Многобройните клипове, които циркулират из интернет пространството и посветени на различни доработки на Supra с по 1000 конски сили, както и наточените возила от лентата "Бързи и яростни" определено са промили мозъка на по-младите автомобилни фенове. Абстрахирайки се от това митологизиране обаче, Supra има още ред достойнства, които всъщност я превръщат в това, което е.
За да ви разкажем за този автомобил от друг ъгъл, ще трябва да погледнем пресата от 90-те години. Журналистите, които са изпробвали четвъртата генерация на модела са силно впечатлени. През 1994 година списанието Car организира едно свръхлюбопитно противопоставяне между Supra и BMW E36 M3. И двете коли са с приблизително еднаква маса, разполагат с трилитрови редови шестаци, с независимо окачване и със задно предаване.
Supra обаче, заради двете си турбини, е значително по-мощна - 326 к.с. срещу 286. Сравнителният анализ първоначално накланя везните към М3-ката, но впоследствие се оказва, че освен, че е по-мощна, Supra е и по-комфортна и по-технологична. Японският суперкар разполага с тракшън контрол, управлението му е по-прецизно и там където скоростта изхвърля BMW-то от завоите, Supra-та успява да ги преодолее без проблем.
Критики към модела отправят специалистите от Motorsport, които тестват Supra през 1993-а. Според тях тракшън контролът спъва колата, а наличието на екстри като климатик и круиз контрол са напълно излишни. Днес обаче се оказва, че подобни "недостатъци" са задължителни за всички нови автомобили от по-високите класове. Друга претенция към Supra от страна на Motorsport е недрата обратна връзка на волана, което впоследствие също е опровергано от Тиф Нийдел от Top Gear.
Принципно е много лесно да си представим Supra като спортно двуврато купе, като грубиянин или хулиган на пътя или като кола за дрифт или драг надпревари. Но освен това Supra разполага с характер, който и до ден-днешен е неподражаем и именно това я превръща в световноизвестна класика. Сега, само след дни, на автомобилното изложение в Женева, японците ще покажат новата Supra. Този автомобил ще има много трудната задача да докаже, че е достоен наследник на легендата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 1111
Коментиран от #2
11:35 14.02.2018
2 тойо
До коментар #1 от "1111":
Особено след, като участва и БМВ ;)))Супра, ще си остане само тази от 90-те, това новото е за джендъри с претенции ;)
11:42 14.02.2018
3 Дошо
12:17 14.02.2018
4 Японеца
Супра и м3, то м4, м5 са като детски колички пред кола от началото на 90!
Хилядите фенове на ваг, недокосвали се до СУПРА, СКАЙЛАЙН, МР2 и НСХ, ДА МЪЛЧАТ!
Коментиран от #13
12:48 14.02.2018
5 112
Ако сравняваме дизайна БМВ-то изглежда толкова спряло пред Тойотата.
12:54 14.02.2018
6 Тато
Коментиран от #7
13:52 14.02.2018
7 2JZ-GTE
До коментар #6 от "Тато":
За съжаление японците вече не правят расови коли,а такива за бременни майки и джендъри.13:57 14.02.2018
8 Plameni
Коментиран от #26
14:00 14.02.2018
9 Алфа Ромео
Коментиран от #10
14:20 14.02.2018
10 бмв е34
До коментар #9 от "Алфа Ромео":
надали но,нищо мечтите са безплатни и нека бъдем по-точни бмв е с 321 коня не 286 и то без турбиниКоментиран от #11
14:52 14.02.2018
11 Никой
До коментар #10 от "бмв е34":
По-ранните е36ци за 286. По-късно стават 321, което си е доста за атмосферен 3,2л. Не мога да изразя мнение, не съм карал нито м3, нито супра. И двете коли ми харесват страшно много. Супрата изглежда с доста по-модерен дизайн, но чисто естетически класическите форми на е36 по ми харесват. За разлика от доста други "фенове" се надявам новата кола да е по-добра и да отговаря на името Супра. Няма нищо лошо да си сътрудничат 2 от най-големите производителя. В крайна сметка печелим ние, клиентите.15:03 14.02.2018
12 Дрон
16:20 14.02.2018
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Plameni
-за бензин кубатурата умножена по 1,7
-за дизел кубатурата умножена по 1,5
Пример: турбо 3000 бензин-3000х1,7=5100куб.
Сами си направете извод кой автомобил е по-добър.
.
18:11 14.02.2018
15 Шампиона
18:36 14.02.2018
16 фактолог
18:55 14.02.2018
17 japimport
Коментиран от #18
19:12 14.02.2018
18 Гост
До коментар #17 от "japimport":
Къде са 230 коня къде са 280. Иначе добре си се гаврил по светофарите срещу кола с 4×4Коментиран от #22
20:00 14.02.2018
19 Алфа Ромео
Коментиран от #21
20:00 14.02.2018
20 Plameni
20:31 14.02.2018
21 Гост
До коментар #19 от "Алфа Ромео":
Това си е твое мнение, което не е от никакво значение за някой! Ами дай по твоя акъл да я произвеждат като някоя Лада 30-40 години без никакви подобрения, защото била добра. Ами нали се сещаш че конкуренцията не спи и се развива. Как реши че новият модел няма да е добър???Коментиран от #23
20:37 14.02.2018
22 japimport
До коментар #18 от "Гост":
Явно си фен на ВАГЕНИТЕ, но си направи труда да разбереш повече за Toyota Aristo V300 Vertex Edition 3.0 twin turbo с двигател 2JZ-GTE- 280 к.с. да със задно е, но тракшън контрола на Тойота е супер а и е бензинов двигател. За да се узаконят в Англия ги минават за Lexus gs300, който е с 230к.с. Виж линка http://fastestlaps.com/models/toyota-aristo-v300-vertex-edition20:58 14.02.2018
23 Алфа Ромео
До коментар #21 от "Гост":
Това да я правят в сътрудничество с БМВ е черно петно върху една легендарна спортна кола като Супра, за което са си виновни само от Тойота....Коментиран от #24
21:59 14.02.2018
24 Гост
До коментар #23 от "Алфа Ромео":
Това че завиждаш си е твой проблем! Хората имат най различни специалисти в различни области и те са преценили че точно с БМВ трябва да се съюзяват,а не с алфа примерно!Коментиран от #25
08:56 15.02.2018
25 Алфа Ромео
До коментар #24 от "Гост":
Да завиждам за кво по-точно, изказвам лично мнение, просто така го усещам аз.16:59 15.02.2018
26 Отбелязвам
До коментар #8 от "Plameni":
Само да ти кажа,че тази мощност на супрата е ограничена заради споразумение на японците помежду им,което за времето си е било 280кс. Макар,че тоьота леко го пренебрегва с 320кс. И понаса големи санкци на времето. Второ тези 320кс.само с докосване стават 500кс.заради потенцяла на самият блок и карантии те, нещо което НЕМЦИТЕ НИКООГА НЯМА ДА ПОСТИГНАТ! Масово има 2JZ с по 600-800-1000-1200 и т.н. Айде почивайте вече с ная разлика от 40 коня. Поне се ограмотете преди да пишете...00:47 16.02.2018
27 некойси
07:49 16.02.2018
28 гостенче
Е36 е автомобила, който фигурира в класациите на НАЙ ЛОШИТЕ КРАШ ТЕСТОВЕ НА СВЕТА!!! Комбинирана с упоменатия по-горе двигател си се превръща в чудесен метод за самоубийство за една чата пари...
Със здраве..!!
09:43 16.02.2018
29 Plameni
BMW М3 с атмосферен имат същата мощност ,която ТOYOTA SUPRA успява да постигне след, като монтира два турбокомпресора.Новата TOYOTA SUPRА ще ползва двигател от BMW .Още едно доказателство.
Коментиран от #30, #32
12:31 16.02.2018
30 George
До коментар #29 от "Plameni":
Не всичко е до конете, съществуват и н.м. А някой търсят потенциала и живота на един двигател. В тоя ред на мисли съм срещал бмв-та с 2jz но не и супра с бмв двигател... Защо ли?Коментиран от #31
02:11 31.12.2018
31 Ba7_Rambo
До коментар #30 от "George":
Сравняват се коли, които са несравними... Тая Супра трябва да се сравни с М3 321 конски сили - тогава нещата не са розови са Тойотата. Ето и едно такова сравнение:http://www.zeperfs.com/en/duel533-1960.htm
14:56 01.01.2019
32 кирчо
До коментар #29 от "Plameni":
няма начин супрата да ползва двигатели на бмв, знам че много ти се иска ама няма как да стане, супра си използват и винаги ще си използват само двигатели разработка на тойота22:33 02.07.2019
33 Дам
Коментиран от #36
17:24 05.07.2019
34 Ввв
10:52 24.08.2019
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 simo
До коментар #33 от "Дам":
няма ама няма и няма да има немски двигател сериино производство с качествата на японския ....2 jz никога малоумници японеца е японец и няма по бърз мотор от япония ................четчте бе говеда аз се занимавам с коли и двигатели ама на кюмур хаххахахахха00:03 23.10.2019
37 simo
00:09 23.10.2019