3 Септември, 2018 10:38 19 415 17

Първата "цивилна" кола с Twincharger мотор

  • lancia-
  • delta-
  • s4
Първата "цивилна" кола с Twincharger мотор - 1

Автомобилите с двигатели, разполагащи и с турбокомпресор, и с механичен нагнетател не са много. Такива обаче съществуват, като най-известните от тях в последните години са дело на Volkswagen. Заради сложната поддръжка обаче производителите почти изхвърлиха от поточните линии тази технология, но знаете ли коя е първата "цивилна" кола с Twincharger мотор?

Това Lancia Delta S4 - автомобил, разработен заради хомологирането на рали легендата S4 Stradale. Lancia пуска за първи път тази технология в рали колата си от WRC. По закон, за да участва рали колата в шампионата производителят трябва да произведе поне 200 цивилни екземпляра от нея. Lancia прави точно толкова, като те нямат нищо общо със стандартните модификации на Delta.

Естествено са и много скъпи, а моторът, разполагащ с Twincharger система е дефорсиран до 250 конски сили. Колата обаче лежи на пространствена рама, каросерийните панели са от стъклопласт, а пълноприводната система е с три диференциала. Lancia Delta S4 е струвала пет пъти повече от тогавашния топ вариант Delta HF Turbo. Днес цената ѝ е далеч по-висока, въпреки че Twincharger системата не е актуална към днешна дата.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 556

    26 7 Отговор
    Италианците са били ТОП строители на автомобили от края на 19в до средата на 20, когато немци и французи завладяват пазара
  • 2 цистит

    6 25 Отговор
    абе факти, питайте ни кое е по яко мерцедес или бмв

    Коментиран от #3, #6, #10

  • 3 556

    56 13 Отговор

    До коментар #2 от "цистит":

    По принцип ГЛУПАКА купува Мерцедес или Бмв, ТОЙ няма вкус и затова "залага на сигурно" - Lacoste, Adidas, Nike ...... инак има ПРЕКРАСНИ автомобили от други марки

    Коментиран от #7

  • 4 моторко

    17 2 Отговор
    Уникат
  • 5 Borislav Popov

    10 1 Отговор
    Назрява и „бензингейт”: Милиони собственици на коли от Volkswagen, Audi и Porsche са супер прецакани! С програмите на автоматичните скоростни кутии можели да се манипулират данните за изгорелите газове
    Автомобилният гигант Volkswagen може да е манипулирал данните за изгорелите газове не само на дизеловите си автомобили, но и на бензиновите в колите Volkswagen, Audi и Porsche. Това пише изданието Bild am Sonntag, като се позовава на материали на мюнхенската прокуратура.

    Коментиран от #17

  • 6 Алфа Ромео

    20 3 Отговор

    До коментар #2 от "цистит":

    Ферари, Алфа Ромео, Мазерати.....
  • 7 Алфа Ромео

    12 4 Отговор

    До коментар #3 от "556":

    Щях да ти сложа 150 плюса ама няма как
  • 8 МАК

    17 2 Отговор
    Въпреки че съм скрит голфаджия няма как да отрека колите икони на италианците!!
  • 9 липса на факти

    81 2 Отговор
    Към автора на статията, Радослав Славчев, пълно разминаване с реалността. Въобще някакви "ФАКти" прочели ли сте за този автомобил или са общи измишльотини от типа чул-недочул?
    1. Lancia Delta S4 Stradale е цивилната версия на рали легендата Lancia Delta S4, а не обратното.
    2. Хомологациата не е за WRC, а за група Б (Group B).
    3. С въпросната технология от 2 турбокомпресора и суперчарджър вадят около 800 к.с, далеч повече от описаните в статията 250.
    4. И още доста неща....

    Практически автомобилът е създаден за да господства в група Б, но не успява, защото през 1986г. от FIA спират този шампионат като го обявяват за много рисков след поредната смърт в състезание. Точно през същата 1986г. първите 5 кръга от шампионата са спечелени от Хенри Тойвонен с Delta S4. Параметрите на автомобила са впечатляващи, а именно 2.0 сек. от 0 до 100 км/ч на асфалт и 2.3 сек. на фракция(макадам). И до ден днешен това си остава най-бързо ускоряващото многообемно шаси.
    След забраната на група Б, от Lancia решават да "преправят" колата за WRC, като създават Lancia Delta Integrale. Но това е вече съвесм друг автомобил. Въпреки това, Интегралето печели 6 поседователни титли във WRC преди да бъде застигнато от конкуренцията. Резултат, който не е надминат и до днес. Въобще Ланча имат серизни победи в свтовния рали шампионат и до ден днешен са смятани за легенди.

    Коментиран от #16

  • 10 Иван

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "цистит":

    И 1.9tdi или 1.8t става
  • 11 Гост

    6 0 Отговор
    Ало,автора поне елементарни знания се изискват за да пишеш по тази тема,от написаното си личи, че твоите са =0,00
  • 12 Знаеш ли

    7 0 Отговор
    г- н Славчев ясно е че си гола вода ,за тая машина малцина могат да изразят компетентно мнение ,колата все още няма аналог , пиши за нещо което разбираш!
  • 13 Турбото

    2 0 Отговор
    До 9 ти ! До колкото съм чел ford rs 200 държи рекорда за най бързо ускорение ! 1.9 до 100 км в час . Автомобила пак е в група Б .
  • 14 batmiti

    6 0 Отговор
    Този автомобил е уникален. На пистата в Ещорил 86 г. Тойвонен завърта 2 обиколки и времето му достатъчно добро да стартира сред първите 10 в квалификацията от Ф - 1 същата година. Около 2 сек.по - слабо от полпозишана на Сена.
  • 15 123

    1 2 Отговор
    произведени са 5001 бр. и съм имал удоволствието да карам такава.Lancia Delta HF 4WD
  • 16 Какво да го правиш

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "липса на факти":

    Да вземе някоя стотинка за някакъв пасквил.
  • 17 Лошо

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Borislav Popov":

    Тъмни облаци над WAG .