Историята на BMW помни безброй култови модели, но малко от тях могат да се мерят с популярността на M3. Сочен с право за еталон на баланса между мощност, управляемост и удоволствие от шофирането, баварският спортист предизвиква буря от емоции с появата на всяко следващо поколение от 1986 г. насам.
Сред всички четири генерации на модела досега обаче най-обичана като че ли си остава E36. Причините за това са разбираеми. От първата M-тройка (E30) са продадени едва 16 202 бройки и запазените екземпляри имат по-скоро колекционерска стойност, което изстрелва цените им в небето.
По-новите E46-ици също са недостъпни за обикновения автомобилист, а E90/92/93 могат да си позволят малцина в България.
От своя страна Е36 е първата наистина масова M-тройка. Между 1992 и 1999 г. са произведени цели 71 242 купета, кабриолети и седани (в BMW решават да компенсират липсата на M5 от гамата между 1995 и 1998 г. с четириврато M3). Близо 23 000 от тях са продадени в Европа, което прави намирането на такъв автомобил със заводски спецификации относително лесна задача.
В немското mobile например се продава трилитрово M3 за едва 7 900 лева. Недостатъкът на колата е двигателят S52B32, предназначен за американския пазар. Развива само 243 к.с., но пък продавачът сочи това за плюс заради липсата на потенциални проблеми със системата Vanos.
Под 10 000 лв. струва и този кабриолет с 286 коня, продаван в Германия. Ниската му цена се обяснява с десния волан. Подобно на това купе с 3.0-литров мотор и друго кабрио с по-новия 3.2-литров двигател, колата е внесена от Великобритания, където между 1993 и 1999 са продадени около 10 000 M-тройки от всички модификации.
В българското mobile също се намират E36-ици с емблема "M" за по-малко от 10 000 лева. Това купе с трилитров мотор например струва 9 800 лв. Има чип тунинг, който добавя 12% към мощността от 286 к.с., и се предлага със сменени консумативи.
С 300 лв. по-евтино се продава този седан. Проблемът му е, че ако се съди по арматурното табло с ляв волан и скоростомер в мили/ч, очевидно е американско изпълнение и обявената мощност може би не отговаря на истината. Както вече стана ясно, щатските версии са дефорсирани до 243 коня срещу 321 за европейските.
Макар да се води за първата масова M-тройка, E36 също има своите ценови рекордьори. В немското mobile например може да се попадне на кабриолет от 1995 г. на 83 843 км в абсолютно безупречно състояние от първи собственик срещу 47 800 лв.
Дори тази умопомрачителна цена обаче бледнее пред 345-ото от общо 356 произведени BMW M3 GT, създадени с цел хомологизация на M-тройката за участие в състезанията FIA GT Series (Division II) и American IMSA GT Series. Купето с оригиналната боя British Racing Green и характерно антикрило се предлага за 65 000 лв.
На фона на тези цифри най-скъпото M3 в българското mobile го дават направо без пари. 3.2-литровото Evo от 1997 г. струва само 13 000 лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чичо Прою
Коментиран от #5
09:53 10.12.2012
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Georgi
Коментиран от #11
10:00 10.12.2012
4 nikito_blend
10:18 10.12.2012
5 Антонио Стойков
До коментар #1 от "Чичо Прою":
Е надали :DD10:20 10.12.2012
6 Цар Миро
10:24 10.12.2012
7 До мода
ЗАЩО ПОСТОЯННО В ТОЗИ САЙТ ИМА ПОНЕ 4 СТАТИИ ЗА БМВ
ДАЛИ ДРУГИТЕ АВТОПРОИЗВОДИТЕЛИ СПРЯХА ДА ВАДЯТ МОДЕЛИ ИЛИ ТОВА Е СКРИТА-ЯВНА РЕКЛАМА
ТОВА БМВ ФОРУМ ЛИ Е?
ИЛИ ДА ПОЗНАЕМ КАКВА КОЛА КАРА МОДА
ОТДАВНА СЛЕДЯ СТАТИИТЕ И ДРЖА ДА ИМА ОТГОВОР
10:42 10.12.2012
8 batman
Коментиран от #12, #13
10:59 10.12.2012
9 Vesko
Коментиран от #16
11:14 10.12.2012
10 Име:
Коментиран от #69
11:16 10.12.2012
11 Vesko
До коментар #3 от "Georgi":
Не коментирай като не разбираш!11:16 10.12.2012
12 peugeot 206 :D
До коментар #8 от "batman":
еми аз карам пежо 206 тунинг 389 коня и на пистата ела да видиш какжо е чуствотоКоментиран от #18
11:17 10.12.2012
13 peugeot 206 :D
До коментар #8 от "batman":
за това не обиждаи малките коли "Д11:20 10.12.2012
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Sofeto
До коментар #9 от "Vesko":
Откога специално за Великобритания се произвеждат коли с ляв волан? Кой те знае какъв сбириток продавашКоментиран от #17
11:34 10.12.2012
17 Веско
До коментар #16 от "Sofeto":
Малко ти е мозъка, че да се сетиш, че тая кола има заготовка и от двете страни на купето за ляв и десен вола и че тази съм я обръщал!!! Сбироток има само твоята глава, даже ако имаше нямаше да пишеш глупости!11:37 10.12.2012
18 7642к.с.
До коментар #12 от "peugeot 206 :D":
В кой цирк го караш да дойда да го видя, че ми стана интересно. Или го караш на плейстейшън , а? Аман от смешници.Коментиран от #23
11:40 10.12.2012
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Димитър Борисов
11:47 10.12.2012
21 peugeot 206 :D
11:48 10.12.2012
22 Sofeto
До коментар #19 от "Веско":
Преведи си "Lenkung: rechts" от данните, които си посочил, и после говори за "заготовки"Коментиран от #25
11:50 10.12.2012
23 peugeot 206 :D
До коментар #18 от "7642к.с.":
еми ти си по голям смешник от мен :Д еми маи месец в пловдив яла да гледаш цирк за мишоци кат теб :д патен възел и ши видиш11:53 10.12.2012
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Веско
До коментар #22 от "Sofeto":
Няма какво да си превеждам! Не, че пак няма да ми изтрият поста!L812ALänderausführung England / Irland
NATIONAL VERSION GREAT BRITAIN
11:53 10.12.2012
26 jovanji
13:06 10.12.2012
27 W164
Коментиран от #34
13:23 10.12.2012
28 bmw racer
13:26 10.12.2012
29 PaSamQ
13:31 10.12.2012
30 PaSamQ
първо трябва да четете после пишете, пък може и да не ви се налага да триете коментари след това ...
13:34 10.12.2012
31 bmw racer
Коментиран от #35
13:35 10.12.2012
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 W164
13:47 10.12.2012
34 Веско
До коментар #27 от "W164":
Градско харчи 14-15 да, смесения разход 11-12, извън града съм я свалял на 7 л на 6-та скорост.13:53 10.12.2012
35 Веско
До коментар #31 от "bmw racer":
Нали знаеш, че си е моя работа, защо я продавам и колко съм я пуснал. И как прецени, че е издухан кенеф?13:56 10.12.2012
36 m62
13:59 10.12.2012
37 готина кола
14:04 10.12.2012
38 Веско
14:06 10.12.2012
39 W164
14:21 10.12.2012
40 Imgood
Заядливите коментари са смешни и едновременно жалки.
Поздрави,
Imgood
14:48 10.12.2012
41 Хари
14:48 10.12.2012
42 6am6
14:57 10.12.2012
43 ПГЦСА
15:34 10.12.2012
44 Веско
Коментиран от #48, #54
15:54 10.12.2012
45 триста итридесети
16:05 10.12.2012
46 триста итридесети
16:07 10.12.2012
47 въпрост
17:11 10.12.2012
48 Сако
До коментар #44 от "Веско":
Ми ще триеш, ама след като всички разбраха какъв измамник си, вече кел файда, но нищо нека е за урок и на други търгаши-мошеници като теб.17:21 10.12.2012
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Жори
17:43 10.12.2012
51 Линдрос
21:37 10.12.2012
52 7773
22:09 10.12.2012
53 hienata
Прав си ,но само донякъде. Първо, газовата за 6 цил. е към 1500лв, за да избиеш тези пари трябва да караш над 15000 км годишно. Иначе добър газаджия може да направи чудеса.
Второ, така наречените Водородни клетки ( HHO генератор ) които се предлагат у нас са ИЗМАМА и то голяма (нещо като устройствата за пестене на ток, включваш в контакта и не плащаш).
22:16 10.12.2012
54 Тончо токмакчиев
До коментар #44 от "Веско":
Батенце,не се ядосвай и не си го слагай те тези едва ли могат да направят разлика между S50 и M50 та им даваш вин да проверяват,а това относно човека който е писал статията можеше да звъне един телефон и да те пита а не да ми пише че щом таблото било в мили и била от САЩ и другото което е ,че само по снимката на мотора можеш да го разбереш че е от европейските S50,a изтриването на обявата е абсолютно безсмислено,който знае какво търси ще я оцени22:28 10.12.2012
55 Дърт Моторджия
Коментиран от #56
23:20 10.12.2012
56 триста итридесети
До коментар #55 от "Дърт Моторджия":
много филми си гледалКоментиран от #58
07:26 11.12.2012
57 Спиро
09:35 11.12.2012
58 Име:
До коментар #56 от "триста итридесети":
Всъщност е абсолютно прав за всичко. Не съм съгласен само за частта със електромоторите и М5, по добре си е 5цата без ел мотори, те дават мощност само докато има заряд, падне ли само си ги возиш. Ако решиш да караш спортно заряда свършва много бързо, а после излишните килограми от ел заряди и батерии ще ти пречат. Тя и сега си е достатъчно тежка 5цата....А ти тристаитридесет спри да гледаш филми и поживей малко да видиш, че нещата които ги обяснява са реални...
Коментиран от #60
09:47 11.12.2012
59 535
КАТО ГЛЕДАМ СНИМКИТЕ ОТ ОБЯВАТА, М3-КАТА ВЪРВИ КОМПЛЕКТ С МАДАМА :-))
11:45 11.12.2012
60 триста итридесети
До коментар #58 от "Име:":
м3-ката много бързо и пада цената, не като на нисан гтр, е нищо че един нисан има в БГ и той се ПРОДАВАКоментиран от #61
12:16 11.12.2012
61 Име:
До коментар #60 от "триста итридесети":
В България има няколко GT-R - a, дори веднъж гоних за малко един тъмносин...Коментиран от #63, #64
12:47 11.12.2012
62 vito
14:12 11.12.2012
63 триста итридесети
До коментар #61 от "Име:":
аве лапе, да си чувал за търсенето и предлагането ... виж питай някой покрай тебе да не ти обяснявам аз, и два и три гтр-а да има в БГ, м3-ките са 200-300 (предполагам) и ако вземеш да гледаш и германия, щото нали вие там гледате ще станат хиляди,все едно да почна да ти вадя цени на бмв от 73 година, макар че и те са повече от гтр-ите, но въпреки това ги бият по-цена, или там ще почнете да търсите под вола теле, факт ли е, собственик купил си ново БМВ през да ре4ем 73-75 година може да му вземе повече от колкото е дал (като цифра само, щото то тогава парите имаха по-голяма стойност)
14:35 11.12.2012
64 триста итридесети
До коментар #61 от "Име:":
не можеш да разбереш иронията ми14:38 11.12.2012
65 Pasqualle
А да попитам М3 (Е36) 3.2 Evolution е с 6 скорости нали?
15:06 11.12.2012
66 slavi
19:34 11.12.2012
67 Име:
Успах и не ме наричай лапе, още повече се съмнявам дали книжка да имаш камо ли какви са ти уменията зад волана.
Коментиран от #68
21:10 11.12.2012
68 520 зендер
До коментар #67 от "Име:":
Не се сърди ама колкото и популярен да е ГТ-Р въпреки това в бг има много повече М3-ки.А пък Е36 М3 колкото щеш.Но това не омаловажава факта че това си е един опасен автомобил-имам лични впечатления от трилитровия-286кс.Въпреки това не е за всеки.Който обича трета серия и по-точно М3 и няма възможност да си го закупи и подържа е по-добре да се насочи към 325.Лично според мен М3 от която и генерация да е си е един премиум спортист.Даааааа-знам вашто японско разбиране за спорт-Определение-автомобил с двойно задвижване и мощност минимум 400-500кс който да ускорява за 3 сек.Истината за мен е че аз обичам старите автомобили защото бяха по-истински и по-честни.Мисля че точно такъв беше Е36 М3.Коментиран от #70
11:07 12.12.2012
69 520 zender
До коментар #10 от "Име:":
БМВ имат М пакет и това обикновенно го пише на праговете или на скоростния лост или отзад на капака.11:10 12.12.2012
70 Име:
До коментар #68 от "520 зендер":
Пределно ясно ми е. Но кога ще го разберете че света не се върти около БМВ и Мерцедес, особено в спортните коли. Има и други марки с не по-лоши модели. И затова се опитвам да вкарам малко познание. Защото масово в България единствените коли които се познават като моделна гама и възможности са немските и тук, таме някой е запознат с френските и италианските, но недай си боже изкаже мнение за тях бива оплюван...За М-пакета знам, знам и за М-лепенките и М-манталитета на тия с М-пакетите и лепенките...
Коментиран от #71
12:48 12.12.2012
71 520 зендер
До коментар #70 от "Име:":
Няма спор-М манталитет и лепенки има!И те са най-опасните на пътя......13:44 12.12.2012
72 Prelude
хаха значи и моя Прелюд е по хубав, че е без VTEC, последните вървят от 4000 евра нагоре, аз го давам за 5000лв. Сериозно!
Коментиран от #73
21:17 13.12.2012
73 Име:
До коментар #72 от "Prelude":
Разликата в надеждността на VTEC-a и Vanos-а е че няма приликаКоментиран от #74
22:28 13.12.2012
74 Prelude
До коментар #73 от "Име:":
Между нас да си остане, ама аз и без VTEC едва си удържам книжката20:27 14.12.2012
75 dockera
00:05 15.12.2012