3 Ноември, 2018 12:03 5 987 26

Дизайнер предлага нова Zastava 101

  • zastava-
  • 101

С близо 1.3 млн. произведени бройки Zastava 101 е един от най-популярните югославски автомобили. Наричан галено "Стоядин" (от "sto jedan" - "сто и едно"), през годините моделът получава най-различни обозначения и се задържа в производство от 1971 до 2008 г.

Живеещият в Македония дизайнер Михаел Мерклер си представя съвременна версия на 101, но в доста по-голям мащаб. Yugo GT 5000 би трябвало да е голямо и комфортно колкото Chrysler C 300.

Под предния капак ще работи 5.0-литров V8 с турбокомпресор, който ще развива мощност от 600 к.с. С осемстепенна автоматична трансмисия възроденият "Стоядин" ще ускорява от 0 до 100 за 2.8 сек. и ще развива 322 км/ч.

`


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ами сега

    43 2 Отговор
    Идеята за ренесанс на модела е добра, но колата трябва да е с по-малки размери и не толкова мощна! Мисля, че с размери колкото Голф и двигатели 1.6-2.0 , както и някои дизели може да се получи много добър автомобил! Заставата е народна кола и превръщането й в подобен дзвер, при това с доста недодялан дизайн на места не е добра идея!
  • 2 Мустафа

    31 1 Отговор
    Стоядин иска да стане Камаро !

    Коментиран от #20

  • 3 госта

    26 3 Отговор
    Нещо не ми хваща окото.Дърводелска изработка...
  • 4 куку руку ку

    15 2 Отговор
    Това на снимката е GT-55 (фотьойл на колела). Юго-45 беше още по-малко (табуретка на колела) и беше хечбек, приличащ на Фиат Панда.
  • 5 Японеца

    8 7 Отговор
    Пълен боклук, дизайн=0!
  • 6 А бе не да се правя на умен

    8 4 Отговор
    Обаче малко е дялана с теслата...........
  • 7 Емил

    17 16 Отговор
    Каква Застава, бе! Това е Фиат 128! Тъпите русофилистици си приписват и съществуването на Лада като забравят Фиат 124 и 125. Социализмът има една-единствена кола - ТАТРА! Всичко останало са лицензи или копия (като ЗАЗ).

    Коментиран от #8, #9, #10, #11, #23

  • 8 Random

    11 8 Отговор

    До коментар #7 от "Емил":

    Ами че то какво е общото между 124 и 2101? Двигател - съвсем различен, окачване - подсилено, купе - по-дебела ламарина, ск. кутия - различна, панели - различни греди. Остана само външния вид и то даже и той е различен - дръжки, решетки, табла, седалки и т.н са различни.
    А 125 е съвсем друг автомобил.
  • 9 Random

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "Емил":

    Ако и УЗАМ-412 е копие на БМВ те признавам за кръчмарски разбирач - две ракии и почваш да разправяш глупости все едно разбираш. 1 - различен материал на блока. 2 - различно междуцилиндрово разстояние, което ще рече че коляновият вал, разпределителният вал и главата са съвсем различни. 3 - освен капака на клапаните, по друго не си приличат.
  • 10 оня

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "Емил":

    А не пропускаш ли Трабант и Вартбург?
  • 11 куку руку ку

    10 3 Отговор

    До коментар #7 от "Емил":

    Емилчо, каква Русия пак ти е в главата, какви русофилици? Застава се произвеждаше в несъществуващата вече държава Югославия. Ама то е явно колко отбираш. И вярно, по лиценз на Фиат е направена, но Фиат 128 е направо красавец пред горния урод с "увисналата задница".
  • 12 Пламен

    6 3 Отговор
    Навит съм и с един нормален двигател - както коментира #1. Дизайна ми харесва.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Гост

    5 4 Отговор
    Доста добре. Страхотен дизайн в европейски стил. Подчертани линии и изчистени форми. Предната решетка няма нужда от оцветяването на кръговете, достатъчно е добра и така. Интересно защо е вдигнал предния надвес по-високо от праговете. Обикновенно дизайнерите залепят бронята за земята, но е практично да е малко по-високо, за да не "задира". Естествено, че не е оставил място за номера отпред. Това място за номера е "ужаса на дизайнера". А- колонките са много тънки. Увеличават видимостта, което е прекрасно, но намалят твърдостта на купето, което влошава резулатите от краш тестовете. Задната броня малко неествествено продължава арката над калника. Там е можел да "олаби" малко твърдата линия на калника. Като цяло ми харесва.
  • 15 Зоран сърбина

    10 7 Отговор
    А бе вие какво плюете по наша Застава.Вие бугари и такава неможе направите.
  • 16 Брат ми

    8 1 Отговор
    Преди много години имах Застава 45 .Беше хем забавно за каране и евтино за подръжка.И естествено с плюсове и минуси. Но за ония години си беше ОК.
  • 17 Маке

    4 0 Отговор
    Харна си е колата ако и цената и е харна ще е ок.
  • 18 Боне крайненеца

    6 1 Отговор
    Да не забравяме, че в Македония е измислено всичко. А сега - и най-голямата Застава!
  • 19 4х4

    2 5 Отговор
    Каква съвременна версия бре Михале ? Дизайна е на автомобил от осемдесетте а купето все едно е от пластмаса или дърво. Поне всеки(ако изобщо някой си го купи) ще може да си го тунингова вкъщи със зегито...И къв тоя двигател само 5 литра..Сложи му 10,нека да има.Смешници. От друга страна, като българи, трябва да уважим проекта на нашия съгражданин- македонеца Михайл и да му пожелаем успех.
  • 20 АLFA Q4

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Мустафа":

    МЕЧТАТА НА ВСЯКО ФИАТ, УНО,
    КАТО ПОРАСНЕ ДА СТАНЕ ДЕЛТА ИНТЕГРАЛЕ
  • 21 Боко

    2 1 Отговор
    Личи си ,че маке е пипнало дизайна!Прилича на Александър Македонски на колесницата!
  • 22 Алфа Ромео

    0 0 Отговор
    Къв е тоя огромен туч дето е нарисувал, губи се първоначалната идея на стария модел, нищо общо.
  • 23 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Емил":

    И Лада Нива е почти изцяло руска, като изключим променения двигател на Фиат 124.
  • 24 БАБА

    0 0 Отговор
    Недоумица,с това челно съпротивление,висок клиренс,и форми на струг какво ускорение какви пет лева.Разход на гориво 555 на 100.
  • 25 бат ганди

    2 0 Отговор
    Македонска циганийка, все едно му е помагал оня образ пакистанеца от Дискавъри чанъл, който преобразяваше най-различни бангии, директно с теслата и флекса.
    Само липсват модни аксесоари, като ресничките напредното стъкло, китениците по седалките и персийските килими на пода, иначе е супер инди.
  • 26 Зайко Байко многознайко

    1 0 Отговор
    През далечната 1985 г.си купих "Zastava" GT55 от " Мототехника " Благоевград. Червена ( чушково червена ) турих и номера Кн В 0548. Чаках, чаках за Лада, но когато ги вкараха Заставите и ми казаха, че за Лада ще трябва да чакам още поне пет години, реших да направя тая стъпка. За три години и направих 110 000 км. Никакви проблеми с двигателя, още в началото ми потъна педала на спирачките. След Чирпан при разклона за с. Братя Даскалови изпреварвах един "Маз" с дълго ремарке, как се прибрах обратно в платното аз си знам. Съответно колата беше в гаранция, но сервиза в Ст. Загора нямаше спирачни помпи, обикновена помпа , срещу десет лева ми сложиха една от "Жигули" и проблемът беше решен. Бях я кръстил тая кола " Белинда" и имам много приятни спомени с не из околностите на Зарата, горичката при " Загорка", летището на юг от кв. " Кольо Ганчев", "Аязмото", овощната градина преди с. Кирилово, Старозагорските бани, Егрека до Богомилово, Михайлово, Кладенеца преди баните, Сърнево, Богомилово. ,който помни т.н. кърски любовници знае за какво иде реч. Но всичко е минало-бешело, сега лежиме на спомени и стара слава.