Last news in Fakti

2 Март, 2018 17:37 31 198 53

Tesla си намери майстора?

  • jaguar-
  • tesla-
  • i-pace-
  • model x-
  • драг

В официалния профил на Jaguar в YouTube бе публикувано видео от драг надпревара между електрическия кросоувър I-Pace и Tesla Model X. Според правилата на състезанието печели автомобилът, който успее да ускори до 60 мили/ч (97 км/ч) и след това спре до пълен покой най-бързо. Зад воланите на двата електромобила сядат професионалните пилоти Мич Еванс и Тони Канаан.

Първият съперник на електрическия Jag е Tesla със 75-киловатчасова батерия, а след него идва ред на още по-бързия Model X 100D. Британската котка побеждава и в двата старта.

Jaguar I-Pace има два електромотора със сумарна мощност 400 к.с., захранвани от акумулатор с капацитет 90 кВтч. Кросоувърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.8 сек. Model X 75D изпълнява същото упражнение за 4.9, а 100D - за 4.7 сек. Tesla обаче предлага и още по-мощна версия на модела - P100D, която лепи стотака за 2.9 секунди.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 гост

    43 12 Отговор
    Клипа сигурно си е реален, просто не го пускат срещу P100D, а срещу обикновенните 75D и 100D.
    Ягуар и Порше са се зели сериозно с пускането на електромобили, но при тях има конфликт заради факта че топ моделите са им бензинови и ако напавят електромобил да ускорява драстично по-бързо от тях трудно ще убеждават клиентите да се бръкнат с 300+ бона за бензиновите. Та за това и поршето и ягуара няма да ги направят да ускоряват под 4 и нещо секунди.
  • 3 Зорлем

    58 10 Отговор
    Не е истина с какви глупости се занимават уж възрастни и умни хора. Сякаш точно липсата на ускорение им е кусура на електричките.
  • 4 асдсад

    29 29 Отговор
    Тесла не е най-добрата и няма да бъде, просто е единствената. Другите правят някакви, колкото да покриват изисквания. Не може толкова години инвестиции и заводи изведнъж да ги захвърлиш, за да започнеш да правиш електромобили. Тесла имат няколко години да се утвърдят, иначе никой няма да ги купува. Нито качеството им е добро, нито нищо. Имат едно ускорение, което всяка електрическа кола може да постигне.

    Коментиран от #17

  • 5 hmhmhm

    49 9 Отговор
    Според мен ускорението не е най важното и после да спрат. Това ми прилича на една част от малуумниците в София газ на светофара до другия и там спират и какво. За мен една кола трябва да е надеждна да може да подържа 200км/ч да е икономична и да не се чупи при нормална употреба.
  • 6 Алфа Ромео

    46 2 Отговор
    Днес гледах документален филм в който се казваше че през 1912г. по пътищата са се движили 39 000 електрически коли....

    Коментиран от #9

  • 7 гнида

    22 4 Отговор
    Явно англичаните сериозно работят и върху електромобили .... Интересно след като тата ги спаси от фалит ! Браво на ягуар , това са коли с традиция и се радвам , че марката търпи ренесанс . Не че тесла е лоша ....
  • 8 Само Ваг

    19 45 Отговор
    Абе кви Тесли кви бичкии беее кои бяха тия питам аз и отговор не искам. Появиха се от вчера и си поверваха . VW ще ги прати в А окръжна, да духат тараторчето с милиардите където ще налеят за Ел. Модели. Аре Лека нощ и ползващите теслата единствено за вадене на пирони.

    Коментиран от #15

  • 9 Филм

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "Алфа Ромео":

    Кой е филмам? Ще ми е интересно да го гледам.

    Коментиран от #19

  • 10 Реален

    4 9 Отговор
    Два кенефа!Нищо повече!
  • 11 гост

    20 18 Отговор
    Jaguar ..... Хa-Хa-Хa
    Кой си копува днес Jaguar ?????

    Коментиран от #14

  • 12 Иван

    24 19 Отговор
    кой си Купувал Ягуар хах ха.. я се скрий!
    Не се изказвай неподготвен момче...
  • 13 Реалист

    9 10 Отговор
    Карайте руската катафалка Лада Нива която усгорява до 100 км за 20 минути.
  • 14 Гост

    15 4 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Четейки те, само един въпрос възниква в мен - кой те е учил на български език?
    Срам и позор е на 3-ти март, някой да пише кОпува!!!
  • 15 гост

    13 1 Отговор

    До коментар #8 от "Само Ваг":

    И ето, малко след средата на февруари, германското издание Süddeutsche Zeitung писа, че неназован германски премуим автопроизводител е платил "около €185,000, без транспортни и митнически разходи за Model 3".

    В статията пише, че колата е била тествана всячески от инженерите в продължение на 10 дена, преди да започнат да я разглобяват.

    Ето споделени от тях впечатления:

    "Тествахме всяка отделна система, но особено впечатлени останахме от силовата електроника. Компактна, разширяема, изцяло интегрирана, модулна, лесно достъпна, добре защитена, на разумна цена и изумително интелигента в много детайли."
    Друга оценка е за "перфектност в минималистичния дизайн", но това всеки може да го заключи, ако е фен на такива изпълнения по принцип.

    Това не е първото разглобяване на Tesla електромобил в Германия. Миналата година Audi си купи Model X още преди да започнат доставките за Европа. Mercedes направи подобно нещо, но по доста брутален начин и остана само BMW.

    Коментиран от #34

  • 16 гост

    9 6 Отговор
    Браво на Ягуар за смелостта и решителността първи от "премиум" производителите да пуснат електрически модел , но все още имат да наваксват !! Сравняват се с автомобил с почти два пъти повече полезен обем , от който 7 места и два багажника и около 300 кг по-високо тегло , като взимат двата най-слаби варианта !! Освен това имат около половин тон по-малко тегло за теглене на ремарке (каравана , лодка и т.н.) което е основно търсено в тоя клас !! Оправданието , че това е за сметка на спортно поведение е напълно несъстоятелно , защото е по-слабо дори от върховите модели на Тесла 3 , а за С и Х изобщо забрави !! Освен това няма дори планове за пълноценен автопилот , който идва с всяка базова Тесла !! Като добавите липсата на фирмена мрежа зарядни станции , просто ще остане първия им опит с електрически модел без сериозни продажби , но все от някъде трябва да се почне !!
  • 17 Nicola

    9 2 Отговор

    До коментар #4 от "асдсад":

    Това за качеството си е твое мноние и то няма нищо общо с реалните факти. А те са в новината от днес:
    "Германски инженери силно впечатлени след разглабяне на Tesla Model 3"

    "Тествахме всяка отделна система, но особено впечатлени останахме от силовата електроника. Компактна, разширяема, изцяло интегрирана, модулна, лесно достъпна, добре защитена, на разумна цена и изумително интелигента в много детайли."

    По непотвърдена информация става въпрос за БМВ, тъй като Мерцедес го направиха вече с Tesla под наем по възможно най-селския начин. Немците са цивилизовани само привидно...
  • 18 бай Пешо

    16 10 Отговор
    Мен повече ме вълнува колко километра могат да минат тия електрички. Когато ги направят да изминават 1000км с едно зареждане и да се зареждат напълно за 10 минути, тогава могат да са конкуренция на бензина и дизела. Иначе са конкуренция на количките от лунапарка.

    Коментиран от #21

  • 19 Алфа Ромео

    7 1 Отговор

    До коментар #9 от "Филм":

    Не мога точно да ти кажа колега, хванах малко случайно даваха го вчера по БНТ 1, май беше преди 20:00 часа. Леко се изумих че е имало по това време толкова електрички, като казаха че някои от тях са минавали до 100 мили с едно зареждане. Едисон и Хенри Форд са имали проект да произвеждат масова евтина електричка, но впоследствие незнайно защо Хенри Форд се е отметнал и е решил че колата му ще е с ДВГ.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 гост

    13 2 Отговор

    До коментар #18 от "бай Пешо":

    Трябва и някаква тоалетна да ти измислят в колата докато ги минаваш тия 1000км без да спираш. А за следващите 1000 сигурно застъпва втория шофьор и така ще се менкате за оставащите 5000 нали?
  • 22 Аре

    10 5 Отговор
    Неке електричка да спечели Льо Ман. Е тогава ще е истински автомобил. И то срещу бензин и дизел да го спечели.

    Коментиран от #23, #24, #28

  • 23 гост

    8 3 Отговор

    До коментар #22 от "Аре":

    Скоро , скоро , Вуте , даже не си представяш колко !!

    Коментиран от #25

  • 24 Антиелектрика

    9 3 Отговор

    До коментар #22 от "Аре":

    Ще спечели ако състезанието е 10 минути - хахахахаххаха
    Те състезанията във Формула Е показват колко може да издържи една батерия и то със скопена мощност - едва 25 минути. Пък все си мисля, че технологиите във Формула Е са малко по-иновативни от тези на Тесла и този Ягуар.
    Истината е проста - електричките са много тежки заради батериите и ако се карат по магистрала с 140 км/ч, пробегът им пада драстично. За това Формула Е ползва смешните 270 к.с., защото ако са по-мощни хем ще станат свръхтежки, хем ще им пада батерията по-бързо - физика, какво да правиш.
  • 25 Антиелектрика

    5 5 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Колко скоро Пено? Какво ти каза кристалната сфера?
    Я кажи кога да си купя земя в Сибир, че нали тук щяло да стане Сахара - бухахахахахахаха
  • 26 гост

    4 1 Отговор
    Xaмбypг щe cтaнe пъpвият гpaд в Гepмaния, ĸoйтo щe въвeдe зaбpaнa зa cтapи дизeлoви aвтoмoбили, зa дa пoвиши ĸaчecтвoтo нa въздyxa, пpeдaвaт нeмcĸи мeдии. Cъoбщeниeтo идвa eдвa двa дни cлeд peшeниeтo нa въpxoвния aдминиcтpaтивeн cъд в Лaйпциг, ĸoйтo peши, чe пoдoбни зaбpaни ca зaĸoнни и мoгaт дa бъдaт въвeждaни.

    Йeнc Kepcтaн, диpeĸтop нa дeпapтaмeнтa зa oĸoлнaтa cpeдa в Xaмбypг, зaяви, чe знaцитe мoгaт дa бъдaт пocтaвeни в paмĸитe нa cлeдвaщитe няĸoлĸo ceдмици, ĸaĸтo и чe гpaдът "щe бъдe нaй-вepoятнo пъpвия в cтpaнaтa", ĸoйтo щe пpeдпpиeмe мяpĸaтa.
    https://money.bg/auto/parvi-grad-v-germaniya-obyavi-zabrana-za-dizelovi-avtomobili.html

    Коментиран от #27

  • 27 Антиелектрика

    5 3 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    А това какво общо имаше със състезанието за Льо Ман и невъзможността на миксерите да се състезават наравно с бензиновите ДВГ?
    Тази статия я прати на дизеловия ти електрофилен съмишленик, не на мен. Аз дизел не карам и няма да карам, защото не ме кефи.

    Коментиран от #30

  • 28 Да да

    7 0 Отговор

    До коментар #22 от "Аре":

    Ти кога за последно кара 24 часа нон стоп? Сигурно ти е ежедневие! Защо не си купиш мобифон ,а ползваш смартфон? Мобифона има 3-4 пъти по-голям обхвaт! И това е всичко което има!
  • 29 Злоба

    4 0 Отговор
    Заглавието е пропито със злоба
  • 30 Да да

    5 2 Отговор

    До коментар #27 от "Антиелектрика":

    Сега си представи един миксер на който му се сменя батерията? Спираш,с една количка вадят изтощената,с друга вкарват заредената! Има си и една вградена за всеки случай! Не чакаш да се зарежда,дори не наливаш бензин или нафта. Всичко става за минута! Но хората не се занимават с простотии,а не че не могат да го направят.

    Коментиран от #31

  • 31 Антиелектрика

    6 3 Отговор

    До коментар #30 от "Да да":

    Вместо да се правим на философи, просто чета какво пише и какво е в действителност!
    "Пробегът с едно зареждане на батерията трае около 25 минути, затова правилникът предвижда задължително спиране в бокса, при което вместо да се презарежда батерията (пълното презареждане отнема около 50 минути), пилотът се качва във втория си болид."

    Толкоз с фантазиите ти. Или мислиш, че те във Формула Е са някакви тъпаци, а ти гениалния си се сетил, че вместо цял болид, може да се смени само батерията. Пиши им - предполагам с тази "велика" твоя идея ще станеш милионер.

    И още един факт:
    "Издаваният от болида шум при висока скорост е около 80 децибела и е по-висок от този на автомобил с бензинов двигател (70 децибела)."

    И още един факт:
    "Минималното допустимо тегло на болида заедно с пилота е 888 кг (от които акумулаторните батерии са 320 кг)"

    Коментиран от #37

  • 32 Гого

    5 3 Отговор
    Електро мобилите няма да се наложат скоро така ,че споко ще си караме ДВГтата
  • 33 Gost

    3 0 Отговор
    До реалист теб освен дядо ти на магарето возил ли
    те някой друг та си толкова компетентен
  • 34 Зорлем

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Е, щом го пише в някакъв сайт в Интернет, няма начин да не е 100% вярно, нали?

    Малей, наистина някои хора кълват на гола кукичка, завързана с канап към бастун.
  • 35 Марони

    2 5 Отговор
    Хубав е ягуарът,но тесла си остава пионерът!Както в много други сфери,щатите могат да бъдат само технологично догонвани-къде по-успешно,къде не чак толкова!
  • 36 Gost

    1 0 Отговор
    До реалист теб освен дядо ти на магарето возил ли
    те някой друг та си толкова компетентен
  • 37 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Не е лошо от време на време да си опресняваш информацията иначе почваш да ставаш за смях , Първо от този сезон има нови батерии , които издържат цялото състезание и няма да има повече смяна на болиди !!! Второ колко според теб от 660 кг на Ф1 болид се падат на двигател , трансмисия , радиатори , бензинов резервоар (100 кг пълен само за него) и ауспух ??? Май доста повече от 320 , а ?? А пък за шума направо се оля !!! Значи ще сравняваме болид от Формула със шосеен автомобил !!!! Освен дето нямат нищо общо , шума на болида не е от двигателя , а от ТРАНСМИСИЯТА с прави зъби , каквато е и на всички болиди , пистови и рали автомобили с ДВГ , но там просто двигателя е по-шумен и от нея , що не сравни шума от Ф1 и Формула Е ??

    Коментиран от #38

  • 38 Антиелектрика

    2 4 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Да бе, аз ставам за смях, че цитирам нещо конкретно, а ти си много сериозен с твоите кристални топки и простотии?!
    Първо, то ще да е страшно постижение, че една батерия ще изкарва 40 минути състезание.
    Второ, колко мислиш, че тежи един 1,6 литров двигател и ауспуха? Или викаш те електричките нямат радиатор за охлаждане на батериите и нямат трансмисия?
    А можеш ли да четеш изобщо? Много ясно е написано - 320 кг САМО ЗА БАТЕРИИТЕ. Ел.двигателят да не е някакъв антигравитационен компонент и да не тежи. Поредната ти нелепица!

    А най-голямата ти тъпотия е да отричаш РЕАЛНО измерени данни за нивото на шума. Я кажи колко децибела са в Тесла, дай реални данни да ги съпоставим.
  • 39 Nissan

    2 0 Отговор
    DOBRELE STI BRE HORA. Все едно японеца да си намери майстора
    .Карай само японец
  • 40 Батерии

    6 1 Отговор
    Като чета коментарите дотук, единственият недостатък на електромобилите са само и единствено батериите. За радост на едни и съжаление за други, с всяка изминала година батериите стават
    1. по-леки за един и същ капацитет
    2.с по-голям капацитет за единица тегло и обем, от което автоматично следва повече мощност и пробег
    3. По ниска цена за килограм батерия, заради подобрение на технологиите и икономии от мащаба.

    Само въпрос на време е, да се достигне до параметри които всеки си е поставил индивидуално за тегло, цена, пробег и време за зареждане на 100км пробег. Параметри като мощност и ускорение не вярвам да са проблем за някой още на този първоначален етап на развитие на технологиите за съвременни електромобили.

    Коментиран от #41

  • 41 Антиелектрика

    2 3 Отговор

    До коментар #40 от "Батерии":

    Ей, многониковия електрофил, сън не те лови да тролиш и облъчваш денонощно!
    То какво друго ви остана освен да говорите какво щяло да стане в бъдеще. Само, че кристалните ви топчици не вълнуват трезвомислещия и разумен човек!!!
  • 42 Йорджи!

    3 3 Отговор
    Тесла никога не била факт бях прочел един коментар снощи на някой колега от тук присъстващите и той гласеше че всички екектрически автомобили ускоряват така смея да твърдя че е прав! Но никой не желае електро (wc) нищо лично предпочитам бензин и дизел но това е лично мнение въпреки новите еко норми! Не си го представям просто относно тесла повече им отива да правят комютри от колкото автомобили за мен това не е кола а комп!
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Xcgtffgh

    1 1 Отговор
    Не знам какво толкова бистрите, електрички или ДВГ. Докато има гориво за продаване, електричките ще ги гледаме само по клипчетата! После изведнъж и ненадейни технологията ще се развие!
  • 46 ДВГ

    1 2 Отговор
    Ягуар като не можаха да се научат да правят коли, и те се хвърлиха на лесното. Вижте ме как правя 0-100!!!!!Не се научиха че всеки техник(не инженер) в гаража го може това.

    Ако и Порше влязат в този капан са мъртви!!!!

    Коментиран от #47

  • 47 Антиелектрика

    0 2 Отговор

    До коментар #46 от "ДВГ":

    Абе Ягуар да ти кажа, имат такива модели с ДВГ, че не знам как ти хрумно нещо?
    E-type и XJ 220 са автомобилни икони.
    Сега загубиха идентичност, но пък пуснаха XE Project 8 с 600 к.с. които го правят пълен хегемон в класа си и дори новите Alfa Giulia QV, C63 AMG, M3 и RS4 са далеч след него като динамика. Та именно този XE ускорява за 3,3 до 100 км/ч и прави обиколка на Ринга за 7:21 минути - с цели 11 секунди по-бързо от следващия в класа си Alfa Giulia QV.
    Така, че Ягуар си се развиват чудесно, но индийските собственици искат и електромобил, защото в Индия и Китай имат огромен пазар на миксери.

    Коментиран от #48

  • 48 ДВГ

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "Антиелектрика":

    Абе те и ланча имат в миналото ама вече сме 21 век!!!
    За ринга сме го водили 1000 пъти този разговор. Този Ягуар дето ти го споменаваш е като Руските олимпиици тоест назобен за тест на стандартни коли!!!!
    Първо трябва да се научиш да играеш честно и после да играеш играта.
    И освен това го сравняваш с Алфа която не е точно сред супер спортистите нали така. Та въпросът ми е ако си седан защо ти трябват 600 коня под капака????
    За електричките нека да има повече ама не постоянно да се сравняват с тесла и да ми дават 0-100 от сутрин до вечер няма ли друго какво да покажат.

    Коментиран от #49

  • 49 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "ДВГ":

    Защо да не играят честно? Имат си конкуренти във всеки клас - XE vs. 3-er, XF vs 5-er, XJ vs 7-er, E-pace vs X3, F-pace vs X5 и F-type vs 911.
    Какво им липсва, както виждаш си имат вече доста богата гама, включително и миксер.
    И аз съм съгласен да има електрички, но защо трябва да се налагат с диктатура и със субсидии от моите мари, без някой да ме е питал?!

    Коментиран от #50

  • 50 ДВГ

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Антиелектрика":

    Защото на ринга Ягуар не пускат кола която се продава за движения по пътищата!!!!!!

    И после казват вижте ме по-бърз съм от Алфа!!!!!! Ама коя алфа тази дето си я купуваш от магазина нали така!!!!!!

    Тоест сток срещу модифицирана. Е като си я модифицирал ходи на състезания и там покажи колко си бърз.

    Забележи алфата е 375 коня а Ягуара 600!!!!! Та сериина кола компактен седан на 600 коня е безмислено не мислиш ли????А колко струва ягуара с този двигател???

    Коментиран от #51

  • 51 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "ДВГ":

    Стига бе човек, пишеш пълни глупости. Ягуарът си се продава, но просто е лимитирана серия и цената му е над 300 000 лева: https://media.jaguar.com/news/2017/11/jaguar-xe-sv-project-8-worlds-fastest-saloon-car-record-nurburgring-nordschleife-lap

    Освен това Алфата е 510 к.с. и не знам къде сънува тези 375 к.с. с които е поставен рекордът на Ринга с нея, преди Ягуар да го подобрят:
    http://auto.offnews.bg/news/Novini_1/Alfa-Romeo-Giulia-Quadrifoglio-schupi-rekorda-na-Niurburgring-otno_16084.html#ad-image-0

    Не разбирам какъв е този неприязън към тази марка? Лично аз съм карал 7 години евтин Ягуар и бях много доволен от него. Ти ако си имал разочарования с марката е друг въпрос.

    Коментиран от #52

  • 52 ДВГ

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "Антиелектрика":

    Да само дето прочете ли какво пише????

    Първо правят прототип и забележи слагат му:
    full rollcage
    OEM two-seat Track Pack
    OEM Michelin Pilot Sport Cup 2
    Също отзад спойлер като спортен автомобил

    И правят рекорда с това муле преди да се появи истинската кола!!!!!

    След това като правят рекорда правят специална серия от 300 бройки с цена OT 150 000 GBP и казват на тази кола прототипа направи рекорд, но никога не го правят със серииният автомобил!!!!!

    За мен това не е честна надпревара но за 5 минути слава човек е готов на всичко.

    За алфата е моя грешка 510 коня е.

    Коментиран от #53

  • 53 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "ДВГ":

    Всеки си има предпочитания.
    Обаче ми е любимо като чета как електричките били по-бързи на Ринга, без някой да се сети, че абсолютния рекорд е на 35 годишна кола с ДВГ и едва 635 к.с.
    Иначе нито аз, нито ти някога ще караме коли над 500 к.с. заради лобистките еконорми.