26 Януари, 2018 11:52 21 743 50

Peugeot нанесе нов удар на Opel

  • opel-
  • corsa-
  • испания
Peugeot нанесе нов удар на Opel - 1

Ръководството на концерна PSA шокира работниците от испанския завод на Opel във Фигеруелас с решението си да прекрати подготовката за производството на новото поколение Corsa във фабриката. От PSA обявиха, че следващата Corsa ще се произвежда в друг завод.

Решението е странно, защото заводът във Фигеруелас е построен основно за производството на модела Corsa. Там са се произвеждали всички генерации на модела, започвайки от първата през 1982 година.

Значително по-късно се включва и бившия завод на Wartburg в Айзенах, Германия. Още повече, че през миналата година фабриката във Фигеруелас увеличи производството си с 6% и от там излязоха 382 000 Opel-a, половината от тях - Corsa.

Бъдещата Corsa (проект P2JO), която трябва да се появи през 2019 година, ще е близнак на Peugeot 208 и няма да се произвежда в Испания. Това е сериозен удар по най-големия завод на Opel в Европа, площта на който е над 3 млн. квадратни метра, а служителите в него - 5 000.

Загубата на Corsa ще означава сериозни съкращения на персонал, поради което от профсъюзите веднага свикаха общо събрание с цел отмяна на решението. Карлос Таварес обаче е известен с радикалните си мерки и едва ли ще вземе предвид исканията на работниците.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пса

    90 3 Отговор
    Просто - ще се правят на една поточна линия с сестринските модели на Пежо и Ситроен. Вместо 2 еднакви автомобила с малко различна визия ще има три.

    Коментиран от #3, #39

  • 2 Gigi

    89 5 Отговор
    Китаиците са го измислили купуваш конкоренцията и ти си номер едно
  • 3 гост

    41 3 Отговор

    До коментар #1 от "Пса":

    PSA имат почти 30% ненатоварени мощности , така че най-нормалното е да прехвърлят производството към собствените си заводи , още повече че вече ще се различават само по "декоративни" признаци , а и продадените бройки са горе долу 2 към 1 за Пежо-Ситроен и Опел !
  • 4 Бум

    21 49 Отговор
    Не мисля, че опел може да се закачи на ситроен. Просто се караше, защото беше немски, евтин и икономичен. Нещо като форд ама нали форд е американски и все трябваше да го оплюват. Аз все съм си мислил, че перфектната евтина немска кола би била опел в тялото на форд.

    Коментиран от #8, #18, #23, #33, #35

  • 5 Генералът

    51 7 Отговор
    vag прави същото със своите марки
  • 6 Дръжте се

    42 16 Отговор
    французите набират сила
  • 7 Марио

    97 57 Отговор
    Каквото и да правят опел винаги са били и ще бъдат по-добри от пежо
  • 8 Adam Opel

    67 19 Отговор

    До коментар #4 от "Бум":

    За последните няколко десетилетия Опел беше Американски, а не немски. В България всички викаха и ще продължават да викат на Опел - немец, и ще се гордеят, че карат немско, а техния Опел никога не е бил немец

    Коментиран от #11, #12, #19, #42, #43

  • 9 гост

    27 10 Отговор
    Идеално ново заводче в Европа за Тесла или някой от китайците ! 400 000 бр. годишно като за начало в Европа си е напълно достатъчно !
  • 10 гост

    38 4 Отговор
    От Geely вече намекнаха , че ще преоборудват белгийския завод на Волво за новия си (китайски) SUV , така че очаквайте инвазията на китайците !!

    Коментиран от #16

  • 11 жоро

    29 8 Отговор

    До коментар #8 от "Adam Opel":

    Или казано по друг начин
    скоро почти ще стане един век от както е американски :)
  • 12 Бум

    27 25 Отговор

    До коментар #8 от "Adam Opel":

    Тука си прав забравих, че и те бяха в американски ръце. Не знам кой ми слега минуси знам обаче, че съм голям достъп и до двете марки и до доста други. Продължавам да вярвам в политиката и кадърността на бмв щото не се лакомят кат ваг, който може да повторят отмах стъпките на джен. Мотърс и да се затрият. Все пак от мой личен опит бих казъл, че за здрава кола или шведска или яппска и корейска, за лукс и нотка спорт италянска, за возия френска, без рено туй не е кола а отмъщение на пишман инженера. А немското е някъде по средата на всичко. Англичаните също бяха майстори ама нали са марзеливи.

    Коментиран от #21

  • 13 гост

    6 2 Отговор
    Zhејіаng Gееlу Ноldіng Grоuр Со. нa Ли Шyфy зaпoчнa дa пpoдaвa cвoя ĸoмпaĸтeн ЅUV мoдeл oт пo-виcoĸ ĸлac в Kитaй пpeди двa мeceцa пoд бpaндa Lуnk & Со. зa цeнa oт 25 000 дoлapa. Щaмпa "Маdе іn Еurоре" щe пoдxoждa нa aмбициитe нa ĸитaйcĸия пpoизвoдитeл, ĸoйтo иcĸa дa ce изпpaви cpeщy нaй-гoлeмитe в бpaншa - ĸaтo Vоlkѕwаgеn АG, ĸoитo дoминиpaт ĸитaйcĸия aвтoмoбилeн пaзap oт дeceтилeтиe. Cлeд гoдини нa пpoдaжби нa бюджeтни мoдeли y дoмa, ĸитaйcĸитe пpoизвoдитeли ĸaтo Gееlу и ВYD (ĸoятo пoдпиca c aĸтьopa Лeoнapдo ди Kaпpиo зa пocлaниĸ нa мapĸaтa) вce пoвeчe oбpъщaт глaви ĸъм мeждyнapoднитe пaзapи.
    https://money.bg/auto/kitayski-avtomobil-sglobyavan-v-zapadna-evropa-geely-mozhe-da-sa-parvite.html
  • 14 656

    21 5 Отговор
    В Испания китайците да започват производството на ментето на Porsche Macan и глей ко стааа
  • 15 Носталгия

    80 2 Отговор
    Пичове вече ще караме консервни кутии с различни етикети и ще спорим коя консерва е по вкусна.
  • 16 жоро

    18 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Тя инвазията на Китайците е отдавна и е на всякъде.
    зад всеки известен производител стоят акционери от Китай.

    Разликата с Опел е че тук купиха цялата компания а не само част от нея
  • 17 Бум

    32 6 Отговор
    Хубавото поне на дръпнатите им е, че много бачкат и много инвестираха в ноу хау. Кво во дреме дали колата ще се казва мерцедес или джинг джонг ако се прави по един и същи начин същи материали и издръжливост а цената е в пъти по-малка.
  • 18 B52

    25 26 Отговор

    До коментар #4 от "Бум":

    Не се кахъри за минусите. Плюещите тук или никога не са сядали зад волана, или карат 20 годишни кошници от "премиум" марки. Ние, които си вадим оскъдния хляб с труд, с много труд гледаме да си купим здрава и общо взето икономична кола (не че не бихме се чувствали добре в БМВ или Мерцедес) защото тя ни е по джоба. Карам 7 годишен Форд Фокус, имал съм и Опел (и Пежо и Рено също) и някои неща от Опела биха дошли добре във Форда. Би била много добра кола за възможностите, които имам. Сега ще има Пежо с емблема на Опел и от това ще намалеят възможностите ни за избор. Не, че Пежо са много лоши автомобили - НО не бих си купил отново.
    Хайде сега давайте с минусите!

    Коментиран от #22, #45

  • 19 Гост

    22 2 Отговор

    До коментар #8 от "Adam Opel":

    То значи Сеат са немски,Шкода и те са немски,Ламборджини пак са немски,Волво е китайско,Ролс Ройс,Бентли и Мини Купър отново немски и т.н.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 селянин от обеля

    46 9 Отговор

    До коментар #12 от "Бум":

    Отмъщението на инженера /т.е. Рено/ дава двигатели дизелови и платформи на Мерцедес , някакви коментари?
  • 22 Дончо лудия

    36 8 Отговор

    До коментар #18 от "B52":

    Не един и двама майстори са казвали - добре че бяха Пежо, да научат Форд как се прави дизел.

    Коментиран от #29

  • 23 Гост

    23 21 Отговор

    До коментар #4 от "Бум":

    И аз мислех че опел е перфектния евтин заместител но сгреших. Купих нова астра Н . Това е най-големия боклук който съм карал . Проблем след проблем като се почна с чистачките ,софтуера , климатика ,задни амортисьори и най вече разхода под 11 л нафта гръцко не падна . Продадох я на 19500 км с 16000 лв загуба и се отървах . Опел и на снимка не изкам да вида . Сега карам октавия 3 вече 4години почти 200000км и проблеми няма .

    Коментиран от #27, #34

  • 24 Анонимен

    5 7 Отговор
    Навремето така правеха с нашите заводи
  • 25 Jack Bauer

    31 30 Отговор
    Добре че PSA купиха Опел че да направят светсни коли от тези ръждиви кошници.

    Коментиран от #28, #36

  • 26 Що за заглавие

    23 8 Отговор
    Я си оправете заглавието, че къса синджира от глупост! Никакъв удар не са нанесли, а ги спасяват и вдигат на крака. Опел е вече част от групата ПСА и всички са били наясно, че ще има сериозна реорганизация. Четете 23, харесвам Астрата на фасон, но и аз съм чел и чувал оплаквания от качеството. Щом основен модел като Астрата е лош, значи нещо генерално не е наред.
  • 27 Фен на Астра

    23 2 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Грешката ти е,че си взел дизел,който е с лоша репутация при Опел.Трябвало е да си вземеш бензин,аз имам Астра Г на бензин и не съм имал абсолютно никакви проблеми.
  • 28 Гост

    19 21 Отговор

    До коментар #25 от "Jack Bauer":

    Поне да ги бяха купили Рено,че Пежаците за чеп за зеле не стават :)
  • 29 B52

    11 4 Отговор

    До коментар #22 от "Дончо лудия":

    Фордът ми е бензинов, а що се отнася до Пежо, на 306-цата която имах само моторът (1.6 дизел) не се повреди, но иначе де що можеше да се скапе се скапа и то някои неща по два пъти, независимо, че се стараех да влагам читави части. Пък със скърцането на пластмасата и затварянето на вратите така и не успях да се преборя. Сега с Форда, вече 2 години само масла и гориво. Е, не е атрактивен, но ми е удобен, приемливо икономичен и не ми създава грижи. Може би след време като прехвърли десет години ще почне да се чупи, но тогава ще си потърся друга 5-6 годишна кола, а каква ще е зависи от това с колко средства ще разполагам.
  • 30 гост

    15 16 Отговор
    Аз сравнявах Пежо 3008 и близнаха от Опел: ами коренна разлика има. Опел е по-обикновен, по-традиционен, стандартен дизайн и нищо новаторско. Докато 3008 е страхотна кола като външен, вътрешен и малък бензинов двигател. Та Пежото води според мен.
  • 31 Японеца

    12 3 Отговор
    Шамар, звучен и имитираш матрьошките на ауди, гоуф и порше.
    Но ситроен пежо са хитри, нито един от моделите им не е конфекция като ваг.
  • 32 ХХМ

    15 5 Отговор
    Жалко затриват една прекрасна марка.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Патриот

    16 1 Отговор
    Каква стана тя - 10 произовделя - 3 двигателя. Единия произвежда за всички двигатели, другите пък на същото купе само сменят емблемата.
    Колите едва изкарват гаранциите.
    Тотално унищожение на автомобилният пазар.
    Като фен на ФВ(цял живот карам само това) не мога да отрека, че е конфекция - Поло, Пасат, Голф - едан и съща мусура. Не можеш да ги различиш отпред коя коя е. А 96-та не беше така, нито 98.
    Всичко е пълна трагедия. Разлика в качеството няма. Само цената е различна според емблемите. Всичко се прави в Китай, тук само се сглобява.

    Коментиран от #46

  • 38 Шаран БГ

    11 2 Отговор
    Няма такъв град у Испания - Фигеруелас ! ! Между Жерона/ Херона пише се Girona / и Жонкера / в Каталуния, област Жиронес/ има град Фигерас ! Пише се Figueres и някой го произнасят, точно както е написан - Фигуерес. Там завод на Опел не видях.
    Опел Корса винаги се е сглобявал в Сарагоса! Пробваха и във Валенсия с някой-друг модел. Не знам защо, но там не потръгна. Сглобяван е на много места по света. Основното производство е в Сарагоса и Айзенах.
  • 39 Опел

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пса":

    Завода на Opel във Фигеруелас се намира в Каталуня, може би Опел не искат бъдещи проблеми
  • 40 Reno

    5 1 Отговор
    Пежо-Ситроен копират VW.Не лоша стратегия за постигане на високи резултати.
  • 41 Пробата

    0 12 Отговор
    Опел си е върха за мен Идеалната кола е Мотор на Астра ама не Екотек Стария 8клапана 2000 кубика в тяло на Форд Пробе защото ми харесва Визията и скоро и карайх такава и окачване на Лада жалко за Опел ще стане френска чикия
  • 42 Driving pleasure

    5 16 Отговор

    До коментар #8 от "Adam Opel":

    Мръсни такова (сещайте се) са тва франсетата! Продажбата на Опел на тия смотаняци е най-лошото нещо в цялата вековна история на Фирмата!!! Пожелавам на франсетата брутален фалит - само тва заслужават!!!
  • 43 Driving pleasure

    9 11 Отговор

    До коментар #8 от "Adam Opel":

    Работата е там, че разработките се правеха в Рюселхайм след което се внедряваха в другит марки на концерна, Опел имаха силен развоен център и в болшинството от случаите техните коли се клонираха GM знаеш какво прави!
    Франсетата правят обратното - убиват Опел за сметка насмотаните си каруци, които последно са били нещо през 70те!

    Коментиран от #47

  • 44 Хахаха

    13 1 Отговор
    Всеки цървул тука е топ автомобилен, бизнес и какъвто се сетиш експерт. Жалка работа...
  • 45 Гецата

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "B52":

    Мнооого си далеч от истината

    Коментиран от #50

  • 46 Е46

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Патриот":

    Така е защото господ е създал китайците, а те всичко останало.
  • 47 ХХМ

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "Driving pleasure":

    Колега мисля че си абсолютно прав.
  • 48 УТЪУ

    0 4 Отговор
    ХА ХАХАХА опел, хахахааа опеееел.....
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 B52

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "Гецата":

    Не много. На една ръка разстояние само. Ти май не си разбрал, че не робувам на марки. Гледам с парите, с които разполагам да карам читави автомобили и засега успявам и не ми дреме за тези дето карат дърти "премиум" таралясници.