Last news in Fakti

20 Декември, 2017 10:26 143 835 86

Мутренските автомобили от 90-те

  • автомобили-
  • българия-
  • преход-
  • мутри
Мутренските автомобили от 90-те - 1

Демокрация, свободни пазари, приватизация и какво ли още не ни заля след 10 ноември 1989 година. Горе-долу по това време се появиха и т.нар. мутри, които бързо натрупаха капитал и започнаха да си купуват скъпи автомобили. Модата тогава наложи няколко автомобила, които се превърнаха в знакови за прехода и всяваха страхопочитание в обикновените хора. Сега ще ви покажем повечето от тези коли.

Jeep Grand Cherokee

Мутренските автомобили от 90-те


Първото поколение на "Великият индианец" бързо намери място в сърцата на хората с дебели вратове. Квадратната външност се съчетаваше отлично с волевите брадички и счупените уши на собствениците, а надеждната конструкция и високата проходимост много добре подхождаше на разбитите родни пътища.

BMW 5-series E34

Мутренските автомобили от 90-те


BMW - абревиатурата от три букви успя много бързо да влезе под кожите на едновремешните мутри. Най-култов беше моделът Е34 или тогавашната актуална пета серия. Високите динамични характеристики и качествена сглобка бяха оценени по достойнство от силните по онова време.

Toyota Land Cruiser 80

Мутренските автомобили от 90-те


Неубиваемият всъдеход бързо се превърна в любимец на мутрите, най-вече заради своята надеждност и проходимост. Последната безпроблемно отвеждаше собствениците си по планини и паланки, където се водеха много от преговорите и бизнес делата в онези смутни години.

Mercedes-Benz S600 W140

Мутренските автомобили от 90-те


Автомобилът, за който се разказваха стотици вицове и легенди, беше върхът в хранителната верига на момчетата с ниски чела. Всъщност това е колата, призната за най-технологична за своето време. И босовете караха и се возеха само в такива седани - при това, задължително черни.

Mercedes-Benz Geländewagen

Мутренските автомобили от 90-те


Култовата G-Klasse беше главен герой на не една и две криминални хроники. Най-силните хора на деня използваха тези автомобили за ескорт, като в тях се возеха т.нар. бригади, които и охраняваха, и биеха наред. Тогава обаче у нас нямаше G65, но въпреки това черните всъдеходи с дизайн на тухла изглеждаха по-страховито.

Pajero и компания

Мутренските автомобили от 90-те


Естествено, това не бяха единствените автомобили на мутрите. Те се захласваха по Porsche-та, двуврати Mercedes-и, както и по тежки всъдеходи и най-вече по Mitsubishi Pajero. "Черноработниците" пък често бяха засичани в Golf-ове "двойка", но задължително с дебели брони и цели странични стъкла.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 47 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Райко кръвта

    85 121 Отговор
    Борцитеее
  • 2 Пацо

    86 339 Отговор
    Ех, славни времена бяха...

    Коментиран от #4, #45, #60

  • 3 Всичко е на ДСтата

    235 34 Отговор
    Всички мутрички са или бивши ДС или вербувани от бивши ДС-та, както и хотелите на С. Бряг и Банско са техни, сигурно и Тома Белев е техен, незнайно с каква цел

    Коментиран от #61

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 ЯК КАРАЧ

    161 38 Отговор
    Забравяте НИСАН ПАТРОЛ-най-якия джип за в гората,стига да не му е спукана главата и умряло турбото, Иво Карамански имаше такъв...

    Коментиран от #62, #84

  • 6 Георги Илиев

    66 93 Отговор
    Аз си движих със С-ката, боли ме
  • 7 Васил Илиев

    73 26 Отговор
    Брат ми, не беше ли Райко Кръвта убиецът ти?
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Stoich

    66 13 Отговор
    Мойто Pajero това лято навърши 20 години. Още си го карам и не ме е предавало никога.

    Коментиран от #56

  • 10 мутреса

    77 29 Отговор
    Направете и класация за мутренските коли от 2000г, много от тях още се движат по пътищата- X5; ML; W220; и за колите на мутресите - Ауди А2, Audi TT; Мерцедес SLK, Mercedes A- klasse

    Коментиран от #23

  • 11 вижся

    97 15 Отговор
    Направете класация за синчетата на мутрите - те сега карат подвижни къщи.
  • 12 onq s konq

    193 23 Отговор
    Язе па още карам беенвето - съштото като на третата снимка отгоре надоле!Купих си го кога бех мутра ама сега одъртех и работим у фантастико ама с беенвето се не разделям!
  • 13 Илия Павлов

    63 114 Отговор
    Ех, хубави времена бяха, нали, момчета ?
  • 14 Гошо

    198 27 Отговор
    Мутрата премиер продължава да си кара Ленд Крузер

    Коментиран от #20

  • 15 Червените барети

    35 11 Отговор
    Поздрави!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Вис

    100 23 Отговор
    Най-красивите коли никога няма да бъдат такива пак за жалост днешното поколение никога няма да може да им се на радва истински мъжки коли имат характер а не като сега некви тесли дори не управляваш ти къде отива насладата от шофирането НИКОГА НЯМА ДА БЪДЕ СЪЩОТО СЛЕДВА ВСИЧКО ДА БЪДЕ МЕХАНИЗИРАНО
  • 18 Да ми ядат патката

    166 13 Отговор
    Мутри не мутри свети Петър приема всички ,а пък и червеите не отбират кой какъв е.........
  • 19 Грую

    45 3 Отговор
    Да, да на 90-те тези, а сегашните правителствените!
  • 20 секвоя

    32 3 Отговор

    До коментар #14 от "Гошо":

    И Секвои, и Sequoia-и
  • 21 Сканията

    29 16 Отговор
    Само голф 2

    Коментиран от #29

  • 22 червения милиардер

    65 12 Отговор
    БКП=ОЛИГАРСИ=МУТРИ
    Тройната кУралиция
    Само имената им се сменят!
  • 23 To тъпиии

    18 10 Отговор

    До коментар #10 от "мутреса":

    To нема мутри вече бе душа ти къде се намираш, истнските мутри отдавна вече липшат. Много им се иска да са такива ама ,на теб явно ти се иска да си мутреса,ама нема как да стане. По нагоре посочих защо
  • 24 Истината

    65 14 Отговор
    Какви мутренски времена???
    ДНЕС СА ИСТИНСКИТЕ МУТРЕНСКИ ВРЕМЕНА!
  • 25 Vasik Atanasova

    13 40 Отговор
    и защо това да са мутренски коли
    ние какво карахме тогава трабантчета ли ?
  • 26 БГ Мутра

    67 10 Отговор
    Къде е 124?

    Коментиран от #55

  • 27 мутра

    22 89 Отговор
    Истинските мъже БМВ карат.

    Коментиран от #32

  • 28 ПЕПЕРУДАТА

    20 62 Отговор
    МОЙТА Я НЕМА ЩО БЕХА САМО 3 В БГ 1995Г. ВОЛВО 850 TPR ПОСЛЕ Я ДАДОХ НА ЖОРО БЕШЕ ЕДИНСВЕНА В СОФИЯ ЖЪЛТА ТОГАВА БЕШЕ НАЙ МОЩНАТА КОЛА С ПРЕДНО ПЛОВДИВ СОФИЯ 26 МИН.ХУБАВИ ГОДИНИ ВЪВ ВИС2 БЯХМЕ МЛАДИ БОГ ДА ГИ ПРОСТИ КОЛЕГИТЕ

    Коментиран от #49, #50, #77

  • 29 dynamo

    17 4 Отговор

    До коментар #21 от "Сканията":

    Ударниците джиткаха с такива. Точно тея дето раздаваха шамарите. Силоваците.
  • 30 Hahahaha

    70 4 Отговор
    Мутрите бяха яки но много ПРОСТИ момчета.Много от мутрите вече са при Св.Петър.С две думи и мутрите като самата държава.Пълен шалф и ментак
  • 31 Гост2

    26 22 Отговор
    G-класата е най-яката джипка. Изумително е , че и до ден днешен се произвежда в този си външен вид. Разбира се е изключетелно скъпа...
  • 32 Минаващ от тук

    39 9 Отговор

    До коментар #27 от "мутра":

    Истинските мъже не са комплексари. Мислиш ли че има значение марката!
  • 33 Радо

    10 4 Отговор
    А наложниците на мутрите навремето караха Ауди А3.
  • 34 Bummer

    21 4 Отговор
    #1 липсва - BMW E38
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Гоуст

    18 6 Отговор
    Ауди V8 от 91 - 92г... Карах такава, на Матей от София... Черна с четири единици беше регистрационния номер!
  • 37 Патриот

    10 6 Отговор
    Какви ли коли в СИК е пазил покровителят на бирата Леденика?
  • 38 Ех, момченца...

    32 1 Отговор
    Маргините движеха с Ес класи с номер 1442, Димата го возеха с А8, Маджо се придвижваше с малка армия в Ес-класи, Косьо и Вълка бяха с Г-класи, само Черепа си караше сам БМВ-то (охраната му го следваше отзад)...

    Коментиран от #40

  • 39 ново

    17 2 Отговор
    Сега карат Рейндж Ровър,Х6,Кайене и Г класи.
  • 40 БитКой

    13 2 Отговор

    До коментар #38 от "Ех, момченца...":

    А помниш ли кой караше ''акулата'' - старата петица, този дето ''падна'' от високо от един люлински блок?
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Младен Михалев

    7 4 Отговор
    Ся си карам само Аз 🤔😅😂
  • 43 Ох, а Стига вече !!№

    14 12 Отговор
    Има някой дето си спомнят с носталгия,други със страх,трети са гледали отстрани.А кой от всички си спомня 740 I v-8 286 кс. 4,4 Черно 1997 г. Всички ме посрещаха с уважение,на всеки съм помагъл с каквото мога,и те са ми помагали !!!
  • 44 Mazo

    10 7 Отговор
    Забравихте BMW 750, няма такъв откат вече...никой не ме спираше...хубав ден!
  • 45 ЧЯЦ

    30 2 Отговор

    До коментар #2 от "Пацо":

    Да, БЯХА!
    Аре сега бегай да бачкаш, че на шефа не му дреме преди какъв си бил.
  • 46 Бай хуй

    13 6 Отговор
    90-те господ ходеше по замята и пари се правеха от въздуха а сега му ядем главата
  • 47 факт

    5 5 Отговор
    АКО ПЛАТИШ ДАНЪЦИ НЯМА ДА КАРАШ ТАКАВА КОЛА
  • 48 Miron

    30 1 Отговор
    То се оказа че в тоя форум са се събрали всички бивши мутри. Всеки да сподели по някой спомен.
  • 49 Фен

    9 5 Отговор

    До коментар #28 от "ПЕПЕРУДАТА":

    Брато, не ги отваряй за Волво-то, най-яката кола, още са в отлично здраве, за разлика от немските дето отдавна са се превърнали в ръждесалки!!!

    Коментиран от #66, #67

  • 50 Мутрата

    39 2 Отговор

    До коментар #28 от "ПЕПЕРУДАТА":

    За да направиш Пловдив - София за 26 мин. средната ти скорост трябва да е била към 350км/ч. Оказва се, че си имал най-бързата кола в света по онова време, или по-точно прекаляваш с фантазиите.

    Коментиран от #70

  • 51 ончо

    19 4 Отговор
    ПОВЕЧЕТО МУТРИ ГИ ИЗТРЕПАХА НО ОСТАНА ТЕХНИЯТ ЛАКЕЙ КОЙТО НИ ТРОВИ СЕГА!
  • 52 Андреев

    19 2 Отговор
    С това ли се хвалите, бе!? Че сте чупили кокалите на хората! Да ви ... у хъшовете!
  • 53 Heavy Metal

    26 2 Отговор
    Катафалката теглич нема.всички си отидоха и не взеха нищо на онзи свят
  • 54 Георги Димитров лисицата

    5 6 Отговор
    Ех хубави времена бяха.Движех си с мечока и качвах мацките.Днешните парцалчета карат някакви спортни кабриолети и се мислят за свалячи.
  • 55 111

    7 0 Отговор

    До коментар #26 от "БГ Мутра":

    404one
  • 56 По темата

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Stoich":

    Мойто даже е от пърмите по онова време и вече е на 27г. Пазя го още
  • 57 Червей

    7 1 Отговор
    Мутра ? Вкусно !
  • 58 W124

    9 0 Отговор
    W124 е 500 ,къде е 🤔
  • 59 Transporter

    9 0 Отговор
    Забравихте Ауди А8. Двама трима човека се събират в багажника.
  • 60 ....

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Пацо":

    Е ти участваше ли някъде бе играч
  • 61 Ами

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Всичко е на ДСтата":

    Всъщност е вярно 1000 групировки и накрая нищо гледам някакви в Бразилия няколко доживотни защото избил и им хвърлил главите някъде. Причина неподчинение и по лошо инфо на властта главорез точно. Даже и САЩ го слушали подчинени на групата хем в затвора
  • 62 Гошо

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "ЯК КАРАЧ":

    Ха ха ха...
    Все още имам Патрол!
    Миналата година хвърли глава, а няколко месеца по-късно турбото...
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Niko

    3 0 Отговор
    Забравиха за Mercedes e500 Chochone това караха мутрите
  • 65 Главата

    5 0 Отговор
    Аз пък гледах как един чичка с голф 2ка ги спука от бой пет глигана с една G класа на едно кръстовище.А пък най голямата мутра която познавам караше фелиция и всички големи му правеха селям.
  • 66 Ники

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Фен":

    Геели се сляха с Волво и са китайци
  • 67 Ники

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Фен":

    Геели се сляха с Волво и са китайци
  • 68 666

    2 1 Отговор
    S600 тъмно зелена, тамън се преименуваха от SEL на S август1993, чисто нова!!!
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Кръндела

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Мутрата":

    Евала. Най-добрия коментар за деня.
  • 71 Телевизора на Елвис

    3 0 Отговор
    Бяха тегави, но интересни времена. Бачках по разни гаражи, където се ремонтираха тия брички и беше много забавно да гледаш тия корави уж пичове как гледат виновно като строшат нещо. Имаше едни люлински муцуни, дето си падаха по италияската техника. Ланчи, Алфи, това онова. През ден бяха при нас за нещо и бяха много забавни лафаджии, технически бяха доста в час и оставяха добри бакшиши.
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 тман

    3 0 Отговор
    Е34- старата сутеньорска

    Коментиран от #82

  • 74 Папа Шебек 8 ми

    0 0 Отговор
    Ми те мутрите още си ги карат същите коли
  • 75 Фас-Ът

    1 0 Отговор
    Нещо забравяте за добрата стара Омега или ви е срам.
  • 76 Мутра от 60те

    1 1 Отговор
    Audi S8 го няма
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Фатик Найденов

    1 1 Отговор
    Мене ме застреляха в 220ката и номера ми беше bbfn888. Некой ше се сети ли кво пише на номера

    Коментиран от #79, #81

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Малкият Паблито

    1 0 Отговор

    До коментар #78 от "Фатик Найденов":

    “baba” - от турски баща , “f” “n” - Фатик Найденов?
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Краси

    2 0 Отговор
    Изтрепаха ги тия боклуци. Кеф!
  • 84 Вис 1

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "ЯК КАРАЧ":

    Оня дето целият беше изрисуван нали
  • 85 До 84.Изрисувания

    0 0 Отговор
    беше Фронтерата на Любо Ганев
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.