ФАКТИ.БГ

FCA пуска най-мощното серийно SUV в света

Основната техническа иновация е появата на дългоочакваната версия  SRT Hellcat с 6.2-литровия V8 HEMI компресорен мотор

Публикувана: 3 Юли, 2020 12:50
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 25677
FCA пуска най-мощното серийно SUV в света
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 52 гласа.

Настоящото трето поколение Dodge Durango е най-близкият технически роднина на Jeep Grand Cherokee и се предлага с периодични актуализации от 2010 година насам. Durango обаче е много по-непопулярен от Grand Cherokee, който миналата година стана лидер на американския пазар в SUV сегмента от среден размер. Има обаче един фактор, който кара FCA да обърне внимание на Durango.  Търсенето му остава стабилно, през последните седем години и моделът продължава редовно да носи пари в касата на FCA. Именно поради тази причина FCA набляга на актуализацията на модела 2021 - най-значимата по отношение на интериорния дизайн и моторизация.

FCA пуска най-мощното серийно SUV в света

Новата генерация получава изцяло нов преден панел с хоризонтално ориентиран 10.1-инчов сензорния екран на мултимедийната система Uconnect 5 и нов по-голям контролен панел за климатичната инсталация. Дизайнът на централния тунел със селектора за автоматичната скоростна кутия също е променен: вдясно се появява висока страна, която визуално създава отделно пространство около водача. Отвън обновеното Durango е най-лесно разпознаваемо по изравнената долна решетка на радиатора в стила на леките автомобили на Dodge, по-релефната предна броня със странични прорези във формата на бумеранг и по новите LED фарове.

FCA пуска най-мощното серийно SUV в света

Основната техническа иновация обаче е появата на дългоочакваната версия  SRT Hellcat с 6.2-литровия V8 HEMI компресорен мотор, който FCA  вече е наложил във всичките си емблематични модели, с изключение на Durango. Сега и Gurango разполага с него, което го превръща в най-мощното серийно SUV в света. Под капака на Durango SRT Hellcat легендарният двигател произвежда 720 к.с. и 875 Нм. Идеологично близкият Jeep Grand Cherokee Trackhawk има пикова мощност, която е по-малка със символичните 3 к.с., поради което FCA нарича Durango SRT Hellcat най-мощният сериен SUV в света. Вярно ли е обаче такова твърдение?

FCA пуска най-мощното серийно SUV в света

Ако говорим за автомобили на склад, разработени от нулата, тогава да - зад Bentley Bentayga, Lamborghini Urus и Porsche Cayenne в топ версиите. Но, да речем, добре познатото ателие Hennessey Performance, което има статут на автомобилен производител, напмпа Jeep Trackhawk HPE1200 с двигател с мощност 1217 к.с., като това стана още през 2018 година, а вече предлага ъпгрейд за Durango SRT Hellcat, като новата версия е форсирана до впечатляващите 1 026 к.с.

FCA пуска най-мощното серийно SUV в света

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 52 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Komapak
1 Отговор
Дали в Европа ще продадат нещо? Тази ламя под 24 не слиза.

Коментиран от #3, #15, #20, #33, #34


Оценка:
-13 +58

сектанта
2 Отговор
аз затова си взех Дъстър - евтин, гори малко, минава от всякъде и изглежда страхотно! А на тоя джуган само глобите за превишена скорост за една година струват повече от нов Дъстър.

Коментиран от #9, #10, #17, #19, #22


Оценка:
-100 +29

Mercedes
3 Отговор

До коментар #1 от "Komapak":


Тука сме хевропейци, не ни е америка, тука може цената на горивото да е х2-х3 на тая в америка и да имаме куп екологични норми и да правим 0.9 литрови хафтомобилчета и тем подобни пластмаси от претопени детски играчки... Дебеличкия американец ич няма да му дреме за разхода, в пари той му е като на такъв на дачия сандеро сигурно.

Коментиран от #7


Оценка:
-6 +58

ГруЮ
4 Отговор
Колите стават все по-големи и по мощно - точно както динизаврите, преди да изчезнат завинаги.

Оценка:
-15 +32

Фиката
5 Отговор
Ламборгини Урус много ли е икономична ? За всеки влак си има пътници
1

Коментиран от #11


Оценка:
-2 +35

westcoastcustoms
6 Отговор
Са мо 18 харчи на смесен цикъл

720 к-с- толкова

Оценка:
-1 +24

qwerty
7 Отговор

До коментар #3 от "Mercedes":


навремето в щатите качвам едно приятелче - реднек 120+ кг в мерцедеса, а тоя отваря прозореца и заядливо: тия европейци не се научиха да правят коли 😂, та няма да има подобни за официални в европата, защото не ги заслужаваме

Коментиран от #12


Оценка:
-6 +23

Ауууууу
8 Отговор
Супер як е!

Оценка:
-3 +28

Кънчо
9 Отговор

До коментар #2 от "сектанта":


Забрави да кажеш , че е пластмаса и скрап в едно , с ненадежден двигател

Оценка:
-11 +25

дърт шофьор
10 Отговор

До коментар #2 от "сектанта":


Е-е-е, ето те най-после с дъстъра. Къде изчезна бе, притеснихме се. Я, кажи нещо за дъстъра.

Оценка:
-2 +26

Komapak
11 Отговор

До коментар #5 от "Фиката":


За разлика от доджа Ламборгини се продават в пъти по-малко. Малка, но съществена разлика. И цената е горе долу реципрочна...

Коментиран от #13


Оценка:
-2 +7

Komapak
12 Отговор

До коментар #7 от "qwerty":


Доста американски камиони се движат по София. На мен лично ми идват прекалено широки. Може би и заради факта, че не съм дебел... 😂

Оценка:
-4 +19

Фиката
13 Отговор

До коментар #11 от "Komapak":


не е реципрочна -направи справка

Урус започва от 200 000 евро , а това ще е някъде около 120 000 макс , а в сащ 100 000 $

Оценка:
-2 +10

тост
14 Отговор
Дано са оправили Uconnect-а, че забива много често.Поне при мен е така.Гледам и в американските форуми си чешат главите....

Оценка:
-0 +11

Сам в бегето хората си мерят
15 Отговор

До коментар #1 от "Komapak":


Парите в бензин и питат колко харчи😂😂😂ама нали левски тва ни завеща свята република😂😂😂😂

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +8

Komapak
16 Отговор

До коментар #15 от "Сам в бегето хората си мерят":


Живея и работя в Германия в момента, след седмица Франция за 5 месеца. Когато започнеш често да посещаваш бензиностанцията се усещаш, че нещо не е на ред.... В Германия не ми пукаше защото е за сметка на фирмата, но не винаги е така. 😉 И така 100км. на ден.

Оценка:
-2 +7

бате
17 Отговор

До коментар #2 от "сектанта":


,ти ``коч`` или ``бик`` продаваш?!Пък и ще говорим....

Оценка:
-1 +4

БАРО
18 Отговор
А пък моята фикс идея е следната Астра за 800 лв И като кихна отива на кантара и взимам друга за 800 лв Имам едно много голямо преимущество за 800 лв със страшен кеф мога да оцеля някоя нахална S класа между вратите Даже ще взема някой лев от тотал ката на астрата А иначе джипката е страхотна май и хикса и Мерцедеса А и кюто ще трябва да догонват Ха наздраве

Коментиран от #26


Оценка:
-6 +18

19
Този коментар е премахнат от модератор
име
20 Отговор

До коментар #1 от "Komapak":


На бедни като тебе дето нямат пари за гориво препоръчвам Дачия Дъстър 1000 кубика 70 коня

Оценка:
-7 +9

Alfonso
21 Отговор
Не го заменям за 2,9куб. 510 кс. въпреки че са от един Group! Пробвай и сам ще се убедиш! Без значение дали се казва Stelvio или Giulia! Мотора е същия и залепваш на седалката при старт.

Оценка:
-4 +7

пробвах дъстър
22 Отговор

До коментар #2 от "сектанта":


Пробвах Дъстър 4x4 Redline - парите са му много. И аз искам нова кола и се бях запалил,но просто не става

Оценка:
-0 +10

аз съм си
23 Отговор
#сектанта приятел само ти си мислиш ,че тоя кокошарник е кола(SUV)

Оценка:
-1 +6

Алфа Ромео
24 Отговор
Безсмислен слон, за обороа може би е подходящ, големи разстояния евтин бензин.

Оценка:
-2 +0

Ввв
25 Отговор
Ауууу гоУем рев,нямало да го има в Европа,изпотрябвал ми е този бидон,американците коли не могат да правят с няколко изключения разбира се :)

Оценка:
-7 +4

И аз така
26 Отговор

До коментар #18 от "БАРО":


Само че го правя с пасат тройка за 1000лв. Целия е усуркан от това дето разбутвам с него наглеците които ме запушват по центъра на Бургас. Точно вчера изтиках с теглича едно бмв е 46 за да си освободя място. Спрял ми тариката на 30см от задната броня и си мисли че аз ще обикалям квартала да го търся. Свиркам веднъж свиркам дваж и не се ли появи..... ТАРАН и това е

Коментиран от #27


Оценка:
-5 +8

Бе да та ...
27 Отговор

До коментар #26 от "И аз така":


Знчи ти си бил?

Оценка:
-0 +7

Юроди злобни млък
28 Отговор
Такива коли караме хора дето изминаваме по 100-200 км на ден и ни трябва нещо стабилно, с голям ресурс и тежко, независимо от скъпите ремонти и злобата на бедняците дето ми драскате вратите по паркингите. Хич не ме интересува колко харчи, изкарвам пари и безопасността ми е важна. Пък ти ела ме удари с астра ако ти стиска, по тежък съм от повечето бусове, дали ще ти извадят цял от кошника или на части?

Коментиран от #29, #32


Оценка:
-5 +8

Ти ли е мишка
29 Отговор

До коментар #28 от "Юроди злобни млък":


Я мирен ,мирееееен казах куче

Оценка:
-2 +4

Юроди злобни млък
30 Отговор
Мишката си ти бре! Марш в астрата!

Оценка:
-1 +4

Нема лаба'о
31 Отговор
Преди много години, в зората на демокрацията, една 'баш' мутра /лека му пръс/си докара grand cherokee. Мисирките се подмокриха - три дни не слизаше от новините. А първото нещо, което направи юнака, беше да го закара на село, закачи му плуговете и го вкара в нивата. 30 години по-късно, селско-чалгарския критерий за супер кола си остава. Един каун, минавал 100км/ден :-) и му трябвало нещо стабилно, с голям ресурс и тежко, Ами, има влакове.

Оценка:
-0 +8

Порно
32 Отговор

До коментар #28 от "Юроди злобни млък":


Ако ти е важна безопасността , вземи си ХС 90 на Волво. Пък и качествато е по добро. Е , ускорението не е същото , но е напълно достатъчно.

Оценка:
-4 +2

Хахахахахахахахахаха
33 Отговор

До коментар #1 от "Komapak":


Братле европа отдавна не е фактор за автомобилния свят даже и за фв и бмв. Един китайски пазар сам само е по голям от европейския. Да не говорим за америките, русия, африка, арабския полуостров, близкия изток, централна азия, австралия, нива зенландия океания. Далечния изток боооооооооожички господи. Какво е това европа. Половин милиард глаадни въшки и немски правила за вредни емисийки. Хахахахахахахахахахахахахахахахахахахахаха

Оценка:
-0 +6

34
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5