Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

За съдбата на дизеловите коли в Европа

Публикувана: 11 Февруари, 2019 14:44
99 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 57123
За съдбата на дизеловите коли в Европа
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Историята на масовото производство на дизелови коли стартира от 80-те години на миналия век. Първоначално, възстановявайки се от Втората световна война, европейците започват да карат малки автомобили, в които е просто неуместно монтирането на дизелов мотор. През 80-те години се случва една своеобразна революция, която започва с унифицирането на горивната апаратура.

Голяма част от пазарите са завладени от Bosch, които налагат знаменитата си горивна помпа от серията VE и само една малка част от пазара принадлежи на друга фирма - Lucas. Така започва "златният век" на европейското дизелостроене. разработват се изключително надеждни и много икономични двигатели, които с лекота достигат пробег от над милион километра.

За съдбата на дизеловите коли в Европа

Европейците масово се преориентират към дизелите, които са сравнително прости за обслужване (без турбокомпресори common rail системи и т.н.) и са доста по-икономични от бензиновите. Постепенно обаче, дизелите започват да се променят. Те стават по-мощни, но и по-неремонтнопригодни. Огромно налягане в системата, сложни електроники и капризи към качеството на нафтата започват малко по малко да разколебават хората. Решаващият удар обаче беше нанесен от зад Океана, откъдето са разяри и нечувания до момента дизелов скандал.

Последваха драконовски мерки и нови екологични норми, обвинения, че дизелите са мръсни и въобще - всеобщ политически натиск. Това доведе до факта, че много компании, като Volvo например, се отказаха от производството на дизелови коли. В централните части на немалко европейски градове забраниха използването на коли с дизелови агрегати, а развойните центрове на компаниите спряха с новите разработки и се преориентираха към модерното, но все още спорно електричество.

За съдбата на дизеловите коли в Европа

Така постепенно средностатистическият европеец започна да мисли различно и продажбите на дизелови коли намаляха драстично. В момента автомобилните морги в Германия са препълнени с дизелови коли, които не покриват екологичния стандарт Евро-5, а бракуването се налага, за да могат собствениците да получат отстъпка при покупка на нов автомобил.

Забраните за движение на дизелови автомобили, които не покриват екологичните норми, тепърва ще се ожесточават, така че собствениците бързат да приберат поне някакви пари за колите си. Така, въпреки че немските компании се опитват да продължат с налагането на дизеловите коли, техният край май е вече предопределен. У нас обаче, нещата (както и всичко останало) с дизелите не се развиват толкова бързо. Българите също харесват дизеловите автомобили, но по ред причини, които са известни на всички, ще имат удоволствието да ги карат доста по-дълго от западноевропейците.

За съдбата на дизеловите коли в Европа

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гост
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Бензина е за каране, нафтата - за топлене, газта - за готвене!

Коментиран от #8, #34, #39, #44, #59, #88


Оценка:
-244 +131

Марто
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Много хубав материал. Точно и ясно разказано. Всичко е политика и манипулиране на масите.

Оценка:
-25 +326

гер
(гост)

Неутрално
3 Отговор
ДИЗЕЛА е най-добрият - кораби, влакове, селскостопанска техника, тирове, товарни, леки и т.н.
Всичко е политика и измама уж за екология!!!

Коментиран от #30


Оценка:
-53 +432

Гост
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Зелени джендъри

Оценка:
-28 +253

тди
(гост)

Неутрално
5 Отговор
ДИРЯ ГОУФ ДИЗЕЛАК без турбо 70-80кс , 98год. син да е ... двувратка с теглич

Оценка:
-21 +87

гошо
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Да, манипулиране.. Дай тук да си караме избушения `премуим` и да тровим всички, за да сме `гъзари`.
В първото мнение си е казано, другото е компромис.

Коментиран от #49


Оценка:
-132 +46

брутален нерез
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Много добре знаем каква им е съдбата. Идват на борсите в София, Драгичево и Дупница. Намериш ли бензин си късметлия.

Оценка:
-24 +90

мангалезич
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


Бензина е за запалки zippo, на колата и требе дизел.

Коментиран от #14


Оценка:
-102 +157

вервайтеми
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Най-големите замърсители на въздуха в големите градове са новите дизели комънрейлове.Това е най-отвратителния ДВГ конструиран някога от човек!

Оценка:
-159 +67

10
Този коментар е премахнат от модератор
Денис
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Споко, тука сме 20 години назад.

Оценка:
-2 +104

Анти седераст
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Кор за Сороз и неговите Зелени партии в Западна Еврипа, САЩ, Канада и Австралия.

Оценка:
-17 +97

Не че нещо... АМА...
(гост)

Неутрално
13 Отговор
У Ф-1 има ли дизеляци болиди?

Коментиран от #46, #48, #61


Оценка:
-38 +71

Гост
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #8 от "мангалезич":


Живи и здрави да сте, карайте си ги дизелите, да си ви фърлят редовно я помпи, я дюзи, я турбо, я ДПФ-та! Като му зададеш и по тебе 15 метра сажди! И как си караш от нищото да се "разкюве", ей така, за да ти е интересно! За мен такива емоции - не мерси!!! Предпочитам си бензинова атмосферка!!! Единствения плюс на дизеля е, че където минеш, нема да има комари доста след това, хахаха!!! :))) То ако беше по-добре, в ралитата и другите автомобилни шампионати нямаше да карат на "гориво за запалки Zippo", както казваш ти, ами на мазут!

Коментиран от #66


Оценка:
-120 +88

Като на кино
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Само да вметна до 6-7 год. гледайте да си продадете дизеловите мЕрцедесИ с 70% запушени дпф-и, защото остават ваши "верни" саксии..Има само един автомобил и това е бензиновият, другото е някакво подобие на коли, а новите таблети на 4 колела няма смисъл от коментар.

Коментиран от #19, #24


Оценка:
-103 +73

Jack Bauer
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Volvo като са толкова загрижени за вредните емисии защо освен леки автомобили не спрат да произвеждат и тежкотоварни дизели!? Само пропаганда слушаме последните няколко години. Съвременните дизели, че даже тези с EUR4 са доста прилични, разбира се при нормална поддръжка, не миришат не пушат. Проблема за мен е компромиса който се прави при ГТП с неизправните (неподдържани) автомобили.

Коментиран от #28


Оценка:
-15 +146

куку руку ку
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Публикувано във факти.бг: "Историята на масовото производство на дизелови коли сатира от 80-те години на миналия век."... Дизел на лека кола наистина е сАтира!

Оценка:
-49 +25

ПИСИ
(гост)

Неутрално
18 Отговор
ЧАКАМЕ ДИЗЕЛИТЕ ОТ ГЕРМАНИЯ НА КАЛОТИНА НО КОГА ЛИ ЩЕ ДОИДАТ, МОЖЕ БИ¿?????????????

Оценка:
-13 +34

Гост
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #15 от "Като на кино":


И аз мисля така! По-точно не може да се каже!!!

Оценка:
-8 +13

Кольо Камиона
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Да, дизелите замърсяват, цапат и пушат, особено ако са над 600 хиляди километра и деветия собственик-турчин е “подобрил” двигателя премахвайки катализатор, DPF, EGR, etc.

Коментиран от #40


Оценка:
-15 +80

Жицата
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Е сега, като си накупят електроавтомобили и край всичко се решава - чист планински въздух навсакъде. Да, ама не, само ми кажете колко са "безвредни" батериите на тези коли? Колко тежки метали съдържат и къде ще ги рециклират тези токсични отпадъци?

Коментиран от #23, #54


Оценка:
-14 +120

Велев
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Без значение с какъв двигател е автомобила всеки казва "Дай газ!", "Настъпи газта!". Защо ли? 😉

Оценка:
-12 +42

Иванчо
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #21 от "Жицата":


тежките МЕТАЛИ ЩЕ ГИ.....рупат зелените джендъри.те са и вегани,така че да не се тревожат.Няма да дишат дизел,ама ще хапват токсични метали колкото си искат.Зелени човечета,това ви чака от ел транспорта.

Оценка:
-10 +69

в211
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #15 от "Като на кино":


Дизеловите Бенцове са класика и нищо лошо няма в тях ако се карат и поддържат от културни хора. Имам редови 6-цилиндров Е320 ЦДИ на 400 хиляди реални километра който все още дърпа като влак, не пуши, нито съм имал проблеми с дюзи, турбо или верига. Просто наливаш само премиум нафта, ползваш качествени масла и консумативи, не караш като джигит и колата ти се отплаща в дългосрочен план.

Оценка:
-11 +101

Abv
(гост)

Неутрално
25 Отговор
Абе каквото и да си говорим, става дума за пари. Много, ама много пари.
Бензиновите коли харчат минимум 25- 35% повече от дизела. Това значи минимум 25-35% повече приходи от акцизи и ДДС за държавата, а и много по голями печалби за някои фирми.
Колкото повече пари има в държавата, толкова повече пари за корупция има, а джоба на българина все по- празен.

Оценка:
-9 +106

26
Този коментар е премахнат от модератор
Paxnas
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Нямам против че отричат дизела,но ако това спомогне да се подобри качеството на дизеловото гориво у нас аз нямам нищо против остнаналото е илюзия.

Оценка:
-3 +34

Мото
(гост)

Неутрално
28 Отговор

До коментар #16 от "Jack Bauer":


Volvo trucks са отделна компания от производителя на леките автомобили.
Камионите ще си продължават да си бъдат дизелови както и автомобили дизелови ще си има просто ще има ограничен достъп за тези,които не отговарят на еко стандарти за даден град или район.

Оценка:
-5 +16

като гостите
(гост)

Неутрално
29 Отговор
Аз с удоволствие ще карам на ток ... като станат на по 20 години за по 4-5000 лева нов внос ...

Коментиран от #41, #52


Оценка:
-11 +31

Лупи
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #3 от "гер":


Добър е ама ако има катализатор и ДПФ, като го резнеш да ти кади, като локомотив е канцерогенен в големи количества и това е доказан факт.

Оценка:
-10 +17

hmhmhm
(гост)

Неутрално
31 Отговор
Абе тези Германци много интересни хора?! Трябваше Американците да им отворят учите че техните коли на нафта не сатват?! И че лъжат. Сега не знам кой е прос Немските производител WV или тези дето са открили несъответствие и после всички вкупом Германци колите на Дизел не стават и няма да ги карат по техните градове?! Аз съм изумен от еволюцията или регресията на човешкия вид

Коментиран от #55


Оценка:
-10 +30

hmhmhm
(гост)

Неутрално
32 Отговор
И както пише точно в статията бензина е за малки коли дизела е големи двигатели. Не че не можеш да ги обръщаш но все пак историята помни. Най големите машини са на дизелово гориво. Влакове параходи танкери подводници, ледоразбивачи и каквото се сетиш. Когато искаш още повече мощ там идва ядрения реактор. Когато искаш малка кола бензин газ, метан. Аз лично предпочитам 4 ри цилиндрови от1.2 до 2.0л. Тези три цилиндровите още им нямам вяра. А тези на ток още повече. Веднъж си говорих с един дето кара на ток някаква баница беше каза през зимата 80км. и колата беше нова. Сигурно след 5 години 10км. през зимата и приключва така че правете си сметка.

Оценка:
-4 +32

Зорлем
(гост)

Неутрално
33 Отговор
Статията пропуска да отбележи, че дълги години покупката на дизел беше стимулирана чрез обвръзване на данъците и таксите с количеството отделени СО-та на километър. Специално по този параметър дизелът е по-добър от бензина. Въпросните стимули бяха наложени от същите тези местни и федерални управи отново с идеята, че се прави с цел екологичност. Обаче сега стимулирането на електричките вече наистина е за по-добра екология, нали? Да, бе, да, вервам ви.

Оценка:
-5 +41

Хаджи Простаки
(гост)

Неутрално
34 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


А кимуря за какво е..................

Оценка:
-0 +16

асддса
(гост)

Неутрално
35 Отговор
Българите не харесват дизеловите автомобили, просто няма кой да плаща толкова гориво за бензинов със същата мощност.

Оценка:
-5 +25

някой
(гост)

Неутрално
36 Отговор
Аз имам и карам 1,9 TDI... Ще ми е последната кола в живота! А бензинаджиите да не се радват толкова, защото след като затрият дизелите, следващи са бензиновите автомобили! Следва се стратегията- разделяй и владей!

Коментиран от #58


Оценка:
-6 +49

Бай вую
(гост)

Неутрално
37 Отговор
Евро джендъри що не карат бензинови камиони

Оценка:
-6 +30

Гост
(гост)

Неутрално
38 Отговор
Стара кола няма,ако се поддържа обслужва както трябва!!!

Оценка:
-2 +40

Дизел
(гост)

Неутрално
39 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


За тва кораби трактори и др. големи машини са дизел ,а трабанта от времето на дядо ти е бензин

Оценка:
-5 +16

бай хой
(гост)

Неутрално
40 Отговор

До коментар #20 от "Кольо Камиона":


в бг сичкото кола е дошло от джънкярд

Оценка:
-1 +11

hater
(гост)

Неутрално
41 Отговор

До коментар #29 от "като гостите":


батерия на 20 години-време ти е за психиатър

Оценка:
-1 +10

боцмана
(гост)

Неутрално
42 Отговор
Добре , махаме дизеловите автомобили. Какво правим със селскостопанската техника , камиони , тежка строителна техника? Корабите в цял свят се движат на тежко гориво (Мазут) и само при маневри и влизане в териториални води на някои държави ползват дизел. Всичко ли ще мине на бензин и на ток? За обикновените хорица по цял свят може , но големите паралии които притежават и много от изброената по-горе техника н е мисля , че ще ги задължи някой.

Коментиран от #51


Оценка:
-2 +27

Заклет фен на дизела
(гост)

Неутрално
43 Отговор
Докато мога ще се кефя на дизела, бензиновите пърдялки не ме кефят имал съм и двете ,карал съм и с горивото на бедните но дизела си е друго, като изпреварвам по три колички на бензин и два тира на куп

Оценка:
-22 +28

Аман от разбирачи
(гост)

Неутрално
44 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


Големи капацитети се извъдихте бре . Тока за какво ще да е а за светене сигурно. Егати и умниците сте . Сякаш хората дето преминаха от дърва на пелетни камини направиха нещо нередно ли ??????? Като почнете да се и*зсирате нямате спиране значи . Чул-недочул ама и той да блесне със бисер , брей !

Оценка:
-4 +16

Golf tdi
(гост)

Неутрално
45 Отговор
Аз у гоуфо немам дпф и разни елементи от тоя сорт и не пуши и не пие нафта много един резервоар 1120км.

Оценка:
-4 +14

хари
(гост)

Неутрално
46 Отговор

До коментар #13 от "Не че нещо... АМА...":


Няма щото таратайката няма да издържи на силата на дизеловия двигател,дизеловия двигател е доста по тежък от бензиновия затова

Коментиран от #92


Оценка:
-6 +8

Бензин
(гост)

Неутрално
47 Отговор
Да сте чували за дизелово Ламбурджини,Ферари,Астон Мартин и други спортни коли.Най-бьрзите и мощни коли са бензинови.

Коментиран от #78


Оценка:
-14 +12

Иванов
(гост)

Неутрално
48 Отговор

До коментар #13 от "Не че нещо... АМА...":


Преди години Ауди тди отвя всички на Льо Ман ако си чувал ама явно не си

Оценка:
-10 +21

Вектор Анонимус
(гост)

Неутрално
49 Отговор

До коментар #6 от "гошо":


Политика на "зелената" мафия бре момко! Тук в България най-тровят въздуха ОТОПЛЕНИЕ ЧРЕЗ ИЗГАРЯНЕ НА ТВ. БОКЛУЦИ И ДЪРВА, ОТВРАТИТЕЛНО СТАРИТЕ ТОВАРНИ МПС / над 4 т /, АВТОБУСИ, ТЕЦ на въглища, СМЪРДЯЩИТЕ СКАРИ по пазари, ресторанти и празници!

Оценка:
-4 +15

Стоян Димитров
(гост)

Неутрално
50 Отговор
Аз живея в Германия и не съм виждал по консервативен народ от германците. Така че не се притеснявайте, тука никой не е тръгнал да си сменя колата, щото е модерно.

Оценка:
-1 +28

Крали Марко
(гост)

Неутрално
51 Отговор

До коментар #42 от "боцмана":


Няма как да преминат скоро на друго гориво колко и силно да квичат желеноджендърите Кпд на дизил е мн. по голям и са мн. по икономични а и пожаробезопасни . Удрят на дребно смачканите, наплашени, зомбирани, ограничени, изпълнителни, дисциплинирани безполови дойчи !

Оценка:
-3 +27

52
Този коментар е премахнат от модератор
гого
(гост)

Неутрално
53 Отговор
до №6–яла си на село

Оценка:
-0 +4

54
Този коментар е премахнат от модератор
55
Този коментар е премахнат от модератор
Крали Марко
(гост)

Неутрално
56 Отговор
Ааааа Волво и ТЕХЕН сполучлив дизелов двг за леки коли????- НЕМА ТАКЪЪФ -естествено спират "производство"
/ купуването /

Оценка:
-1 +8

Sofia
(гост)

Неутрално
57 Отговор
Щом не е АЛДИ не ми го хвали...ахаха

Оценка:
-2 +11

Крали Марко
(гост)

Неутрално
58 Отговор

До коментар #36 от "някой":


Прав си ! Ганьо е гнусничка твар. Не се замисля че заиграе ли мечката у съседа, ще влезе и у неговото бензиново дворче. Чета простотии, злорадства и тук там истини- МЪЪЪЪКА !!!! НАРОДЕ ???

Оценка:
-2 +8

Вектор Анонимус
(гост)

Неутрално
59 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


Керосина за пиенье ! Наздраве !

Оценка:
-1 +1

Рори
(гост)

Неутрално
60 Отговор
Всеки дизел може да се направи да не пуши. Няма нужда от EGR или DPF, има си даже smoke map няма как да е по-просто. Само гониш въздух : нафта = 14.7 : 1 . Другото са глупости.

Коментиран от #69


Оценка:
-1 +12

Шуми
(гост)

Неутрално
61 Отговор

До коментар #13 от "Не че нещо... АМА...":


У Ф1 нема дизелаци, ама нека и бензинджийки. Използва някакви високоенергийни течности.

Оценка:
-2 +4

hmhmhm
(гост)

Неутрално
62 Отговор

До коментар #55 от "Данету":


Защо не се обосновеш? Ако можеш естествено?

Оценка:
-1 +1

Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
63 Отговор
Не мога да разбера що си усложняват живота хората, да се занимават със такива сложни мотори със помпи, дюзи, турбини които идват тука на милион километра и имат много скъпи части дето ша издумтят не след дълго, като прибавим и скапанато гориво тук.... На всичкото отгоре си изтърбушват тук ДПФ, катализатори и честит ни планински въздух. Какъв е проблема да си вземеш един опростен атмосферен бензин да му сложиш пропан-бутан и да си караш евтино и със по-малка вероятност от скъпи ремонти,и по-екологичен.

Оценка:
-4 +10

777999
(гост)

Неутрално
64 Отговор
Аз също имам дизелов автомобил...изобщо не искам да чувам за бензин дори V8 да е...въпрос на личен избор ,но просто това ми е на сърцето. Как ще ме принудят да го махна? Знаем как...като вдигнат цената на дизела до небето...

Оценка:
-4 +9

дизелите са мизерия у нас и престъпление
(гост)

Неутрално
65 Отговор
Ракообразуващи сажди, азотни оксиди, смрад, пушилка, вибрации и отвратителен звук - трябва да са ти повредени сетивата, за да ти харесва тоя боклук. Какво трябва да ти се е случило на съзнанието след като знаеш и виждаш какво излиза от ауспуха, да го дишаш заедно с децата ти, близките ти и да не ти пука. Да скандираш "джърман, премиум, дизел паур" и да се радваш, че всичкия отпадък от Европа се изсипва у нас. В началото на 90-те в Германия съотношението беше 65/35 в полза на бензина. Производителите правеха по 4-5 бензинови мотора на модел и 1-2 дизела. После малоумниците в Европа обърнаха нещата обратно, а сега се чудят как да отърват градовете си от тая мизерия. Всичките му фенове, ако са в друго време и в друг регион в света няма и да си помислят за тая мизерия. Доказано е, че ако потребителя не е притискан или стимулиран той никога не избира дизела пред бензина - критерий за това са развитите държави в цял свят, където няма брюкселски диктат с 70% акциз върху горивата и други стимули към дизела и логично там потребителя не го купува, а продажбите му са нищожни. Дизелите с отровите които бълват са отговорни за смъртта на хиляди души, но мизерията у нас ампутира сетивата и на никой не му дреме - само да му е евтино, ако може и с крадена нафта най-добре. Режат се катализатори, филтри за сажди (ако въобще ги е имало) и така старите дизели, каквито са почти всички у нас превърнаха населените места в концлагери.

Коментиран от #67, #68


Оценка:
-11 +10

МАК
(гост)

Неутрално
66 Отговор

До коментар #14 от "Гост":


Бере гости пак го раздаваш спец по дизелов,не ти ли омръзна??!!!който се грижи за дизеловото си кола правилно няма хвърли нито турбо нито помпа или дюзи!!!все дизелите замърсяващи,а никой не говори за стопаните подобия на горива,ами смрадта от горящите боклуци в циганските махали??!!

Коментиран от #86


Оценка:
-0 +12

МАК
(гост)

Неутрално
67 Отговор

До коментар #65 от "дизелите са мизерия у нас и престъпление":


А ти явно си много технически неграмотен за да изпишеш толкова глупости на тая тема!!!

Оценка:
-1 +11

Fake Taxi
(гост)

Неутрално
68 Отговор

До коментар #65 от "дизелите са мизерия у нас и престъпление":


Преиграваш...

Оценка:
-1 +6

МАК
(гост)

Неутрално
69 Отговор

До коментар #60 от "Рори":


Върви го обеснявай на невежите!!!

Оценка:
-1 +3

Факти
(гост)

Неутрално
70 Отговор
Бай Ганьо не се интересува от подобни новини. Дай му една нафтова печка на колела и му гледай сеира...

Оценка:
-4 +5

Дизел
(гост)

Неутрално
71 Отговор
Ха ха при един по сериозен дъжд бензинките изпокапват на пътя а дизела гордо пори през локвите ха ха хихи

Коментиран от #72, #87


Оценка:
-6 +9

Ммм
(гост)

Неутрално
72 Отговор

До коментар #71 от "Дизел":


О виждал съм Пежо дизел да гълта водица и да криви биели приятелю

Оценка:
-0 +8

А природата?
(гост)

Неутрално
73 Отговор
А някой в България да е засадил дърво?Само се сече .
Кой ще пречиства въздуха?

Оценка:
-1 +8

r166
(гост)

Неутрално
74 Отговор
Карам си двулитровата газова печка и се чудя защо американските танкове от дизелови минаха на газови турбини.

Оценка:
-2 +2

r166
(гост)

Неутрално
75 Отговор
А, и засадих дръвче миналата година - орех, сега е една педя и съм го покрил с малко шума.

Оценка:
-0 +2

100 к.с бензин 1.6 ми гори 6,7 извън и г
(гост)

Неутрално
76 Отговор
100к.с бензин 1.6 ми гори 6-7 извън и 11 градско.286 кс дизелак ми гори 7 извън и 11.3 градско.После ми разправяйте бензина по хубав бил.Изкуствено завишаване цената на нафтата.

Оценка:
-4 +9

Додо
(гост)

Неутрално
77 Отговор
Нафтуру' , хвани ме за к..у.

Оценка:
-1 +0

Тошо
(гост)

Неутрално
78 Отговор

До коментар #47 от "Бензин":


А ти да си чувал последните години на Льо Ман какъв двигател е победител?

Оценка:
-0 +1

79
Този коментар е премахнат от модератор
нико
(гост)

Неутрално
80 Отговор
Само маниполират и пишат глупости за ДИЗЕЛА . Всичко това идва от ЗЕЛЕНИТЕ защитници ! Ако ги попиташ как се предвижват на дълги и средни къси разтояния и малчът като наакани .Всичко е измама ! Карайте кавото ви е по джоба и това е.

Оценка:
-0 +8

ЗЕТОР
(гост)

Неутрално
81 Отговор
ДА ЗНАЧИ СПИРАМЕ ГИ.АШКОЛСУН.А КОЙ ЩЕ СПРЕ МИЛИОНИТЕ ДИЗЕЛОВИ ТРАКТОРИ ,КАМИОНИ И КОМБАЙНИ. НА ФЕРМЕРИТЕ ВСЕКИ БЪЛВАЩ КОЛКОТО 100 ДИЗЕЛАРКИ КОГА ОРЕ ,ДИСКОВА,ЖЪНЕ И БОКСУВА.ДАЖЕ СА ИМ ДАЛИ ДА ИМАТ ЧАСТНИ СОБСТВЕНИ ДИЗЕЛСТАНЦИИ И ВСЕКИ ДА СЪХРАНЯВА ЗА СОБСТВЕНИ НУЖДИ ТОНОВЕ ГОРИВО.ДАЖЕ ИМ ГО ПРОДАВАТ БЕЗ ДДС.АВИ 70 000 БЪЛГАРСКИ5 ТИРА С БАТЕРИИ ЛИ СЕ ДВИЖАТ.АМИ СТОТИЦИТЕ ХИЛЯДИ РЕЙСОВЕ.МАЙ ВСИЧКО Е ЗА ГЛАВОБОЛ И БОЙ ПО ГЛАВАТА НА ОБИКНОВЕНИЯ ЧОВЕК ДЕТО ИМА 1 КОЛЦА СИРОМАШКА.

Коментиран от #84


Оценка:
-0 +11

коментатор
(гост)

Неутрално
82 Отговор
Кво прайме обаче ако стане криза на газта или и вдигнат цената драстично а ?
Кои ли кара на бензин !?

Оценка:
-0 +1

германеца
(гост)

Неутрално
83 Отговор
няма лоши автомобили ,и особенно дизелите ,а има тьп народ които се подава на пропаганда от Европа и сащ ,зада се унищожи от тази планета ,наречена бьлгарин сьс тьпо самочуствие и простак с настроение ,до кога ще вярвате в пропаганда вие собственно мнение нямате ли си , мрьсен ви бил вьздуха ,иам столици по голями от ваща ,и там има мрьсен вьздух ,те какво да кажат ,така ако расьждавате ,скоро ви виждам да вьрвите пеша ,защото кои какво сам си направи ,няма да се сьрди на другия .

Оценка:
-0 +5

бьлгарин с национална гордост
(гост)

Неутрално
84 Отговор

До коментар #81 от "ЗЕТОР":


евалата зетор ,браво само така ,иначе штоя тьп народ дето го постоянно льжат 30 години и продьлжава да си вярва ,е за това няма оправяне в наща дьржава ,защото някои са пьлни дебили .

Оценка:
-0 +3

панагюрския бик
(гост)

Неутрално
85 Отговор
мрьсен им бил вьздуха ,като яде васульь ,и после прьдне у трамваио и ги обгазява сите ,та замирише у Панагюрище чак ,он гьзо му мерише па си го носи ,ама иначе се оплаква .

Оценка:
-0 +2

Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
86 Отговор

До коментар #66 от "МАК":


Все трябва да се започне отнякъде за да е по-чист въздуха, вярно е че не само колите са замърсители, но все пак да погледнем първо себе се, какво можем лично ние да направим преди да сочим съседа си със печката на дърва. Въпрос на мислене е, българина си иска пуфтящото дизелче, като му кажеш колата ти замърсява той вика виж ония със печката на дърва, типично по български...

Оценка:
-1 +2

Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
87 Отговор

До коментар #71 от "Дизел":


От 12 години карам бензин-пропан бутан, не знам изобщо за кво говориш, даже минавам с повече газ през големите локви щото ме кефи.

Оценка:
-1 +2

Шмекер
(гост)

Неутрално
88 Отговор

До коментар #1 от "Гост":


А тока за какво е ???

Оценка:
-0 +0

Вин Дизел
(гост)

Неутрално
89 Отговор
Карал съм бензинова. Карал съм газова. От няколко години карам дизелова и няма да сляза от нея докато има нафта на бензиностанцията. После ако съм още жив, ще си купя на водород. Другото са приказки от хиляда и една нощ. Послеслов: От десет години живея в Германия.

Оценка:
-2 +5

90
Този коментар е премахнат от модератор
Bobo
(гост)

Неутрално
91 Отговор
Абе Вие тука все едно сте два противникови отбора, защо настръхваме един срещу друг,не се подавайте на тия манипулаций дизела пуши-пуши че е на 600 000км. Не автомобила е виновен а собственика, държавния контрол на техническите прегледи. Собственика е отговорен за подръжката на колата, ако е изправна тя няма да пуши било то дизелова или бензинова , говорим само за дизелите и бензиновите не са цвете за мирисане, колко трошки горят масло по 1л на 1000км ,истината е че българите сме озлобени един към друг а от това печелят манипулаторите.Това с мръсните коли ни се налага от европа-там са големите заводи за автомобили и за да им се харчи продукцията започват да влиаят чрез политиците си ,изкарват забрани за влизане в градове итн с това подчертават колко са вредни старите автомобили и от причинените неудобства принуждават хората да ползват БАНКИТЕ и да си купуват нови евро 6 автомобили. Всички ние сме под една секира няма дизел няма бензин. Истината е в контрола на техническите прегледи и в стандарта на живот. Какво лошо има в дизел с бели аспуси с дпф, и бензин с изпрана ламбда сонда и катализатор. Не може с 4000лв да купиш кола на 100000км реални и ако може да е 2012год. Българина има лошо мислене нисък стандарт на живот и големи претенций.

Оценка:
-0 +8

Haha
(гост)

Неутрално
92 Отговор

До коментар #46 от "хари":


Е ти па голем разбирач излезе ше ревнем

Оценка:
-1 +0

до Bobo
(гост)

Неутрално
93 Отговор
Пише се манипулации,а не манипулаций, и претенции,а не претенции.

Коментиран от #94, #98


Оценка:
-3 +1

Не претенций
(гост)

Неутрално
94 Отговор

До коментар #93 от "до Bobo":


Претенции

Оценка:
-0 +0

Dido
(гост)

Неутрално
95 Отговор
Четете малко достоверна информация бре хора! Какви са тези лъжи в полза на БГ автоджамбазите?!?!? Живея в Германия, хората масово си карат дизелите и то стари такива, читавите коли дали Евро 4 или Евро 5 си струват пари! Забрани за дизели под Евро 5 има в 3-4 големи градове и то в няколко централни улици!!! Да, има отстъпки при покупка на нова кола - при VW ти правят отстъпка от 1500 до 8000 Евро ако върнеш дизел до евро 5 в движение и купиш нова. Но кой ще си върне читава Евро 5 кола, която със сигурност ще може да кара още 5 години и в момента струва 15 000 Евро, за отстъпка от 8000 Евро?!?!? Мислете малко, информирайте се!!!

Оценка:
-0 +3

Капитана
(гост)

Неутрално
96 Отговор
На моя 300 000 тонен ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ЕКО танкер ще му трябва плаваща АЕЦ... Може и да бъде заменена от две атомни подводници, които да го снабдяват с ЕКО-електричество....

Оценка:
-0 +4

Щъркел
(гост)

Неутрално
97 Отговор
Ей, много жаби тука вдигнаха крак! Ще речеш, че всички са си купили Тесла3! Дизелът им бъркал чистия въздух, а че от 30 години никъде не мият улиците, нищо. Че циганите горят гуми и всякакви гадости, пак нищо. Че по американски сметки, бензиновите отделят не по-малко вредни съединения от дизелите, пак нищо. Разбира се, ако колата не е поддържена и регулирана, както трябва, ще пуши. Сигурно много още може да се направи и за качеството на горивото. Ама пък нищо не се прави, освен да му се повишава цената, щото и в Турция е доста по-добро! А екоентусиастите да минат на магарета и на лунна светлина, тогава ще са суперзелени

Оценка:
-0 +3

Бобо
(гост)

Неутрално
98 Отговор

До коментар #93 от "до Bobo":


Прочети ти какво си написал като знаеш толко , като ме поправяш "пише се претенции а не претенции" нека те преценят що за правописец си, мисля че всички са разбрали какво съм написал , ако знаех че тези грешки които съм допуснал ще се оценяват щях да си потърся частен учител, но сега мога и теб да поканя да не съм сам

Оценка:
-0 +3

механик
(гост)

Неутрално
99 Отговор
Дизелите покриващи стандарти от евро4 нагоре, са достатъчно екологични и напълно сравними със бензиновите от същия евро стандарт. Дори по отношение на въглеродни оксиди дизелите превъзхождат бензиновите с еквивалентна мощност...Като цяло по добрата ефективност на дизеловите двигатели се отразява в много по голяма степен на двигателите с по високи мощности. Това е причината масово камионите и плавателните съдове да са с дизелови двигатели. просто си представете каква икономия се реализира при 10% икономия за двигател с разход на гориво 120 тона на денонощие(24 часа). Друга не по маловажна причина е по малката вероятност от възникване на пожар при дизела. А инак вече има кораби които работят на дизел и метан, както и експериментални камиони -влекачи с електрическо захранване...Въпрос на време е електрическите автомобили да се приближат по пробег до конвенционалните... И въпреки това още дълго време ще съществуват конвенционалните двигатели, просто защото лобито на петролната промишленост няма да го допусне...

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Адв. Марин Марковски
Адв. Марин Марковски коментира обвиненията срещу Симеон Дянков за приватизацията на ЕВН.
Да се получат указания от Прокопиеев за Дянков е все едно на един режисьор от ранга на Стивън Спилбърг да му дава указания младеж от ВИТИЗ"

Още бисери