Една интересна статистика, касаеща продажбата на нови автомобили у нас, показва сериозни размествания в челото. Данните са на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) и се отнасят за първото тримесечие на 2020 година.
Сравняваме тези данни и със статистиката от аналогичния период от 2019-а, като от това сравнение се вижда, че спад в продажбата на нови коли у нас има, но при повечето вносители към момента не е толкова сериозен. Заради извънредното положение обаче такъв тепърва предстои.
Единствената марка, която е продала повече автомобили през първите три месеца на годината, в сравнение със същия период от миналата 2019-а е Nissan. Трябва обаче да се отбележи и един факт, който се е превърнал в практика у нас от доста години насам.
Става дума за т.нар. реекспорт, което най-просто казано означава нови автомобили, продадени в България, само за да бъдат незабавно изнесени зад граница. Статистиката на ААП включва и този вид сделки, но въпреки това е показателна за това кой как продава масовите коли у нас.
Прави впечатление, че лидерът от 2019- година Dacia е извън челната тройка, а неговото място към момента се заема от Skoda. Втората позиция е за Volkswagen, а тройката се допълва Nissan. В ТОП-10 по продажби на нови коли през първото тримесечие на 2020-а в България влизат още марките Dacia, Toyota, Renault, Peugeot, Kia, Ford и Citroen.
№ | марка | брой продажби (I-III 2020) | брой продажби (I-III 2019) |
1 | Skoda | 924 | 1120 |
2 | Volkswagen | 880 | 1106 |
3 | Nissan | 852 | 520 |
4 | Dacia | 835 | 1465 |
5 | Toyota | 718 | 789 |
6 | Renault | 598 | 1064 |
7 | Peugeot | 478 | 642 |
8 | Kia | 385 | 415 |
9 | Ford | 329 | 391 |
10 | Citroen | 316 | 434 |
Коментиран от #14, #15, #17, #45
-87 +52
Коментиран от #5
-73 +75
Коментиран от #7
-7 +61
Коментиран от #47
-14 +73
До коментар #2 от "Марио":
Шкодите са добри ,но все пак поддържаш двигател на VW.Ако е втора ръка да ,но ако ще купуваш нов автомобил и нямаш пари за Ауди или VW,по-добре купи Дачия.Но всеки си преценява и иска да такова дявола.
-31 +59
До коментар #3 от "Алфа Чакал":
Мен пък ме кефи. Всеки очаква дачия да е номер едно у насзащото от доста време само те са са с най-много продажби ама уви - не е. Ти явно си изкривен фен на румънските автомобили и за това те дразни. Аз пък съм фен на ВАГ и спойлерът ме радва
Коментиран от #8
-26 +24
До коментар #7 от "Караиванов":
Не съм им фен.Имам 2 Аудита,но самото оформяне на заглавието дразни.
-4 +26
Коментиран от #37
-57 +16
-9 +30
-8 +14
-14 +12
-2 +26
До коментар #1 от "🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺":
Кво беше тАва Лада ?
Коментиран от #20, #40
-8 +11
До коментар #1 от "🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺":
Лада е номер 1
Коментиран от #16
-9 +15
До коментар #15 от "Haha":
Карай си я със здраве, и Лада ти е много
-6 +15
До коментар #1 от "🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺":
Ще ти повярвам, ако ти караш Лада. А не да караш Мерцедес и да ми пишеш тук проруски послания. Ако все пак караш Лада - уважавам мнението ти, карай си я с кеф цял живот! Аз имах, отначало им се радвах и им реших проблемите - отървах се от тях, защото ми омръзна да правя ремонти, които издържат 2 седмици.
Коментиран от #19
-4 +21
-8 +4
До коментар #17 от "формула":
Аз съм Турчин но много обичам Русия карал съм Лада Мерцедес нямам но имах Ауди!Руските коли са моя страст която с думи няма как да разкажа
Коментиран от #21
-16 +10
До коментар #14 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
ВАЗ 2105
-2 +7
До коментар #19 от "🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺":
Прав си. В Турция има много лади. Ходил съм с моята Нива и много я заглеждаха. Много труд хвърлих по нея, но напразно.
-2 +9
-0 +9
-2 +8
Коментиран от #28
-2 +3
-2 +6
-1 +25
-1 +7
До коментар #24 от "Коко":
Аз имам 301 от ноември 2019... Сега е на 4200 км. Градско 5.00 дизел. Перфектно балансирана скоростна кутия и мека возия. Тази която върви на рекламите за 25000 си заслужава напълно. Карал съм я до Белград пълна догоре....5.3 / 5.5 но с 140. Катери здраво баири. Аз много съм доволен засега.
Коментиран от #41
-4 +15
-4 +11
-0 +38
Коментиран от #38
-7 +17
-5 +11
Коментиран от #34
-1 +6
До коментар #33 от "А бе кво леете мозък":
вижте какво стана с цената на нефта, няма кой да ви даде да карате на тая цена... просто няма да карате
-0 +3
-2 +5
-0 +12
До коментар #9 от "Сийка":
Тихо тихо моето момиче....недей да говориш глупости че ще ти се смеят хората
-0 +3
До коментар #31 от "GTR":
Че вагаджийките са зле - ами зле са, но пък и другите не са по-стока. А има и такива, които скоро ще изтекат в канализацията на историята. Предполагам първи ще са Нисан, но само при условвие, че Фият-Крайслер се залепят за ПСА, иначе първи ще са Алфа.
-5 +3
-1 +1
До коментар #14 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Списание за мода....
-0 +1
До коментар #28 от "Радек от Боктор":
Слабите и чупливи и сложни за поддържане марки хубаво като сте си ги купили нови и са в гаранция - ще издържат или ще ги поправят, но такава марка втора употреба е сериозен риск за психичното здраве и за джоба като влязат в години. Единствения тест за това дали една кола е здрава е тестът на времето.
Коментиран от #44
-0 +1
Иначе, наистина са произведени много качествено- интериор,екстериор.
-0 +0
До коментар #41 от "Павел":
Имал съм една 205ца бензинка с общо мазане ,две 405ци и една 406 дизели много здрави коли!205цат я продадох когато стана на 30 години километрите не ги знам , другите три ги шитнах на около 500 хиляди км. купувал съм ги от Германия на по 250-300хиляди! За новите модели на Пежо нямам представа дали са чупливи или не,понеже не съм карал не мога да коментирам!
-0 +3
До коментар #1 от "🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺🇷🇺":
АБЕ КОЙ КУПУВА ТРИЦИЛИНДРОВИ БОКЛУЦИ КАТО ДАЧИЯ И ШКОДА?
-0 +0
До коментар #4 от "Гост":
Ами аз минах от Волво (XC 90) на Нисан (Murano от 2016) поддръжката на Нисана ми е наполовина от тази на Волвото.... Та всичко опира до гледна точка
-0 +1