Last news in Fakti

13 Октомври, 2001 00:00 2 847 1

Добре дошли в хотел "Калифорния"

  • hummer-
  • ultra coachbuilders

“В тъмната пустиня хладен вятър рязвява моите коси”, пеят незабравимите Eagles в “Хотел Калифорния”. В горещите дни на “циганското лято” отново се връщаме към бляновете за прохлада.
Предлагаме ви удоволствието да се повозите на огромен “кораб” на четири колела. Той не е като всички онези обикновени сватбени лимузини на базата на Lincoln или Cadillac, а нещо, което излиза извън рамките на досегашното ни въображение.

Големите всъдеходни, едва ли не тракторни колела, вертикалната рамка на предното стъкло, чисто “условните” брони, ясно различимите пружини и лостове на предното окачване, плоските панели на опростената каросерия...Всичко това ни се струва доста познато. Пред нас се явяват кадри от “Пустинна буря”, Холивуд, Шварценегер. Разбира се, това е американският военен Hummer. Но на кой му е дошло на ума да го “разпъне” почти на 10 метра?


“Аз не съм плагиат, а новатор!”,

заявява Вини Бергман, създателят на това чудо. Попада в Калифорния през 1971 г. с 19 долара в джоба. Няколко години по-късно той предлага на любителите на автоекзотиката невероятни транспортни средства. Сред тях е “Касов експрес” - товарно возило за големите магазини, развиващо 130 км/ч и пикап “ел гробино” - сериен Shevrolet-El Camino - с каросерия, напомняща ковчег. През 1967 г. на празника на Вси светии Вини подкарва “Ultra Limo”. Така била наречена шестметровата лимузина с джакузи вместо багажник.
Успехът бил колосален. Предложения от всички телевизии заваляли към майстора на това уникално превозно средство. Наскоро след това Бергман преименова компанията си в “Ultra Limousine”.

Фирмата предлагала улължени със 130, 160, 185, 287 и 350 см версии на Cadillac. Когато възможностите на шасите се оказват изчерпани, Вини се заема да удължава Lincoln, Mercedes, Jaguar и даже Lamborgini. Когато през 1992 г. армейските Hummer започват масово да се продават, Бергман започва да ги преработва в “хамързини”. Първите му клиенти са Арнолд Шварценегер, Клинт Истууд и Фара Фосет. Създателят на нестандартните возила не случайно се ориентира към знаменитости. Те му осигуряват най-добрата реклама.

Първият “Хамързин” се появява в Русия и е собственост на Филип Киркоров.
Бели дивани, огледални покриви...Няма опасност домакинът и 11-те му гости да скучаят. Два телевизора, музикална уредба, охладили за шампанско, отразяваща се в огледалните тавани мека мебел. Въпреки че огледалата създават илюзията за по-голямо пространство, не е препоръчително човек да се изправя в цял ръст.
В сравнение със “салона”, кабината на водача изглежда доста тясна. Но всъщност е удобна за шофьор с всякакъв ръст.
Филип Киркоров наистина притежава калифорнийски хотел на колела.


Критиките

Основно Вини Бергман и неговите последователи са критикувани за това, че удължаването на автомобилите води до загуба на безопасността. През 1999 г. моделът Ultra Coachbuilders успешно минава през всички изпитания за получаване на сертификат по правилата на Националната комисия по безопасността на транспорта.

Мария Минкова
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 totio

    3 0 Отговор
    pa dalgo i hubavo e