Снегът тази година не е толкова много у нас, но пътните условя на много места в страната са си зимни. С риск да прозвучим банално, ще ви припомним някои основни правила, които ако се спазват ще направят шофирането ви през зимата далеч по-приятно и безаварийно.
Проверявайте налягането в гумите. Препоръчваме то да е с една десета под това, указано от производителя.
Огледайте педалите на колата. Ако по тях има лед, останал от обувките ви, то това е предпоставка за ПТП.
Адекватната оценка на вашите възможности зад волана е от голямо значение. Не ги надценявайте.
Даже температурата на въздуха да е +7 градуса по Целзий, знайте, че в усойните места ледът не се е стопил.
Важни параметри при шофирането през зимата, независимо от пътната настилка, са по-ниската скорост и съобразената дистанция.
Правете минимум резки движения - ускорението, спирането и престрояване от лента в лента трябва да стават максимално плавно.
При екстремно спиране не забравяйте да погледнете в огледалото за обратно виждане. Колата зад вас може да не е на необходимата дистанция.
ABS-ът не съкращава спирачния път при заледени участъци. Тази система просто помага за по-добър контрол на колата по време на спиране.
Винаги пътувайте с достатъчно гориво в резервоара и с дебели дрехи, независимо, че парното в колата ви е отлично.
Почиствайте добре стъклата на автомобила от лед и сняг, преди да потеглите на път. Видимостта е от голямо значение, особено при по-тежки метеорологични условия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Dido
Коментиран от #3
13:58 29.01.2018
2 олигота
13:59 29.01.2018
3 Миро
До коментар #1 от "Dido":
Става въпрос за заледени участъци. Иначе абсът има значение, но на лед...Коментиран от #4
14:02 29.01.2018
4 Dido
До коментар #3 от "Миро":
точно за лед говоря. С ABS все пак спира, що годе под някакъв твой контрол. Без ABS става шейна, освен ако наистина нямаш сериозни умения и не използваш умело и десния крак и моторната спирачка и с дясната ръка да се кръстиш, а с лявата да палиш свещ :-)14:07 29.01.2018
5 асдасд
При екстремно спиране, едва ли ще имап време да се оглеждаш наляво надясно и да прецениш дали този от зад ще спре. Дори и да не може да спре, какво ? Няма да ударя спирачка ли ?
Коментиран от #11
14:24 29.01.2018
6 112
Съвсем скоро четох че трябва да е с 0.1 или 0.2 бара над нормалното. Май всеки си пише каквото му падне.
Коментиран от #10
14:37 29.01.2018
7 Пост
14:56 29.01.2018
8 Himler
19:02 29.01.2018
9 Шаран БГ
Петият по ред съвет е важен !
Скоро имаше случай на "Хемус". Кола на Пътна помощ спира, някакви наркоманчета се нацепват отгоре и ..... и друга кола се врязва във " веселите момчета". Останах удивен, че някой не са успели да проумеят, какво се е случило и защо последната кола се забива в предната. Дали се е движила на безопасна дистанция, мислил ли е водача, че колата пред него може да спре внезапно или не? Случило се е на автомагистрала- там има още една лента /в ляво, в дясно - според случая/ и аварийна!!!!
И защо аз като съм на пътя , да не оставя 100-150 метра дистанция до колата пред мен ?
19:19 29.01.2018
10 Ерм
До коментар #6 от "112":
За моя Пасат б5,5 от Фолксваген казват +0.3 бара21:11 29.01.2018
11 ники
До коментар #5 от "асдасд":
Гледането в огледалото е рефлекс който се създава с годините опит зад волана. Има няколко неща които може да направиш в този случай.1. Ако твоята собствена дистанция позволява (ако караш внимателно ще е така) може да охлабиш леко спирачката за да дадеш така необходимия метър-метър и малко на колата отзад за да се приберете всички вкъщи.
2. Ако вече си на място едно завъртане на волана вляво/вдясно може да позволи след удара отзад твоята кола да не влезе в багажника на предната. Така колата ти ще ударена само отзад. Не е малко!
3. При повече време за реакция дори може да се опиташ да потеглиш.
И избягването на удар отзад не е безразлично на никой, най-малкото заради висенето да чакаш КАТ и после разходките по застрахователи и сервизи. Все тая по закон кой какво е длъжен, имаш ситуация и трябва да се опиташ да се измъкнеш. Най-тъпото е да стоиш и да гледаш в огледалото как някой те удря.
Коментиран от #16, #18
15:41 30.01.2018
12 ЪРП
Коментиран от #14
17:28 30.01.2018
13 гост
18:06 30.01.2018
14 fair
До коментар #12 от "ЪРП":
В зимни условия е препоръчително налягането в гумите да е по ниско от нормалното, тъй като това увеличава контакта на гумата с настилката и респективно сцеплението. Все пак допуска се, че през зимата имаме мокри, заледени или заснежени пътища.Коментиран от #15
12:04 31.01.2018
15 fair
До коментар #14 от "fair":
Отговора ми беше към коментар №1312:07 31.01.2018
16 гост
До коментар #11 от "ники":
евалата ники, таман се канех да напиша нещо подобно. Случвало ми се е и мен да ме спасява предния, минавайки в съседна лента при екстремно спиране и аз да избягвам удар отзад правейки същата маневра. Но за целта трябва да се следи непрекъснато пътната обстановка и поведението на съседите.17:29 31.01.2018
17 Vasik Atanasova
23:14 31.01.2018
18 Vasik Atanasova
До коментар #11 от "ники":
направи го това нещо рязко наляво и надясно на леди да видиш как се пързаля колата перпендикулярно на пътя
завърта се и падаш в канафката И
БОГ да те пази да не улучиш някое дърво
23:29 31.01.2018