Last news in Fakti

5 Ноември, 2000 00:00 5 998 2

BMW отново на върха с прогресивни технологии и запленяващи модели

  • bmw-
  • bmw 7-ма серия-
  • bmw compact

Кризата в BMW, в дъното на която бе дъщерната фирма Rover, вече е преодоляна. Солената цена, която плати германският гигант, бе 4.1 милиарда долара и значителен спад в акциите на компанията. След продажбата на Rover на Британския консорциум Phoenix за символичната цена от 10 лири (около 16 долара), силите на концерна отново бяха насочени към това, което може да прави най-добре - спортни лимузини. Прогресивни технологии, модерен дизайн, не на последно място “магията”на емблемата са приоритетите във фирмената политика. За резултата, ще разберем още през следващата година.

BMW 7-ма серия

На световното автомобилно изложение във Франкфурт IАА ‘2001, BMW ще представи нов модел на своята топ-лимузина. Тя трябва да се превърне в еталон на бъдещите технологични разработки и модерен дизайн. Очакванията за тромави, непълноценни промени в стила от последните 10 години, са дълбоко погрешни. Изненадата ще е равносилна на ослепителна синьо-бяла светкавица. Измененията са толкова драстични, че дори традиционният “бъбрек” не е успял да се измъкне от козметичната операция. Той става още по-уникален и ще бъде несъмнено най-широкият в историята на BMW. Промяната слага началото на нова концепция в дизайна. Това ясно личи от думите на главния конструктор Бургхард Гьошел: “Новият стилов елемент придава на лимузината строго индивидуална физиономия”. Формите на каросерията са силно изпъкнали, а линиите на покрива напомнят по-скоро на спортно купе. Впечатлява вида на задния капак, придаващ на автомобила мощ и сила. При стоповете е използвана футуристична технология със светлинни диоди. Фаровете запазват агресивния “поглед” на BMW, при вида на който всеки водач отстъпва място на пътя. Ксеноновите светлини следват завъртането на волана и като зорко око следят кривата на завоя.

 Новата 7-ма серия превъзхожда своя предшественик не само със своенравния дизайн, но и със значително по-големи размери. “Порасналата” каросерия удря по слабото място на най-опасния конкурент на пазара. “Министерският” вид на новото BMW ще има нелеката задача да привлече големия кръг клиенти, приемащи последната S-класа на Mercedes за недостатъчно престижна. Значителна крачка напред е направена и с новата олекотена конструкция. Въпреки огромните размери, новото BMW 7-ма серия ще бъде дори по-лека от своя предшественик. Че това е била една от основните цели, става ясно от думите на Б. Гьошел: “Зад емблемата на BMW се крие динамика и спортен дух. Върху това ще се акцентира и при всички нови модели. Динамика не означава само повече мощност, но и по-ниско тегло. Намеренията ни в бъдеще са да дадем приоритет на олекотените конструкции”.

Най-луксозният “баварец” ще се задвижва не само от мощни, но и свръх-икономични двигатели. Тайната на успеха се крие зад името Valvetronic. Изцяло е премахната дроселната клапа. Функциите є се поемат от газоразпределителния механизъм. Въздушният поток се регулира чрез изменение хода на всмукателните клапани. Системата включва модерен електромеханизъм в цилиндровата глава. С новата технология BMW гарантира намаляване разхода на гориво с около 10%. Първоначално с Valvetronic ще бъдат оборудвани само 8-цилиндровите агрегати на 7-ма серия. Независимо, че се базират на старите мотори, те ще се произвеждат на нова поточна линия. 3.5-литровият агрегат (735i) ще развива мощност от 270 к.с. (до момента 238 к.с.). Независимо, че работният обем на 4.4-литровия двигател е пораснал незначително - 4.5 л (745i), мощността ще достига 340 к.с. (54 к.с. повече от предшественика). И двата мотора ще бъдат предлагани с новата 6-степенна автоматична скоростна кутия ZF. По-надолу в ранг-листата е поставен трилитров 6-цилиндров редови агрегат с мощност 230 к.с., който ще замести двигателя на най-продаваната модификация - 728i (60% от общия пазарен дял на 7-ма серия). Без технологични промени ще остане 6- и 8-цилиндровия дизелов двигател (730d и 740d).

Конструкторите не бързат с представянето на моторът на топ-модификацията. 12-цилиндровото “чудовище” ще се появи едва 2002 г. Но търпението ще бъде богато възнаградено. Това ще бъде краят на бляскавата кариерата на BMW 750i. Новият първенец от Мюнхен ще се казва 760i. Зад обозначението се крие 6-литров агрегат с по 4 клапана на цилиндър и система Valvetronic. Мощността ще надхвърля 400 к.с. По същото време на пазара ще бъде предложена и модификацията L (с 14 см по-дълга).

Водещо място сред новите разработки ще заемат технологиите по окачването. Но за това все още няма информация, което е естествено, предвид въведената нова система на Mercedes - Active Body Control. Активното окачване на DаimlerChrysler осигурява не само висок комфорт, но и изключителна стабилност в клас “Супер-луксозни лимузини”.

Конструкторите на BMW усилено работят и върху нова спирачна система, командвана от електронни импулси, наречена “Brake by wire”. Електрозахранването ще се осигурява от самостоятелен генератор (48V). Системата представлява истинска революция в автомобилостроенето. Основно предимство е изключителната сигурност при спиране в остър завой.

Свръх-модерната електроника е намерила място и в купето. Многобройните бутони, индикатори и дисплеи на арматурното табло на S-класата на Mercedes, при BMW са заменени от мултифункционален прибор за управление. Той е разположен на досегашното място на скоростния лост. Експлоатацията е изключително опростена и напълно логична. Наподобява принципът на компютърната “мишка”. Избирането и промяната на отделните функции се отразяват на дигитален дисплей, разположена над средната конзола. Управлението на функционалните групи от системите “Аудио”, “Комуникации”, “Комфорт” и “Движение” са изобразени с елементарен за възприемане и лесен за обслужване графичен интерфейс.

Новото лице на BMW Compact

Независимо от ожесточената конкуренция на фронта при топ-лимузините, конструкторите на BMW не са забравили своя най-малък представител - Compact. Това със сигурност ще бъде вторият голям успех на концерна за идната година. “Скъсеният” ще бъде показан през март 2001 г. на Автомобилното изложение в Женева и малко след това ще бъде на пазара. Както при предходния модел и при новия Compact основната концепция е запазена. Междуосието изцяло съответства с 3-та серия на BMW. По-компактен е само благодарение на отсечения си багажник. Все пак в сравнение със сегашния модел, купето е по-удобено и обширено. Ходовата част също е взета “на заем” от актуалната 3-та серия (фирмено обозначение Е46).
Най-вече дизайнът откъсва малкия “баварец” от общите фамилни черти. Отпред блестят четири самостоятелни фара. Изменена е формата на капака на багажника, а орнаментите на стоповете правят новия Compact неповторим. BMW ще даде възможност на малкия “красавец” пръв да се появи на автомобилната сцена с новата генерация 4-цилиндрови двигатели, произвеждани в Англия. Това ще бъде и премиерата на системата Valvetronic, която е предвидена за 8- и 12-цилиндровите агрегати. Благодарение на новата технология, 4-цилиндровите мотори (изработени изцяло от алуминий) ще се превърнат в най-икономичните в своя клас.

Първи на пазара ще триумфира Compact 316ti с 1.8-литров двигател (140 к.с.). Истинският 316i, както и дизеловата модификация 320d ще се появят малко по-късно. Втората голяма премиера на “малкия баварец” ще носи името 325ti, с добре познатия 6-цилиндров редови мотор (192 к.с.).
При идентични двигатели и оборудване, BMW Compact ще бъде значително по-евтин от лимузината на 3-та серия. Със същото не може да се похвали конкурентът от Мercedes, наричан гръмко Sportcoupe. Тук трябва да се признае наистина хитрия ход на босовете от Мюнхен.

Александър Атанасов

 

Кризата в BMW, в дъното на която бе дъщерната фирма Rover, вече е преодоляна. Солената цена, която плати германският гигант, бе 4.1 милиарда долара и значителен спад в акциите на компанията. След продажбата на Rover на Британския консорциум Phoenix за символичната цена от 10 лири (около 16 долара), силите на концерна отново бяха насочени към това, което може да прави най-добре - спортни лимузини. Прогресивни технологии, модерен дизайн, не на последно място “магията”на емблемата са приоритетите във фирмената политика. За резултата, ще разберем още през следващата година.

BMW 7-ма серия
На световното автомобилно изложение във Франкфурт IАА ‘2001, BMW ще представи нов модел на своята топ-лимузина. Тя трябва да се превърне в еталон на бъдещите технологични разработки и модерен дизайн. Очакванията за тромави, непълноценни промени в стила от последните 10 години, са дълбоко погрешни. Изненадата ще е равносилна на ослепителна синьо-бяла светкавица. Измененията са толкова драстични, че дори традиционният “бъбрек” не е успял да се измъкне от козметичната операция. Той става още по-уникален и ще бъде несъмнено най-широкият в историята на BMW. Промяната слага началото на нова концепция в дизайна. Това ясно личи от думите на главния конструктор Бургхард Гьошел: “Новият стилов елемент придава на лимузината строго индивидуална физиономия”. Формите на каросерията са силно изпъкнали, а линиите на покрива напомнят по-скоро на спортно купе. Впечатлява вида на задния капак, придаващ на автомобила мощ и сила. При стоповете е използвана футуристична технология със светлинни диоди. Фаровете запазват агресивния “поглед” на BMW, при вида на който всеки водач отстъпва място на пътя. Ксеноновите светлини следват завъртането на волана и като зорко око следят кривата на завоя.

BMW 7-ма серия
Новата 7-ма серия превъзхожда своя предшественик не само със своенравния дизайн, но и със значително по-големи размери. “Порасналата” каросерия удря по слабото място на най-опасния конкурент на пазара. “Министерският” вид на новото BMW ще има нелеката задача да привлече големия кръг клиенти, приемащи последната S-класа на Mercedes за недостатъчно престижна. Значителна крачка напред е направена и с новата олекотена конструкция. Въпреки огромните размери, новото BMW 7-ма серия ще бъде дори по-лека от своя предшественик. Че това е била една от основните цели, става ясно от думите на Б. Гьошел: “Зад емблемата на BMW се крие динамика и спортен дух. Върху това ще се акцентира и при всички нови модели. Динамика не означава само повече мощност, но и по-ниско тегло. Намеренията ни в бъдеще са да дадем приоритет на олекотените конструкции”.
Най-луксозният “баварец” ще се задвижва не само от мощни, но и свръх-икономични двигатели. Тайната на успеха се крие зад името Valvetronic. Изцяло е премахната дроселната клапа. Функциите є се поемат от газоразпределителния механизъм. Въздушният поток се регулира чрез изменение хода на всмукателните клапани. Системата включва модерен електромеханизъм в цилиндровата глава. С новата технология BMW гарантира намаляване разхода на гориво с около 10%. Първоначално с Valvetronic ще бъдат оборудвани само 8-цилиндровите агрегати на 7-ма серия. Независимо, че се базират на старите мотори, те ще се произвеждат на нова поточна линия. 3.5-литровият агрегат (735i) ще развива мощност от 270 к.с. (до момента 238 к.с.). Независимо, че работният обем на 4.4-литровия двигател е пораснал незначително - 4.5 л (745i), мощността ще достига 340 к.с. (54 к.с. повече от предшественика). И двата мотора ще бъдат предлагани с новата 6-степенна автоматична скоростна кутия ZF. По-надолу в ранг-листата е поставен трилитров 6-цилиндров редови агрегат с мощност 230 к.с., който ще замести двигателя на най-продаваната модификация - 728i (60% от общия пазарен дял на 7-ма серия). Без технологични промени ще остане 6- и 8-цилиндровия дизелов двигател (730d и 740d).
Конструкторите не бързат с представянето на моторът на топ-модификацията. 12-цилиндровото “чудовище” ще се появи едва 2002 г. Но търпението ще бъде богато възнаградено. Това ще бъде краят на бляскавата кариерата на BMW 750i. Новият първенец от Мюнхен ще се казва 760i. Зад обозначението се крие 6-литров агрегат с по 4 клапана на цилиндър и система Valvetronic. Мощността ще надхвърля 400 к.с. По същото време на пазара ще бъде предложена и модификацията L (с 14 см по-дълга).
Водещо място сред новите разработки ще заемат технологиите по окачването. Но за това все още няма информация, което е естествено, предвид въведената нова система на Mercedes - Active Body Control. Активното окачване на DаimlerChrysler осигурява не само висок комфорт, но и изключителна стабилност в клас “Супер-луксозни лимузини”.
Конструкторите на BMW усилено работят и върху нова спирачна система, командвана от електронни импулси, наречена “Brake by wire”. Електрозахранването ще се осигурява от самостоятелен генератор (48V). Системата представлява истинска революция в автомобилостроенето. Основно предимство е изключителната сигурност при спиране в остър завой.
Свръх-модерната електроника е намерила място и в купето. Многобройните бутони, индикатори и дисплеи на арматурното табло на S-класата на Mercedes, при BMW са заменени от мултифункционален прибор за управление. Той е разположен на досегашното място на скоростния лост. Експлоатацията е изключително опростена и напълно логична. Наподобява принципът на компютърната “мишка”. Избирането и промяната на отделните функции се отразяват на дигитален дисплей, разположена над средната конзола. Управлението на функционалните групи от системите “Аудио”, “Комуникации”, “Комфорт” и “Движение” са изобразени с елементарен за възприемане и лесен за обслужване графичен интерфейс.

Новото лице на BMW Compact
Независимо от ожесточената конкуренция на фронта при топ-лимузините, конструкторите на BMW не са забравили своя най-малък представител - Compact. Това със сигурност ще бъде вторият голям успех на концерна за идната година. “Скъсеният” ще бъде показан през март 2001 г. на Автомобилното изложение в Женева и малко след това ще бъде на пазара. Както при предходния модел и при новия Compact основната концепция е запазена. Междуосието изцяло съответства с 3-та серия на BMW. По-компактен е само благодарение на отсечения си багажник. Все пак в сравнение със сегашния модел, купето е по-удобено и обширено. Ходовата част също е взета “на заем” от актуалната 3-та серия (фирмено обозначение Е46).
Най-вече дизайнът откъсва малкия “баварец” от общите фамилни черти. Отпред блестят четири самостоятелни фара. Изменена е формата на капака на багажника, а орнаментите на стоповете правят новия Compact неповторим. BMW ще даде възможност на малкия “красавец” пръв да се появи на автомобилната сцена с новата генерация 4-цилиндрови двигатели, произвеждани в Англия. Това ще бъде и премиерата на системата Valvetronic, която е предвидена за 8- и 12-цилиндровите агрегати. Благодарение на новата технология, 4-цилиндровите мотори (изработени изцяло от алуминий) ще се превърнат в най-икономичните в своя клас. Първи на пазара ще триумфира Compact 316ti с 1.8-литров двигател (140 к.с.). Истинският 316i, както и дизеловата модификация 320d ще се появят малко по-късно. Втората голяма премиера на “малкия баварец” ще носи името 325ti, с добре познатия 6-цилиндров редови мотор (192 к.с.).
При идентични двигатели и оборудване, BMW Compact ще бъде значително по-евтин от лимузината на 3-та серия. Със същото не може да се похвали конкурентът от Мercedes, наричан гръмко Sportcoupe. Тук трябва да се признае наистина хитрия ход на босовете от Мюнхен.

Александър Атанасов
          

Темите в брой 44(171)
от 05.11.2000-11.11.2000


Кратък търговски речник
(АКТУАЛНА ДИАГНОСТИКА)


Колите втора ръка не се смятат за износ
(АКТУАЛНА ДИАГНОСТИКА)


Mercedes S /W126/ - истинската лимузина
(АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО: ПЛЮСОВЕ И МИНУСИ)


Как да станем акционери на General Motors?...без пари
(КОЛИ И ПАРИ)


Вятърът в служба на икономичността
(ТЕХНОЛОГИИ)


BMW отново на върха с прогресивни технологии и запленяващи модели
(НОВА ГЕНЕРАЦИЯ)


Време за мъже
(ПАЗАРЪТ В БЪЛГАРИЯ)


Mercedes-Benz S-klasse е най-добрият луксозен седан
(АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО)


Opel Olimpia Rekord
(РЕТРО ПАРАД)


Big Foot Бронто или всъдеход по руски
(МАНИЯ)


Безсмъртното минало
(ЛУД СВЯТ)



Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ZZ

    6 0 Отговор
    BMW SI E BMW :)))))
  • 2 .

    5 0 Отговор
    Simply the best!