Въпреки всевъзможните мерки за екология, автомобилните производители продължават да се стремят да правят, най-бързите и най-мощни коли, защото те винаги се харесват от публиката. Тенденцията обаче се измени и от изключително мощни и многолитрови двигатели, нещата постепенно отиват към електрификация. Представяме ви най-бързите нови коли, които могат да развият скорост от над 400 км/ч.
McLaren Speedtail
Speedtail се смята за идеологически наследник на легендата F1. Има същата триместна архитектура на салона и бензин-електрическа силова установка на базата на битурбинирания V8 на състезателния 570S GT4. Системната мощност на хибридния силов тракт надхвърля 1 000 к.с. По неофициална информация това позволява на Speedtail да ускорява от 0 до 100 км/ч за около 2 секунди, а максималната скорост надхвърля 420 км/ч.
Mercedes-AMG One
Хиперкарът на Mercedes се оборудва с 1.6-литров V6 и четири електромотора, които генерират системна мощност от над 1 000 к.с. Бензиновият агрегат развърта 11 000 об/мин, но се нуждае от основен ремонт на всеки 50 000 км. Тази кола също развива скорост от над 400 км/ч и ще бъде произведена в ограничен тираж от 275 екземпляра.
Tesla Roadster
С ускорение от 0 до 96 км/ч за по-малко от 2 секунди новата спортна Tesla не само един от най-бързите серийни автомобил в света, а и вдига над 400 км/ч. Roadster има три електромотора, захранвани от батерия с капацитет 200 кВтч. Два от тях задвижват задните колела, а един - предната ос. Мощността им не се съобщава, но на фона на въртящия момент от 10 000 (десет хиляди) Нм тя няма и особено значение.
Rimac C_Two
Хърватската компания Rimac Automobili най-сетне представи дългоочаквания наследник на ураганния Concept_One. Електрическият хиперавтомобил C_Two има амбицията да стане най-бързият от вида си и ако се съди по техническите му характеристики, определено притежава нужния потенциал. Сумарната мощност на задвижващата система е 1 408 кВт (1 914 к.с.), а въртящият момент - 2 300 Нм. С подобно въоръжение, освен със скорост от 412 км/ч, не е чудно, че от Rimac заявяват време за ускорение от място до 60 мили/ч (97 км/ч) за 1.85 секунди - с 0.05 сек. по-бързо от новия Roadster на Tesla.
Следва провължение
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ала бала
Коментиран от #5
15:20 02.11.2018
2 асддса
15:30 02.11.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 sotko
Коментиран от #7
15:50 02.11.2018
5 Бай Ганьо
До коментар #1 от "Ала бала":
Тука бе. В България! Прелитат като самолети над дупките и се носят като кораби над вълните!16:06 02.11.2018
6 тошибиян
16:09 02.11.2018
7 Рекламни цифри
До коментар #4 от "sotko":
Няма нужда да ги пренася. Това са цифри за пред автосписанията и децата. В действителност никога няма да се появи нужда от толкова мощност, защото ще си изпреварва безпроблемно и с леко натискане на газта.Коментиран от #12
16:09 02.11.2018
8 Римак и Тесла
Коментиран от #9, #15
16:29 02.11.2018
9 Иво
До коментар #8 от "Римак и Тесла":
Най - високо технологичен е Project One, все пак идва с двигател от F1 преработен на цивилен, а както знаем в F1 са най-новите технологии.Коментиран от #11
16:47 02.11.2018
10 Антон
Коментиран от #13
17:40 02.11.2018
11 гост
До коментар #9 от "Иво":
Най-новите технологии в ДВГ не значат най-новите технологии въобще , има огромна разлика !!! И "огромното" постижение на Мерцедес едвам изкарва 50 000 км и то с по-лоши показатели от Тесла и Римак ! Мерси за такива "върхови" технологии !Коментиран от #16
17:44 02.11.2018
12 Нютонметри
До коментар #7 от "Рекламни цифри":
Разбира се че имам нужда от толкова голям въртящ момент на колелата. При електродвигателите, въртящият момент е постоянен до достигане на номиналните обороти и съответно мощност. За да се увеличават оборотите, се променя честотата на захранващото напрежение, заедно с нея се повишава и захранващото напрежение, а токът зависи от натоварването и може да е дори отрицателен. Максималният въртящ момент се ограничава именно от максималният ток който може да понесе двигателя. След достигане на номинални обороти, напрежението се запазва до максималното за електродвигателя, а само честотата продължава да се повишава. Достигната е и максималната мощност на двигателя и по високите обороти са за сметка на въртящият момент. Той започва да пада, точно когато е най-необходим за да преодолее въздушното съпротивление при високата скорост. За да получиш 3000 нютон метра при максимални обороти без помощта на скоростна кутия, въртящият момент при ниски обороти става чудовищен. Сегашните Tesla са добри само на старта, но над 160 километра в час започва да им пада въртящият момент и бензиновите вече започват да ги настигат и задминават. Това няма да се случи с Tesla Roadster, който ще ги бие и на доускорение.Коментиран от #19
19:38 02.11.2018
13 селянин 1
До коментар #10 от "Антон":
компир,и бенц на 50000км ремонт..смешковци,по добре да бяха сложили,двг от TS 050..V-6,би турбо 370 kW,четери електромотора,взети от бенц или ваг..8 мегаджаула,комбинирана мощност над 1100к.с...нема основен,нема комбиниран ремонт,що не е швабско..а е TOYOTA.Коментиран от #14
20:12 02.11.2018
14 Антон
До коментар #13 от "селянин 1":
Колите от статията са истински, с разрешение за шофиране по пътната мрежа. Никой не говори за прототипи и експериментални коли пускани в състезание за прототипи, където въпросния прототип се е появил в няколко обиколкиКоментиран от #17
20:58 02.11.2018
15 Дан
До коментар #8 от "Римак и Тесла":
Пропускаш нещо. Теслата и Римакът съществуват само във виртуалното пространство. Никога няма да бъдат произвеждани с тези показатели.21:29 02.11.2018
16 Дан
До коментар #11 от "гост":
Явно си нямаш на идея, че електромоторите са антична технология в сравнение с вътрешното горене. Сериозно ли говориш за надеждност при хипер-автомобили? По твоята логика Лада 2107 би трябвало да е по-добра от болид от формула 1 защото е по-надеждна. Относно параметрите : НЕ СА РЕАЛНИ, защото автомобилите за които говориш НЕ СЪЩЕСТВУВАТ.21:34 02.11.2018
17 Дан
До коментар #14 от "Антон":
Колите от статията не са истински. Само Макларъна и Мерцедеса съществуват в реалния свят и дори те са прототипи на този етап.Коментиран от #20
21:37 02.11.2018
18 селянин 1
21:50 02.11.2018
19 Рекламни цифри
До коментар #12 от "Нютонметри":
Боже господи, защо са ти 3000 Нм, след като дори при 300 колелата почват да превъртат и то на скорост, около 90 км/ч Тракшън контрола ще елиминира всичко излишно предизвикващо превъртане. Така от тези 10 000 Нм ще се използват не повече от 200-300. Също както при моторите. Дали ще е със 200 или 150 коня, ускорението ще е еднакво, защото тракшъна щом усети превъртане ще притвори дросела и хоп: от 200 конете намалят на 100! Именно това показва до какви абсурди достигна съвременната автоиндустрия, само за да впечатли публиката с голи, неизползваеми в реални условия цифри.Коментиран от #21
22:23 02.11.2018
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Превърта ти главата
До коментар #19 от "Рекламни цифри":
Правиш ли разлика между Нютонметри на двигателя и тези на колелата след трансмисията? Знаеш ли колко Нютонметри са на колелата на трактор? Защо ли не буксува при тръгване или даване на газ, а дори нямат тракшън контрол?Коментиран от #22, #26
23:14 02.11.2018
22 АLFA Q4
До коментар #21 от "Превърта ти главата":
НА ТОЗИ ВЯРНО МУ ПРЕВЪРТА ГЛАВАТАКАКВИ ДРОСЕЛИ И ТРАНСМИСИЯ ПРИ ЕЛЕКТРИЧКАТА
ЧЕТИРИ КОЛЕЛА С ЧЕТИРИ ДВИГАТЕЛЯ НА ТЯХ
Коментиран от #27
06:32 03.11.2018
23 гощо
08:21 03.11.2018
24 Кольо Камиона
15:43 03.11.2018
25 Илон Тариката
16:03 03.11.2018
26 Димов
До коментар #21 от "Превърта ти главата":
Защото на колело с диаметър 2м и грайфер колкото ръката ти, му трябват мноооого Нм за да пробуксува. Тракторовият мотор е нискооборотен и отдава тягата си на колелата доста по-различно от лек автомобил. А и разпределението на товарът върху осите е съвсем различно. Навремето, едно комшийско аверче отпусна рязко съединителят, на тейковият си Болгар. Предницата подскочи по-високо от мен. По-скоро ще се преобърне, отколкото да превърти задните гуми.17:06 03.11.2018
27 Plameni
До коментар #22 от "АLFA Q4":
Няма италиански коли.18:51 04.11.2018
28 киро
10:38 05.11.2018