Като част от последната си рекламна кампания, BMW създaде Facebook приложение (BMW Infographic), чиято цел бе да определи кои са най-заклетите фенове на марката. Странно или не най-активният фен на BMW в социалната мрежа е българин. Това е 25-годишния Тодор Тодоров от Варна, събрал резултат от 295 точки измежду повече от над 100 000 претенденти от цял свят. Той се занимава със социални медии и в момента учи магистърска програма по "Международен Маркетинг" във Варненския свободен университет.
През 2008г. Тодор създава facebook фен страница BMW X5 - https://www.fb.com/BMWX5 . Няколко месеца по-късно страницата е блокирана от администраторите на социалната мрежа, заради авторски и търговски права свързани с продукта (BMW X5). Тодор опитва да си върне страницата и влиза в контакт с производителите в Германия. След продължителна кореспонденция германците признават страницата на Тодор. Така от 5 юли 2010 г. неофициалната страница BMW X5 става официален партньор на BMW. Днес Тодор може да се похвали с една от най-популярните страници във Facebook, достигнала 1.1 милиона харесвания, като всеки ден събира все повече и повече фенове на автомобилната марка.
За да възнагради усилията и ентусиазма на избрания от приложението BMW Superfan, преди няколко седмици BMW покани Тодор на тридневно гостуване в Мюнхен, включващо, посещение в централата на BMW, BMW Welt, разходка из секретния развоен център FIZ, както и на завода, произвеждащ Серия 3, BMW Driving Experience (пробни шофирания на писта/полигон с различни модели на марката) и още много други изненади.
Можете да видите видео клип с избрани моменти от престоя на Тодор в Германия в края на статията.
- Откъде тази любов към BMW?
- Любовта ми към BMW се зароди още в детските години, когато бях на 7. Тогава излезе филма „Преследването” (The Chase) с Чарли Шийн и едно червено BMW 325 (E36), който филм тогава съм гледал над 100 пъти. Предлагам ви линк към най-добрите сцени от него. http://youtu.be/kN35KjHyhEY
- Кое ти достави най-голямо удоволствие при престоя ти като BMW SUPERFAN?
- Най-специалнa за мен беше срещата ми с Pierre Leclerq, който освен, че отговаря за дизайна на M автомобилите е и дизайнер на BMW X5 и BMW X6. Удоволствие беше и да се запозная с всички тези хора, които работят на ръководни позиции в компанията и ме накараха да се чувствам наистина специален. Имах възможността да посетя места, които дори и за служителите на компанията са трудно достъпни.
- A, успя ли да си вземеш 18-метровия транспарант на който пише "11 милиона и един Тодор Тодоров"?
- Не, за съжаление така и не ми го изпратиха.
- Разбрахме, че и преди си имал покана от BMW за гостуване. Разкажи ни повече и за нея.
- Първата покана на BMW беше миналата година през декември и тя беше отправена заради страницата ми. Посрещнаха ме двама служители на компанията. Дадоха ми програмата за престоя, която приличаше повече на лъскав каталог, отколкото на програма. Ключовете за едно чисто ново BMW X5 E70 и ме оставиха да се оправям сам, като аз за първи път бях в Мюнхен.
- Трудно ли се поддържа толкова голяма Facebook страница?
- Не е лесно. Доскоро бяхме само двама аз и графичният дизайнер Ивайло Георгиев, но от няколко месеца имам двама помощници, които доста ми помагат, за което им благодаря.
- С какво искаш да се занимаваш?
- След завършване на магистратурата ще търся реализация в сферата на маркетинга и социалните медии, ако това е свързано с BMW още по-добре.
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Евала на момчето! :) Хубаво е, че големите компании обръщат подобно внимание на своите почитатели! Едно Х5 само ако му бяха подарили, щеше да е върха. :) Успех пожелавам на пича и да се реализира, според това, което му харесва.
Не съм на марката, заради проблемите с качеството и отказа на Камор Ауто да признава дефектите, които разориха половината ми фирма, но момчето заслужава поздравления!
Не съм фен на марката, заради проблемите с качеството и отказа на Камор Ауто да признава дефектите, които разориха половината ми фирма, но момчето заслужава поздравления!
За съжаление ,рядко истинските фенове на даден автомобил могат да си го купят. А още по-неприятното е, че тези автомобили си ги купуват тъпи мутри и с пари дадени от мама и тати. ЧЕСТИТО НА МАНЯКА!
"За да възнагради усилията и ентусиазма на избрания от приложението BMW Superfan, преди няколко седмици BMW покани Тодор на тридневно гостуване в Мюнхен."
Да бяха му подарили едно ново BMW, поне 3 серия .
Скръндзи, а са пълни с пари .
И ти си разабрал недоразбрал. Проблемът с "пеперудките" е характерен за Е46 (и то, при фейслифта), а относно никасила... Едва последните Е36 са с двигатели с никасилово покритие (М52). Освен това, тези двигатели са си много добри и по-икономични от предишния М50. Да, когато се износят са за боклука, но имат достатъчно голям ресурс. Просто, не си купувай БМВ с такъв двигател на 500 000км. Имал съм Е39 с такъв двигател, продадох го на около 240 000км. и нямаше проблем с двигателя.
Когато човек реши да си купи втора употреба кола най голямата грешка ще е тя да бъде БМВ. Всички БМВта са тотално изнасилени,амортизирани и скапани.Мъртъвци.
Мога само да кажа браво на човека. Нито съм фен, нито ще стана фен на БМВ, но не мога да не аплодирам човек който е следвал интереса и страстта си и е успял да направи толкова много че да бъде забелязан и поканен от компанията. Един добър пример за това че в днешният свят всичко е възможно.
Pravi chest na bavarcite, che sa go ostavili da razpolaga sys stranicata, koqto e syzdal, makar che pravovo mogat da si q vzemat za tochno polovin chas!!! Fairplay i dobyr marketingov hod! Ei tva e golqmata firma!!!
От автомобили не разбира, но за сметка на това е себеотдаден и упорит. Айде тези мазни евреи от БМВ да го вземат на работа при тях, че момчето е интелигентно и не заслужава да се пържи в държавата на БМВ-тата, България.
Блика завист ама като тцунами..... чак не се усещате. И на мен не ми е това марката на сърцето (въпреки .че имам едно BMW -нце и аз) но да си жив и здрав и да извлечеш някаква полза от това...bay.
След като работих в БМВ разбрах че то е колата която никога няма да пожелая! Возя се в моята Toyota Camry и през ум не ми минава да си купя БМВ.Хубав автомобил но да го сложиш в гаража и да не го караш!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван Костов
17:05 27.11.2012
2 ХХХ
P.S. Аз също съм фен на Х5, дори във FB.
17:18 27.11.2012
3 ЦЦЦ
17:20 27.11.2012
4 Polaris
17:24 27.11.2012
5 Polaris
Коментиран от #9, #11
17:33 27.11.2012
6 Мартин
17:36 27.11.2012
7 crazylegs
17:43 27.11.2012
8 W164
17:44 27.11.2012
9 BBB
До коментар #5 от "Polaris":
Споко, скоро ще ги вземат Аутофранс и ще оправят нещата!17:59 27.11.2012
10 Дошо
18:38 27.11.2012
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ЦСКА
19:11 27.11.2012
13 николай маринов
19:56 27.11.2012
14 Нема Бира
20:09 27.11.2012
15 триста итридесети
20:27 27.11.2012
16 Стар Българин
20:35 27.11.2012
17 РАДО
Да бяха му подарили едно ново BMW, поне 3 серия .
Скръндзи, а са пълни с пари .
20:56 27.11.2012
18 MoNeV
21:22 27.11.2012
19 KOKO
21:30 27.11.2012
20 Тунингтм Тунингтм
22:18 27.11.2012
21 aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
23:38 27.11.2012
22 Stoyan
Тоя човек не е ли чувал за никасил, пеперудки или HPFP.
Коментиран от #24, #27
00:07 28.11.2012
23 боко
From the east to the west e36 is the best
01:58 28.11.2012
24 Гост
До коментар #22 от "Stoyan":
И ти си разабрал недоразбрал. Проблемът с "пеперудките" е характерен за Е46 (и то, при фейслифта), а относно никасила... Едва последните Е36 са с двигатели с никасилово покритие (М52). Освен това, тези двигатели са си много добри и по-икономични от предишния М50. Да, когато се износят са за боклука, но имат достатъчно голям ресурс. Просто, не си купувай БМВ с такъв двигател на 500 000км. Имал съм Е39 с такъв двигател, продадох го на около 240 000км. и нямаше проблем с двигателя.05:53 28.11.2012
25 мдааа
06:25 28.11.2012
26 БМВ
07:19 28.11.2012
27 Client
До коментар #22 от "Stoyan":
Като се замислиш малко ще разбереш, че тогава той е бил на 7-8 години и ще го проумееш!10:12 28.11.2012
28 Julio
10:14 28.11.2012
29 sss
11:51 28.11.2012
30 Ingolstatdier
13:08 28.11.2012
31 Megane
13:31 28.11.2012
32 Bravo
13:57 28.11.2012
33 Ковънтри Роуд 4829
15:23 28.11.2012
34 ВИП МТМ
15:28 28.11.2012
35 ККККО
18:39 28.11.2012
36 Бат Санде
18:45 28.11.2012
37 ММ
21:42 28.11.2012
38 Борислав Георгиев
Когато човек е кадърен и упорит,това няма как да остане незабелязано! Успех и здраве!!!
PS. Тук марката или фирмата нямат значение-за мен е важен примера,който ще даде на много свои връстници.
17:41 29.11.2012
39 Бачо Кольо
Иначе браво на младежа! :-)
16:02 30.11.2012
40 Михаил
18:37 03.12.2012
41 хм
18:40 03.12.2012
42 :)))
18:45 03.12.2012
43 BMW superfan BG
16:20 10.01.2013
44 БМВ
16:22 10.01.2013