Last news in Fakti

14 Февруари, 2018 10:50 24 803 34

Opel-ът, който вдига почти 300 км/ч

  • opel-
  • omega-
  • lotus-
  • carlton
Opel-ът, който вдига почти 300 км/ч - 1

Марката Opel, вече е част от френската група PSA и едва ли скоро ще видим някоя наточена разработка. Имаше времена обаче, когато сред Opel-ите имаше и много интересни разработки.

Може би най-впечатляващата от тях е на базата на Omega. Става дума за Lotus Carlton или известен още като Opel Lotus Omega. Този автомобил е разработен на базата на първата Omega, но в преработката му участват специалистите от Lotus.

Това става през далечната 1990 година. Стандартният трилитров мотор на Opel е с увеличен работен обем до 3.6 литра.

Opel-ът, който вдига почти 300 км/ч

Агрегатът е редови шестцилиндров и е разположен отпред. Освен това към мотора е добавена битурбо система Garrett T25.

Максималният въртящ момент се предава на задните колела през механична шестстепенна трансмисия ZF S6-40. Резултатът е 382 коня и 568 Нм въртящ момент. Максималната скорост на Lotus Carlton надхвърля 285 км/ч, а ускорението до 100 става за 4.8 секунди.

От тази уникална Omega са произведени само 950 екземпляра, които се появяват на бял свят през периода 1990 - 1992 година. Днес добре запазени такива екземпляри са рядкост, а цената им в Европа надхвърля 40 000 евро.

Opel-ът, който вдига почти 300 км/ч


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 GTE

    88 5 Отговор
    А днес Лотус ползват в колите си двигател от Тойота 1.6 132 коня ...
    Бяха времена, но времената се смениха !
  • 2 Алекс

    19 4 Отговор
    То било верно това за двигателите на Тойота
    http://www.evo.co.uk/lotus/elise/6957/lotus-elise-16-roadster-review
  • 3 messerschmitt 109

    52 7 Отговор
    имал сам кадет и вектра с иэключение на ламарината всичко друго е БЕТОН явно партньрството с GM си остава добро решение.
  • 4 1111

    63 6 Отговор
    Дали днешните автомобили ще доживеят и половината години на автомобилите от 90-те ? С това качество на изработка и материали на дали.

    Коментиран от #16

  • 5 наказател

    41 8 Отговор
    Имах по новия модел Б като беше нов навремето това с 6така наказваше бмвта подред. Любими ми бяха е36ците всичките ги дърпаше без мката!
  • 6 კავკასიონი

    6 67 Отговор
    Омега колата на оркрстъра и 500 да вдига все тая
  • 7 Гост

    27 61 Отговор
    Единственото по бързо от опела е ръждата му

    Коментиран от #20

  • 8 тап

    48 8 Отговор
    не не е ръждата , а глупака е по-бърз
  • 9 Джовани

    11 5 Отговор
    Имаше такава сива Омега в София и често 2000г. спираше на Радисон
  • 10 Stoich

    25 4 Отговор
    Средата на 90-те Фатик имаше такава. Твърдеше, че върви повече от Ламборгини.

    Коментиран от #12

  • 11 BMWPower

    40 6 Отговор
    От времето когато OPEL правеха коли.
    Автомобил от лигата на BMW / Mercedes. Както и всички преди него.
    Като почнем от адмирал, през старите кадети и аскони до омега.
    Все истински купета с редови мотори и задно. Въпреки натиска от масовия потребител през 80-те, колите се смаляват и концепцията им става къде-къде по европейска, но Кадет, Астра, Калибра и всичко кажи-речи до Вектра Б успява да съхрани сърцето на OPEL с перфектни коли на резонни цени. За жалост всички модели след това са погром за марката, едно показно как грешен маркетинг съсипва милиарди. За мен лично това са истинските OPEL-и, през 70-те когато е имало V8-маци на задно с климатик, VAG още са се чудили дали да сложат дискови спирачки или какво. А за японки и прочее да не говорим. Но както каза #1GTE, бяха времена, а времената се менят.
  • 12 BMWPower

    20 3 Отговор

    До коментар #10 от "Stoich":

    Фатиковата Лотус Омега беше тъмнозелен металик и единствена Лотус Омега в Б-я. Тя изчезна около 2000-те години, с митове за счупена ск. кутия, а мотора бил изваден и монтиран в Е30 в Плевен. Други казват, че е напуснала Б-я. Каква е истината едва ли някой в момента знае, но не я бъркайте с EVO 500 Omega, която е доста подобна на оптика, но с атмосферен 6-так. Такива EVO 500 имаше служебни на Мултигруп и стояха пред офиса, след това съм мяркал една-две от тях, я по улиците на София, я в Софауто..

    Коментиран от #14, #22

  • 13 Джовани

    5 2 Отговор
    Тази която спираше на Радисон беше супер .Идваше почти всеки ден.После спря да идва.Но когато пак се появи беше с обикновенни джанти и после съвсем изчезна..........Можеби я ползваше Бен Търпин
  • 14 охрана

    19 1 Отговор

    До коментар #12 от "BMWPower":

    Преди 10-на години работих при един, падаше си малко маниак по мощни коли. В гаража му имаше няколко талиги с кубатура над 3 литра, и един Опел Ево. Явно беше го прибрал от Мултригруп. :) Това чудо много вървеше, даже повече от мерджана му 500 АМГ, което на хартия има повече коне. :)))
  • 15 Алфа Ромео

    20 4 Отговор
    Навремето АМГ и М-ки са гледали стоповете на тази Омега, готини коли е имала марката в миналото, със задно със мощни двигатели. Както каза колегата бяха времена, но вече ги няма, вече всичко е пари и сметки, колите не се правят със сърце и емоция а от счетоводители, а Опел вече не съществува.....
  • 16 Спиро

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "1111":

    А защо не?
    Тази Омега е наистина чудесно запазена, но колко такива има?
    След 30 години със сигурност ще има коли, произведени днес, които ще бъдат запазени.
    Зависи коя кола какъв късмет е извадила и на какъв стопанин е попаднала...
  • 17 сталин

    9 1 Отговор
    ВАЛТЕР РОРЛ ЕСВЕТОВЕН ШАМПИОН С ОПЕЛАСКОНА

    Коментиран от #26

  • 18 From USA

    3 0 Отговор
    В Щатите този модел се предлага, като: Cadillac Catera.
  • 19 гост

    16 0 Отговор
    Страхотни коли правеха Опел. Единствен кусур им бяха ламарините, но се правеха. Говоря за Опелите преди ерата на ЕкоТека. Излязаха тези недоразумения и от там Опел тръгнаха надолу. Имал съм Корси, Кадети, Астри, Омега 2.0 136 к.с., Вектра и Калибра със същия двигател, като на Омегата 136 к.с. Абсолютно никакви проблеми не съм имал с тези коли. Само дребни неща, но като цяло железни коли. Последният ми Опел беше Астра 1,6 ЕкоТек. Голямо дърво беше. Харчеше масло, като за световно. непрекъснато в багажника мъкнех 5 л. туба с масло и доливах на 200-300 км. От тогава се отказах от марката. Ако сега правеха коли, като старите Опели, но със здрави ламарини другите производители щяха да фалират. Много здрави бяха, но уви и те си отидоха, както СААБ и Волво.

    Коментиран от #30

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Пурко

    3 31 Отговор
    ТОЗИ ръняк ако вдигне 300 че се разпадне бре джендъри.
  • 22 дрън

    10 1 Отговор

    До коментар #12 от "BMWPower":

    Не е единствената! Преди 20 и няколко години имах такава. Нощем по цариградско нямаше коли никакви и това чудо от орлов мост до плиска прехвърляше 300. Мачкаше всички тогавашни мотоциклети и бмв м5 3.8.
  • 23 БИНОКЪЛ ДАВАМ

    3 9 Отговор
    Аз пък веднъж с моята модифицирана астра вдигнах 400 км по цариграЦко бате
  • 24 Ponton

    8 0 Отговор
    Никой ,никога,никъде не споменава Opel Monza GTE с мотора от сенатора....
  • 25 Шматка

    5 0 Отговор
    Имам Вектра а , 89 г и още върви
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Aham

    0 1 Отговор
    Шш, пичове голяма носталгия тука по опела бе. Да, добра машина, навремето инвестираха в двигатели и окачване, но изоставаха в купето. То и затова първо се скапваше. Немска марка, те да се оправят, мен ме е ят, че от всички съседи, само ние нямахме производство на кола! А днес, да времената са други, мина се на ток
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 GTE

    8 1 Отговор
    PSA придобиха опел, за да намалят конкуренцията. Едва ли ще развиват марката и едва ли ще инвестират в нея.
    Това е маркетингов трик.
    Както била изкупи магазина в мол България, за да нямат конкуренция и на 50 метра един от друг ще има два големи супермаркета.
    Това е всеизвестен трик. ПСА не се обединиха с Опел, както направиха Рено-Нисан, те го погълнаха, преглътнаха и смляха. Остава да ги изходят ...
  • 30 Иван

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Изобщо не си прав за екотека.Явно си купил колата „нов внос“ от някоя западна морга.Аз имам Опел Омега на 17 год.,купих го от първи собственик,сервизна книжка,всичко.Колата е чудесна.
  • 31 Jack Bauer

    2 5 Отговор
    Единствения Опел който си струва вниманието е Калибра. Модификацията 16V Turbo 4x4 беше ненадмината. НО ... "беше".
  • 32 ван

    3 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=xik1rRS3e9Q

    вижте след като вдигне 300 на 5-та пуска газта слага 6-тия зъб и е с 220 на 2000 оборота
  • 33 RGB

    0 2 Отговор
    ако има ражда то да те е страх да дигнеш толкова
  • 34 Sky T'Hunter

    7 0 Отговор
    Моята чудесна "Опел Омега" 2.0i -116к.с е на 27 години и си я използвам ежедневно и до днес. Вече е на 397 000км, а не гори и 50гр. масло на 10 000км.
    Уникално здрава кола! Освен биалетки, на два пъти - си спомням, че преди 15 години сменях изправителния блок на генератора, и водна помпа преди 7г. Амортисьорите са оригинални и още работят на 70%. (Тест) ... Жалко, че вече няма откъде човек да си купи такава нова кола!