Last news in Fakti

29 Октомври, 2000 00:00 5 595 0

Audi A4 - решителна крачка напред

  • audi-
  • audi а4-
  • multitronic-
  • а4-
  • avant

Новото Audi заслужава овации. Винаги при запознанство е редно да се гледаме в очите. В случая ще направим изключение. Започваме по обратен път, от гърба. Така най-ясно се виждат сходните фамилни черти с Audi А6 - заоблени форми на стоповете и капака на багажника, преливащи се брони, дъгообразен покрив, високо изнесени странични стъкла. Веднага възниква въпросът, това плагиат ли е? Твърдо не. Всъщност Audi А4 е модерна интерпретация на по-големия си събрат. Подобна успешна стратегия в дизайна направи и BMW с близките на външен вид модели от 3-та и 5-та серия. Чисти и изящни форми, създават индивидуалното лице на А4. Дизайнът на фаровете и хромираната предна решетка разкрива спортен дух и агресивен характер. Сякаш подсказва: “Ще помета всички, най-вече BMW”. Именно атлетите от Мюнхен, са взети на прицел. Амбицията на новото А4 е да “отнеме”спортния ореол на баварците. Затова конструкторите на ходовата част имат като предизвикателство BMW 3-та серия. Огромното самочувствие на Audi личи от думите на говорителя на компанията Рудолф Шилер: “А4 е най-пъргавият автомобил с предно предаване, на който ще лапат прахта автомобилите със задно задвижване”. За да постигнат високата цел, специалистите от Инголщадт са разработили изцяло нова ходова част. Много от елементите на окач­ването са от алуминий, с което теглото е намалено с 8.5 кг. Но при обща маса от 1310 кг (за двулитровия модел), това не е особено впечатляващо постижение. Увеличено е не само междуосието, но и следата, с което новото Audi “стъп­ва” още по-стабилно на пъ­тя. За повишаване на пасивната безопасност, A4 е серийно оборудван със стабилизиращата програма (ESP).

Двигателите изцяло отговарят на високото ниво на конкурентите. Преработен е 4-цилиндровият 1.8-литров бензинов мотор, като работния обем е увеличен на 2.0 л. Оборудван е с по 5 клапана на цилиндър и специален механизъм за изменение на фазите на газоразпределение. С увеличаване на хода на буталата се постига висок вър­тящ момент още при ниски обороти, независимо че мощността е нараснала само с 5 к.с. (130 к.с.). Без технологични промени остава 1.8-литровият турбо-двигател (150 к.с.). Наложило се е основно да бъде преработен 6-цилиндровият V-образен мотор. Така Audi става равностоен конкурент на Mercedes C 320 (218 к.с.) и BMW 330i (231 к.с.). Както при 4-цилиндровия двигател, и тук специалистите са прибегнали към увеличаване на работния обем - от 2.8 на 3.0 литра, с което постигат мощност от 220 к.с. Спортни и икономични са двата дизелови агрегата (TDI) с директно впръскване на горивото. Четирицилиндровият мотор (1.9 литра) работи по системата “помпа - дюза”, като развива мощност от 130 к.с. (20 повече от предшественика). За разлика от конкуренцията, която в голяма степен залага на горивната уредба Common-Rail, 6-цилиндровият двигател на Audi (работен обем от 2.5 л) се захранва от стандартна горивонагнетателна помпа от ротационно-разпределителен тип (180 к.с.).

Новост в този клас е така наречената “безстепенна” автоматична скоростна кутия - Multitronic. Предимствата на новото “чудо” на Audi са високия комфорт, ниския разход на гориво и изключителната еластичност. За съжаление, на този етап от технологичното развитие, Multitronic може да бъде монтиран единствено на двигатели, чийто въртящ момент не надхвърля 310 Н.м.

А4 е конструиран на базата на новата платформа за VW Passat. Характерно е голямото междуосие от 2650 мм, което гарантира обширно вътрешно пространство, най-вече за задните пасажери. Основно преработено е и арматурното табло. При това, специалистите отново са заимствали от Audi A6. Купето е обезопасено с 6 въз­душни възглавници, включващи и “Airbags” за прозорците. В серийното обзавеждане не липсва и климатична инсталация. За съжаление, за практични екстри, като свалящи се облегалки на задните седалки, цените са безсрамно високи - 548 ДМ.

А4 ще има четири модификации - лимузина, комби, купе и кабриолет. Лимузината ще се появи в края на тази година, а едва през есента на 2001 г. - комбито Avant. Дъл­го­очакваният кабриолет, който се разработва с участието на тунинг-фирмата Karmann, както и “суперспортистът” S4 ще бъдат предложени на пазара през януари 2002 г. Голям интерес предизвика дизайнът на модификацията Coupe, който фирмата все още пази в тайна. Базовият модел с 2-литровия мотор в Германия ще струва около 48 хиляди германски марки.

Александър Атанасов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА