Last news in Fakti

20 Октомври, 2001 00:00 1 058 0

All you need is speeeed!

  • ferrari-
  • ferrari 360 modena-
  • modena

Ако сте почитател на шеметните екшъни, в които неизменно присъстват високите скорости и големите дози адреналин, значи това е мястото, което търсите. И макар че този път сюжетът да се развива по изпълнените с терористи и насилие нюйоркски улици, напрежение отново не липсва. Гаранция за последното твърдение е самият факт, че в люта надпревара за престиж и слава се впускат четири от най-известните марки спортни возила. В този сценарий всяко едно от тях претендира за главната роля на победител, така че интрига със сигурност ще има.

Техническото разнообразие е най-силният коз и на четирите претендента

Така например срещу изтънчения V-образен двигател на Мodena се противопоставя доста стандартният в техническо отноишение агрегат на Chevrolet. Американците разчитат основно на големия работен обем, без ни най-малко да се притесняват от високите цени на черното злато на международните пазари. Островните специалисти от Jaguar пък се стремят максимално да се доближат до новите технологии. Благодарение на механичния компресор британците са изстискали от техния “осмак” такава мощност, на която биха завидели и агрегати с доста по-голям работен обем. Най-отзад се нарежда спортистът 911 Carrera, при когото двигателят е “само” с шест цилиндъра. Това обаче не се оказва никаква пречка за германеца да се нареди сред най-добрите при ускорението и аеродинамиката.


Oбщото при спринтьорите е, че отсъства съединителят

В това отношение на клиентите на Jaguar не се предлагат никакви други алтернативи. XKR остава оборудван единствено с петстепенна автоматична скоростна кутия на Mercedes. В Porsche, които винаги са се стремили в максимална степен да удовлетворят предпочитанията на почитателите си, залагат при Carrera на петстепенен Tiptronic. Базовото окомплектоване на Corvette също е с автоматична скоростна кутия с четири предавки. По желание обаче тя може да бъде заменена от шестстепен механичен вариант, което ще ви струва няколостотин евро в повече.
Специалистите от Ferrari пък отново са се погрижили да изпратят своя любимец при возилата с по-особен статут. При 360 Modena италианците не разчитат на автоматик, а на шестстепенна секвенциална скоростна кутия, при която предавките се превключват от две ръчки, разположени отстрани на волана. Същевременно с това обаче автоматичен модус в кутията позволява на пилота да управлява автомобила и без превключване. Идеята се оказва особено полезна при шофиране в градски условия и натоварен трафик. Благодарение на промените извършени по софтуера на F1-скоростната кутия фунционира много по-добре от предишните изпълнения на компанията. При настоящата версия паузата между превключването на отделните скорости почти не се чувства, а смяната на предавателните числа става много бързо.

Ferrari 360 Modena остава абсолютен фаворит и при ускорението

От 0 до 100 км/ч возилото “дърпа” само за 3.6 секунди. Затова е добре и притежателят му да избягва да се разсейва.
Подобна идилия предлага и мускулестият Chevy. Акустиката при него обаче е съвсем различна. На агресивното звучене на 360 Modena, Corvette отговаря с гърленото боботене на 5.7-литровия си мотор. Резултатът - от 0 до 100 км/ч минават само 4.1 сек. На американеца му помага и внушителният максимален въртящ момент, който позволява да се кара на по-висока предавка при ниски обороти. Това помага на Corvette да пести и значително количество гориво, което предвид на работния обем на двигателя е истинско постижение. Специалистите са единодушни обаче, че една пета скорост на автоматика би се отразила още по-добре на амбициозния янки.
С такава Jaguar и Porsche разполагат, като автоматикът на британеца дава чувствително по-добри резултати. В този случай шестцилиндровият двигател на Porsche не може да осигури въртящия момент, който гарантира островният V8 с нагнетител. Затова и при XKR автоматикът работи изключително гладко, като превключването на предавките е сведено до елементарния минимум. Бързата реакция и плавната смяна на скоростите допълват позитивното впечатление.
Tiptronic-ът при Porsche определено не създава комфорт при по-бързо каране и по-скоро предразполага към ръчно превключване на предавките, което се извършва с помощта на бутони, разположени на волана.

“Отмъщението” на германците идва с техния Boxer-мотор

Двигателят осигурява перфектен саунд и спомага отлично за истинско спортно усещане на пътя. Скоростта, която може да се достигне с него е ограничена на 280 км/ч. При британеца тя е в по-”скромни” граници - 250 км/ч. Когато се говори за ускорение немците отново с гордост могат да се похвалят. 911 Carrera се катапултира от 0 до 100 км/ч само за 3.9 сек., като по този начин е принуден да гледа задницата единствено на италианския шампион. XKR се справя с подобно изпитание за нелошите 4.2 сек. Звукът, който издава компресорният двигател тогава обаче е сравним единствено с изтезанията, които предлагат парните локомотиви в началото на миналия век.
Иначе на магистралата Jaguar-ът остава стабилен, благодарение на двадесетцоловите гуми и стабилното окачване. Нетипична за аристократичната марка обаче е липсата на комфорт вътре в купето. Скъпите материали и доброто желание явно не са били достатъчни, за да бъдат седалките удобни, колкото се полага при подобно возило. Освен това те не винаги се регулират достатъчно прецизно, за да осигурят добра видимост на пътя, за хора с параметрирте на Георги Мамалев например.

Най-доброто съотношение между спортно усещане и комфорт при каране предлага Porsche

Във вътрешността на автомобила всички компоненти са издържани в стила на типичната немска прецизност. Окачването е изключително сигурно и надежно, като това позволява на Porsche 911 Carrera да следва максимално релефа на пътя.

Освен това германците са помислили и най-добре от всички останали за безопасността на пътуващите. В серийното оборудване на автомобила са включени предни и странични въздушни възглавници както и активни подглавници. Електронно-стабилизиращата система обаче се монтира при желание от страна на клиента и струва още 2000 марки.
При Corvette ЕSP е включена в серийното оборудване. Италианците и британците пък въобще не я предвиждат в окомплектоването.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА