14 Юни, 2018 11:02 30 026 28

Кои модели се обезценяват най-бързо?

  • обезценяване-
  • класация-
  • рейтинг

Прието е да се смята, че нов автомобил губи между 20% и 30% от стойността си още с напускането на дилърския център, от който е купен. Това може да не се харесва на собствениците на нови автомобили, но е чудесна новина за търсачите на изгодни сделки на вторичния пазар.

Американският сайт iSeeCars състави класация на моделите, които се обезценяват най-интензивно на третата година след покупката. В рейтинга попадат автомобили, които губят между 46% и 52% от стойността си като нови при средно ниво на обезценяване за пазара от 35%.

Без особена изненада в списъка доминират луксозни модели, начело с BMW 5er. След 3 години експлоатация баварският седан струва едва 47.4% от цената си като нов. Щутгартският му конкурент Mercedes-Benz E-Klasse също губи доста от стойността си. 36 месеца след излизането си от салона той струва почти наполовина по-евтино. Сериозно обезценяване се наблюдава също при BMW 3er (49.8%), Audi A3 (47.9%), Cadillac SRX (47.2%) и Buick Enclave (46.8%).

Лидер при достъпните модели е Volkswagen Passat, който за три години губи 50.7% от стойността си. Недалеч след него е Ford Taurus (49.7%), за който експерти предричат още по-силно обезценяване след решението на Синия овал да прекрати продажбите на леки автомобили в САЩ. На трето място при бюджетните предложения с 48.4% поевтиняване за 36 месеца се подрежда Chrysler 200. От iSeeCars препоръчват на търсачите на изгодни сделки да потърсят също Volkswagen Jetta (48.1% обезценяване), Mazda6 (45.9%), Ford Focus (45.7%) и Kia Forte (45.4%).

Прави впечатление, че практически всички рекордьори по обезценяване в класацията са седани. Това обаче не значи, че няма SUV-та и кросоувъри, които поевтиняват повече от средното. Освен споменатите Cadillac SRX и Buick Enclave интерес за ловците на изгодни покупки биха представлявали Mercedes-Benz ML-Klasse/GLE (46.2%), Lincoln MKC (44.3%) r BMW X5 (44.1%). Сред по-достъпните модели си струва да се обърне внимание на GMC Acadia (43.1%), Kia Sorento (42.9%) и Buick Encore (42.8%).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бичето

    118 18 Отговор
    Алооо тука е Европа пак му цъкате американски статистики
    Айде намерете BMW 2013 обезценена на 50%...…

    Коментиран от #8, #9, #10, #20

  • 2 Даммммм

    65 4 Отговор
    Гледах клип на един руснак който направи експеримент. Купи нова Мазда 6 ,излезе от автосалона и обяви същата цена..Имаше обаждания и интерес но потенциалните клиенти предлагаха с по 10-20% по ниска цена от посочената. Нищо че Маздата беше само на 30 км.

    Коментиран от #4

  • 3 Аксел

    46 5 Отговор
    Истината е, че най-болезнена е обезценката на скъпите коли. Не е както е било едно време. Френските и Италянските също се обезценяват сравнително по-бързо.
  • 4 Гост

    32 7 Отговор

    До коментар #2 от "Даммммм":

    Ами нормално - ако трябва да плащам същата цена като от дилъра ще отида при дилъра - ще си избера цвят, екстри и т.н.

    На руснака колата - извинете ама каквот - таквоз. Редно е да е по-евтина
  • 5 111111111111

    98 4 Отговор
    Истината е много по-проста, богатите си купуват скъпи коли, след няколко години ги продават и купуват пак нови, те не търсят кой знае каква печалба а бърза продажба, защото старата само му пълни гаража. От друга страна бедния човек едва е съпрал пари за евтината си кола и росле като я продава и търси максимално висока цена ако ще да я продава с месеци. Ако и на бедния му бяха пълни джобовете нямаше да се вживява толкова. Това е простата истина.
  • 6 656

    15 3 Отговор
    А ми това са най търсените марки и да заминават по бързо
  • 7 Julio

    31 2 Отговор
    Навсякъде по света скъпите стокови модели се обезценяват по-бързо от евтините стокови модели. Независмо дали става въпрос за Щатите, Европа, Изтока и т.н.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Gost

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "Бичето":

    Ам че пълно ееее
  • 10 sra

    3 6 Отговор

    До коментар #1 от "Бичето":

    Ето ти:
    https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21528700402822348&slink=7bl4bi
    х5 с големия дизел през 2013-та е струвал поне 114К лв, ако не и повече.
  • 11 onq s konq

    10 1 Отговор
    Ако някой очаква ДЕЙСВИТЕЛНОСТТА ДА СЪВПАДНЕ С ТВЪРДЕНИЯТА НА СТАТИСТИКАТА...значи НИКОГА ДА НЕ СИ КУПИ КОЛА!
  • 12 пейо

    39 2 Отговор
    Само в България 18 годишен ГОЛФ или ауди може да струва 5-7 000 лв

    Коментиран от #13

  • 13 dsadsa

    24 2 Отговор

    До коментар #12 от "пейо":

    Нали, още по-чудно ми е че има хора да ги дават тези пари за 17-18 годишни коли
  • 14 Комбина

    36 1 Отговор
    Извода е стар, почти колкото автомобилостроенето: Инвестицията в кола е тежка загуба.
  • 15 Нова кола

    31 7 Отговор
    Истината е,че високия клас коли се обезценяват най-много.Причината е страшно скъпата им поддръжка.Такава кола излезе ли от гаранция,не е рентабилно да се поддържа.-това си е истинска финансова катастрофа.А и те се карат най-много, навъртат километри много бързо.Затова,автомобил до 25-30 хиляди лева от магазина,и без излишни префърцунени екстри като климатроник,дистроник и тема подобни.Достатъчен е обикновен климатик и радио с USB.Ръчка,атмосферен бензинов двигател до 74 KW.Евтина поддръжка и висока надеждност.Това е разбира се ако искате да карате.Ако искате да се показвате пред съседите,купувате си някой "премиум" и го паркирате пред панелката,да стои там.Щото освен до сервиза и до кафето,друго каране надали ще издържи.
  • 16 Наблюдател

    11 2 Отговор
    голям анализ, няма що. Цяла страница за нещо, което може да се каже с едно изречение. Скъпите коли се обезценяват наполовина за около 3 години. Много думи, а зад тях азбучна истина и нищо ново.
  • 17 Чочо

    18 2 Отговор
    Това е статистика за САЩ.Никой не казва,че има нещо общо с България.Тук,някой си купува 20годишен курник за 3000лв.,кара го 3 години и иска да го продаде за 2800,защото го бил поддържал....ха-ха-ха.Няма такава държава....
  • 18 Шаран БГ

    11 1 Отговор
    Само Голфа у Перник и наоколо е БЕЗЦЕНЕН !!
  • 19 Шаран БГ

    5 1 Отговор
    Само Голфа у Перник е БЕЗЦЕНЕН !!
  • 20 Антон 1

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Бичето":

    Моята вече е такава !
    Даже под 50 %за съжаление !
    Отвори мобилето .де и виж петица 2013 , колко струва и аналога и като нова ! Повече от 50 процента е обезцемяанвто ! Пет годишна кола е ,без гаранция /даже и удължена / ! И най-важното - в края на ресурса си за съжаление .
    Има хляб в колите с по-кратки сервизни интервали ! Другото е служебни -скраб !
  • 21 Антон 1

    1 0 Отговор
    Пример :

    https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11505483415118484&slink=7bt1mz
  • 22 Статистика

    1 3 Отговор
    Всички класове коли се обезценяват процентно еднакво!!!!!
    Да и статистиката го показва!!!!
    Обаче 20% от 10000 е 2000 а 10% от 100000 е 20000. Обаче и за един милионер 20000 е същото както и за мизерника 2000. Извода относително всичко е еднакво.
    Има търсени коли и боклуци търсените се обезценяват по-малко независимо от марката и класа.
  • 23 АЛ КУРОПАТКИН

    1 4 Отговор
    купуваш стар мерцедес за 6-7 хиляди но подържаш кола която е струвала 160000
  • 24 гощо

    0 0 Отговор
    Преди 2-3 години имаше за европа подобна извадка. Беше си направена по класове. Помня,че при малките Тойота Ярис най малко се обезценява а при премиум Ауди А6 си държеше цена най много. При СУВ-овете мисля БМВ Х5
  • 25 Popov

    1 1 Отговор
    От момента в които изкараш автомобила от магазина цената е с 10к на долу. До 5-та година обезценяването е поне 30%.
  • 26 mccrypt

    0 0 Отговор
    Да разочароваме търсачите на изгодни сделки на вторичния пазар!
    Не продавайте!
  • 27 Кибик

    1 0 Отговор
    Лексус е премиум марка, но нещо не я виждам в списъка.
  • 28 Mildredlew

    0 0 Отговор
    ХОТИТЕ ЗАРАБАТЫВАТЬ 250 000 руб. в один мес.?
    Открывайте прибыльный магазин спортивного питания с гарантией прибыли!
    Иначе мы ВЕРНЕМ ДЕНЬГИ !!!
    Твой город пока открыт, спешите!
    Наши франчайзи запускают уже второй и третий магазины.
    Это лучшее предложение с стране !!*!*!
    Подробнее по ссылке https://clck.ru/EYMbe
    Будь на волне! Вступай в команду лидеров рынка!

    https://clck.ru/EYMb8 - Зарабатывай 250 тыс в меся с гарантией на франшизе спортпита