Всички добре познават симпатичния миньон Renault Clio. Косите обаче настръхват при цена от 75 000 ДМ за най-новата му модификация. Интересно какво се предлага срещу солидната пачка пари. Това пак е малкият автомобил, но с горещ темперамент. С мощността от 226 к.с., той може да засрами дори Мercedes Е 320. В съвременния автомобилен свят, като че ли само безрасъдството и нестандартните идеи водят към истинското удоволствие. Така е и при ситния французин. Няма да говорим за неговата функционалност и практичност. Това е единствено возило за маниаци. Там където при скромния “брат” на Clio пасажерите се протягат удобно на задната седалка, при “фурията” е разположен мощен 6-цилиндров агрегат. Впечатляваща е още първата поява на сцената. Напомпани като мускули, изпъкналите калници и брони завладяват дори лаиците. Така “малкият” в очите на ценителите изглежда наистина голям. В сравнение с познатата модификация, се е снишил с 66 мм, разширил с 171 мм и удължил с цели две педи. Стъпва солидно на мощни 17-цолови колела.
Козметичната операция и “порастването” на малкия французин не се възприемат лесно, но са жизнено необходими. Огромният агрегат, подсилената каросерия, вентилационните отвори и широките гуми се нуждаят от обем. В купето ни глезят облечени в кожа седалки, изнесен високо скоростен лост и спортен волан. Доброто настроение се поддържа от модерна аудио-уредба.
Най-после е време да запалим двигателя. Моторът изръмжава. За разлика от стържещия звук на повечето спортни автомобили, гласът на Clio V6 е като мощен тътен. С увеличаване на оборотите, прераства в ураганна буря. С гръм и трясък излиза на пистата. Темпераментът на трилитровата машина се възпламенява дори само при леко докосване на педала на газта. За огромната мощност, теглото от 1335 кг е лека шега. 6.4 секунди са достатъчни за достигане на 100 км/ч. Не случайно максималната скорост е електронно ограничена на 235 км/ч. В противен случай какво ли биха направили безрасъдните маниаци? Неопитните шофьори, свикнали с конвенционалното предно предаване, трябва много да внимават. Спортният “миньон” е безкомпромисен. Комбинацията остър завой и рязко натискане на газта, се равнява на ефектен “пирует”.
Малкият “шедьовър” ще се изработва ръчно от шведската фирма Tom Walkinshaw Racing. Серията ще бъде ограничена. До 2003 г. за цял свят ще бъдат произведени само 5000 “французойчета”.
Живко Атанасов
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 lil
16:12 17.10.2010