Британското сп. Autocar състави класация на най-масовите автомобили в историята. Рейтингът отчита различни статистики за продажбите и страда от някои неточности, но въпреки това отразява относително точно популярността на моделите. В списъка са включени над 60 коли, но най-интересна е челната десетка.
10. Oldsmobile Cutlass (1961-1999), 11.9 милиона
Oldsmobile вече не съществува, но името на някога славната марка се свързва с едни от най-напредничавите нововъведения в американското автомобилостроене. В нейните коли за пръв път се появява разпределителната капачка на запалването и хромираните детайли. В актива на Oldsmobile са също полуавтоматичната трансмисия (1937 г.) и усъвършенстваната му версия - пълноценният автоматик Hydra-Matic (1940 г.). След Втората световна война технологичното развитие на компанията продължава с изключително успешния V8 Rocket с висока степен на сгъстяване и мощност 135 к.с., представен през 1949 г. Благодарение на него Oldsmobile триумфира в NASCAR, което изстрелва продажбите в небето.
9. BMW 3er (1975-досега), 13.3 милиона
Баварската "тройка" става еталон за спортен седан още с първото си поколение. моделът традиционно се подрежда сред лидерите по продажби в своя клас. През октомври миналата година дебютира седмото поколение на 3er.
8. Hyundai Elantra, (1990-досега), 13.4 милиона
Ако става дума за най-продаваните коли в историята, надали някой би се сетил точно за Elantra. Корейският модел обаче печели почитатели с разумното съотношение между цена и качества вече близо три десетилетия.
7. Renault Clio (1991-досега), 14.6 милиона
Clio е един от най-значимите успехи на Renault всички времена. Петото поколение на модела бе представено на салона в Женева и продажбите му започват в края на годината.
6. Honda Civic (1972-досега), 17.3 милиона
Благодарение на това малко автомобилче, показано за пръв път през юли 1972 -ра, Honda се подрежда сред най-големите производители в света. През миналата година Civic заема четвърто място сред най-продаваните модели в света. Следващата генерация трябва да се появи през 2021 г.
5. Lada Riva (1980-2015), 18 милиона
Тук от Autocar вероятно имат предвид всички модели на ВАЗ със задно предаване, построени на платформата на FIAT 124 (1966 г.). Иначе от продаваната като Riva "петица" са произведени почти двойно по-малко бройки, отколкото от 2106 - 2.91 млн. срещу 4.39 млн.
4. Opel/Vauxhall Corsa (1982-досега), 18.3 милиона
Името Corsa се появява в гамата на Opel преди 37 години. Във Великобритания го познават като Nova. Новото поколение на бестселъра ще бъде унифицирано с Peugeot.
3. Volkswagen Golf (1974-досега), 34.8 милиона
30-милионният Golf слезе от конвейера през 2013 г. моделът е традиционен лидер по продажби в Европа още от първото си поколение. Volkswagen ще представи осмата генерация през октомври.
2. Ford F-Series (1948-досега), 39 милиона
Простата и здрава конструкция в комбинация с достъпна цена правят този пикап най-популярния модел в Щатите за всички времена.
1. Toyota Corolla (1966-досега), 45.5 милиона
Компактната японка отнема на Volkswagen Käfer титлата "Най-продаван автомобил в света" само осем години след старта на производството. Toyota бълва нова Corolla на всеки 15 секунди.
Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пернишкия
14:06 07.05.2019
2 Браво ..
Коментиран от #4, #5
14:06 07.05.2019
3 Браво
Коментиран от #44
14:07 07.05.2019
4 Браво
До коментар #2 от "Браво ..":
Не ми кради ника14:08 07.05.2019
5 Читател
До коментар #2 от "Браво ..":
Съвършенството няма нужда от еволюция.14:08 07.05.2019
6 сектант
14:09 07.05.2019
7 Анархо капиталист
Коментиран от #8, #11, #36
14:18 07.05.2019
8 корола N1
До коментар #7 от "Анархо капиталист":
Че па, кога българина е разбирал от коли, че да се среща често тойота в БГ ? На нашеница му дай евтината и "здрава" германска техника амнайста употреба "нов внос" и му гледай сеира ;)14:26 07.05.2019
9 Микис Тодоракис
14:26 07.05.2019
10 nasam natam
Коментиран от #31
14:38 07.05.2019
11 антрашпиц
До коментар #7 от "Анархо капиталист":
Е,да не забравяме и обикновенното тди с 90коня..Коментиран от #23
14:38 07.05.2019
12 коРа
Коментиран от #20
15:15 07.05.2019
13 Ивайло
Коментиран от #50
15:42 07.05.2019
14 Jack Bauer
Коментиран от #18
16:32 07.05.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Guest10
16:54 07.05.2019
17 ВАГ
Коментиран от #26, #39, #51
17:18 07.05.2019
18 нулева еволюция
До коментар #14 от "Jack Bauer":
Двете Лади не са еднакви. Едната е 2105 а другата 2107. По-тъпа кола от Ладата няма. Имал съм 2013 от 14-тата до 30-тата и година.18:07 07.05.2019
19 Доц. д-р Ставрев
Коментиран от #22, #25, #37, #40
20:54 07.05.2019
20 Obey The Law
До коментар #12 от "коРа":
Влез в Wikipedia и виж, Peugeot 206 има около 10 милиона произведени бройки. Смени си източника.Коментиран от #27
21:23 07.05.2019
21 Sofia
21:49 07.05.2019
22 Obey the law
До коментар #19 от "Доц. д-р Ставрев":
Кой нормален ще си купува една и съща кола която се разваля ? По тая логика и Ауди 80 е голям боклук с техните 5,425,944 произведени бройки.Коментиран от #24
22:03 07.05.2019
23 АLFA Q 4
До коментар #11 от "антрашпиц":
АБЕ Я ЧИБА С ТОВА КРЕКАЛО БЕ22:09 07.05.2019
24 АLFA Q 4
До коментар #22 от "Obey the law":
ТА ТОВА КОЛА ЛИ ЕТОЯ ТЕСЕН СКАФАНДЪР
КВО УДОБСТВО ИМА В ТОЯ САНДЪК
Коментиран от #32
22:10 07.05.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 АLFA Q 4
До коментар #17 от "ВАГ":
НАЛИ НЯКОЙ ТРЯБВА ДА ГИ КУПИВ СКЛАДА НЕ СЕ БРОИ
22:17 07.05.2019
27 Фернандо Алонсо
До коментар #20 от "Obey The Law":
Да 206 има 10 млн, ами ако прибавим 207, 208, което е в две генерации, ами предшественика на 205 е с 5.3 млн. 104 е още по-старото с 1.7 млн. 207 е 2.8 млн. Продажби 208 с още 3 млн. Общо 1.7 + 5.3 + 10 + 2.8 + 3= 22.8 млн. и се класира на четвърто място. Подкрепям, че не е добра статията, не е обективна, много производители сменят имената на автомобилите си в един и същи клас.22:22 07.05.2019
28 аленафанела
22:39 07.05.2019
29 Въпрос
23:02 07.05.2019
30 Хайл
02:29 08.05.2019
31 В голяма грешка си
До коментар #10 от "nasam natam":
Първо Сивик е малка кола, каквито в щатите не са най-харесвани. Много повече от Сивик се продават Камри и Рав на Тойота. Хонда ЦРВ също се харчи много повече от Сивик, мисля, че и Акорд. Nissan Rogue също е повече. А още повече се продават Силверадо и F-сериите. В световен мащаб Сивик се продава по-малко и от Фокус (американска индустрия). GM (1), Форд(2), и Фиат-Крайслер(4) продават през 2018 г. в щатите повече от Хонда (5-та). Тойота е трета също преди Хонда. Къде го сънува тоя "убиец" и тия дето са ти нацвъкали плюсчетата.... Разликата в продажбите между F-серията, Силверадо и Рам на "убитата" индустрия спрямо Сивик се измерва в пъти, а не в проценти. Приятни сънища .....https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales/salesfig_usa_2018
04:00 08.05.2019
32 майстора
До коментар #24 от "АLFA Q 4":
Че ти с тия алфи знаеш ли изобщо какво значи удобство бе ???Коментиран от #43, #47
07:41 08.05.2019
33 РАЗБИРАМ
АМА..ДА ТЕГЛИШ КРЕДИТ,ЗА ДА СИ КУПИШ ГОЛФ И ДА УМРЕШ ОТ ГЛАД,НЕ ГО РАЗБИРАМ...😁😂
07:51 08.05.2019
34 Хйфдф
Коментиран от #35
08:22 08.05.2019
35 Пламен
До коментар #34 от "Хйфдф":
Не е съвсем така. Лада са се произвеждали дори и в Белгия.08:49 08.05.2019
36 касапина
До коментар #7 от "Анархо капиталист":
Къде живееш бе човек, в последните години се пръкнаха много короли, явно Българите започнаха да ценят качеството, не само външния вид.09:44 08.05.2019
37 Коментара
До коментар #19 от "Доц. д-р Ставрев":
Toyota Corolla E11 комби - Колкото грозна и потискаща, толкова и безсмъртна. Та всеки си има приоритети и възможности...09:50 08.05.2019
38 гост
Коментиран от #42
10:03 08.05.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 лексус
До коментар #19 от "Доц. д-р Ставрев":
господин "доцент" който не е доцент,прочети статиската за toyota и mercedes, за какъв процент отиват в сервиз,колко често и така нататък.toyota почти винаги е на първо или в топ 3,мерцедес е след 25 всяка година....харесвам и немските коли, като ауди,бмв и порше,но мерцедес изобщо не ми го хвали....ако беше споменал нещо за лукс,ок...от там нататък са гола вода.Коментиран от #52
11:01 08.05.2019
41 Сектанте мамичака ти мърлява
11:13 08.05.2019
42 Ореон
До коментар #38 от "гост":
Недей да плюеш гоуф 2 ката да не станеш блеклистед в перник11:14 08.05.2019
43 НАТО ВЕЦ
До коментар #32 от "майстора":
Не те знам, какъв "майстор" си, но ако твърдиш, че Алфа Ромео не предлага висока степен на удобство, значи идея си нямаш от автомобили.Коментиран от #48
12:36 08.05.2019
44 куку руку ку
До коментар #3 от "Браво":
Кое му е интересното. Заглавието трябва да бъде "Най-продаваният бранд", а не автомобил. Ако е за aвтомобил, който е произвеждан и продаван най-много без промяна на самата кола, това е VW бръмбар.13:06 08.05.2019
45 Хаха
19:37 08.05.2019
46 ....
20:52 08.05.2019
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 АLFA Q 4
До коментар #43 от "НАТО ВЕЦ":
МНОГО ЯСНО ЧЕ НЯМА ТОЯ ЦЪРВУЛКЪО22:03 08.05.2019
49 Ама как
22:58 08.05.2019
50 аман от фантазьори
До коментар #13 от "Ивайло":
Що тесни бе баце, дан ти е малко пишито?16:55 09.05.2019
51 ВАГ
До коментар #17 от "ВАГ":
Измисли си нов ник ,тоя съм го патентовал :) Хората ... т.е. олигофрените дето пишат тук ще помислят (но те не могат да мислят) ,че съм аз.20:49 24.01.2020
52 ВАГ
До коментар #40 от "лексус":
Аве лексусе (100% Лексус си виждал само от автобуса) знаеш ли защо няма статистики за коли с най-голям пробег ?!!! ... защото японските ще са само пред италианските .Статистиките за надежност не броят пробег ,екстри .... а Лексуса ще стигне ЕС класата на мерцедес някъде към 6790 г.20:55 24.01.2020