Сегментът на т.нар. мини автомобили винаги е бил стабилен в Европа. От доста време насам той заема около 8-9% от продажбите на леки автомобили, но с всяка изминала година автомобилните производители изпитват все по-големи трудности с този вид превозни средства. Концерните почти не получават печалба от мини колите, като това е така заради все по-ожесточаващите се екологични норми и изискванията за нови технологии в колите, които оскъпяват крайния продукт.
Германците от Volkswagen Group и французите от PSA Group направиха изказвания по темата, като вижданията им за този сегмент съвсем не са розови. Генералният директор на VW Group Хърбърт Дис се оплака от прекалено строгите екологични норми, които ще бъдат въведени през 2020 година. Неговите опасения са, че мини колите ще трябва да се оборудват с много нови технологии, което ще ги оскъпи толкова, че те няма да са конкурентни на пазара.
В момента, в Германия най-ниската цена за субкомпактния модел VW Up! е 11 000 евро, а по думите на Дис, ако тази кола отговаря на новите еко норми, то цената и ще се повиши минимум с 3 500 евро. От компанията смятат, че това ще откаже много от потенциалните клиенти на автомобили от този род. Що се касае до PSA, то производството на субкомпактните Peugeot 108 и Citroen C1 може да бъде прекратено през 2021 година.
Тогава Toyota ще вземе в свои ръце съвместното предприятие в Чехия и французите могат просто да се откажат от производството на мини автомобили. Пренасянето на производството на друг завод и поскъпването на технологиите може да се окаже нерентабилно за компанията. Според експерти единственото възможно спасение за мини автомобилите е свързано с пълната им електрификация, но това може да се случи в една по-далечна перспектива, защото към момента и тези технологии са прекалено скъпи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ники
10:27 11.02.2019
2 mediator37
Коментиран от #4, #9, #17
10:33 11.02.2019
3 3232132
Коментиран от #6
10:34 11.02.2019
4 goni
До коментар #2 от "mediator37":
Няма и да се напише! Познай защо?!:) Огромният бизнес с другите горива ще угасне!10:40 11.02.2019
5 Гост
10:49 11.02.2019
6 куку руку ку
До коментар #3 от "3232132":
Какви малки коли до 4,50 метра те гонят? Тук се говори за самоходните фотьойли до три и пе'есе метра!11:01 11.02.2019
7 ДВГ
Коментиран от #8
11:03 11.02.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Алфа Ромео
До коментар #2 от "mediator37":
В някои бели страни имат привилегии, ние сме страна от третия свят не може да очакваме такива смислени работи. Само като се знае кой е премиер и с какво е известен в близкото минало, е няма такава държава на която премиер е човек със доказано криминално минало....12:42 11.02.2019
10 електро
Коментиран от #13, #15
12:47 11.02.2019
11 ДВГ
До коментар #8 от "гост":
ХаХа те за 6000 евро само изискванията за безопасност не могат да покрият камо ли за качество дори и колата да няма двигател и батерии!!!! За какво говориш изобщо незнам, за сапунерки с колела ли????13:08 11.02.2019
12 Антиелектрика
До коментар #8 от "гост":
Точно така ще стане, ама друг път. Те като гледам китайците как "пробиха" с ДВГ, така ще пробият и с миксерите. Повечето им коли няма ESP, какво остава за другите асистенти, които стават задължителни като дистроник. Щели да продават за 6-7000 евро, ама в комунистическия си Китай, тук само ще търсят поредния Гриша Ганчев, но балъците свършиха.Коментиран от #14
13:11 11.02.2019
13 ДВГ
До коментар #10 от "електро":
Съгласен, аз с удоволствие бих взел една на жената и аз бих си я карал в града обаче 47 000 лева за втора кола сори ама все пак сме в България, да опитат пак като стане на половина :))))13:13 11.02.2019
14 ДВГ
До коментар #12 от "Антиелектрика":
Именно в Китай могат, но в Европа много от системите са задължителни и има стандарти за безопасност които трябва да се покрият. Като сложиш и сервизни центрове ако искат наистина да се продават и цената ще литне.13:17 11.02.2019
15 Зорлем
До коментар #10 от "електро":
Малко, малко колко малко да е по-скъпа? Има-няма два пъти повече от бензинката, или в пари - с около 25 хил. лева. С други думи смятай колко трябва да е по-хубава и здрава, че да "надвърви" или надживее 2 бензинки.13:41 11.02.2019
16 Зорлем
До коментар #8 от "гост":
Хасковлиите от Телстар отдавна се мъчат да продават някакви ел. триколки за по 6-7 хил. лева (демек наполовина), но не виждам да са заляли пазара с тях. Преди време имаха и автомобили дори, но като гледам вече даже не ги и предлагат.13:54 11.02.2019
17 Батко
До коментар #2 от "mediator37":
Проблемът на бензиновите е основно СО и СО2. Газовите двигатели повтарят проблема, а някои дори превишават стойностите на бензиновите. Газовите бяха екологични при оловния бензин и после до Евро 3. След това дори дизелите с Евро 5 и6 са по-чисти18:07 11.02.2019