Повечето от хората днес, ако разполагат с един милион марки в джоба си, определени за придобиването на нов спортен автомобил, биха се насочили към най-близкия дилър и не биха имали никакъв проблем. Оказва се обаче, че има и такива, на които това им се струва прекалено опростен вариант. С подобен проблем се сблъсква и германецът Ханс-Юрген Бьолинг. Той отдавна разполага с “джобните” средства за закупуването на истински расов автомобил, покорител на шеметните скорости, но истината е, че Бьолинг държи сам да изработи своята жълта светкавица.
Натрупал опит като самостоятелен участник в различни рали-надпревари през 70-те години, в началото на 1991 той взема окончателно решението да превърне двора на къщата си в Хамбург в малка работилница, където да осъществи мечтата си. Тогава амбициозният конструктор все още не предполага, колко време, нерви и средства ще му коства създаването на желания от него автомобил.
Бьолинг започва конструирането на возило в стила на “резачките” от Льо Ман от 60-те
При това германецът се стреми да избегне всеки елемент, който може да се опредли като просто копиране и насочва усилията си към създаването на собствена идентичност за своята светкавица.
В продължение на две години той изработва рамката от тръбни профили, предното и задното окачване, напречните стабилизатори на устойчивостта и шенкелните болтове.
Името си автомобилът получава с избора на двигател. Първоначално Бьолинг се спира на двигател на Audi с работен обем 2.3 литра и мощност 138 к.с. Това е причината атлетът да бъде обозначен като Cinco Z (пет цилиндъра). В най-скоро време обаче той ще се нуждае от кръстници, тъй като в задната част на автомобила вече ще ръмжи трилитров V-образен агрегат, който ще осигурява далеч по-приличните 220 конски сили. Шестцилиндровият бензинов двигател отново е разработка на Audi, като трансмисията и управлението на мотора също носят емблемата на “четирите кръга”.
Истинският проблем идва с изработката на каросерията
Когато се сблъсква с тази трудност Бьолинг разбира, че усилията му до този момент са били най-леката част от задачата. За изработването на каросерията той се нуждае не само от прецизни чертежи, но и от надежна концепция, която първоначално трябва да намери израз в детайлен макет. Така в продължение на една година германецът нанася постоянни корекции по създадения от него прототип. Много по-лесно би било ако Бьолинг изолзва за база разработен вече вариант за шаси, но според него това ще промени излъчването на мечтания от него автомобил. В крайна сметка след няколко хиляди работни часа той успява да създаде подходящата каросерия, която да гарантира сигурност, спортно излъчване и надежност.
Германецът изработва и мултифункционално шаси, по което винаги могат да бъдат променяни различни компоненти. Това позволява да бъдат модифицирани предната и задната част на возилото според желанието на клиента. Не е проблем да бъде монтиран и дясно ориентиран волан за атлета.
С много любов към детайлите е изработен и интериорът
Основната информация за наличните системи на автомобила е съсредоточена в кръгли циферблати по арматурното табло, което е в шикозен масленозелен цвят. Управлението на чистачките и мигачите става посредством лостчета, разположени на средната конзола. На атлета не е спестен и елегантният кожен салон.
В оборудването на возилото, както може да се предположи, супермодерни технологии като въздушни възглавници, антиблокираща и стабилизираща система отсъстват. Шансът да намерите багажник, дори и малък, също клони към нула. Според създателя на Cinco Z жълтата светкавица е предназначена само за хора, които винаги са били привличани от нестандартните решения и не се плашат да инвестират време и средства в осъщетсвяването на мечтите си.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА