Last news in Fakti

7 Май, 2019 14:00 45 209 52

Най-продаваните коли на всички времена

  • продажби-
  • статистика-
  • класация
Най-продаваните коли на всички времена - 1

Британското сп. Autocar състави класация на най-масовите автомобили в историята. Рейтингът отчита различни статистики за продажбите и страда от някои неточности, но въпреки това отразява относително точно популярността на моделите. В списъка са включени над 60 коли, но най-интересна е челната десетка.

10. Oldsmobile Cutlass (1961-1999), 11.9 милиона

Oldsmobile вече не съществува, но името на някога славната марка се свързва с едни от най-напредничавите нововъведения в американското автомобилостроене. В нейните коли за пръв път се появява разпределителната капачка на запалването и хромираните детайли. В актива на Oldsmobile са също полуавтоматичната трансмисия (1937 г.) и усъвършенстваната му версия - пълноценният автоматик Hydra-Matic (1940 г.). След Втората световна война технологичното развитие на компанията продължава с изключително успешния V8 Rocket с висока степен на сгъстяване и мощност 135 к.с., представен през 1949 г. Благодарение на него Oldsmobile триумфира в NASCAR, което изстрелва продажбите в небето.

9. BMW 3er (1975-досега), 13.3 милиона

Баварската "тройка" става еталон за спортен седан още с първото си поколение. моделът традиционно се подрежда сред лидерите по продажби в своя клас. През октомври миналата година дебютира седмото поколение на 3er.

8. Hyundai Elantra, (1990-досега), 13.4 милиона

Ако става дума за най-продаваните коли в историята, надали някой би се сетил точно за Elantra. Корейският модел обаче печели почитатели с разумното съотношение между цена и качества вече близо три десетилетия.

7. Renault Clio (1991-досега), 14.6 милиона

Clio е един от най-значимите успехи на Renault всички времена. Петото поколение на модела бе представено на салона в Женева и продажбите му започват в края на годината.

6. Honda Civic (1972-досега), 17.3 милиона

Благодарение на това малко автомобилче, показано за пръв път през юли 1972 -ра, Honda се подрежда сред най-големите производители в света. През миналата година Civic заема четвърто място сред най-продаваните модели в света. Следващата генерация трябва да се появи през 2021 г.

5. Lada Riva (1980-2015), 18 милиона

Тук от Autocar вероятно имат предвид всички модели на ВАЗ със задно предаване, построени на платформата на FIAT 124 (1966 г.). Иначе от продаваната като Riva "петица" са произведени почти двойно по-малко бройки, отколкото от 2106 - 2.91 млн. срещу 4.39 млн.

4. Opel/Vauxhall Corsa (1982-досега), 18.3 милиона

Името Corsa се появява в гамата на Opel преди 37 години. Във Великобритания го познават като Nova. Новото поколение на бестселъра ще бъде унифицирано с Peugeot.

3. Volkswagen Golf (1974-досега), 34.8 милиона

30-милионният Golf слезе от конвейера през 2013 г. моделът е традиционен лидер по продажби в Европа още от първото си поколение. Volkswagen ще представи осмата генерация през октомври.

2. Ford F-Series (1948-досега), 39 милиона

Простата и здрава конструкция в комбинация с достъпна цена правят този пикап най-популярния модел в Щатите за всички времена.

1. Toyota Corolla (1966-досега), 45.5 милиона

Компактната японка отнема на Volkswagen Käfer титлата "Най-продаван автомобил в света" само осем години след старта на производството. Toyota бълва нова Corolla на всеки 15 секунди.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пернишкия

    92 111 Отговор
    А бе у Гоуфо си е истината...мани ги тия японки
  • 2 Браво ..

    75 22 Отговор
    На ладата еволюцията е адова

    Коментиран от #4, #5

  • 3 Браво

    30 2 Отговор
    Интересно

    Коментиран от #44

  • 4 Браво

    5 10 Отговор

    До коментар #2 от "Браво ..":

    Не ми кради ника
  • 5 Читател

    55 14 Отговор

    До коментар #2 от "Браво ..":

    Съвършенството няма нужда от еволюция.
  • 6 сектант

    18 14 Отговор
    забравяте иконата на автомобилостроенето в източна европа
  • 7 Анархо капиталист

    37 29 Отговор
    Интересно защо Корола почти не се среща по нашите географски ширини. Сивик и Елантра също са редки. За България статистиката би водил Пасат Б5 и 5,5 следван неотлъчно от Голф Мк3 и 4, всичките помпа-дюза. 😃

    Коментиран от #8, #11, #36

  • 8 корола N1

    82 17 Отговор

    До коментар #7 от "Анархо капиталист":

    Че па, кога българина е разбирал от коли, че да се среща често тойота в БГ ? На нашеница му дай евтината и "здрава" германска техника амнайста употреба "нов внос" и му гледай сеира ;)
  • 9 Микис Тодоракис

    83 9 Отговор
    В Гърция маслините се събират с тойоти производство 69- та и около. Нямат номера, прегледи и ала бала, но качват баирите и РАБОТЯТ БЕЗОТКАЗНО.
  • 10 nasam natam

    71 11 Отговор
    honda civic - убиецът на американската автомобилна индустрия

    Коментиран от #31

  • 11 антрашпиц

    16 11 Отговор

    До коментар #7 от "Анархо капиталист":

    Е,да не забравяме и обикновенното тди с 90коня..

    Коментиран от #23

  • 12 коРа

    23 32 Отговор
    Пълен фейк,ако беше реално, трябваше да влязат Пежо и Ситроен, та дориа и Фиат.Те са в пъти повече продавани, имаше инфо, че Пежо 206 официално изпреварва голфа и костенурката по брой продадени/произведени коли.Не е сериозно, че Лада,Елантра са вътре а ПСА ги няма.

    Коментиран от #20

  • 13 Ивайло

    31 29 Отговор
    Само БМВ и тесни п*чета!!! ;)))

    Коментиран от #50

  • 14 Jack Bauer

    36 7 Отговор
    Защо двете лади на снимката са еднакви а всички останали коли различни? :D :D :D

    Коментиран от #18

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Guest10

    11 4 Отговор
    Класацията е малко некоректна според. Не е редно всички генерации на съответните марки и модели да се обединиават.
  • 17 ВАГ

    17 14 Отговор
    КЪДЕ Е ФОЛКСВАГЕН ПАСАТ? Наскоро излезе 30 милионният брой!

    Коментиран от #26, #39, #51

  • 18 нулева еволюция

    17 17 Отговор

    До коментар #14 от "Jack Bauer":

    Двете Лади не са еднакви. Едната е 2105 а другата 2107. По-тъпа кола от Ладата няма. Имал съм 2013 от 14-тата до 30-тата и година.
  • 19 Доц. д-р Ставрев

    9 49 Отговор
    Това е класация за най-масово продаваните автомобили. А най-масово се продават, защото са най-калпави. Купиш, караш 5-6 години и хвърляш, после купуваш друга, караш 5-6 години..и пак хвърляш. Защото не става за нищо. Така се прави печалба, и от Тойота най-добре го знаят. Еднодневки за бедняци по третия и четвъртия свят. Мерцезес, Ауди, никога няма да ги видите в подобна класация. Защото не са ширпотреба.

    Коментиран от #22, #25, #37, #40

  • 20 Obey The Law

    10 2 Отговор

    До коментар #12 от "коРа":

    Влез в Wikipedia и виж, Peugeot 206 има около 10 милиона произведени бройки. Смени си източника.

    Коментиран от #27

  • 21 Sofia

    7 11 Отговор
    Щом не е АЛДИ не ми го хвали...ахаха
  • 22 Obey the law

    11 3 Отговор

    До коментар #19 от "Доц. д-р Ставрев":

    Кой нормален ще си купува една и съща кола която се разваля ? По тая логика и Ауди 80 е голям боклук с техните 5,425,944 произведени бройки.

    Коментиран от #24

  • 23 АLFA Q 4

    8 2 Отговор

    До коментар #11 от "антрашпиц":

    АБЕ Я ЧИБА С ТОВА КРЕКАЛО БЕ
  • 24 АLFA Q 4

    12 4 Отговор

    До коментар #22 от "Obey the law":

    ТА ТОВА КОЛА ЛИ Е
    ТОЯ ТЕСЕН СКАФАНДЪР
    КВО УДОБСТВО ИМА В ТОЯ САНДЪК

    Коментиран от #32

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 АLFA Q 4

    8 5 Отговор

    До коментар #17 от "ВАГ":

    НАЛИ НЯКОЙ ТРЯБВА ДА ГИ КУПИ
    В СКЛАДА НЕ СЕ БРОИ
  • 27 Фернандо Алонсо

    14 2 Отговор

    До коментар #20 от "Obey The Law":

    Да 206 има 10 млн, ами ако прибавим 207, 208, което е в две генерации, ами предшественика на 205 е с 5.3 млн. 104 е още по-старото с 1.7 млн. 207 е 2.8 млн. Продажби 208 с още 3 млн. Общо 1.7 + 5.3 + 10 + 2.8 + 3= 22.8 млн. и се класира на четвърто място. Подкрепям, че не е добра статията, не е обективна, много производители сменят имената на автомобилите си в един и същи клас.
  • 28 аленафанела

    11 1 Отговор
    Ако разглеждаме само по един модел сигурно VW KÄFER е първенец
  • 29 Въпрос

    11 1 Отговор
    А къде е WV Beetle-21,5 млн.и то само на една платформа?
  • 30 Хайл

    8 1 Отговор
    Абсолютният рекордьор е Форд Т /Ламаринената Лизи/от 1908 до 1927 г са произведени над 16 милиона...всички други са за много по-голям период от време
  • 31 В голяма грешка си

    10 6 Отговор

    До коментар #10 от "nasam natam":

    Първо Сивик е малка кола, каквито в щатите не са най-харесвани. Много повече от Сивик се продават Камри и Рав на Тойота. Хонда ЦРВ също се харчи много повече от Сивик, мисля, че и Акорд. Nissan Rogue също е повече. А още повече се продават Силверадо и F-сериите. В световен мащаб Сивик се продава по-малко и от Фокус (американска индустрия). GM (1), Форд(2), и Фиат-Крайслер(4) продават през 2018 г. в щатите повече от Хонда (5-та). Тойота е трета също преди Хонда. Къде го сънува тоя "убиец" и тия дето са ти нацвъкали плюсчетата.... Разликата в продажбите между F-серията, Силверадо и Рам на "убитата" индустрия спрямо Сивик се измерва в пъти, а не в проценти. Приятни сънища .....

    https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales/salesfig_usa_2018
  • 32 майстора

    8 7 Отговор

    До коментар #24 от "АLFA Q 4":

    Че ти с тия алфи знаеш ли изобщо какво значи удобство бе ???

    Коментиран от #43, #47

  • 33 РАЗБИРАМ

    17 2 Отговор
    ХОРАТА КОИТО СИ КУПУВАТ МЕРЦЕДЕС....ПОРШЕ....ФЕРАРИ...
    АМА..ДА ТЕГЛИШ КРЕДИТ,ЗА ДА СИ КУПИШ ГОЛФ И ДА УМРЕШ ОТ ГЛАД,НЕ ГО РАЗБИРАМ...😁😂
  • 34 Хйфдф

    9 5 Отговор
    Ладата се е продавала, защото пазара на СЕСЕСЕРЕ е бил затворен и избора е бил никакъв.Евентуално Мохер, Волга за партийците с по-висок статус.

    Коментиран от #35

  • 35 Пламен

    7 2 Отговор

    До коментар #34 от "Хйфдф":

    Не е съвсем така. Лада са се произвеждали дори и в Белгия.
  • 36 касапина

    9 5 Отговор

    До коментар #7 от "Анархо капиталист":

    Къде живееш бе човек, в последните години се пръкнаха много короли, явно Българите започнаха да ценят качеството, не само външния вид.
  • 37 Коментара

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "Доц. д-р Ставрев":

    Toyota Corolla E11 комби - Колкото грозна и потискаща, толкова и безсмъртна. Та всеки си има приоритети и възможности...
  • 38 гост

    2 2 Отговор
    Не е коректно , първа генерация втора генерация , то така се събират милиони. Я да кажат от първата тройка на бемве колко са продали или колко голф 2 са продадени? Тогава ми ги сравнявай а не през годините различни коли с еднакви имена. Автора само за Лада се сеща че ставало въпрос за всичките но това важи и за другите производители.

    Коментиран от #42

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 лексус

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "Доц. д-р Ставрев":

    господин "доцент" който не е доцент,прочети статиската за toyota и mercedes, за какъв процент отиват в сервиз,колко често и така нататък.toyota почти винаги е на първо или в топ 3,мерцедес е след 25 всяка година....харесвам и немските коли, като ауди,бмв и порше,но мерцедес изобщо не ми го хвали....ако беше споменал нещо за лукс,ок...от там нататък са гола вода.

    Коментиран от #52

  • 41 Сектанте мамичака ти мърлява

    5 3 Отговор
    Къде е на сектанския дачията с 20 продажби месечно
  • 42 Ореон

    2 4 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Недей да плюеш гоуф 2 ката да не станеш блеклистед в перник
  • 43 НАТО ВЕЦ

    7 5 Отговор

    До коментар #32 от "майстора":

    Не те знам, какъв "майстор" си, но ако твърдиш, че Алфа Ромео не предлага висока степен на удобство, значи идея си нямаш от автомобили.

    Коментиран от #48

  • 44 куку руку ку

    4 3 Отговор

    До коментар #3 от "Браво":

    Кое му е интересното. Заглавието трябва да бъде "Най-продаваният бранд", а не автомобил. Ако е за aвтомобил, който е произвеждан и продаван най-много без промяна на самата кола, това е VW бръмбар.
  • 45 Хаха

    2 1 Отговор
    Пичове... Класацията е "най-продавани модели за всички времена" а не "най-продавано поколение на модел)"
  • 46 ....

    2 4 Отговор
    Айде ся няква измислена класация, да рекламира тойота
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 АLFA Q 4

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "НАТО ВЕЦ":

    МНОГО ЯСНО ЧЕ НЯМА ТОЯ ЦЪРВУЛКЪО
  • 49 Ама как

    1 0 Отговор
    Може ли да не сложат Дачия?
  • 50 аман от фантазьори

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Ивайло":

    Що тесни бе баце, дан ти е малко пишито?
  • 51 ВАГ

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "ВАГ":

    Измисли си нов ник ,тоя съм го патентовал :) Хората ... т.е. олигофрените дето пишат тук ще помислят (но те не могат да мислят) ,че съм аз.
  • 52 ВАГ

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "лексус":

    Аве лексусе (100% Лексус си виждал само от автобуса) знаеш ли защо няма статистики за коли с най-голям пробег ?!!! ... защото японските ще са само пред италианските .Статистиките за надежност не броят пробег ,екстри .... а Лексуса ще стигне ЕС класата на мерцедес някъде към 6790 г.