Last news in Fakti

9 Декември, 2017 12:54 11 066 19

Когато УАЗ се произвеждаше в Германия

  • уаз-
  • 469-
  • hunter-
  • patriot-
  • tigr automotive-
  • baijah automotive

Идеята да се продава УАЗ на немци с техните пътища и автомобилна промишленост звучи абсурдно. Още по-безумно изглежда производството на руските всъдеходи в самата Германия, но историята помни и такъв случай.

През 2003 г. в немския курортен град Бад Наухайм започва сглобяването на УАЗ Hunter. Местната компания Tigr Automotive внася необходимите възли и агрегати от Русия и предлага готовите автомобили под името Tigr.

Не след дълго Tigr Automotive е принудена да промени името си на Baijah Automotive поради юридически формалности. Tigr се превръща в Taigah 2.7 XPI, макар че представлява добрият стар Hunter с някои доработки.

Двигателят ЗМЗ-409 е модернизиран, за да отговаря на нормите на екологичния стандарт Евро-4. Монтират се усилени спирачки и окачване, а оригиналната скоростна кутия отстъпва място на корейска трансмисия Dymos.

Немските "уазки" се отличават с ярки цветове, аеродинамични подобрения и лети джанти, но интериорът остава спартански като в оригинала. Предлагат се традиционните за УАЗ модификации с твърд таван и гюрук.

Baijah Automotive обаче произвежда и пикапи. Задната стена на двуместната кабина се изработва от петата врата на Hunter, а отзад има леген.

Базовата цена на немския УАЗ е €15 650. Най-скъпите модификации са подготвени за сериозен офроуд всъдеходи, които по желание на клиента могат да се оборудват с двигател от Iveco и струват над €20 000.

Продажбите на Hunter не вървят зле и Baijah Automotive решава да надгради постигнатото. През 2007 г. в Бад Наухайм започва производството на УАЗ Patriot с усилени спирачки и окачване. Моделът се продава под името Baijah Tulos и може да се поръча във версия за работа на биоетанол. Предлага се и товарна версия.

В крайна сметка прогнозите на скептиците, че немците са прекалено разглезени за автомобил като УАЗ се сбъдват. Baijah Automotive фалира, а производството на легендарната джипка в Германия е прекратено.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СУЛЬО И ПУЛЬО

    14 18 Отговор
    Ете такова чудо не съм видял в Германия.Ако някой го е видял,то е бил този с"дървените очи"съгласно всеизвесният виц.Съмнявам се,че даже и руснак,от патриотични подбуди би го купил.Затова ли ще гледа да се измъкне от" боятишниково"вместо да се пие биричката с водчица у загубилите войната.
  • 2 Иван

    15 18 Отговор
    Къде са „ушанките“ да възвеличаят тази легендарна машина.Ама и германците прости,нищо не разбират от коли!

    Коментиран от #5

  • 3 гост

    9 15 Отговор
    О боже.. това не е пропаганда а направо виц!
  • 4 Гошо

    12 13 Отговор
    От УАЗ са взели дизайна на G-класата германците

    Коментиран от #8

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Иван

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "КУРТИ":

    Представи си имам,работя в Германия,даже недалеч от Бад Наухайм.Ама не бих,а ти имаш ли?
  • 7 Драйвър

    12 16 Отговор
    Безумна идея,да внасяш,сглобяваш и продаваш руски коли в Германия е все едно да внасяш пакетираш и продаваш лед на северния полюс,Нормално да фалира,сигурно са сглобили 20 бройки,от тях 10 са купили АДАК за да им направят независим тест и са ги забранили за продажба!Те в Русия не ги карат тези боклуци какво остава за Германия! ушанки вие тук възхвалявате руските кенефи докато вашите господари в Москва карат Гелики и Прадота и се радват колко евтини са българските подлоги!

    Коментиран от #10

  • 8 Георги

    8 8 Отговор

    До коментар #4 от "Гошо":

    Как ще са им взели дизайна при положение че уаз-ката е създадена преди Г-класата. Кво да кажа много тъпи хора имало тука

    Коментиран от #9

  • 9 Гошо

    13 5 Отговор

    До коментар #8 от "Георги":

    Именно, дизайна на G-клас е взет от УАЗ
  • 10 вижся

    9 4 Отговор

    До коментар #7 от "Драйвър":

    не е безумна, защото много фермери на запад го предпочитат
  • 11 Бесен Язовец

    4 8 Отговор
    Кому е нужен тоз руски трошляк ?
  • 12 СУЛЬО И ПУЛЬО

    3 3 Отговор
    Фермери в западен Сибир няма.Ти май не си виждал ферма в Европа.

    Коментиран от #19

  • 13 НЕразбирач

    10 3 Отговор
    джипката наистина е легендарна! НИЩО не разбирате от истински машини, но поне не "замърсявайте ефира"
    3-4 истински джипки има в света и едната е тая!
  • 14 стоян георгиев

    2 3 Отговор
    въпреки че несмкте уазки са били в пъти по-качествени от руските ,глупавите немци са предпочели да си купуват г класи пред този много убав таралясник.жалко за немците ,но руснаците ще си го произвеждат още 100-120 години без да му промнеят нищо щото е много убав!селските пръчки сега ще квичат за това колко тъп народ били тия немци!
  • 15 onq s konq

    4 1 Отговор
    соросчета, идеята на този високопроходим автомобил е сериозен офроуд и дивите поля в Сибир, далечния изток и Урал. В Германия няма как да има пазарна ниша за такива автомобили освен за хоби по простата причина, че там има пътища и асфалт от А до Я и не ти трябва високопроходим автомобил осве нза хоби или за някой фермер. Предпочитат паркетни и лъскави изпълнения защото са по-комфортни и удобни. Идеята на Уазката е да е ремонтнопригодна в дивото, да може да се движи на водка и в коловози от танк в Сибирската пустош, което прави без проблеми.

    Коментиран от #16

  • 16 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "onq s konq":

    Тия "сосросчетата" и техните пътища, друго си е да ти трябва ремонтнопригодна кочина за да си караш по коловозите от танкове а?
  • 17 Шаран БГ

    2 0 Отговор
    Руснаците наричат първата машина с нежното име "козел". Представяте се какво е било окачването на " козлите" и каква возия са имали/ че и все още я имат/ Пред пътника до шофьора има здраво заварена извита тръба, на която той се държи с две ръце. Наричат я "дръжката на Сталин". След първото"друсане" Йосиф Висарионич само дето не си ударил главата в тавана и казал: - Тука поставете една дръжка !
    УАЗ-ките се представят добре в годините на Голямата война. После с редица малки изменения достига до наши дни.
    Точен е коментар № 15. Всеки прави нещо, което да му служи в тези природни условия, в които той живее.
    Галейки с ръка "Мерцедеса" / Ауди-то или БМВ-то/ и гледайки УАЗ-ката, не може да давате оценка за последната.Безспорно - отживяла си е времето. Сега много фирми правят много по-добри високопроходими машини.
    Ако можете да се върнете 75-80 години назад и разберете защо е създадена тази УАЗ-ка -- други ще са ви мненията!
    Не може и не трябва да се правят сравнения - просто е смешно!!
  • 18 незнайко

    2 0 Отговор
    УАЗ Patriot е много добър. Глезотиите не са за хора, движещи се извън магистралите . Защо никой не гледа цената а веднага почват отрицателните коментари ?
  • 19 ужас

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "СУЛЬО И ПУЛЬО":

    Ти в канада и холандия не си бил..