11 Февруари, 2019 11:16 20 481 20

Колко харчи новата Skoda Karoq?

  • skoda-
  • karoq-
  • тест
Колко харчи новата Skoda Karoq? - 1

Отговор на този въпрос ни дават експертите от Motor1, които правят тест драйв на различни автомобили, изпитвайки ги по един и същи маршрут. Така те определят точният разход на гориво, който е независим от показанията на борд компютъра. Маршрутът е с дължина 360 километра и се засича от "пълно до пълно".

Сега, в полезрението попада бензиновата версия на най-малкото (към момента, защото предстои премиерата на още по-компактен кросоувър с име Kamiq) SUV, носещо наименованието Karoq. Тестовият модел е с предно предаване, с 1.5-литров бензинов TSI мотор и с фирмената седемстепенна роботизирана DSG трансмисия. Компактният кросоувър с дължина 4.38 метра и с маса около 1.4 тона демонстрира доста приличен разход на гориво.

Колко харчи новата Skoda Karoq?

Средният разход, който показва след 360 километровият пробег е 5.25 литра на 100 километра. Това означава, че с един литър бензин, могат да бъдат изминати 19.05 километра. Как стои въпросната Skoda спрямо преките конкуренти? Оказва се, че разходът не е от най-ниските.

По същото трасе и със същата скорост "еднокласници" дават по-нисък разход. По-конкретно те са: Seat Ateca 1.0 TSI Ecomobil Advance (5.05 л/100 км или 19.8 км/л), Audi Q2 1.4 TFSI S tronic (5.03 л/100 км или 19.88 км/л), Opel Grandland X 1.2 (5 л/100 км или 20 км/л) и Hyundai Kona 1.0 T-GDI (5 л/100 км или 20 км/л).

Безспорен лидер до момента е Seat Arona 1.0 TSI с резултат 4.95 л/100 км или 20.2 км/л. Представителите на FCA - Fiat 500X Cross 1.3 T4 DDCT (6 л/100 км и 16.6 км/л) и Jeep Renegade 1.0 T3 (6.3 л/100 км или 15.8 км/л) харчат повече от бензиновия Karoq. Интересно е и сравнението с 4х4 дизеловата версия на Karoq. Тя е със същата мощност от 150 конски сили, но разходът и е 4.8 л/100 км или 20.8 км/л.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рено Каптур

    25 55 Отговор
    със сигурност няма да разбере, защото те манипулират всичко вагинясниците - купете си премиум кола на честна и социално отговорна марка като Рено, с класи над този скучен паркетник са

    Коментиран от #2, #4, #20

  • 2 AUDI

    32 12 Отговор

    До коментар #1 от "Рено Каптур":

    ахахахахахахахаххахахахахахах
  • 3 Иван

    23 15 Отговор
    Тез надали са карали с повече от 90 и са ускорявали до там за 20 секунди. Сега ще се почне аз толкова аз онолкова правя....
    Ей на давам старт: вчера след около 370 км 2/3 магистрала и 1/3 извънградско със спокойно каране в рамките на ограниченията и понякога съвсем малко отгоре 5,3 с 3,0 TDI и 287 кс...какво да ги гледаме тея 1,0 или другите мандавошки бензинови 1,2 1,4 1,5 и така нататък къде е на магарето к..ра къде на козата..п.та..

    Коментиран от #6

  • 4 Читател

    36 6 Отговор

    До коментар #1 от "Рено Каптур":

    Поздравявам те, за невероятното чувство за хумор, което притежаваш!
  • 5 Смолата

    3 15 Отговор
    Какъв е тоя резервоар - от пълно до пълно 360 км.
  • 6 smeh

    22 5 Отговор

    До коментар #3 от "Иван":

    Колега това по борд компютър, или го засича по колонка? Щото и при мене с 3.0тди кватро 300+кс, под 6/100 извънградско мога единствено, ако хвърля ласо да се закача към някой камион. И това ти говоря без резки ускорения. Обикновенно се въртя около 8.5 с моя стил на каране, а в града си е твърдо 12, че даже и малко отгоре ако реша, че на всеки светофар ще бъда първа кола :)

    Коментиран от #14

  • 7 Киро

    12 8 Отговор
    Най-добрия модел на шкода - остави я
  • 8 гост

    22 5 Отговор
    Това, което съм забелязал е, че немците на всичко дават крайно нереални данни за разход, а французите например си посочват реален разход. Гледаш по книжка 8л. смесено и колата харчи толкова, а ФВ го пишат 6л. смесено, колата обаче харчи 8-9л. в реални условия. Същото беше и с Грейт Уол: малките им коли бяха посочили над 7л смесен разход и хората викаха, че били лакоми, защото конкуренцията им харчела по 5л. Реално обаче излиза, че Волекс спокойно си кара със среден под 7л., докато едно поло със 100кс макар и да му е даден 5.5л среден, то не пада под 7л. Или честността при разхода се наказва с ниски продажби, а наглостта на немците, макар и доказана, си им носи печалбите.
  • 9 123

    6 4 Отговор
    Хе, хе - преки конкуренти. Да бяхте сравнявали същите модели с по-големия двигател - 1.5-ци поне. Нормално е по-малкото двигателче, особено ако се кара на тест - тоест по-внимателно, да даде малко по-нисък разход. Иначе, интересно с какви гуми са провеждани тестовете, защото ако сега са го правили за Шкодата - тя е със зимни гуми и сто процента дава по-висок разход летен тест, при който гумите са летни. За бензинов двигател петичка е отличен разход надълго. Вероятно с ниска скорост и без пътници този модел спокойно слиза и под 5. За момченцата с 300+ коня, ако този модел беше с дизелов двигател щеше да слезе между 3 и 4. И също тук говорят за реален разход, а не по бордкомпютъра.

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Max

    9 2 Отговор

    До коментар #9 от "123":

    Ами да дойда с една такава дизелова и ако успееш да и свалиш разхода до 3-4 направо ще ти я подаря!!! Айде стига с тия хуморески за разход като на платноходка.

    Коментиран от #13

  • 11 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "123":

    Така е. Не може да се сравняват 1.0тси и 1.5тси, напълно адекватен разход дава за толкова голяма разлика в кубатура и тип двигател. Разликата е, че този един литър като го настъпиш и няма да има никой, а при 1.5л имаш едни 50кс отгоре и 50% въртящ момент повече на същата маса, което прави много голяма разлика при еластичност и доускорение. Моите наблюдения са, че кубатурата си е кубатура и повечето такава при еднакъв тип двигател, купе, гориво, скорости и т.н. разтоварва работата на двигателя и в реални условия е по-икономична, по-бърза и по-еластична. Например равнявате четирицилиндров редови с атмосферно пълнене с кубатура 2.0л и 2.5л. тогава ще разберете каква е разликата и къде е плюса на кубатурата.
  • 12 Потребител

    2 13 Отговор
    Не искам и да чувам даже за марки като .шкода сеат и темподобни .
  • 13 123

    9 11 Отговор

    До коментар #10 от "Max":

    Давай, готов съм. С Октавия 1.9/2.0 - 105/140 к.с. съм правил 4.0/4.1 по резервоар. Новите дизелчета са още по-икономични. На климатик, но в рамките на ограниченията - 80-90.
    А аз какво да направя като с разни френско-италиански автомобили сте свикнали колата да гори поне 10.

    Коментиран от #15

  • 14 Иван

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "smeh":

    ти си най-вероятно с нещо по-тежко аз съм с А4 с ремапинг. нормално е...осебнно лятото при мен разхода при внимателно шофиране пада с 2 на сто спрямо зимата

    Коментиран от #17

  • 15 smeh

    11 0 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Такъв разход с двигателите които си споменал е постижим в много "идеални" условия и изключително плавно шофиране. В родната действителност, където единия кара с 40, а другия с 140, резките ускорения и спирания са неизбежни => разхода се вдига. Отделно спазвайки безсмислените ограничения тип 40/50км/ч, които са под път и над път с цел хранилки, а не реална безопасност, допълнително се утежнява сметката. Та затова казвам, съгласен съм, но с мнооого уговорки за този разход :)

    Коментиран от #19

  • 16 Яииии

    0 2 Отговор
    2.4/5/200кс.12на 100/газ/ градско/ 150км.ч /магистрал.
  • 17 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Иван":

    Това, което пишеш са измислици-премислици. 3-литров дизел в София няма как да падне под 2 в час пик!
  • 18 Бай Тошо

    3 0 Отговор
    Каквито са хората, такива станаха и колите
  • 19 123

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "smeh":

    Естествено, че при идеални условия и само извънградско. Там ограничения от 40-50 са рядкост. Също не казвам, че всеки път разходът ми е такъв. Но на Шкодите разходите не са много далеч от написаното в книжката, особено ако шофьорът е внимателен. При градско каране разликите се вдигат, особено в София, където сигнализацията няма никакво съобразяване с пътната обстановка и кръговите движения са екзотика само тук там.
  • 20 Стоян

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Рено Каптур":

    Пежо и рено да си ходят у франсето! Заради жена ми и двете марки по няколко модела сме имали и всяка година редовно в сервиз за по нещо! Аз лично съм с шкода и за 10 години два пъти е влизала в сервиз.