Last news in Fakti

15 Август, 2019 11:42 114 504 112

2 сериозни грешки при покупка на употребявана кола

  • автомобилът на старо-
  • съвети-
  • пукупка на употребявана кола
2 сериозни грешки при покупка на употребявана кола - 1
Снимки: Shutterstock

Доста често хората купуват употребявани автомобили, както всяко друго нещо: те избират от обява, разглеждат снимки, виждат цената, отиват до продавача и купуват. Но колата не е смартфон или комбинезон. Покупката на употребяван автомобил трябва да се разгледа по-сериозно, в противен случай новият собственик може да изпадне в големи проблеми.

Ниска цена

2 сериозни грешки при покупка на употребявана кола

Хората са склонни да вярват в чудеса. Но на пазара на употребявани автомобили, за съжаление, те не съществуват. Ако колата е под пазарната стойност, тогава е почти сигурно, че нещо не е наред с нея. Не е нужно дори да гледате такива коли. Или колата е с удар, или е от т.нар. "давени" (наводнени) коли, или има проблем с документите. За да разберете пазарната стойност на автомобил, погледнете как вървят подобни автомобили в мобилето и сами изчислете средната цена.

Независимо каква кола за определени пари

2 сериозни грешки при покупка на употребявана кола

Много хора отварят mobile.bg и просто търсят кола по определена цена. Например кандидат-купувач има 7000 лв и сега гледа всички коли, предлагащи се за тези пари. Това е грешна тактика. Винаги трябва да се стремите към нещо конкретно. Например, можете да изберете 3-4 модела и да помислите само за тях, като веднага отхвърлите други опции. Защо? Тъй като моделите, които сте избрали ще изучавате чрез форуми, прегледи, ще разберете какво и къде се разваля по тези автомобили, как се "лекува", колко струва и дали изобщо имате нужда от това.

Освен това ще знаете нюансите за модификациите. Защото често се случва някои двигатели и скоростни кутии на една и съща кола да са успешни, докато други да са проблемни. Или например, че преди рестайлинг автомобилите са податливи на корозия, а след рестайлинга този проблем вече го няма. Когато избирате от всичко на света, не знаете проблемите на конкретен модел, неговите слабости. И накрая, четете повече специализирана литература. Има например автомобили, които не се препоръчва да се купуват при каквито и да било условия с голям пробег, защото двигателите са ненадеждни, кутиите дефектират, окачването се разпада или корозия изяжда метала.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 163 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    196 22 Отговор
    Абсолютно вярно, но много хора пренебрегват тези съвети и после страдат.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Дани

    233 10 Отговор
    Понякога е по-добре да вземеш по-евтина кола с проблеми, вместо скъпа със скрити проблеми, добре напудрена за пазара

    Коментиран от #66

  • 4 308

    59 61 Отговор
    купих 308 на 200 000 реални и сега е на 260 000 и нямам оплаквания ама аз карам доста бавно и пазя по принцип

    Коментиран от #9

  • 5 ха ха

    27 56 Отговор

    До коментар #2 от "Гостилничаря":

    Пак ли държавата ти е виновна - на крива ракета, космоса й пречи
  • 6 С една дума

    47 36 Отговор
    Станете професор по автомобилостроене и тогава си купувайте бангии за по 3000 лв.

    Коментиран от #22

  • 7 Гост

    76 21 Отговор
    Първата точка- "Ниска цена" е пълна глупост. Личи си, че автора не разбира от икономика и търговия. Средните цени са офертни, а не такива, на които реално се продават коли. За пример преди около година продадох кола за 8 бона с регистрация и всичко, след като я рекламирах за 10 в продължение на 6 месеца- уж по толкова вървяха тогава. Сега гледам същия модел и марка и двигател за 8500 в автокъща без регистрация, без застраховки без нищо... Авторчето да каже това ли е пазарната цена и ако сега продавам такъв модел на толкова ли трябва да я пусна.

    Коментиран от #10, #72

  • 8 мислещ

    60 13 Отговор
    Не съм съгласен, напротив, не трябва човек да се ограничава до конкретен модел, а да търси най-доброто до дадена цена. Вече, хареса ли нещо, естествено, че пак трябва да проучи слабости и особености, преди да реши окончателно, че това е правилният избор.
  • 9 добре

    94 40 Отговор

    До коментар #4 от "308":

    Блажени са вярващите. То на реални 200 000 са автомобили на по 2-3 години

    Коментиран от #20, #24, #54

  • 10 Гост

    69 12 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    и още... това, че една цена е ниска не значи, че колата е дефектна. А просто собственика е мотивиран да я продаде и има ясна представа за пазара. Тия коли, дето са на средни цени залежават по автокъшите с месеци. А тия, дето са "дефектни" ги продават за седмица.
  • 11 Le gilet jaune

    109 8 Отговор
    Тези съвети са неприложими за българина. Като гледам как дивашки карат със 120 по калпав, кърпен път с дупки и бабуни, където да караш със 70 си е вече приключение. И това масово. Защо нашенци са така безжалостни към колите си и се правят че много бързат без всъщност да бързат за никъде? Не се ли замислят, че това лангъркане с висока скорост през дупките ще им струва пари?

    Коментиран от #83

  • 12 Олимпийска надежда

    26 12 Отговор
    И сега аз как ще си продам дарака!!!
  • 13 ТАСС

    144 8 Отговор
    Кола и жена - на късмет !!!!

    Коментиран от #49, #110

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Призрак

    63 13 Отговор
    Един безплатен съвет. Гледайте колата да изглежда добре, и след като ви хареса отидете до близкия пункт за технически прегледи и измерете нивото на изгорелите газове. Ако двигателя е заминал колата ще пуши и няма да може да влезе в нормалните параметри. И нещо много важно! Огледайте колата без предварителна уговорка на студен двигател. Ако започне да пуши значи мотора не е добре. Когато двигателя запали може да има дим през първите пет секунди. След това пушек не трябва да се вижда.

    Коментиран от #19

  • 16 планинец

    83 18 Отговор
    Още една забележка: Колкото повече екстри, толкова по-зле!
  • 17 MIB

    29 8 Отговор
    Ако купувате Mercedes W 211 желателно да е фейслифт .
  • 18 123

    59 23 Отговор
    Има една най-сериозна грешка при покупка на стар автомобил и тя е - покупка на автомобил "нов внос". В България на 99 % автомобилите по борсите са боклуци и не отговарят нито на години, нито на километри, нито на състояние. Основната лъжа са километрите. Коли на по 3 години, за които пише, че са на 100 -150 км. са т.нар. магистрални бегачки, които въртят тези километри за 1 година, тоест като дойдат тук са 500 000 км. И гледаш нова кола, ама утре двигател, после скоростна кутия и ревеш. Да не говорим за автомобили на 10 години - все милионници с изразходен ресурс - стават само за моргата. Ако им погледнеш историята в сервиз, ще видиш, че нямат такава - тоест не са влизали в сервиз на марката дори за смяна на масло или - което е по-добре са влизали 20 пъти за 3 години. Най-добре автомобил с история от БГ - от приятел, от представителството, от изплатен лизинг.

    Коментиран от #23, #62, #67, #71

  • 19 Призрак

    103 20 Отговор

    До коментар #15 от "Призрак":

    Купувайте минимум 6 цилиндрови двигатели. Те са по-добре балансирани и издръжливи. Дори и на много километри, големия мотор няма да има проблеми.Най-важното е да се е сменяло маслото на двигателя. Купувайте със сервизна история или фактури за смяна на маслото. Купувайте от интелигентни хора. Почнат ли да ви мучат по телефона и да се правят на отворени, най-вероятно такова им е отношението и към автомобила.

    Коментиран от #46, #106

  • 20 123

    31 3 Отговор

    До коментар #9 от "добре":

    Възможно е, но ако е купувано нова от България!
  • 21 жгжг

    58 7 Отговор
    Слагат ви в двигателя добавки за да маскират предстоящия ремонт и започва ходенето по мъките.

    Коментиран от #30

  • 22 автомъдрост

    63 12 Отговор

    До коментар #6 от "С една дума":

    Абсолютно си прав ! Не знам, кой ти е сложил минус !? Един съвет - първо четете във форума после купувайте, а не обратното купувате и ревете веднага във форума ! Гаранция, ще спестите много пари и поне половината нерви ! Не купувайте коли от "авто молове", като Горубляне това е като да чукате проститутка без презерватив, шанса да не прокапе граничи с "0" :))

    Коментиран от #29

  • 23 оггх

    60 15 Отговор

    До коментар #18 от "123":

    Такъв пробег от 150 000 на години го има само в твоите кошмари. По 500км на ден може и да има в Гинес , но не всяка кола и шофьор са за Гинес.

    Коментиран от #94

  • 24 Няма такъв филм!

    59 8 Отговор

    До коментар #9 от "добре":

    Много далече сте от истината! Масово се продават автомобили до 5 година до 60-80 000км. Друг е въпросът,че Българския пазар не може да си позволи тези цени.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Тротинетката

    13 2 Отговор
    ми върши идеална работа.
  • 28 123

    81 5 Отговор
    Като цяло има верни неща, но е пропусната една важна подробност! Колата се купува според дохода ти!
    Няма логика да си купиш кола за 25 000, втора употреба, с доход 1500 лева! За кредит от 25 000 хиляди дохода стига, но за поддръжка на такава кола са нищо! И се почват едни гаражни изпълнения, ровене по морги и форуми! И те така....
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Някой

    32 12 Отговор
    Не е виновна държавата, както се изказаха много хора . Българина винаги е искал да купи възможно най-добрата кола на възможно най-ниската цена. Такъв вариант няма. Има коли със сервизна история, но те не се продават лесно , защото са пи-скъпо.

    Коментиран от #33

  • 32 Трън

    28 6 Отговор
    Статията е за да запълнят мястото. В повечето случаи продавача не знае нищо за колата, просто е била евтина и я е купил. В чужбина коли се купуват от различни места(частници, автоморги, представителства и т.н.) което значи че 2 еднакви коли с еднакво състояние са с различни цени. Пример: Представителство продава кола която е взело за отстъпка. Тези коли са по-евтини от покупка същата от частник.
  • 33 Стефан

    80 2 Отговор

    До коментар #31 от "Някой":

    Рзбира се че е виновна държавата, дали са санкционирали някой търговец за превъртян киломертаж, даже няма закон по който да е подсъдим, преди година и нещо се заговори на тази тема и ЧУДО , показа се един дупнишки гений който бил председател на вносителите на автомобили втроа ръка, каза в прав текст че ако се въведе задължителната проверка на километраж щели да си загубят работата, даже не се свени да го каже по друг начин, ако му видите и физиономията на тоз вносител ще му дадете 3 години затвор без да е направил нищо, един лукав, мазен курбан, хили се като пача и нарежда, така че има вина и държавата, кой ще те защити от кражби, защото това е чиста проба кражба, ако не ЗАКОНА.

    Коментиран от #47

  • 34 В.Т.

    47 8 Отговор
    За най сигурно си купете нова и готово.Никой нормален човек не продава автомобил на 100 000 км за 20 процента от цената и като нова.Всичко друго с много малко изключения е ЧИСТА измама.
  • 35 Ю Кортес

    29 11 Отговор
    Колкото и да е пазена една кола карана в бг е с по големи амортизации по двигател и помпа поради лошото качество на горивата.т.н.нов внос е за предпочитане ако сам си я изберете от там или ви я докарат по ваш избор.за предпочитане са пазарите на германия Люксембург Белгия от малки населени места от собственици неаборигени. Карайте ги с до 3200 оборота и ще ги имате дълго време.
  • 36 Иво

    61 4 Отговор
    Това за километрите си е пак въпрос на манталитет. Има ли някой, който да си мисли, че кола на 10+ години е на 100 - 150К километра? Ама като го пише и си викаш, абе може и да са реални...А в същност километрите далеч не са най-важното. Пример - жената кара почти 20 годишна Ибиза чист дизел - на 270000 по показание. Ако тръгне да я продава, колко ще и вземе? А дали някой ще повярва, че каквото тропне се прави и не се оставя да се строши до последно? Купихме колата от българин, карана тук, не поддържана. Вече я караме 70К километра без проблеми...Лошото е , че май хората , които поддържат са все по-малко, за сметка на тия дето карат , докато се разпадне...И после като я купиш и се почва - "егати скапаната кола " и прочие. Не, не е скапана колата , а предишния собственик е бил такъв!

    Коментиран от #38

  • 37 Иван

    24 5 Отговор
    То тизи препоръки добре но една кола предложена за рродажба може да е така натасмена че и компресията на цилиндрите да провериш след покупката няколко дена да е издишела.Купуването на кола на старо си е чист късмет това е а иначе има много запазени автомобили с двигатели особенно дизели до 2001 немски автомобили които може да ви надживеят.

    Коментиран от #75

  • 38 Кирил

    45 10 Отговор

    До коментар #36 от "Иво":

    Има и 15 годишни под 100000 км.родителите на жена ми имат точно такава купена нова.гаражна е и на година минава по 3-4000 км.толкова им трябва на хората.
    В германия също се намират.там има 18 милиона пенсионери много от които не използват често автомобилите си.също,много семейства са с втори автомобил който също не се кара редовно.

    Коментиран от #42

  • 39 БайГаньо

    49 2 Отговор
    Проблема е ,че всички Българи искат да си купят,много запазена, по нова кола,на малко километри,с всички екстри,за малко пари и нищо да не ремонтират по нея.Каквото повикало такова се обадило.Затова първо гледайте цените на колите не в Българските сайтове а тези в ЧУЖБИНА(Швейцария,Германия ,Австрия,Италия и тн.)Когато видите че даден автомобил там струва 3000 евро а тук същите са по 4000-5000 хиляди лева трябва да ви е ясно защо струват толкова .Добре поддържан и изправен автомобил струва пари независимо от годината на производство и изминатите километри,хората на вънка оценяват автомобилите в които са инвестирани време и средства за да бъдат в пълна техническа изправност. Българина никога не оценява това за съжаление.Важното е да мине тънко и да е на далавера с още един комплект гуми, нищо ,че са нови и човека е платил за тях няколко стотин лева.
  • 40 Автокъща

    13 7 Отговор
    Единствената и най важна грешка е , че се купуват автомобили уж втора употреба .
  • 41 пешо от панелката

    22 15 Отговор
    Изпадне ли ми възможност, купувам коли с добра репутация, обикновено на 1-3 години в гаранция, от първи собственик който я е купил нова в БГ, полагам много грижи, обслужвам я в оторизиран сервиз, пазя си всички фактури и ГТП талон за доказване на километрите и като я пусна за продажба на резонна цена заминава за 2-3 дни. така цялото семейство караме почти нови, безпроблемни коли, а след това като изчисля разходите за подръжка и обезценяване ми се връзва 1500-2000 лева на година на кола. Имам куп познати които купуват евтино, обикновено издухани дизеляци, и после реват с глас като за една година хвърлят 3-4000 лева за ремонти на кочината и никога не знаят къде ще ги остави.

    Коментиран от #57, #70

  • 42 бай Симо

    25 6 Отговор

    До коментар #38 от "Кирил":

    Така е, но тези коли не се внасят в България поради по-високата си цена. Те западняците не са балъци, и там има хора, които си купуват коли втора ръка, ама читавите с малко километри...останалото е към БГ и други бедни държави.

    Коментиран от #52

  • 43 Ганьо

    36 7 Отговор
    Българина признава най-вече Мерцедес.Като албанците сме-ужас.
    Ганьо,Ганьоооооо
  • 44 селянин 1

    25 12 Отговор
    На слепо..само Тойота.

    Коментиран от #56

  • 45 Буров

    27 6 Отговор
    Хората са го казали,хвали старо купувай ново,според възможностите си.Ама как да стане като Ганьо по принцип си е фукльо.
  • 46 селянин 1

    28 4 Отговор

    До коментар #19 от "Призрак":

    Пазари се,преди да я купиш,ти да си смениш маслото/ако продавача се чумери-бегаш/,и после я карай 10-15 км..моментално на баир,газ и редиш скоростите,гледаш да не губи мощност,ако издиша-имало е добавки,то се разбира от шума на двг,преди и след смяната на маслото,зяпаш антифриза в преливника-да не е кафяв,бъркаш с пръст в аспуха,ако чернилката е суха-добре,ако е мазна..бегаш.и.т.н..

    Коментиран от #88

  • 47 Някой

    19 2 Отговор

    До коментар #33 от "Стефан":

    Повярвай ми, че от такива като този всички страдат, защото се слага целия бизнес под общ знаменател. Такива като него в последните години превземат всеки вид бизнес с цел бърза и моментна печалба и после си тръгва. Но ако един ден стоиш и се опиташ да продаваш коли на по-голямата част от дебилното население ще те налегне страхотно отчаяние. Искам евтино и хубаво. Имам 5000 лева и искам да взема кола от седем. След това реве, че е има крайна у тях. Основен закон в икономиката: търсенето определя предлагането. И ако някой не го го разбира е лично негов проблем
  • 48 Пламен

    17 4 Отговор
    Грешката е в малките букви над заглавието: "пукупка". Третокласник със сини венци!
  • 49 вервай

    7 14 Отговор

    До коментар #13 от "ТАСС":

    втора употреба ли е - все е разтракана кошница с дълбоки проблеми
  • 50 Манафофф

    1 1 Отговор
    Колко много мозък!!!
  • 51 ДЕМОС

    19 5 Отговор
    ЗА СЪЖАЛЕНИЕ БЪЛГАРИНА Е НАЙ СИЛЕН В ТРИ НЕЩА:
    ДА ТЕ ИЗЛЪЖИ
    ДА ТЕ ИЗМАМИ
    ДА ТЕ ОГРАБИ
  • 52 Мога само да кажа

    13 6 Отговор

    До коментар #42 от "бай Симо":

    Че и азапад хората почнаха да купуват стари и евтини коли. Един колега даде 15 000 Евро за кола нова но после съжаляваш отиди и купи една за 300 Евро и каза тя ми върши същата работа парите ще ми трябват за друго, а колата да ида на работа до другото село 10км.до големия магазин и ако и стане нещо скъпо за поправка пак я давам за 100 Евро и не губя нищо
  • 53 МОРКО

    15 1 Отговор
    ДО ,,13,, ТАСС.....................И НЕ САМО КОЛА И ЖЕНА, АМИ И МАЛКО ПРАСЕНЦЕ, ДИНЯ, МОСКВИЧ И ЦВЕТЕН ТЕЛЕВИЗОР. ЛАФА Е ОТ ВРЕМЕ ОНО..
  • 54 Random

    12 4 Отговор

    До коментар #9 от "добре":

    На бащата Турана е 2007 година на 170500 реални. Купена 2010 върната от лизинг на под 60хил. На 140 хил замина маховика и турбото(кофти експлоатация - не се чакаше да се охлади след каране, а се гасеше веднага, след ремонт за 3000лв вече няма ядове и се пази повече)
  • 55 Като гост

    44 2 Отговор
    Имам 15 годишна кола на 70 хиляди километра купувана нова. И сега какво, като я продавам кой ще повярва. И колко да искам, модела вече се продава за стотинки. Специалисти по пробег ме убеждават с ехидни усмивки колко е превъртян километража. Замислям се да го превъртя напред, поне на 170 хиляди и да мога да я продам.

    Коментиран от #58, #65, #107

  • 56 plovdiv

    9 5 Отговор

    До коментар #44 от "селянин 1":

    И хонда............
  • 57 гост

    17 2 Отговор

    До коментар #41 от "пешо от панелката":

    всеки сам си преценя масрафа - аз пък купувам внимателно подбрани трошки за по 3-4-до 5000, стягам ги за още 5-600 и с години не пипам нищо по тях...само не правя компромис с консумативите - само най-доброто. След 5-6 години като почнат да се скапват ги продавам за 2-3 хиляди и ти сметни какъв ми е разхода на година.

    Коментиран от #77

  • 58 джими

    17 3 Отговор

    До коментар #55 от "Като гост":

    може да попаднеш на някой като мен - аз вярвам на хората..много пъти съм си патил, но ето, от последните ми 3 автомобила 2 са на смешен за годините си пробег...вярно, платих тавана на цената за тях, но определено си струва.
  • 59 данчо

    21 3 Отговор
    чух наскоро коментар: оф ама тя няма чаша за кафе !!! а човека кола си търси
  • 60 qwerty

    9 2 Отговор
    Единствената грешка е, че купува кола 2-ра ръка, но не всеки може да си позволи чисто нов автомобил бил дори и Далия Дъстър“
  • 61 haha

    12 4 Отговор
    Километри? Километража го ползвам САМО, за да се ориентирам кога да сменя маслото. Когато си купувах колата само погледнах дали изписва цифри на дисплея.
  • 62 2324

    9 5 Отговор

    До коментар #18 от "123":

    Купувал съм 3 коли от Горубляне.Проблеми не съм имал никакви.Само последната и правех изцяло задницата та ми глътна едни 500лв непредвидени.Все пак обаче бе миниван и явно си и мат специфични болежки там.
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Иван

    14 0 Отговор
    Външният и вътрешният вид, е важен,ако се гледа както трябва говори много и за пробега и за употребата.
    Двигател и окачване излиза по евтино и лесно за ремонт отколкото купе да правите ако е изгнило например.
    И накрая за двигателя има още един фактор след проверките в сервизи и огледите казва се късмет.......

    Коментиран от #98

  • 65 Славчо

    17 2 Отговор

    До коментар #55 от "Като гост":

    И аз имам в гаража една Фелиция на 58хил.купувана нова/ей така да имаме и ние нова кола/.Но от години и се въртят смешни километри,просто и имаме почти нова Фабия,а аз ползвам от години служебен автомобила.Така че вярвам,че има коли на много години с малък пробег и без превъртян километраж.

    Коментиран от #95

  • 66 asdsa

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Дани":

    Ти луд ли си, ще я вземеш 500-1000лв по-евтино, после ще дадеш 1000-2000лв за ремонт и ще ти скъса нервите и ще виси постоянно в сервиз, шанса да вземеш на нормална цена и да има нещо е много по-малка от това да видиш най-евтината кола в мобилето и всичко да е наред

    Коментиран от #73

  • 67 асд

    15 1 Отговор

    До коментар #18 от "123":

    абосютно е така, също и тия регистрираните от по-малко от година и те са пълни с проблеми, човека я е взел нов внос, карал я е малко видял е че за нищо не става и айде на пазара пазете се и от такива автомобили. въпреки че един приятел взе кола която е карана от нова само в България и след 2 месеца почна да я прави а беше на реални 170-180 км само тъй че си е на късмет колата и жената :Д
  • 68 ТОКО

    8 2 Отговор
    Мале колко си прост . За автора става въПРОСТ !!!
  • 69 Венци

    3 1 Отговор
    Този Радев е най интелктуално ощетеното момченце което пише тук !
  • 70 до пешо

    25 4 Отговор

    До коментар #41 от "пешо от панелката":

    Собственик съм на нова кола, при първото обслужване смениха масла и други консумативи пред мен, на втората година я вкараха в клетка отзад в сервиза понеже отпред където може да се гледа бяха заети, след като и я върнаха изминах 3 км до работата ми и я оставих, след половин час реших да проверя маслото и какво да видя, черно все едно никога не е сменяно, след няколко дена я качих на канал и целия картер омаслен, явно са източили 1 л масло и са доляли и в бързането даже на са затегнали пробката, съответно си купих ново масло(каквото се препоръчва) и си го смених сам, до тук с гаранционното обслужване, та такива неща се случват с гаранционното обслужване, да знаеш само.
  • 71 DBS

    10 3 Отговор

    До коментар #18 от "123":

    Глупости.... Трябва като я избираш,да гледаш състояние и дали ти допада конкретен автомобил. Абстрахираме се от пробега.
    И кое те кара да мислиш,че кола от България е по-добре от внос. Ще дам преимер с мен... Търсех Инисиния ,Ц5 ,Мазда 6.
    По съвет на приятел ходих на оглед на Инсиния от БГ върната от лизинг. Е ....тая кола беше супер зле,най-базовото оборудване и двигател.138000 км ,2008 г ...1.6 ... 24000 лв.
    След три месеца си взех за 14000 2011 4х4 мн екстри и в много по-добро състояние.На 252000км .От автокъща. В момента е на 340000 няма проблем освен спукан маркъч на турбото.
    И няколко от БГ копувани нови гледах ,различни марки ,нито една не ми хареса.
    Та ..... и с предишната ми Вектра Б беше подобен случая ...... 280000км й направих преди една кака да мине на червено и да спре в мен.

    Късмет предполагам
  • 72 Иее

    9 7 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Прав си да, а и какво точно означава пазарна цена като я определяме ние ако искам на приятел ще я продам и за 6000лв. При всички положения за кола са най грешно похарчените пари на този свят. Няма нещо което да се обесценява толкова бързо и да изгние на улицата.
  • 73 Random

    7 3 Отговор

    До коментар #66 от "asdsa":

    Като смениш всичко накрая ще е като нова и ще я караш още толкова, не е толкова лоша идея.
  • 74 Joro Ivanov

    6 4 Отговор
    По тъпа статия не бях чел от 1971 г до днес !
  • 75 898

    7 2 Отговор

    До коментар #37 от "Иван":

    Прав си 20 годишен Опел Вектра дизел, 10 години го карам, нямам проблеми с двигателя. Лошото е че ще надживее каросерията
  • 76 Уди

    9 1 Отговор
    Моята кола е на 11 год , и на 250 000 километра навъртяни от мен.
    Колата е купувана от магазина , знам как карам и подържам , във всеки момент е в топ състояние , купувам само оригинални части и посещавам само оторизирания сервиз . Не продавам колата , но имам оферти които са на по -високи пари , отколкото върви този модел
    Многото километри нищо не означават , ако се подхожда отговорно към повредите . Уточнявам само , че първата година направих 58 000 км , а през третата година 43 000км , така се случи .....така , че това с километрите е относително
  • 77 пешо от панелката

    21 1 Отговор

    До коментар #57 от "гост":

    Сиромах човек и на половин пут... се радва.
  • 78 гост

    3 3 Отговор
    Съвети за лаици
  • 79 Жоро

    14 2 Отговор
    Какви са тия смешни съвети?? Купуваш, караш, правиш си кефа, продаваш и взимаш следващата, няма какво толкова да го мисля. Няма да се женя за тия ламарини
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 бай Даньо

    8 12 Отговор
    на българина в празата кратуна битува една глупост че видите ли всички коли "нов внос" на 10 години са с превъртени километражи показващи 100к км докато са на "300к реални". А реалноста е че е по вероятно случайна кола да е на 100к отколкото на 300к. Ето я сметката: Елемнетарната логика говори че на запад се кара до 60 км за работа в двете посоки най много, повече не позволява цената на горивото и времето прекарано по пътя (към 2 часа за по 30км напред-назад) . Никой не работи почти на над 30 км в Европа, а супер комютър в Америка е 100 мили на ден, чак той ще докара до 300000 км за 10 години, но това са само 5% от хората. Разбира се има служебни автомобили, таксита и рентал които се карат сериозно , но и за тях е трудно 300к км, просто са много, а броя такива коли малко за да намираме само такива в БГ. То ако само такива коли се продават в източна Европа те трябва да са 70% от пазара в западна Европа , невъзможно е! Тоест за година средно се карат 12 000 км ( 200 работни дни по 60км) . Междудругото толкова е и нормалния пробег според застрахователите за пробег отгоре те наказват... Тоест за 10 години една средна кола прави наистина 120к км и болшинството "нов внос" коли са с реални 100 км на 10 години. Тук на нашенеца вродената циничост , негативизъм и подозрителност към всичко и вяра в всевъзможни безумни конспирации му играе шега. Другия аргумент че пробега на 10 годишна кола около 100 000 е че от европейските модели Пежо , Рено Фуат, Ауди, Мерцеде

    Коментиран от #87, #96

  • 82 бай Даньо

    8 5 Отговор
    Другия аргумент че пробега на 10 годишна кола около 100 000 е че от европейските модели Пежо , Рено Фуат, Ауди, Мерцедес надали има кола която ще изкара повече от 200 000... за над 200 Хонда и Тойота, а такива в БГ почти няма. Моите 2 стотинки.

    Коментиран от #86

  • 83 Гери

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Le gilet jaune":

    За съжаление понякога губят и живота си
  • 84 съдията

    5 0 Отговор
    https://usedfirst.com/

    https://goodcalculators.com/car-depreciation-calculator/

    https://www.carbibles.com/guide-to-car-depreciation/
  • 85 vasik atanasova

    2 0 Отговор
    ДО КЪСМЕТА Е
    СЪС СТРАТА КОЛА
    МНОГО ГЛЕДАШ ИЗБИРАШ И НАКРАЯ НИЩО НЕ ВЗИМАШ
    НЕ СТАВА ТАКА
  • 86 Ооо

    12 2 Отговор

    До коментар #82 от "бай Даньо":

    Те затова не изкарват 200к . Защото не са на 100 като ги вземеш... на около 400 са. И винаги си личи.. личи си но като я покараш няколко седмици. При оглед нищо няма да видиш, нито ти, нито дори официален сервиз! След това всичко се прави и сменя, но масово не се сменя - качи се в ОК такси в София - масово са пред разпадане ... т.е дори хора дето от това си вадят хляба не си позволяват да поддържат. Другото са лаладжийски приказки - колко бил скъп бензина, колко малко била карана само до магазина и т.н ... и като си продавах предната кола тоя да смята на ден колко км съм минавал до работа... ужас. Правилото е едно - ако ще караш много - купуваш ново. Ако ще караш по 15к км на година - 2-ра ръка. Такова е тук, такова е и по света. На кола километрите се гледат до 2рата година . След това е божа работа и гледаш само друго Квото видиш...
  • 87 Палко

    10 1 Отговор

    До коментар #81 от "бай Даньо":

    Не си написал за какъв кола с какъв двигател си имал предвид но.
    Ако западняка си купува дизел то значи че ще изминава с него минимум 25000км годишно, ако изминава по-малко обикновено си купува с бензинов двигател.
  • 88 Допълнение

    9 2 Отговор

    До коментар #46 от "селянин 1":

    Ако е автомат СК се пробва минимум 20-25 минути и накрая на висока скорост. Маркучите на охладителната течност , при натоварване , не много твърди, при завъртане на перките , да омекнат. При запалване на студен двигател , се слуша дали му изтропват веригите . Следете инфото за всеки модел , който сте си харесали какви са му детските болести - по новите модели имат доволно чувствително-разоряващ брой такива, и презумпцията колкото по- нов автомобил , по малко проблеми , не важи за БГ.
  • 89 Някой

    4 2 Отговор
    Пълни глупости. Купувам ефтини автомобили с явни проблеми. После в сервиза и о чудо, 4-5г. само карам. Колегите ми разправят, че съм имал късмет. Кой да знае? Всеки си робува на акъла.
  • 90 майна

    7 2 Отговор
    Кола среден клас да купиш втора употреба до 6000 нов внос, приготви най малко още 2000./гуми, ангр. ремък, масла и нещо дребно излезнало + еко такса ,гражданска и номера/
  • 91 !!!!

    1 0 Отговор
    Na lizing nova ot magazine. Bankite sa za tova. Ne da se utrepete po putq.Nqkoi iskal drebni, a Vie za 1 den li ste?
  • 92 Гост

    15 2 Отговор
    Пазарът диктува вноса,това е истината.Занимавам се с търговия на автомобили 30 години.Ако внесеш читава кола на малко километри естествено с по висока цена не можеш да я продадеш.Просто никой не се интересува от обявата.Българина забива пръст с два критерия годината на производство и цената,толкова по въпроса.Постоянно някой търсе под вола теле,истината е че колкото плащаш това получаваш.

    Коментиран от #97

  • 93 бензино наполони

    6 3 Отговор
    Нема такова животно 'пазарна цена'. Цената е тази, на която се споразумеят продавач-купувач.
  • 94 123

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "оггх":

    Пич, че е лошо от време на време да излизаш от село и да обикаляш по света, или пък да почиташ малко - има вече интренет, не е необходимо да ходиш в библиотеката. Нормалният германец работи на 10-тина километра от къщи и всеки ден върти по 200 км. Това прави 50 000 на година - за съвсем нормално семейно ползване. Тези които живеят в големия град, не са комплексари и се возят с градска транспорт. Те дори нямат кола. Колите, за които ти говоря са служебни кончета, които въртят по магистралите по цял ден - доставка на стоки, бизнес срещи, други и при тях 500 км. на ден е съвсем нормален пробег. Все пак по немските магистрали това са 3 часа каране на ден... А относно рекордите - този за най-голям пробег е на един американец с Волво, но той е за това, че с 1 автомобил - личен е минал над 5 млн км., като средно е изминавал по 140-160 хил. км. на месец. Така, че нищо невероятно, ама като мериш с аршина на Костинброд.

    Коментиран от #99, #101

  • 95 123

    3 1 Отговор

    До коментар #65 от "Славчо":

    Напълно съм съгласен с теб. Затова съм написал 99 %. От всесените - нов внос коли през миналата година, които са над 300 000 има едни 3000 бройки, които са на реални километри. Но шансът да попаднеш на тях е е 1 към 100.
  • 96 123

    13 1 Отговор

    До коментар #81 от "бай Даньо":

    Да, бе да. Направо ти повярвахме. Аз почти не карам колата и излизам 5 пъти в годината от София и въртя по 10-12 000 км на година. А повечето ми познати въртят поне по 20-25 000 км на година. И това е при минималистичните размери на България и българските градове. Германците масово живеят по селата и пътуват поне по 30 минути до работа. 30 минути на магистралата със 140 км/ч са минимум 50-60 км. В двете посоки са над 120 км. Като сложиш почивки, каране събота и неделя и почти няма кола, която да е с по-малко от 30-40 хил. км. на година. В тази връзка кола на 10 години и на 150 000 км на пазара почти няма. Всъщност има, но тези коли са скъпи и българският джамбаз не може да да ги купи и да ги продаде в БГ, защото при толкова измамници никой няма да му повярва, че километража е точен и да му плати реалната стойност. И какви застрахователи измисли, които те наказвали за пробег и водят статистика, кой колко кара. Има два варианта да вярваш и пишеш глупостите, че кола на 10 години може да е на 120 000 км. Или си пълен наивник, или си джамбаз от Горубляне или Дупница. През годините съм проверявал над 30 автомобла за километри при вносителите на марките и нито една - повтарям нито една не е отговаряла на километрите. Да не говорим, че в част от случаите автомобилите са били реставрирани от тотална щета, или със много сериозен удар, или с ремонт на двигател, или с липса на информация някога да са сменяни филтри и масла...
  • 97 123

    3 1 Отговор

    До коментар #92 от "Гост":

    Ето това е най-смисления пост на търговец на автомобили и е самата истина...
  • 98 Призрак

    3 0 Отговор

    До коментар #64 от "Иван":

    Купи си издухан шест или осемцилиндров двигател на Мерцедес, и ела да ни обясниш как се ремонтира.
  • 99 Жоро

    4 1 Отговор

    До коментар #94 от "123":

    150000 km на месец значи, че трябва да е карал по 24 часа в денонощие, 30 дни в месеца със средна скорост 208км/ч :)
    Посмятай малко преди да пишеш простотии...
  • 100 Питам

    3 0 Отговор
    Смятате ли, че да се дадат 6 до максимум 8 нетни заплати за автомобил е в рамките на разумното?
  • 101 бай Даньо

    5 2 Отговор

    До коментар #94 от "123":

    Ти байно си точно от породата на български идиот, който на всичко отгоре се смята за много умен, понеже е просто пълен с цинизъм като абе знаеш ли като какво с витамини ... за 30 мин в Бремен ( 500к град в Германия) ще изминеш 5 км от близкото село до центъра. Никой почти не кара повече от час за работа или ако го прави не за цял живот! Като вземете един изолиран случай ( ни нам си колко км изминал един швед!? ) и от него направите генерални изводи ... А, я ми обясни как се превърта километраж на Lexux NX200 или изобщо на коя да е 5-6 годишна кола ? Сигурен съм че е много лесно ( като на Москвич вероятно с миксера на обратно въртене) и дори за тъпанар като мен ще го разбере... Отново всичко е въпрос на вероятности. Разбра се има коли по 300к км има и с превъртени километражи , но те не са правилото. Къде тогава в тая картина са "втората кола" в семесйтвото, коли на пенсионери, хора които имат 3-4 коли ( как ги докарват по 300к км всичките?), сменил работата и вече ползва метрото , съвсем не всички служебни се карат като за световно, колите на лизинг . Не само застрахоателите имат проблем с големия пробег , ако вземеш кола на лизинг също имаш лимит. Всеки гледа да ви прекара българаците!? Изобщо как си предсатаваш почти всеки германец се мята сутрин и кара 100км до работа ( за 2 часа) и пак 100км обратно и пак 2 часа ( за да докара до 400 000 за 10 години) не ми разправяй за максималната скорост на германска магистрала, защото минималната в задръст
  • 102 бай Даньо

    2 3 Отговор
    Изобщо как си предсатаваш почти всеки германец се мята сутрин и кара 100км до работа ( за 2 часа) и пак 100км обратно и пак 2 часа ( за да докара до 400 000 за 10 години) не ми разправяй за максималната скорост на германска магистрала, защото минималната в задръстване е 0 км/ч. Колите който съдбата им е да имат голям пробег - таксита , доставки ( тия обикновенно са специализирани , напимер банчарки и не са обект на търсене в Перник) , супер комютъри просто ги карат по 7-8 години до 500 000 и ги тоталват , защото 500 000 ( отново в общия случай ) идва със съответните козметчни проблеми който не ги правят в категорията добре изглеждащ "нов внос" на 100к само... Няма добре изглеждаща кола на 500 000 км. Отноов и отново изключения има, но правилото е друго. Ако пък за да се постегне трябват работа и пари което предполагам джамбазите не правят ( да ме поправи някой от професията), защото ако ще оскъпяват една джънки кола то да не я вземат изобщо да вземат по святна на първо място и да не се занимават с глупости, ще продаде за същите пари ... Анадън му?
  • 103 Искрен

    2 2 Отговор
    Карам Тойота Ланд Круизер 2001 год 3.4 бензин 543000 км в момента, БМВ Е39 2001 год 498000 км в момента и Рено Меган Естейт 2011 год на 422000км в момента..... Това е... Салют
  • 104 Искрен

    2 2 Отговор
    Карам Тойота Ланд Круизер 2001 год 3.4 бензин 543000 км в момента, БМВ Е39 2001 год 498000 км в момента и Рено Меган Естейт 2011 год на 422000км в момента..... Това е... Салют
  • 105 Искрен

    2 2 Отговор
    БМВ то е бензин 2.0 6 цилиндъра, а реното 15 dci 110коня
  • 106 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "Призрак":

    Кола,жена и прасе не се избират-каквото се случи
  • 107 Boyan

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "Като гост":

    Каква е колата и на каква цена ?
  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Фернандо Алонсо

    6 0 Отговор
    До Бай Даньо и 123! Господа много ми хареса конструктивния диалог, който водите и бих желал да се намеся. Моето мнение е, че и двамата сте прави, но донякъде, Бай Даньо е прав, че може би над 50% от колите в Германия не минават повече 10-15 хил на година, но абсолютно не съм съгласен, че тези коли се внасят основно в БГ, защото един нормален човек с приличен доход, карайки и обслужвайки автомобила си, в продължение на 10 години и 100 - 150 хил. км не би го продал на цена на подобен автомобил с двоен или троен пробег, все пак той е инвестирал в колата си и забравете филма, че герюанеца бил богат и продавал на ниска цена на бедния българин, няма такова нещо. Съгласен съм, че има случаи, като този с колата на жена ми, Голф 5 на 138 000 на 11 години за 2000 евро, защото толкова даваха на собственичката, ако го върне в VW, обаче има уловка, прагове и калници ръждясали и там й искаха по 350 евро на детайл?!? Ако приемем, че 50% от автомобилите са с пробег под 150 000 км. То едва ли повече от 1 или 2 процента идват към БГ, защото в Германия също има вторичен пазар, а преди нас са съшо Полша, Румъния, Унгария, Чехия, Словакия, Сърбия, Естония, Литва, Латвия, дори и Украйна може би. Отделно Германци изнасят и за Африка, но това са обикновено много стари автомобили.
  • 110 Фен Ауди

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "ТАСС":

    Много правилно аз карам Ауди а6 с така наречения калпав ДВГ а вече го търкалям 2 години и само смяна на масло филтри на време и гориво и тва е късмет
  • 111 Костадин Иванов

    1 1 Отговор
    Пълни глупости .......!
  • 112 хаха

    1 1 Отговор
    тази статия за новородени ли е?