Този автомобил е разработен на базата на първата Omega. Преработката му обаче е дело на специалистите от Lotus, като това става през далечната 1990 година. Стандартният трилитров мотор на Opel е с увеличен работен обем до 3.6 литра.
Освен това към агрегата е добавена битурбо система Garrett T25. Резултатът е 382 коня и 568 Нм въртящ момент. Максималната скорост на Lotus Carlton е 285 км/ч., а ускорението до 100 става за 5.1 секунди. Впечатляващо и приятно за окото, но...
Тези автомобили, вече са с колекционерска стойност и за повечето "оцелели" се полагат специални грижи. Не така обаче стои въпросът с автомобила от снимките. Този Lotus Omega е намерен в стар гараж в Украйна в плачевно състояние.
За находката информира популярния блогър Roma Urraco, който твърди, че въпреки състоянието, този уникален спорткар от недалечното минало може да бъде реставриран. Работата обаче съвсем няма да е лека. Убедете се сами от снимките.
Коментиран от #5, #42
-20 +82
-11 +49
-30 +135
Коментиран от #30
-9 +123
До коментар #1 от "client":
Новобългерианския ленгуѝч!
-10 +56
-8 +80
-5 +32
с Калибрата нямат стигане!
-7 +33
-6 +39
-4 +35
https://www.drive2.ru/b/2593966/
Коментиран от #12
-11 +3
До коментар #11 от "Irmcher":
Стига глупости, Лотус Омегата е със 150 кс повече от тоя Ирмшер с 235кс...
-10 +21
-8 +37
Коментиран от #15, #54
-41 +12
До коментар #14 от "KOC":
Точно така, разбирач ... Затова примерно в мобиле.де най-евтиният от трите за продан, номер 221, е 60000 евро, номер 840 е 70000 евро и номер 713 е 80000 евро .... Абе защо въобще се обаждате .... Не става дума за на леля ти кадета ...
Коментиран от #49
-2 +57
Коментиран от #20
-2 +44
-4 +44
-0 +4
До коментар #16 от "Алфа Ромео":
Така е. За сравнение - SL500 от същите години беше 306кс, SL600 c V8 381кс като лотус омегата, SL600 c V12 394кс. Просто за сравнение с какъв тип коли е можел да се пуска. Почти 400кс началото на 90те години е все едно сега 1000кс, след като Форд Фокус има с 350 и Голф R ще отива в 400кс групата. Никога не съм бил фен на Опел, макар че Калибрата ми харесваше на вид, но тази Омега си имаше сериозни данни, които и днес не я правят бавна. 4 пистонни АП отпред с 328мм, които са притежание на Брембо, отзад на 300мм, скоростна кутия от ZR-1 Corvette.... Въобще не беше шега работа.
Коментиран от #25
-0 +49
-7 +1
Купето на моята изглежда горе-долу като това.
Вземам 5 литра А95 в една туба и търгвам за Украйна. / с бегача/.
-7 +11
бих си я купил, но части от Омега не стават, всичко тук е пипано и то много
-0 +13
-1 +17
До коментар #20 от "Бачо Киро":
Опелите винаги са били корави, идиотоустойчиви и евтини за подръжка коли, предлагат доста за цената си. Голям минус им беше това че не бяха много устойчиви на ръжда, вече са но късно се случи това, сега при франсетата не е ясно как ще са нещата...
-0 +22
Всяка съвременна кола в днешно време предлага много повече от тоя варел, да си изгнива колкото си иска.
Коментиран от #28, #29, #34, #43
-32 +4
-25 +4
До коментар #26 от "Генерал Иванушка Водков":
(всяка съвременна кола) Омегата от коя година е? малоумнико. Нещо за ретро коли чул ли си? Ако ти е трудно да четеш има предавания
-1 +19
До коментар #26 от "Генерал Иванушка Водков":
Не се напъвай Иванушка, тази култова класика е за по-богати и по-умни хора от теб.
Коментиран от #31
-2 +20
До коментар #4 от "ФауВе":
бате опела е измислил ръждата
Коментиран от #41, #47
-17 +2
До коментар #29 от "Алфа Ромео":
А пък ти... въобще незнам как със това име(ник*) може да даваш мнение и не ти е изгоряла електрониката която ще изгори във последствие целият гаден трошлив варел наречен Алфа Ромео?
Коментиран от #53
-15 +5
-0 +6
Коментиран от #37
-2 +15
До коментар #26 от "Генерал Иванушка Водков":
И много водка генерале!!!
-0 +5
-1 +5
Коментиран от #38
-4 +3
До коментар #33 от "Чичо Гошо":
Ланча Тема 8.32 , до скоро се мотаеше една такава тука из Княжево
-1 +7
До коментар #36 от "Никой ли не чете?":
Вземи ти почети малко. По това време Опел и Лотус са собственост на GMC. Какви опели има с американски двигатели свят ще ти се завие!
-0 +16
Коментиран от #46, #50, #51
-13 +1
-0 +4
До коментар #30 от "бате":
бъркаш, ръждата е измислена от Мазда. Имам една 6-ца, която може да сложи всеки опел в малкия си джоб, откъм ръжда разбира се.
Коментиран от #44
-1 +9
До коментар #1 от "client":
Ти поне си я прочел,аз пък не мога да я разбера какво означава
-0 +0
До коментар #26 от "Генерал Иванушка Водков":
Точно този "дъргел" е надживял много от съвременните котури дето им се възхищаваш...и още ще надживее
-0 +8
До коментар #41 от "бате":
Убеден съм че тази Мазда-6 *твоята* със ръждата са я извадили от панчаревското езеро преди да я купиш, така че молята те когато закупуваш автомобил обръщаи повече внимание на историята и произхода на автомобила!
-2 +8
-0 +3
До коментар #39 от "BMW Bulgaria":
и по-добре, че няма.
-0 +3
До коментар #30 от "бате":
Знам, но Опелите на Воксхол, както и този Лотус, въобще не бяха податливи на ръжда. За Англия имаха допълнително, антикорозионна обработка на тенекията.
-0 +3
До коментар #39 от "BMW Bulgaria":
Така е, няма да бъде защото е много по-добър.
-0 +2
-0 +1
До коментар #31 от "Гинко Билоба":
Електрониката е марка БОШ
-0 +0
До коментар #14 от "KOC":
Намери я за 400 лева лаладжия ;) Неук си за това замълчи
-0 +0