Китайският автомобилен гигант Great Wall Motors Co., официално представи новата си марка ORA. Новината идва малко след оповестяването на джойнт венчъра Spotlight Automotive Ltd., под която марка немският автомобилен производител BMW и GWM ще разработват електромобили.
Понастоящем в България се предлагат две от марките на GWM – Great Wall и представената в началото на пролетта марка HAVAL, която е изцяло специализирана в производството и предлагането на SUV автомобили.
ORA е четвъртият бранд от портфолиото на най-големия китайски производител с фокус върху автомобили с алтернативно задвижване. Името на новата марка е вдъхновено от името на швейцарския математик и физик Ойлер и формирано от първите букви на английските думи „отворен“ (Open), надежден (Reliable), алтернативен (Alternative). ORA е проект изцяло и само на GWM и ще се фокусира върху разработката и серийното производство на автомобили с алтернативно задвижване, в това число и такива, задвижвани с водородна клетка.
През годините GWM инвестира над 10 милиарда юана в разработка на високотехнологични решения, продукт, на които е и платформата ME, на чиято основа ще се произвеждат моделите ORA. Направени са значителни пробиви по отношение на сигурността, стабилността и енергийната ефективност.
В ORA междуосието е оптимизирано по най-добрия начин, което значително увеличава пространството в задната част на автомобила, над 60% от корпуса на новите модели е от стомана, серийно те са оборудвани с 6 въздушни възглавници, AEB и предлагат асистиращи системи на ниво L4.
Платформата е олекотена, което допълнително гарантира по-високата сигурност на водача и пътниците в автомобила. По отношение на мощността платформата ME използва високо интегрирана електрическа задвижваща система с плътност 160Wh/kg, а ефективността на системата от 97% позволява пробег от приблизително 10km/kWh.
На база на платформата са разработени три модела: iQ, R1 and R2. iQ е първият модел, който ще се позиционира като ново поколение изцяло електрически компактен SUV, задвижван от трикомпонентна литиевойонна батерия и синхронен двигател с постоянен магнит BorgWarner, моделът е с удължен пробег до 360 км.
R-сериите също са изцяло електрически и се отличават с впечатляваща лекота и пробег в съответните сегменти. Както при R1, така и при R2 е обърнато огромно внимание на свързаността. Индивидуалистичният дизайн и смарт системите ги прави едни от най- интелигентните електромобили в класа.
И трите модела ORA ще са насочени към хората, които имат собствен и неподправен стил, обичат предизвикателствата и вярват в себе си. Бъдещите планове на Great Wall Motors предвиждат разработването на 4 нови платформи за производство на автомобили с три типа задвижвания – електрическо, хибридно и модели, задвижвани на водород.
Освен ORA, в момента GWM работи и по високотехнологичната плъгин хибридна платформа Pi4, на база, на която се произвежда луксозният модел WEY P8. Платформата XEV е за автомобили задвижвани на водород, като първият такъв автомобил ще бъде представен преди Зимните олимпийски игри в Пекин през 2022 г. Плод на обявения наскоро джойнт венчър между GWM и BMW ще бъде последната платформа, за която все още няма никаква официална информация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Спиро Ментака
10:32 24.08.2018
2 Електро Булгар
Коментиран от #3
17:14 24.08.2018
3 Гошо
До коментар #2 от "Електро Булгар":
В държавата на рекетьорите и мутро герберастите, това е невъзможно.20:20 24.08.2018
4 Екотек
Коментиран от #5
22:25 24.08.2018
5 333
До коментар #4 от "Екотек":
14.5 милиарда долара оборот за 2016. Искам и аз така да не мога.18:12 25.08.2018
6 Gogo 75
20:20 25.08.2018