Last news in Fakti

17 Ноември, 2001 00:00 3 580 0

Новото наследство

  • subaru-
  • subaru legacy-
  • legacy-
  • legacy gx

Повечето от нас виждайки за първи път новия облик на Subaru Legacy ще си кажат: “Преоблякъл се Илия, пак в тия”. Това донякъде е така, но не съв­сем. Самото име на луксозния седан (Legacy - “наследство” от англ.) носи ясно послание. Но вникнете ли в материята ще разберете, че става дума за едно съв­сем ново наследство.

Първото, което прави впечатление в японския седан са обновените фарове. Много от автомобилните компании днес украсяват моделите си с тези изключително практични и удачни предни светлини. Компанията Fuji Heavy Industries, известна у нас най-вече с автомобилното си подразделение Subaru, също не изостава от модните течения. Фаровете на модела Legacy, производство след 2000 година са с гладки стъкла, без т. нар. разсейватели. Отражателите, пък са раз­деле­­ни ­на мно­го парабо­лич­ни дефлек­тори, всеки от които със свой фокус, направляващ светлината в точно определена посока. По този начин светлиният поток се разделя в две основни направления и осветява добре както далеч напред, така и близкото пространство пред автомобила.

Материалът не случайно започва с подробно обяснение за фаровете на Legacy. Те са най-съществената промяна по екстериора на японското возило, но съв­сем не единствената, което ме кара да се съглася с почитателите на мар­ка­та, че този седан е нов и за рестайлинг не може да се говори.Това стана факт след като инженерите на компанията най-накрая решиха да проявят практичност и “лишиха” опозитния двигател от двата му разпределителни вала. Не знам дали това е крачка напред, тъй като по света в много от новите модели прибавят по още един разпределителен вал, но аг­регатът на Legacy показва пер­фектна динамика. Друго странно явление е изключително дългият зъб­чат ремък, който ако се нареже на парчета би стигнал за направата на 10 ремъка за Trabant. Дъл­жината обаче не пречи на надеждността. Производителите не се притесняват от разтягане на каучука и препоръчват смя­ната на ремъка да става на всеки 100 000 километра пробег.

Днес Subaru е една от малкото автомобилни компании, които произвеждат модели с опозитен двигател. Въпреки че боксерът си има своите преимущества. Най-основното е, че моторът е с нисък център на тежестта и като се при­бави факта, че скоростната кутия е разположена в една равнина с двигателя, мога спо­койно да кажа че автомобилът е добре уравновесен. Питате се как се отразява това в процеса на управление? Основното е, че в завоите може да се влиза с по-висока скорост без колата да се накланя встрани. За тази стабилност голяма роля играе и новото задно окачване. Макферсъните са заменени с нова, трилостова система, която прави возилото изключително стабилно в задната си част. В сравнение с предшественика си Legacy (производство след 2000 година) е с увеличено междуосие и по този начин комфортът на пасажерите се подобрява.

Ако се спрете на варианта Subaru Legacy не очаквайте да сте бърз колкото Ричърд Бърнс например, но за сметка на това ще имате надежден и комфортен автомобил, предлагащ прилични динамични характеристики. Според мен 2.5-литровият бензинов агрегат е най-подходящ за големия седан, поради което се спряхме на версията 2.5 AWD GX.

Когато седнете зад волана на Lеgacy ще почуствате лекотата на управлението. Кормилото е много удобно, а благодарение на отличното сервоусилване ръцете ви няма да се изморят дори и след дълго маневриране на ед­но място. Говори се (неофициално), че в разработката на новото Legacy са взели участие инженери от Porsche. Не е ясно обаче ако това е така дали немците имат пръст в новото задно окачване или перфектното сервоуправление. Но това не е важно. Седанът е добра алтернатива ако желаете непретенциозна на външен вид, но изключително надеждна кола. Неслучайно миналата година в САЩ именно моделът Legacy бе избран за най-надежден автомобил в класа си. В стандартното оборудване на версията GX са вградени два предни и два странични еърбега. За сигурността се грижи и част от сложната електроника в автомобила. Японците внедряват в тази кола новата система Ve­hicle Dynamics Control, която е разработка на фирмата Bosch. Тази система за стабилизиране е от ново поколение и е способна едновременно да отчита параметри като ъгъл на завоя, скорост на връща­­нето на колелата в изходно положение, ъглово ускорение и др. Системата VDC предотвратява хлъз­га­нето на спиращите колела в завоя и доказва своите предимства най-вече на влажни и мокри пътища. VDC се монтира на Legacy само при положение, че има автоматична скоростна кутия. Вариантът, GX който е тема на материала ни е оборудван именно с трансмисия E-4AT - електронно управляема предавателна кутия с активно разпределение на момента между мостовете (4х4). Перманентното предаване на четирите колела пък ще ви осигури спокойствие и през зимата. Така без да се притеснявате от атмосферните условия можете да натиснете здраво газта и тежката 1 400 килограма лимузина ще ускори до 100 км/ч. за по малко от 10 секунди. Е, разходът на гориво не е малък - в града той може да надвиши и 13 литра на 100 километра, но в крайна сметка трябва да прецените кое за Вас е по-важно.

Дотук с положителните качества на Legacy. Като всеки друг автомобил и това возило си има своите недостатъци. Вече споменах, че като изключим фаровете екстериора не впечатлява кой знае колко. По отношение на салона също има какво да се желае. Имитацията на махагон е доста несполучлива, а останалите детайли са опростени максимално. Бутоните по арматур­но­то табло са разположени на­гъсто при което има опасност да бъдат натиснати два или три едновременно. Според мен обаче основният недостатък на Legacy се крие в отговора на въп­роса за кого е предназначен този седан? Пазарната ниша в която “виси” моделът Legacy GX е доста стеснена. Ако човек иска спор­тен “снаряд” с перманентно предаване естествено ще избере Im­pre­za. Ако искате семеен седан, то 2.5-литровият двигател излиза доста скъпо удоволствие, пък и модификацията Outback е значително по-прималива. Като погледнем алтернативите пък се вижда, че има и по-апетитни предложения - и по-евтини и по-икономични. Все пак ако държите най-вече на сигурността, то новото наследство Su­ba­ru Le­ga­cy е седанът който ще Ви направи щастлив.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА