Най-евтината Tesla все още се среща доста рядко по пътищата на САЩ, но няколко американски издания вече провеждат дългосрочни тестове на електромобила. За съжаление на Илон Мъск оценките им за потребителските качества на Model 3 не са никак ласкави.
Най-остри критики отправя авторитетното издание Consumer Reports, което директно произнася присъда "непрепоръчителен". От списанието твърдят, че Model 3 страда от "големи недостатъци" на спирачките, возията и контролните уреди.
От Consumer Reports са измерили 46 метра спирачен път от 97 до 0 км/ч, което е "далеч по-зле от която и да било съвременна кола, тествана от изданието". Резултатът на Model 3 е със 7 фута (2.13 м) по-слаб от този на пикапа Ford F-150.
Проблеми по време на дългосрочния тест създавал и големият 15-инчов сензорен екран, от който се управляват всички функции на електромобила. Според изпитателите боравенето с него е изключително сложно, дори елементарна задача като пускането на климатика отнема много време и отвлича вниманието на водача от пътната обстановка.
Слаба оценка получава и комфортът на Model 3. От Consumer Reports намират возията за прекалено твърда, задните седалките - за неудобни, а шумоизолацията при високи скорости - за меко казано неефективна.
От изданието все пак признават, че са впечатлени от динамичните характеристики и пътното поведение на малката Tesla. Model 3 е успял да измине повече километри от който и да било друг електромобил, тестван от Consumer Reports - 563.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 smeh
13:15 22.05.2018
2 пежо
13:24 22.05.2018
3 Христо
Важното е да е електричка, а това, че си се качил все едно на лагерница няма да им прави впечатление на феновете...
13:25 22.05.2018
4 Зомби с квадратно чело
За другото си го знаем, че е от икономия са превърнали една кола в кашон.
13:32 22.05.2018
5 Driving pleasure
Каква е средната скорост, какъв е терена, климатични условия и т.н. Ако целта е да се спечели всеки метър - да сигурно са ги минали, но за нормално ежедневно каране... надали! 16-20 кВ му е разхода и няма как. Дори при по-голямата батерия от 75 кВ това са макс 450-460 км и то изцеждане до 0, което никой нормален няма да го направи щото не може да "долее" на пътя!
Коментиран от #6, #25
13:36 22.05.2018
6 гост
До коментар #5 от "Driving pleasure":
Трябва да се каже, че БМВ и3 се задоволява с 12-14кв/100км без хайпърмайлинг. Та напълно реалистично е да са минали толкова километри. Нереалистично е толко дълъг спираен път да имат, а на този фон е много смешно да я сравняват с М3. Мъск нещо поема по грозен път, вместо да пуска евтината кола, те пускат скъпия двумоторен вариант на двойна цена. Ясно, да пипнат повечето пари от реализирани продажби, но е разочароващо, а това може да навлече вълна от откази.Коментиран от #8, #11
14:12 22.05.2018
7 Jack Bauer
14:23 22.05.2018
8 Зомби с квадратно чело
До коментар #6 от "гост":
То вече има такава вълна. Трика е обаче че може да се замени с С-ка която е по-добра оферта така че хората си вземат С-ката когато им дойде редът за 3ка.14:31 22.05.2018
9 омъскаряване
Днес е тъжен ден за екоджендърите, реалността ги плесна по челото и срита отзад !
14:42 22.05.2018
10 Антиелектрика
Истината лека-полека изплува наяве. Миналата седмица две изгорели Тесли с жертви, днес ниска оценка от независим тест.
Няма нужда да се коментират абсурдите на един болен субект, как спирачките на електричките били уникални не се сменяли накладки.
14:50 22.05.2018
11 Driving pleasure
До коментар #6 от "гост":
Да но I3 е тон и двеста кола, а Model 3 с голямата батерия гони 2 тона... да не говорим каква е разликата в гумите 175ци срещу 225/245 нещо такова и пак тая бълха харчи 13-14 значи за Модел 3 спокойно може да приемем, че в ежедневието отиват 18.Пак казвам може да ги докарат до 560 км, само че насила, с внимателно подбран маршрут, бавно каране и гъделичкане на педала, което в реалността никога не става.
Реалния пробег предполагам ще е около и под 400 км последван от едночасово зареждане за още 300 км
15:10 22.05.2018
12 Driving pleasure
За съжаление това вече не е само при тесляците - тия тъч простотии навлязоха масово и е кошмар даже да си настроиш температурата докато шофираш!
Коментиран от #16
15:18 22.05.2018
13 Зомби с квадратно чело
Обещава да го поправи с FIRMWARE UPDATE.
Дали става само със софтуер или е научил номерата на ФВ ще видим???
16:54 22.05.2018
14 куку руку ку
17:51 22.05.2018
15 За мене говоря
17:53 22.05.2018
16 Зорлем
До коментар #12 от "Driving pleasure":
Ми, те още при прототипите им казаха, че такава глупост като това да си пускаш/настройваш интервала на чистачките след цъкане по менюта на таблета е пълна недомислица, ама Мъск-зомбитата ревнаха, че сме пълни пофани и нищо не разбираме от "модерна" техника и припадаха по изчистения дизайн на таблото.А това с firmware update-а за оправяне на спирачките ако е вярно, то то ще задмине и онази смешна и жалка история, дето Мъск увеличи пробега на Теслите в Пуерто Рико, когато там имаше наводнения/урагани изпращайки им софтуерен update (по Интернет)!
Коментиран от #17, #18
18:32 22.05.2018
17 Зомби с квадратно чело
До коментар #16 от "Зорлем":
https://www.cbsnews.com/news/elon-musk-admits-tesla-model-3-has-braking-problems/Самият Мъск го казва!!!!!
Явно се надява да го оправи чрез електродвигателите защото спирачките няма как софтуерно да ги оправи!!!! Знаем че ел. двигателите имат такава възможност чрез промяна на режима на работа но това едва ли ще се хареса на потребителите.
18:50 22.05.2018
18 Update
До коментар #16 от "Зорлем":
Абсолютно всяка част от този автомобил се управлява от компютъра. Съотношението на класическите спирачки и двигателната спирачка не прави изключение, следователно това съотношение може да се промени чрез настройките на софтуера, по интернет със софтуерен ъпдейт.Самият потребител може да настройва това съотношение и силата на спиране на двигателя при отнемане на педала на газта.
При напълно заредена батерия, регенеративната спирачка не работи, при минусови температури работи слабо първите минути, докато загрее батерията.
Не всеки обаче ги знае тези неща, така че при много рязко натискане на спирачките, е добре да се задействат максималните спирачни свойства на автомобила, въпреки негативното влияние върху батерията.
Зареждането до по-високо напрежение и разреждането до по-ниско от препоръчителното, увеличава капацитета на батерията, но също има негативно влияние върху живота и. В Пуерто Рико, Илон Мъск прецени че живота и здравето на хората е много по-важен отколкото състоянието на батерията и временно премахна ограниченията, като по този начин позволи батерията да се разрежда до по-ниско напрежение и съответно пробега с едно зареждане се вдигна.
Коментиран от #19, #20
19:48 22.05.2018
19 Зомби с квадратно чело
До коментар #18 от "Update":
То ако беше така лесно можеше и мозък да се налива на шофьорите софтуерно и готово:)1.Дори и да усили ефекта от regenerative braking дали батерията ще може да го понесе??? Най-вероятно не!!!
Тогава разхода ще се качи и може и да започне да прегрява щото и без това охлаждането не е силната страна на Тесла.
2.Дали потребителят иска това все пак трябва да си остане изборът от мекотата на настройката а явно поне-най мекият режим е опасен!!!
Най-противното е как с лекота за такъв проблем прави официално обръщение в социална мрежа за 1-2 дена ще пренапишем няколко реда и готово. Отново се затвърждава едно чувство че този човек изобщо не мисли за качеството като си мисли че по-важно е че прави някаква революция като пише някакъв софтуер :)))
Коментиран от #21
20:26 22.05.2018
20 Зорлем
До коментар #18 от "Update":
Ех, за пореден път да кажа, че се радвам, че има кой да ми махне кюфтетата от очите, особено, когато няма нужда.Само да ти кажа под сурдинка, обаче, че ние тези работи ги знаем (не в големи подробности), но, също така, знаем, че, когато със софтуер се мъчиш да "напъваш" хардуер (образно казано) обикновено хардуерът хич не ги обича тия работи и някъде нещо от него "поддава". Ако ли пък издържи, тогава въпросът е защо, аджеба, това не е нормалният му режим на работа.
В случая със спирачките и доста интересно как допълнителното електрическо спиране ще се отрази на охлаждането на мотора и ск. кутия. Или ще гледаме да не се спускаме с Модел 3 по планински проходи? Другият интересен момент е доколко ще можеш да разчиташ на ел. спирачка ако караш "на изпарения" на батерията. Или те ще си оставят винаги допълнително някакъв неснижаем процент в нея "в резерв"?
А колко по-просто щеше да не се правят на толкова отворени и да не отричат всичко, измислено до сега, а? Защото живия живот е доста механичен и аналогов, за разлика от "цифровия пашкул", в който явно живеят и Мъск и боготворящите го!
20:27 22.05.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Зомби с квадратно чело
До коментар #21 от "Зорлем":
Не, мисля че човека ви го написа че пише само с един ник.Антиелектрика е УНИКАТ :).
Коментиран от #24
20:44 22.05.2018
23 Антиелектрика
До коментар #21 от "Зорлем":
Ами не, аз съм аз, а човека си пише с неговия си ник.Явно сме трима съмишленици.
Съжалявам, че направих така да заключат другата тема, дето модел 3 щял да разбие М3, но оня Ш......К направо прекали!
При следващо такова държание от негова страна, пак ще направя така, че да заключват темите.
21:02 22.05.2018
24 Антиелектрика
До коментар #22 от "Зомби с квадратно чело":
Само искам да видите за каква безмозъчност става на въпрос в една тема и как човек може да падне толкова ниско, че да пише с моя ник, защото е мозъчно скопен:https://fakti.bg/technozone/304649-tesla-ne-uspa-da-preobarne-model-x
Ето това са електрофилните тролове!
21:13 22.05.2018
25 Мани бегай
До коментар #5 от "Driving pleasure":
Сигурно са разчитали на рекооперацията и са я карали доста по нанадолнища с бабешко темпо иначе е невъзможно.Коментиран от #28
22:22 22.05.2018
26 Update
Хайде сега да помислим малко, как работят регенеративната спирачки и защо се наричат така?
"Тогава разхода ще се качи " точно обратното е, разхода ще падне!
"Или ще гледаме да не се спускаме с Модел 3 по планински проходи? Другият интересен момент е доколко ще можеш да разчиташ на ел. спирачка ако караш "на изпарения" на батерията. Или те ще си оставят винаги допълнително някакъв неснижаем процент в нея "в резерв"?"
Ами както вече писах, точно обратното е! Проблем е, когато батерията е заредена напълно. Колкото е по изтощена, толкова регенеративната спирачка е по-ефективна!
Спускал ли си някога наживо планински проход? Колко пъти ти се е случвало да натиснеш бързо с все сила спирачките "до ламарината" при движение със 100км/ч , може би в завой? Как реагира автомобила?
Знаеш ли какво е електрически ретардер и за какво основно се ползва ?
Коментиран от #27, #32
22:43 22.05.2018
27 Зомби с квадратно чело
До коментар #26 от "Update":
Абе мунчо тази батерия да не е бездънна яма дето може да я пълниш с колкото изпражнения може да надраскаш във форума???Нали има някаква скорост на заряд над която тя ще прегрее, що не пробваш да заредиш батерията си за 5 секунди от 0 до 100% да те видя???
Като си необразован дивак от някое бангладешко племе не се обаждай, то ако беше толкова лесно Мъск нямаше да е в това положение.
Ама ти беше ония дето тръгваше от София и като пристигне във Варна 0 кВч изразходва щото колкото енергия отивало да ускори толкова и да спре :)))
Или дето добавяше 200кг отгоре и колата му харчеше по-малко заради регенерацията пълен неграмотник.
Коментиран от #29
23:01 22.05.2018
28 Update
До коментар #25 от "Мани бегай":
Защо си мислиш, че не е възможно? Пробегът умишлено се рекламира 500км, въпреки че тестовете на сертифициращите органи са показали повече. Ето ти линк на английски и преводhttps://electrek.co/2017/10/26/tesla-model-3-range-charging-capacity-underselling-epa-document/
"Tesla рекламира гамата на модела 3 с батерия "Long Range", която е на 499 километра (310 мили) с едно зареждане.
Рекламираният диапазон на изцяло електрическо превозно средство в САЩ обикновено е обхватът на EPA цикъл.
При модела 3 документът разкрива, че превозното средство е постигнало обхват от EPA цикли от 537 километра, но Тесла поиска от СИП да намали официалния диапазон до 310 мили.
Промяната се нарича "Tesla Desired Range" и въпреки че не е обяснено защо са поискали това, то вероятно ще увеличи точността на рекламираната гама за повечето собственици."
И от същата статия, мощността с която може да се зареди батерията, без негативни последици:
"Това е особено интересно, като се има предвид, че рекламната скорост на Tesla за зареждане за модел 3 всъщност е малко по-бавна от модела S и модел X.
И все пак ток на зареждане за постоянен ток "до 525А" при 400 волта би означавало мощност за зареждане от 210 кВт, което е значително по-висока от сегашната скорост на зареждане на модела S / X от 120 кВт."
23:05 22.05.2018
29 Update
До коментар #27 от "Зомби с квадратно чело":
A ти да не беше онзи, който не вярваше, че модела с два двигателя ще има по-добро ускорение, защото втория двигател щял да добави допълнително тегло? Доказаха ли ти, че грешиш? Защо не се хвана на бас, като се обзаложих, че ще са под 4 секунди?При обявени 3,5 секунди с ролаут, познай колко ще са реалните? Реалността май настъпва по-бързо, отколкото можете да понесете!
Юли месец и той идва, да видим дали ще се сбъдне светлото ви бъдеще, в което обещавате и сте убедени, че токът от АЕЦ Козлодуй че падне отново под 3 ст/квч.
Може да сметнеш за колко време ще ускори до 100км/ч 1700кг автомобил с 210 киловата. Течно за толкова ще може и да спре само благодарение на двигателя.
Коментиран от #30
23:19 22.05.2018
30 Зомби с квадратно чело
До коментар #29 от "Update":
Ти си толкова необразован че чак ме е срам да говоря с теб!!!!Все едно един осмак да ускорява по бавно от 4 цилиндров двигател???
Еми нали увеличаваш и мощноста с допълнотелният преден мотор бе гунчо:)))))) Малеееее мале колко си зле не е истина.
Ако ще и 2 секунди да го направят това не го прави добър семеен автомобил щото е кашон на колела а на писта е слон в стъкларски магазин. Става само да се състезаваш с майки с деца на светофара, ама за зомбита е ОК. Нищо че кола от сорта на ГОЛФ спира като голям ПИКАП!!!!!! това за неграмотника е добре нали трябва естественият отбор да ви отсява.
23:34 22.05.2018
31 Чиста реклама
Аз ще чакам електричка от дачия японско френско технология за под 15 —10 облекчения .:):):)
01:19 23.05.2018
32 Зорлем
До коментар #26 от "Update":
Щом говорим за спиране, хеле пък аварийно, а не за просто забавяне, този филм с регенерацията общо взето не се прожектира. Няма нито време, нито разстояние. В такива случаи, направо минаваме към реверсивно спиране, или казано по американски - plugging. А за него си трябва ток. И то доста ток. И много охлаждане на мотора!Да не говорим, че да имаш две системи за спиране и механичната от тях да не е в състояние самостоятелно да направи достатъчно добро аварийно спиране е чутовна проектантска недомислица. Добре, че проектантите на асансьори не мислят като проектантите на Тесла. Както и тези на влакове.
Коментиран от #33
07:12 23.05.2018
33 Update
До коментар #32 от "Зорлем":
И пак е точно обратното на твърдението ти. При скорост 100 километра в час, мощността при спиране на 1700 кг е доста повече от 210 киловата, така че регенерацията не може да я поеме самостоятелно, в случая с един двигател, двигателя също има мощностен лимит.Регенерацията не може да се използва само за напълно спиране на автомобила при много ниски скорости, но е пълна глупост да използваш ток за да спреш при положение че спирачките си вършат перфектна работата за тази цел.
Цялото спиране може да се извърши и само и единствено с механичните спирачки, но тяхното действие се намалява умишлено за да се възползва от регенерацията, което не е окей при аварийно спиране. Както вече няколко пъти споменах има случаи в които регенерацията не работи, така че механичните спирачки са проектирани да се справят с всички ситуации самостоятелно.
Ъпдейта който ще направят най-вероятно ще се отнася само и единствено за аварийно спиране. Вероятно скоростта и силата с която се задейства педала ще е отправната точка.
Да говориш за прегряване на системата при аварийно спиране пък е абсолютна глупост! Знаеш ли какъв е обема само на топлоносителя? При аварийно спиране не можеш да го загрееш и с един градус. Топлинната енергия е една и съща при аварийно спиране на два автомобила с едно и също тегло независимо от двигателя. Къде се събира и как се охлажда топлинната енергия при аварийно спиране на автомобила ти? А при спускане на проход?
Коментиран от #34, #40, #47
08:09 23.05.2018
34 Зорлем
До коментар #33 от "Update":
Е, щом онова огромно животно, наречено Форд Ф-150, спира по-добре само с механични спирачки, значи очевидно тези на Модел 3 нещо не са сметнати като хората. Все пак тежи над 2 тона в най-лекия случай!И сериозно ли питаш къде отива топлината от спирането с механични спирачки? Да ти подскажа - що е то вентилиран спирачен диск и с какво се яде? След това можем да поразмишляваме и на тема, "За чий .... се слагат спирачни апарати и дискове на всяко колело, а не само един на кардана например".
Коментиран от #43
09:59 23.05.2018
35 TSLA
Чacoвe пo-ĸъcнo глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop cъoбщи и peзyлтaт oт пpoвepĸaтa: пpoблeм c ĸaлибpaциятa нa АВЅ cиcтeмaтa пpи няĸoи мoдeли. Πo дyмитe мy, тoвa мoжe дa бъдe paзpeшeнo чpeз oбнoвлeниe нa пpoгpaмнoтo oбeзпeчeниe нa Моdеl 3, ĸoeтo щe бъдe гoтoвo дo дни.
09:59 23.05.2018
36 гост
10:40 23.05.2018
37 гост
Коментиран от #38, #42
10:52 23.05.2018
38 TSLA
До коментар #37 от "гост":
Чacoвe пo-ĸъcнo глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop cъoбщи и peзyлтaт oт пpoвepĸaтa: пpoблeм c ĸaлибpaциятa нa АВЅ cиcтeмaтa пpи НЯКОИ мoдeли.При положение, че миналата година, поточните линии не работиха и сглобяваха много неща на ръка, е нормално да има какви ли не отклонения в първите излезнали бройки. Самият Илон Мъск призна че оттогава са подобрили качеството с 40%, което в прав текст значи, че първите са били некачествени. Точно затова ги продаваха първо на служителите си. Те са по-скоро бета-версия на модел 3. До няколко месеца автоматизацията ще е пълна и всички излезнали автомобили ще са с напълно еднакви качества. Целта е най-доброто качество в сравнение с останалите производители. Лично аз се съмнявам да го постигнат, но със сигурност ще подобрят сегашното.
11:10 23.05.2018
39 Зомби с квадратно чело
И недей сравнява С със 3 щото разликата е от земята до небето едното беше направено да привлече хората а другото само за да ги скубе, икономия дори от спирачките нямам думи.
11:17 23.05.2018
40 Зомби с квадратно чело
До коментар #33 от "Update":
1.Зомби недодялано какви 210 кВ как ще ги натъпкаш в тази батерия, нали повечето ще го изгубиш като топлина и разхода ще се качи от пропуснати ползи. Затова Мъск си е настроил системата макс. да регенерира енергия а не на макс. да спира от регенерация бе неграмотник.2.Зомби ти карал ли си ел. кола че говориш такива глупости и просотии???Колата си има два педала ако искаш регенерация отпускаш педалът на газта, наложи ли ти се да използваш педала на дисковите спирачки последната мисъл е регенерацията какви настроики какви 5 лева необразовано тролче???
3.Ако някой ми сложи 20 цолови джанти на колата и спести от спирачки така че колата ми да спира като ТИР ще го пречукам, обаче ти си доволен важното е как ще ускориш а не как ще спреш щото и без това дървото ще те спре.
Коментиран от #41
11:32 23.05.2018
41 Update
До коментар #40 от "Зомби с квадратно чело":
Съчувствам ти за квадратното чело на зомби, но не мога да ти помогна! Твоето си е природна даденост!Въобще не е трудно в нашите дни да се образоваш дори по интернет, преди да тръгнеш да спориш, особено ако си решил да обиждаш някого, защото когато не си прав същите обиди се връщат двойно но към тебе, защото не е срамно да не знаеш нещо, но е адски срамно да крещиш на всички за своето незнание и да ги обиждаш защото ТИ не знаеш нещо.
1. Ефективността на цялата система е над 90%, така че в топлина могат да се изгубят само 10%, а другите 190 киловата да се върнат в батерията при спиране. Само на тебе може да ти дойде на ума, че от връщане на енергия в батерията, разходът на енергия за изминат километър на електромобила ще се повиши! На практика колкото енергия се върне все е от полза, без значение от КПД!
2. Правиш ли разлика между регенеративна спирачка и регенерация от моторна спирачка? Очевидно за тебе това е едно и също, само че като си махнеш крака от педала на газта активираш моторната спирачка, а като натиснеш спирачката, активираш регенеративното спиране, което намалява скоростта доста по агресивно, като в същото време зарежда батерията.
3. Ако забеляза, проблемът е бил в настройките на ABS за първите модели излезнали от завода, които така или иначе бяха Бета версии и се наблюдаваха за детски болести. Вероятно ще излязат и други детски болести, на това е нормално за всеки автопроизводител!
Коментиран от #44
13:45 23.05.2018
42 Зорлем
До коментар #37 от "гост":
"... та странно е как само това списание успява да докаже някаква слабост, която самите собственници не улавят..."Из чуждестранните медии, т.е. американските, пише, че и някакво друго "списание", наречено Edmunds, имат подобни забележки към въпросния Модел 3.
13:51 23.05.2018
43 Update
До коментар #34 от "Зорлем":
Точно затова ми беше въпроса къде отива топлината при спиране. След като всичката топлина успява да се акумулиране и след товапасивно да се разсее в толкова малки като обем дискове, е смешно да поставяш под въпрос проблем със загряването на няколко литра охладителна течност, която се охлажда активно с вентилатори и е проектирана да охлажда двигателите с много по-голяма мощност, за много по-дълго време отколкото пет секундното спиране! Колкото и да е голяма мощността, енергията е малко защото енергията е равна на мощността по времето, а времето за аварийно спиране е много кратко, като по-голямата част се поема от спирачните дискове.
Вече ти отговориха, че проблемът не е в хардуера, а в софтуера, така че ще спестя повтарянето. Явно хардуера е проектиран правилно за добро спиране само със спирачки.
14:06 23.05.2018
44 Зомби с квадратно чело
До коментар #41 от "Update":
ХаХа ето го поредният необразован коментар не те ли е срам да пишеш такива глупости???1.Как ще набуташ 190 кВ в една батерия за едни 10 сек. ти нормален ли си бе зомбирано безмозъчно същество????90% ти е мозъчното отсъствие прочети малко колко енергия може да възстановиш от regenerative braking и то при оптимално спиране а не на макс!!!!!
Ти си толкова безмозъчен че не можеш да разбереш че ако имаш едно шише с тясно гърло и леген с вода има значение дали ще изсипеш легена с вода отведнъж или плавно, вземи ходи малко на училище вместо да се излагаш тука.
2.Ще ти го кажа като на безмозъчен плазмодии на ТЕСЛА като натиснеш педала на спирачката активираш НАКЛАДКИТЕ, СЕГА РАЗБРА ЛИ ЗОМБИ НЕУКО???
3.Дай линк, вместо да говориш много.
Хайде сега ходи да удрях главата в земята че челото трябва да е квадратно така доказваш преданоста си към идола :)))
14:29 23.05.2018
45 Update
2. На всеки електромобил хибрид че дори и електрически велосипед, контролерът е свързан и към педала за спирачките и активира регенеративната спиране при леко натискане на спирачките.
https://youtu.be/pqRlkAYLDZs
Изгледай този клип, като най-интересното започва на първата минута, а на 1:20 са показали нагледно Как се разпределя въртящият момент при по-ниски обороти, когато отрицателния въртящ момент на двигателя не достига за спирането на автомобила! Ако забелязваш клипа се отнася за всички електромобили и хибриди. После блъскай челото, викай че Илон Мъск е глупак, блъскай челото блъскай челото и викай че Тесла са боклуци, блъскай челото, и се хвали колко си умен, а всички останали простаци. Дано ти дойде акъла в главата. А дано ама надали, то вече ти е квадратно както се хвалиш, но резултат никакъв!
3. https://www.cnbc.com/2018/05/22/teslas-musk-admits-model-3-braking-issue-promises-fix.html
Calling the review "very strange," Musk also said that the variability in stopping distance was due to an ABS
Коментиран от #48
15:00 23.05.2018
46 Update
Calling the review "very strange," Musk also said that the variability in stopping distance was due to an ABS (Anti-Skid Braking System) calibration algorithm.
"The CR braking result is inconsistent with other reviewers, but might indicate that some Model 3s have longer braking distances than others," he said.
Определено проблемът е софтуерен, след като един и същ модел спира и за 36 и за 46 метра, при един и същ хардуер.
15:02 23.05.2018
47 гост
До коментар #33 от "Update":
БМВ и3 също има подобен проблем, поне в първото поколение. В зависимост от температурата ба батерията и нейния заряд регенерацията не е постоянна величина и не спира винаги еднакво. Та в този случай именно регенеративното спиране е разковничето, защото от КР казват, че колата се тества 6 пъти подред с екстремно спиране и при 4тия път е станало проблем с много дълъг спирачен път.Ако гледате ревюта на коли ще видите, че дори спортни коли като БМВ З4 на писта дават проблеми при силно натоварване на спирачките. Затова си има специални спирачки за спорт и подобни неща. В релани условия това със спирането на Тесла 3 няма как да ти се случи, но е добре, че е изтествано.
Коментиран от #49
16:10 23.05.2018
48 Зомби с квадратно чело
До коментар #45 от "Update":
1.Абе зомби първо покажи ми някой да заражда батерията на Тесла 3 със 210 кВ и тогава ще знаеш много и второ как ще сравняваш зареждането от Супержарджера с регенерацията това само в болният ти мозък може да се роди. Дай да видим линк със регенерация повече от 60 KW?????????????Чакааааааааааааааааааааам.2. Ти разбираш ли изобщо Английски :))))) Пусни си клипа от 1:35 и после удряяяяяяяяй здраво челото в земята щото пропусна поредната молитва.
3.Може би е софтуерен проблем ама може и да не е казал КОЙ??? МЪСК.
Проблемът си е проблем и то голям щото тези хора като се натряскат в теб после кой ще е виновен. QA/QC на този човек го няма никакъв единственото което знае е да прави софтуер и да го обвива в целофан. Е в Тесла 3 опаковката е кашон.
Коментиран от #50
16:15 23.05.2018
49 Зомби с квадратно чело
До коментар #47 от "гост":
Напротив има как да се случи:1.Ако батерията е над определен процент примерно 85%.
2.Ако температурата и не е подходяща примерно при студено време или ако е загряла от екстремно каране.
Същото е и при ускорението, тези данни дето ти ги дават са при оптимално състояние на батерията тоест определена температура и пълна.
16:20 23.05.2018
50 Update
До коментар #48 от "Зомби с квадратно чело":
1. Абе умнико, мислиш ли че батерията разбира дали я зареждаш от supercharger или от регенеративна спирачка за да загрява повече или по-малко? Батерията се загрява от тока който протича през нея. След като е сертифицирано от ЕРА, както писах в 28-мо мнение:всъщност е малко по-бавна от модела S и модел X.
И все пак ток на зареждане за постоянен ток "до 525А" при 400 волта би означавало мощност за зареждане от 210 кВт, което е значително по-висока от сегашната скорост на зареждане на модела S / X от 120 кВт."
След като охладителната система на батерията е проектирана да се зарежда с 210 киловата, Ще ми обясниш ли по каква логика ще се прегрее за 10 секунди от някакви си 60 кв? Това само някой с квадратен мозък без гънки може да го измисли!
2. Какво има да гледам? Това ти го казах още преди няколко мнения, когато твърдеше че натискането на педала на спирачката по никакъв начин не влияе на регенеративното спиране, а регенерация се осъществявала единствено и само при вдигане на крака от педала на газта.
Коментиран от #51
17:08 23.05.2018
51 Зомби с квадратно чело
До коментар #50 от "Update":
Това беше тъпизъмът на века, кух си като празна лейка.Вземи зареждай батерията с 100 волта и после със 1000 да видиш пука ли и, ти на колко си години?????
Не ми давай някакви теоретични данни дай ми линк как тесла регенерира повече от 60кВ и после пробвай да видиш при екстремно спиране 100-0 за 5 сек и при 100-0 за 30 сек дали няма да има разлика!!!!!!!!!
Ти се правиш вече на дръж ми шапката не казвам че ще прегрее слушай внимателно сега: ЩЕ ПРОПУСНЕ ДА РЕГЕНЕРИРА ПОВЕЧЕ ЕНЕРГИЯ!!!!!!!! тоест пропуснати ползи разбра ли сега???????
2.Само ти караш колата като натискаш двата педала едновременно!!!! Нормалните хора отпускат газта започва регенерацията, и после натискат спирачката която трябва независимо дали работи или не регенерацията дори и да е на 0 дисковете да са оразмерени да спреш колата!!!!!!!! Тесла е спестила пари от хубави дискове но не и от 20 цолови джанти за красота!!!!!!!!
Какво мислиш че специално прави Телса обръща полюсите ли като натиснеш спирачката не ставай смешен :))).
Регенерацията започва когато плъзгането е по-малко от 0 а бреикинг мода когато е по-голямо от 1.
Коментиран от #53
17:46 23.05.2018
52 Валери
10:18 24.05.2018
53 айай
До коментар #51 от "Зомби с квадратно чело":
Най добрата спирачка е ел. мотор в режим на генератор.Зарядът на батерията няма никакво значение,тъй като има съпротивителен товар,който поема част от енергията,а електрониката разпределя товара между батерията и товара.По този начин може много точно да се регулира спирачното усилие.Механичните спирачки са само дублиращи.Коментиран от #54, #56
18:17 24.05.2018
54 Зорлем
До коментар #53 от "айай":
Всъщност най-бързо ел. мотор спира като се опиташ да го завъртиш на обратно, за което си трябва допълнително ток (доста при това!) и яки части, за да издържат на загряването.Коментиран от #55
20:22 24.05.2018
55 айай
До коментар #54 от "Зорлем":
Най бързо спира като се даде на късо захранващия кабел,но има опасност да се разруши ротора!Пробвал съм с постояннотоков ел. двигател.От 10000 оборота до 0 за няколко десети от секундата.21:17 24.05.2018
56 Зомби с квадратно чело
До коментар #53 от "айай":
Не не е вярно!!!!Съвсем накратко щото ако са пропуснати основите после всичко е изтървано:
Основни 3 режима които се определят според хлъзгането:
1.Двигателен: Хлъзгане между 0 и 1. При тесла се използва като се натисне педала на газта.
2.Генераторен режим: Хлъзгане по-малко от 0. При Тесла колите се използва като се отпусне педала на газта до определена мин. скорост след която не действа.
3.Спирачен режим: Хлъзгане по-голямо от 1. При този режим посоката на въртене на ротора е противна на посоката на въртящото се магнитно поле!!!!! На теория може да се използва, нооооооооо при ТЕСЛА колите не се използва, защо сам си отговори.
При натискане на спирачката се съчетава генераторен режим от отпускането на педала на газта и контролер следи да е на МАХ до колкото може + дисковите спирачки. Дори и поради не-добро състояние на батерията или друга причина спирачният ефект от генераторният режим да е 0 дисковите спирачки трябва да са оразмерени да спрат навреме!!!!!!!! 20 цолови джанти определено са предпоставка за това стига да не се пестят пари за хубави дискове!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
23:21 24.05.2018
57 айай
Коментиран от #58
10:03 25.05.2018
58 Зомби с квадратно чело
До коментар #57 от "айай":
Оле мале ЕЛЕКТРИКА това е най-срамният ти пост писан някога :))).Тотално неразбиране как работи индуктивният двигател!!!!!!
Как да няма значение батерията къде ще отиде тока който генерираш, а ако статора го дадеш на късо а ако го дадеш с безкраен товар?
Върха обаче е цитирам:
Накъде се върти полето на никой не му пука:))) На двигателят му пука, всъщност това е в основата на двигателят който ти тотално не познаваш(затова се нарича индуктивен), това доказва че си ЕЛЕКТРИКА :))))).
Ще ти го припомням този цитат всеки път като напишеш някой коментар, БИСЕР НА БИСЕРИТЕ :))).
11:09 25.05.2018
59 айай
Коментиран от #60
13:21 25.05.2018
60 Зомби с квадратно чело
До коментар #59 от "айай":
Това в колата Тесла ли или по принцип може да се направ или в твоята космическа каручка от факултета .Коментиран от #61
14:36 25.05.2018
61 айай
До коментар #60 от "Зомби с квадратно чело":
Пич,това е една от базовите схеми във веригата регенеративен мотор-акумулатор-товар-спирачка.Аз нямам достъп до схемата на Тесла,но и ти нямаш.Те ще дадат само блоковата схема за сервизите,а писанията по интернет са само литература.Даже да разглобиш силовата електроника част по част,пак нищо няма да разбереш.Полупроводниковите елементи ги няма в справочниците.Все пак законите на електротехниката и натрупаната схемоехника последните сто години не могат да се избягнат.Тепърва ще има заявки за патенти и лицензи.Електромобила днес не е съвършен,но има възможности за подобрение,особено безопасността на батерията,а и няма алтернатива.17:24 25.05.2018