 от "Катарзис":

    От Субара
  • 62 Антонн

    14 2 Отговор
    Всеки си хвали това което има.
    И то имам чувството че критерия е на коя кола може да се вземе душата,без да се ремонтира нищо.
    Факт е че има доста трошливи,както и доста издръжливи коли.
    Всяка кола си иска своето,проблема е друг.
    Някой се хвали нищо не съм пипнал ,много е здрава.
    Обаче като купиш такава нов внос,където и той нищо не е пипнал.
    Се започва това е буклук,сменил съм всичко повече такава никога.
  • 63 Колю

    5 8 Отговор

    До коментар #59 от "Гост":

    Умен човек.Затова и комплексарите тук ще се засегнат от написаното и ще плюят.Истината винаги боли!!!
  • 64 Gost

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "Катарзис":

    От следващата кола, която ще си купиш
  • 65 ВАГ

    22 7 Отговор
    Българина купува немски втора ръка ,защото френските и японските са вече умрели на тези км и години ,това е истината.

    Коментиран от #103

  • 66 Антикомунисt 1

    11 2 Отговор
    Инвестицията в кола е на челните места по-недалновидност. От момента на изкарване от магазина колата изгубва първите 20% от стойността си. До 8-9-10 година (зависи от марката и модела), стойността и вече е 20% от първоначалната цена и то в тежка конкуренция на пазара. Парите, които евентуално бихме взели на десетата годна са равни на каското, което сме дали вече за този период. Честито!

    Коментиран от #67, #81

  • 67 Антон 1

    2 0 Отговор

    До коментар #66 от "Антикомунисt 1":

    И какъв в извода ?

    Коментиран от #78

  • 68 Алфата

    15 15 Отговор
    Свободомислещите и ларж, работещи хора, с моторно сърце и бензин в кръвта шофират Алфа Ромео - там е скрит ключа на кефа за средностатистическия човек! Всичко останало е конфекция, за скръндзи - грозно японско, за диви селяндури(уважавам селския човек) - немско! Изключение - премиум класа на "трите големи" германски бранда, плюс премиум спортен клас( от Порше нагоре). Quore sportivo - respect!

    Коментиран от #83, #93

  • 69 Гост

    12 5 Отговор

    До коментар #8 от "ful":

    По-добре качествена стара кола,отколкото нова-менте.
  • 70 ВАГ

    15 5 Отговор

    До коментар #44 от "Toyota":

    Може и да е сигОрно , все пак американците смятат и шевролета за кола . Истината е ,че политиката на Сащ е да се купуват японски и корейски коли ,съответно Япония и ЮК да им купува оръжието ....договорки . И все пак в САЩ най-уважавани и мечтани са Мерцедес и БМВ .
  • 71 Алфа Ромео

    6 7 Отговор
    Голфче и Хастричка, любимите на българина, лошо няма, колите са по-евтини за поддръжка и не чак толкова чупливи. По мой наблюдения Хлопела даже е по-идиотоустойчив, като изключим ръждата при по-старите, не че Голф 3 е китка и той в това отношение, гледам че чупят често скорости VW.

    Коментиран от #72

  • 72 Да бе

    9 7 Отговор

    До коментар #71 от "Алфа Ромео":

    Алфата много надеждна щото !

    Коментиран от #96

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Кара немски боклук

    7 8 Отговор
    Това общо взето показва, че българина си живее още в миналото и продължава да си мисли, че немските коли са най-добри втора ръка. Истината е, че немските коли са най-добри като нови, но за втора ръка са пълен боклук. Единствено Опел я що годе ок. Аз лично бих предпочле от примиъм марките БМВ за нова кола, но ако ще е употребявана, само и единствено Лексус. Среден клас бих взел Опел, а употребявана Тойота. Едно време и Сони-Ериксън и Нокия бяха големите играчи при телефоните, а сега Самсунг и Епъл ги задминаха. Така стана и с немците.

    Коментиран от #76

  • 76 Антон 1

    7 2 Отговор

    До коментар #75 от "Кара немски боклук":

    Е какво му има на едно БМВ на 50000 км на 1.5-2 години още в гаранция на 50 % от цената !
    Че може и по-евтино !
  • 77 байчо

    7 0 Отговор
    Хонда с окачване на Опел ще е върхът на сладоледа ;)
  • 78 Антикомунисt 1

    7 2 Отговор

    До коментар #67 от "Антон 1":

    Извода е очевиден: Не си купувай нова кола от магазина.

    Коментиран от #102

  • 79 Туранагасама

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Петко":

    Здравина на Хюндай? :) Само японско.
  • 80 ЕМИЛ

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Петко":

    БРАВО ПЕТКО,ТОВА Е ГОЛЯМАТА ИСТИНА!!!
  • 81 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #66 от "Антикомунисt 1":

    Е тогава защо даваш пари за храна?Крайно недалновидна инвестиция.След няколко часа всичко е в канала.

    Коментиран от #82

  • 82 Антон 1!

    3 1 Отговор

    До коментар #81 от "Гост":

    Дори да не е прав човека , примерът ти не е относим !

    Коментиран от #86

  • 83 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #68 от "Алфата":

    Доста комплексирано изказване.Убедил съм се,че точно хората,които наричат другите "селяни,селяндури,селтаци"и т.н. са си купили преди няколко години 50 кв.м. апартаментче.По правило около широкия център,защото не им отива да живеят по кварталите-зер гражданЕ ще стават.И почват да наричат другите,които идват " селяни" и т.н.После си купуват и кола и почват да се карат с другите от кооперацията.Но с какви пари придобиват това?Е как- тате продава едната нива и купува имотчето.После продава другата и купува колата.И дотам.Няма пари за гараж и почват споровете със съседите кое място чие е.Твоят случай такъв ли е?
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Гост

    8 1 Отговор

    До коментар #82 от "Антон 1!":

    Исках да кажа,че не винаги колата е инвестиция.Ако имаш бизнес и ти трябва кола за него тогава гледаш да ти върши повече работа с по-малко вложени пари в нея.Ако си наистина човек,с "бензин в кръвта" тогава няма да гледаш цената.Защото "кефът цена няма". И това със споровете за марките си е чиста глупост за деца и подрастващи.Каквото ти харесва това си купувай.Стига да имаш средства да го поддържаш в идеално техническо състояние.Иначе става опасно за всички.Японски,немски,италиански-какво значение има?Ако наливаш каквото трябва където трябва и когато трябва всички марки са добри.Ай,със здраве!
  • 87 Vasik Atanasova

    10 8 Отговор
    НЕМСКО ЛИ Е КОЛА Е !!!
  • 88 gost

    11 6 Отговор
    Ганьо си купува само немско, щото моргите са пълни с тях за части, а са пълни, щото са швабски боклуци. Нито една европейска таксиметрова компания не използва немски коли, дори германците смениха Мерцедесите с Тойота Приус, въпреки че получаваха субсидии от държавата да купуват немско. Живея в Мюнхен от 10г, и ви казвам че ако ДИЗЕЛГЕЙТ се беше случил преди 5 години, всички немски производители щяха да фалират. Когато Тойота и Хонда разработваха хибридите, немците бълваха нафтови печки на колела благодарение на това че пак държавата намали акциза на дизела за да е по евтин-примамлив за простолюдието. Ерата на дизела залязва и агонията на немците вече започна!
  • 89 Кибик

    9 1 Отговор
    Няма как да в различно, всеки знае че българите най много разбират от коли, жени и футбол, а и че са с най-големите к.......
  • 90 Николай от Виго

    2 7 Отговор
    Хората които са експериментирали поне 4 -5 марки + японско винаги остават не със азиатчето...!!!Не вярвам да е случайност!🤔
  • 91 Szzsz

    4 4 Отговор

    До коментар #24 от "doctora70":

    За 3 години 5 коли изброи. Аз от 8 карам едно и също поло. Без да броя консумативите съм сменил една заключалка на вратата. Кое се троши?
  • 92 filo

    1 2 Отговор

    До коментар #59 от "Гост":

    Защо тогава не карат всички само японски коли.
  • 93 filo

    1 3 Отговор

    До коментар #68 от "Алфата":

    Защо скръндзи, ами защото не дават всичко, което изкарат за колата. Нещо, което прави всеки алфист. Тия марки дори не се и коментират.
  • 94 ПИЧА

    3 1 Отговор
    Мога да ви кажа имам и немско и японско и от двете съм доволен!
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Алфа Ромео

    3 2 Отговор

    До коментар #72 от "Да бе":

    Не карам Алфа, просто защото не мога да си позволя такава Алфа каквато искам и другото не мога да я поддържам както трябва. По-новите и читави Алфи не са евтини, нито поддръжката им, ясно е че не е най-надеждната кола, колата е за ценители, силните и страни не са товаренето на буркани и щайги и евтините части.
  • 97 Ффффф

    5 2 Отговор
    На една кола не пише ли MADE IN JAPAN не ми е хвали.
  • 98 Немски боклуци

    4 2 Отговор
    Имам Ауди и преди около месец счупи клапан . А за окачването не ми се пише колко пари съм изхарчил по него . От немска кола вече ми се повръща.

    Коментиран от #99

  • 99 Антон 1

    3 1 Отговор

    До коментар #98 от "Немски боклуци":

    Най вероятно а4 от първите , бензин , на реални 134000 , в топ състояние !

    Или ... ,кажи ти какво е ?
    Щото , ако е А6 олроуд 2015 г , ще е много зле , особено с 3.0 ТДИ -мотора !
    Как е поддържано , как е шофирано , от къде е купено в какво състояние ?
    И аз мога да купя един Сивик от Горубляне , тунингован от селяци в СО и без много обслужване и достатъчно гонене да счупя глапан ! И после японското , боклук !
    Бъдете обективни !
  • 100 Kucy

    8 1 Отговор

    До коментар #22 от "Proff":

    5 години карах ауди А4 и постоянно си правех нещо по него ту помпа протече предница датчици колянов вал хидравлична помпа радиатор парно и още какво ли не от 4 години карах хюндай санта фе 2004г като се има предвид че старичак не съм пипнал нищо по него просто нищо не се е счупило.
  • 101 gost

    1 4 Отговор
    Малко по въпроса за гниенето, имаше в ТВ предаване обяснено за това как един от най големите производители на ламарина за японските коли е давал невярна информация за състав и каество на ламарината, та да не се чудите като загледате глилите японски оризарки пк били с добри двигатели и части, нали знаете двигател 2ра ръка ще се намери ама тотално изгнило купе шаси е само за скрап.Загледайте как е направен около калниците един VW Passat 5,или по нов и после говорете , има ли ръжда или не.
  • 102 Светльо Чернев

    2 0 Отговор

    До коментар #78 от "Антикомунисt 1":

    Ами нали някой трябва да си купи нова кола, за да остарее, че да може да си я купи друг, като стара.
  • 103 Язе

    5 0 Отговор

    До коментар #65 от "ВАГ":

    Ще ти кажа защо се купуват предимно немски втора ръка:Защото търговеца изкарва един голф или пасат от Италия от моргата за 100 еврока,една автомивка,малко препарати изкарва я на пазара и тук идваш ти "Големия"баровец и търсиш само немско.Даваш 4-5 хил.лв и той доволен и ти,че имаш немско.Френски и японски не вкарва защото няма балъци като теб да ги цака с цените.Ей затова само немско на вторичния пазар,защото българина иска "премиум"за "без пари".Лично мога да ти потвърдя,че в ерата на голф 2 когато вървяха по 4-5хил.лв. аз си взех лично от Италия такъв за....500марки.Смятай сам и бягай на Горубляне,че не останаха коли.
  • 104 Сталин

    3 0 Отговор
    218 964 коли от тях 10 -20 процента са технически изправни .Имам колега който има 3 голфа за 4000 хиляди лева гнили изтърбушени без гуми .
  • 105 МАН

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "Neo14":

    Всъщност си карал 4 различни модела, не марки. Всяка марка има различни модели, които дори по година на производство могат да се различават по между си. А българинът е цар на генералните изводи. Купи си някой убит от търкаляне автомобил от "50 годишна италианка, която просто не му сменяла маслото" и започнат генералните изводи за марки и модели и кой не ставал. Купете си нов автомобил, направете му една нормална експлоатация и тогава правете изводи. На разни Демио, разни Нубири, разни Сценици 2001г. и разни автомобили 5-та употреба, карани от джигити по италианските пътища, или мърлячи, които не се интересуват как поддържат няма как да си направите изводите.
  • 106 Страничен наблюдател

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Neo14":

    Автомонтьора добре питаш ама от кога такситата в БГ са Ауди Бмв или Мерцедес та таксиджията да и компетентен заради изминатите километри.Пък споменаваш и различни класове-за по високите ще са компетентни друг път(А6,А8,Е-Sкласа,бмв 5-7
  • 107 Страничен наблюдател

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "Neo14":

    Автомонтьора добре питаш ама от кога такситата в БГ са Ауди Бмв или Мерцедес та таксиджията да и компетентен заради изминатите километри.Пък споменаваш и различни класове-за по високите ще са компетентни друг път(А6,А8,Е-Sкласа,бмв 5-7
  • 108 Rafa

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    ами да ти кажа има къде къде по-евтини автомобили пт vw
  • 109 Новото си е ново

    1 1 Отговор
    Мечтата на Ганьо...да кара немска марка евтин автомобил на старо.Купува го с убеждението,че ще е здрав като чисто нов и няма да се чупи,защото Ганьо е голям шофьор и монтьор,но после чупи нерви,че колата му е редовно по сервизите вместо да шофира с нея и дава маса пари за менте части и учещи се на нея квартални монтьори(щот части за тях много и майстори разбирачи също).Реалността е ,че Ганьо е БЕДНЯК и живее и купува,шофира и обслужва автомобили като бедняк.Когато Бълхария от ориенталска банкрутирала държава стане развита европейска държава,тогава и Ганьо ще е средно заможен и ще шофира нови и/или в гаранция автомобили като западноевропейците (ама скоро няма да е) - дотогава гроздето ще е кисело...
  • 110 123.300д

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Напълно си прав,и аз съм със японска-трето по ред Субару
  • 111 Един там

    0 0 Отговор
    Каквато и кола да си вземеш нова,първите 5,6 години няма да имаш проблем. Те тва е важно!