11 Август, 2018 10:00 6 853 15

Броят на новозакупените коли в Германия спада значително

  • авто-
  • германия

Германските автопроизводители ще продават значително по-малко автомобили през следващите дванадесет месеца. Това става ясно от настоящия индекс на остъпките, който бива публикуван всеки месец от водения от автоексперта Фердинанд Дуденхьофер Car-Center към Университета в Дуисбург-Есен. От 2006 г. до 2017 г. в Германия се продават средно по 1,62 милиона коли на половин година. През 2017-та има ръст в стойността до 1,72 милиона. През първата половина на 2018-та пък продажбите възлизат на 1,84 милиона. За последните 6 месеца на тази година обаче изчисленията на Car-Center предвиждат броят на новопродадените автомобили да падне до 1,56 милиона. Този спад ще продължи и през първата половина на 2019-та. Според прогнозите за този период ще бъдат закупени около 1,54 милиона нови коли.

Причината за спада в продажбите е значително по-малкият брой стимули за купуване. През август 2017 г. автомобилните производители наводниха пазара с премии при закупуване на нови по-екологични автомобили. Те предлагаха дори изкупуване на стари автомобили. Главната причина за това, разбира се, бе разразилият се миналото лято дизелов скандал. Броят на тези премии, различни отстъпки и други промоции възлизаше на 561 до юни 2018-та включително. През юли обаче 90 от тях отпаднаха, което съответства на спад от 16%. През идните месеци се очаква още намаляване на допълнителните стимули за закупуване на нов автомобил.

"Бумът през последната година бе осигурен чрез високи отстъпки", се казва в анализа на Car-Center. Поради високите стойности на продажбите пазарът на автомобили е до голяма степен "наситен". Именно заради това очакваният спад е абсолютно логичен.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Еее

    6 1 Отговор
    Да идат в бг-то за евтини дизели😂
  • 2 Tribal

    10 0 Отговор
    Е кво прайм сега....Сетих се ще купуваме само нови от корекома.Нали така искат и Европа и правителството.
    Пари като шума,ама пустата коза ги изяде.Оп тя имаше чума ...
  • 3 гост

    7 8 Отговор
    Някои умници-дръвници ревяха на умряло , че Тесла се продавала заради субсидиите !!! А умрелите ДВГ-та с какво са продават ? Опсссс , изненадааааа , пак били със субсидии , ама от самите "стогодишни" !!!! Ти да видиш , накъде върви тоя свят !!!!

    Коментиран от #5

  • 4 бабини цървулщини

    14 1 Отговор
    "Броят на НОВОЗАКУПЕНИТЕ коли в Германия спада значително".Н-О-В-О-Д-О-Ш-Л-И-Т-Е манговци не помагат ли на баба си?Не купуват ли нови коли?Няма ли полза от тях?Пуснали я баба на американски пазар коли да продава.....А тя тръгнала ментета-дизели да пробутва и набутва!!Америка и била крива!!Тръмп и бил виновен!!!Нови АВЕРИ имала....Нови "ЕВРОПЕЙЦИ" идели, идели, идели......пари получавали,хапвали,пийвали....Куха ГДР-ейска лейка.Много бързо забрави кой,как и за колко продаваше коли в СОЦ-а.
  • 5 Мартин

    9 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Когато Тесла вземе да продаде 1,5 милиона коли за година по целия свят, тогава ще си говорим. Дотогава - мълчи куче! Колкото и да лаеш сега, Тесла все още е бутиков производител, продаващ по няколко десетки хиляди коли на година.

    Коментиран от #9

  • 6 Хасан

    2 2 Отговор
    Втория най голям пазар на немски коли е ..Турция ...а там вносното е вече скъпо...и бумеранг

    Коментиран от #7, #8, #11

  • 7 Мършата

    16 1 Отговор

    До коментар #6 от "Хасан":

    В Турция не купуват немски коли, защото нямат КЛИЗМАтроник и бидетроник. Отсъства и електроибрик!
  • 8 гост

    8 2 Отговор

    До коментар #6 от "Хасан":

    Това сигурно бащицата Ердо ти го каза , нали ? Ама за съжаление доста те е послъгал , на че не му е навик де !! ВАГ миналата година има в Китай 3,5 милиона продажби , повече отколкото в целия ЕС , за Турция даже няма да споменавам , че голям смях !! А и като гледам в Истанбул още всяка трета кола си е допотопния Тофаш , дето тука половината не са го и чували !!

    Коментиран от #10

  • 9 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "Мартин":

    Ами както върви това ще е след някакви си 2-3 години максимум , а " няколкото десетки хиляди " всъщност за миналата година са над 100 000 , а тази ще са към 300 000 !! Обаче по-важното е чии клиенти ще са тия на които ще ги продаде !!!!! Та помисли си кои са производителите които имат модели между 40 и 140 000 долара , щото ще са точно от техните , нали няма да ме убеждаваш , че китайци с коли за по 10 000 долара ще минат на Тесла , хахаххаха !!!! Само гледай чии продажби ще се сриват , както сега в САЩ , ама по-нататък и в целия свят !!!!
  • 10 Мършата

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Да имаш много пари да вземаш, но шефа да ти ги не дава! Лъжеш, лъжеш и пак лъжеш! Къде го прочете? КНР миналата годинъ е произвел над 29 000 000 автомобила, Япония над 9 000 000, Германия около 5 600 000 и че от тях 3 500 000 коли отишли там???

    Коментиран от #12, #13

  • 11 Мършата

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Хасан":

    Ее бат Хасане, Турция наистина има успехи в производството на автомобили миналата година над 1 690 000, което е повече от ушанките малко над 1 550 000, чехите най-вече скапаната шкода по вагински лиценз 1 420 000 и жабарите 1 142 000 трошляка!
  • 12 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Мършата":

    Ти за първи път ли чуваш , че ВАГ произвежда и извън Германия или за пръв път чуваш , че имат заводи в Китай ? Или не разбра , че коментирах твърдението на Хасан , че Германия била най-големия пазар , а Турция втория след нея ? И не знам за какво се бориш , но факта си е факт , в момента най-големия пазар и на ВАГ и на останалите "немци" е Китай и не ми се мисли какво ги чака , ако го загубят , щото от 1.01.2019 СА ДЛЪЖНИ да осигурят 12% от тазгодишните продажби да са ЕЛЕКТРОМОБИЛИ !!! Без отлагане и без "моля другарко , ама той ме изпревари" !!!
    Публикувано във факти.бг:
    Най-съществена роля за рекордните продажби продължава да играе китайският пазар. През септември в Азиатско-тихоокеанския регион са купени 436 700 автомобила на VAG, ръст с 6.1% в сравнение със същия месец миналата година. 406 500 от тях са продадени в Китай. Увеличението се дължи на интереса към новите модели на концерна Volkswagen Teramont, Tiguan, Audi A4L и Skoda Kodiaq.

    Продажбите на Стария континент запазват стабилния си ръст. Миналия месец европейците са купили 404 500 автомобила от различните марки на VW. Най-чувствително увеличение от 13.8% бележат продажбите в Централна и Източна Европа, а в световен мащаб - в Южна Америка (+68.4%).
  • 13 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Мършата":

    Та кой лъже не разбрах , осведомения ?? Щото освен да викаш , трябва и нещичко да поназнайваш , тъй за обща култура поне , не за друго !!

    Коментиран от #14

  • 14 Мършата

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Лъжльо лъжлив лъжовен! Пак излъга! Абе как не се измори да лъжеш! ВАГ ( които според мен не стават за нищо ) по нататък вагините са продали в Китай 3 724 000 трошки, а не вагини 3 500 000, както твърдиш ти! Не знам, навярно китайските сглобки на вагини са по-удачни от Европейските, за това възможно им ги купуват!
  • 15 GTE

    3 0 Отговор
    След като цял месец четохме че първото евстмесечие на 2018 е рекордно по продажби на нови автомобили в Европа и най-вече в Германия, сега се явява този материал с точно обратната информаци. Което значи, че истината винаги е някъде по средата. А повечето новини са фалфименто.