Last news in Fakti

3 Юли, 2000 00:00 2 465 1

Insight - новата звезда на Honda

  • honda-
  • insight

Най-новата разработка на на световната марка Honda се казва Insight. Българското значение на името е “проницателност”, “интуиция”. Идеята, която се прокрадва в тайнственото наименование на машината е, че мястото и времето на големите автомобили, харчещи огромно количество гориво, отдавна е отминало. Според направените тестове, средният разход на гориво на новото “японско чудо” е само 3.4 литра на 100 км. С това Insight се нарежда сред най-икономичните автомобили в света. За да постигнат тези изключителни резултати, конструкторите -“чудотворци” създават напълно нова концепция, нямаща нищо общо с никой от моделите, произвеждани до момента от Honda.

Японското “чудо” се нарежда сред най-икономичните автомобили в светаКаросерията е изработена изцяло от леки сплави, като най-широко е използван алуминий. За допълнително понижаване на масата, калниците са отляти от пластмаса. Японските конструктори постигат не само изключително ниско тегло за автомобил от този клас (850 кг), но създават каросерия с много малък коефициент на въздушно съпротивление. Новото е т.нар. капковиден дизайн, при който следата на задните колела е по-тясна от тази на предните. Това допринася изключително много за аеродинамиката на “икономичния японец”, а оттам и за допълнително намаляване на разхода на гориво.

Автомобилът е с хибридно задвижване. Посредством автоматичен амбреаж на един вал са свързани трицилиндров бензинов агрегат (68 к.с.) и трифазен електромотор, захранван от мощен акумулатор. Действието на двата двигателя се синхронизира от свръх-модерен микропроцесор, който в зависимост от пътната обстановка и натоварването, подбира най-подходящия режим на работа. При ускорение, електромоторът подпомага двигателя с вътрешно горене, като увеличава мощноста с допълнителни 10 kW. Освен това той поема и функциите на конвенционалните за другите машини стартер и генератор. Рекордно ниско е и теглото на захранващата батерия, монтирана в багажното отделение - 20 кг. Благодарение на свръх-модерната конструкция и технологии, водачът по никакъв начин не усеща разликата между традиционния автомобил и новия японски хибрид. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 14.2 секунди, което е доста тромаво, но пък се компенсира от ниския разход на гориво. Максималната скорост е 180 км/ч.
За съжаление, в сравнение със своя основен конкурент - хибридът Toyota Prius, Honda Insight не може да работи само на ток. Електродвигателят се явява като “помощник”, който при нужда допълва функциите на бензиновия агрегат.
Това, което прави най-силно впечатление и представлява най-голямата разлика от конвенционалните машини е, че малкият бензинов двигател (работен обем - 995 см3) няма почти никакъв спирачен ефект. Така, при опит да се намали скоростта с преминаване от по-висока към по-ниска предавка, трябва задължително да се натисне и спирачката. Но да не забравяме, че това не е автомобил за спортни маниаци. За сметка на всичко останало, икономичността и екологията са правило номер едно или най-важният акцент в конструирането на тази машина. С пълен резервоар (40 литра) могат да се изминат цели 1030 км.

Монтирано е и специално устройство, което добавя една нова функция. При продължително задържане на автомобила на светофар, неговият двигател временно изключва. За да стартира отново, е необходимо само да се натисне съединителят и машината е готова да потегли. Доста голям минус представлява абсолютно неизолираното от шум купе. Това се дължи на желанието на конструкторите, по никакъв начин да не обременяват допълнително общата маса на колата. За свеждане на разхода до минимум, японците всячески икономисват маса и съпротивление. Този ефект се постига и от тънките гуми на колелата (165/65 R 14), изработени от специален каучук. За съжаление те не осигуряват необходимата стабилност и добро сцепление, отговарящо на съвременните стандарти.

Независимо, че фирмата е готова за серийно производство на своя нов хибрид, той няма да бъде предложен на пазара тази година. На търговските посредници в Европа ще бъдат предоставени общо 140 автомобила за пробни тестове. В зависимост от впечатленията и мнението на бъдещите клиенти, Honda ще разработи маркетинговата стратегия за този модел. До момента дори не е известно каква ще бъде цената на новия “екологичен японец”.

Александър Атанасов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 еu

    3 3 Отговор
    японска измет !