Автомобилите с двигатели, разполагащи и с турбокомпресор, и с механичен нагнетател не са много. Такива обаче съществуват, като най-известните от тях в последните години са дело на Volkswagen. Заради сложната поддръжка обаче производителите почти изхвърлиха от поточните линии тази технология, но знаете ли коя е първата "цивилна" кола с Twincharger мотор?
Това Lancia Delta S4 - автомобил, разработен заради хомологирането на рали легендата S4 Stradale. Lancia пуска за първи път тази технология в рали колата си от WRC. По закон, за да участва рали колата в шампионата производителят трябва да произведе поне 200 цивилни екземпляра от нея. Lancia прави точно толкова, като те нямат нищо общо със стандартните модификации на Delta.
Естествено са и много скъпи, а моторът, разполагащ с Twincharger система е дефорсиран до 250 конски сили. Колата обаче лежи на пространствена рама, каросерийните панели са от стъклопласт, а пълноприводната система е с три диференциала. Lancia Delta S4 е струвала пет пъти повече от тогавашния топ вариант Delta HF Turbo. Днес цената ѝ е далеч по-висока, въпреки че Twincharger системата не е актуална към днешна дата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 556
10:46 03.09.2018
2 цистит
Коментиран от #3, #6, #10
10:47 03.09.2018
3 556
До коментар #2 от "цистит":
По принцип ГЛУПАКА купува Мерцедес или Бмв, ТОЙ няма вкус и затова "залага на сигурно" - Lacoste, Adidas, Nike ...... инак има ПРЕКРАСНИ автомобили от други маркиКоментиран от #7
10:53 03.09.2018
4 моторко
11:02 03.09.2018
5 Borislav Popov
Автомобилният гигант Volkswagen може да е манипулирал данните за изгорелите газове не само на дизеловите си автомобили, но и на бензиновите в колите Volkswagen, Audi и Porsche. Това пише изданието Bild am Sonntag, като се позовава на материали на мюнхенската прокуратура.
Коментиран от #17
11:14 03.09.2018
6 Алфа Ромео
До коментар #2 от "цистит":
Ферари, Алфа Ромео, Мазерати.....12:21 03.09.2018
7 Алфа Ромео
До коментар #3 от "556":
Щях да ти сложа 150 плюса ама няма как12:23 03.09.2018
8 МАК
16:17 03.09.2018
9 липса на факти
1. Lancia Delta S4 Stradale е цивилната версия на рали легендата Lancia Delta S4, а не обратното.
2. Хомологациата не е за WRC, а за група Б (Group B).
3. С въпросната технология от 2 турбокомпресора и суперчарджър вадят около 800 к.с, далеч повече от описаните в статията 250.
4. И още доста неща....
Практически автомобилът е създаден за да господства в група Б, но не успява, защото през 1986г. от FIA спират този шампионат като го обявяват за много рисков след поредната смърт в състезание. Точно през същата 1986г. първите 5 кръга от шампионата са спечелени от Хенри Тойвонен с Delta S4. Параметрите на автомобила са впечатляващи, а именно 2.0 сек. от 0 до 100 км/ч на асфалт и 2.3 сек. на фракция(макадам). И до ден днешен това си остава най-бързо ускоряващото многообемно шаси.
След забраната на група Б, от Lancia решават да "преправят" колата за WRC, като създават Lancia Delta Integrale. Но това е вече съвесм друг автомобил. Въпреки това, Интегралето печели 6 поседователни титли във WRC преди да бъде застигнато от конкуренцията. Резултат, който не е надминат и до днес. Въобще Ланча имат серизни победи в свтовния рали шампионат и до ден днешен са смятани за легенди.
Коментиран от #16
02:06 06.09.2018
10 Иван
До коментар #2 от "цистит":
И 1.9tdi или 1.8t става09:14 09.12.2019
11 Гост
04:44 10.12.2019
12 Знаеш ли
05:20 10.12.2019
13 Турбото
23:21 11.12.2019
14 batmiti
20:35 12.12.2019
15 123
12:22 31.12.2019
16 Какво да го правиш
До коментар #9 от "липса на факти":
Да вземе някоя стотинка за някакъв пасквил.22:50 21.04.2020
17 Лошо
До коментар #5 от "Borislav Popov":
Тъмни облаци над WAG .22:54 21.04.2020