През тази година световният елит с тлъсти банкови сметки успя да изнамери нов начин да разнообразява скучното си ежедневие от един коктейл до друг. Поредната мания, обзела световното тузарство, са кратките воаяжи до Космоса и обратно. Досега обаче богопомазаните късметлии не са съобщили по време на адреналиновите си пътувания да са преживяли неочаквана среща с чуждопланетен мутант, по възможност с антенки на главата. Ако и вие пък поне малко си падате по екстремните удоволствия от срещи с непознати мутирали “същества” значи вече нямате проблем. Мутантът е на Земята, създаден е Citroёn и ако се отнасяте правилно с него, твърде скоро ще станете неразделни приятели...
По отношение на техническите параметри на “чудака” френската компания-производител продължава да налага пълно слънчево затъмнение. Въпреки това обаче някои подробности вече станаха известни. Така например до широката публика достигна информацията, че дългият 4.28 м универсален автомобил е оборудван с бензинов двигател HPi, чийто работен обем е 2.0 л. Возилото е снабдено и с петстепенна автоматична скоростна кутия. Окачването е хидропневматично, като тук галите са призовали на помощ технологията, позната от Citroёn C5. Използвана е интелигентната система Hydractive III, благодарение на която автомобилът следва максимално точно пътния релеф. Освен това електронните сензори “разчитат” и поведението на водача, като регулират твърдостта на окачването в зависимост от стила на каране.
Французите обаче не спират дотук, водени от желанието да покажат на света неограничените възможности на автомобилните технологии през 21-ви век. По силата на тази максима при мутанта C-Crosser отсъстват механичните свръзки между органите на управление и системите на возилото. Подадените команди се обработват от компютър, а изпълнителните механизми са изцяло хидравлични. Трябва да сте сигурни пък, че това ви предлага множество удобства. Така например в стандартния вариант C-Crosser е с ляво ориентиран волан. Но ако случайно решите да предадете управлението на приятеля до вас (разположен в средата на първия ред места за сядане) не е необходимо да си сменяте местата... С едно движение и натискането на няколко бутончета U-образният волан вече е разположен в центъра на арматурното табло. Ако предизвикателството пък е зашеметяваща екскурзия на мъгливия британски остров, C-Crosser мутира бързо и вече разполагате с кормило от дясно, за да пасвате идеално на общия фон.
При C-Crosser няма да намерите стандартните педали
Със сигурност може да се твърди, че почитател на традиционните автомобили, попаднал в C-Crosser доста ще се поизмъчи в началото. Отчаяният опит да намерите педалите на газта и спирачката положително ще завършат без успех. Ако имате обаче сериозни инженерни познания или сте пенсиониран самолетен пилот, тогава вече сте с една идея напред - насочвате вниманието си отново към волана. Така достигате и до дълбокомисления извод, че накланяйки го към вас “удряте камшика” на нестандартното возило и то полита към желаната цел. Движението в противоположна посока пък го застопорява на едно място... Информация за скоростта и оборотите получавате от компютъра, разположен на арматурното табло.
Като почитател на C-Crosser от компанията не спират да мислят за вас и затова ви предлагат своя мутант с перманентно задвижване на четирите колела, АBS, ESP и пълен комплект въздушни възглавници.
Екстериорът и интериорът представляват истинска атракция
Предната част на возилото е значително по-голяма от задната и внушава усещането за мощ и неподозирани възможности. А C-Crosser действително разполага с такива. Задната врата и стъкленият покрив изчезват за секунди, след което изборът между вариант роудстър или пикап е изцяло ваш. Благодарение на практичното разположение на предметите във вътрешността на мутанта пред собственика на французина няма ограничения.
Така че ако искате да разберете, колко сте нестандартни, не питайте Кати, а просто заложете на новото усещане с C-Crosser.
Станислав Гавазов
[email protected]
15 Декември, 2001 00:00 2 181 1
Мутантът
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Top Gear
14:51 28.01.2010